• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

VÄTH pakt de C63 AMG Estate aan

Auteur: RubenBaeten, gepost 27 mei 2009 om 11:58 – 34 Reacties

Afbeelding VÄTH pakt de C63 AMG Estate aanAfbeelding VÄTH pakt de C63 AMG Estate aanAfbeelding VÄTH pakt de C63 AMG Estate aanAfbeelding VÄTH pakt de C63 AMG Estate aanAfbeelding VÄTH pakt de C63 AMG Estate aanAfbeelding VÄTH pakt de C63 AMG Estate aanAfbeelding VÄTH pakt de C63 AMG Estate aanAfbeelding VÄTH pakt de C63 AMG Estate aanAfbeelding VÄTH pakt de C63 AMG Estate aanAfbeelding VÄTH pakt de C63 AMG Estate aanAfbeelding VÄTH pakt de C63 AMG Estate aanAfbeelding VÄTH pakt de C63 AMG Estate aanAfbeelding VÄTH pakt de C63 AMG Estate aanAfbeelding VÄTH pakt de C63 AMG Estate aanAfbeelding VÄTH pakt de C63 AMG Estate aanAfbeelding VÄTH pakt de C63 AMG Estate aanAfbeelding VÄTH pakt de C63 AMG Estate aanAfbeelding VÄTH pakt de C63 AMG Estate aanAfbeelding VÄTH pakt de C63 AMG Estate aanAfbeelding VÄTH pakt de C63 AMG Estate aan

VÄTH V63RS Wagon

VÄTH – VET in gewoon Nederlands – kon vorig jaar al niet afblijven van de Mercedes C63 AMG sedan, en onlangs hebben ze ook de Estate aan een krachtkuur onderworpen. Ze noemen het de V63RS Wagon en de cijfertjes mogen er zijn: 585 pk, 690 Nm en een topsnelheid van 325 km/h!

Aan het uiterlijk van de toch al brute C63 werd weinig gewijzigd, al zijn er wel wat onderdelen, zoals de motorkap, de voorspoiler en de diffuser, vervangen door koolstofvezel exemplaren. Verder is de auto voorzien van een 60% sperdifferentieel, een sportonderstel en een high performance remsysteem. Nette 20″ pantoffels, vóór 9″ en achter 10.5″ breed, maken het geheel af.

Ook interessant!

  • Mijn Auto: Mercedes-AMG E43 Estate van Marco
    Mijn Auto: Mercedes-AMG E43 Estate van Marco
  • 'Zoveel vermogen gaat de 2021 C63 AMG met vierpitter leveren'
  • Nieuwe Mercedes-AMG C63 met vierpitter laat zich zien
  • Video: brute Mercedes-AMG GT73e komt in actie
    Video: brute Mercedes-AMG GT73e komt in actie

Nieuwste artikelen

  • Hoeveel zakelijke youngtimers zijn er eigenlijk?
  • Duurste Nissan van Marktplaats kan er maar eentje zijn
  • WTF: Invalidenplek rondom auto geverfd, parkeerder krijgt toch boete
  • Autoblog-lezer bezoekt prachtige verzameling
FacebookTweetPinLinkedIn

amg, c-klasse, c63, estate, Mercedes, tuning, vath

Vorig bericht: « Proefrit met Gallardo eindigt in bushokje
Volgend bericht: Hohenester A4 verbetert snelheidsrecord op biogas: 364 km/h! »

Lees Interacties

Reacties

  1. LJ zegt

    27 mei 2009 om 11:59

    -edit: probeer eens meer dan 1 woord-

    Login om te reageren
  2. Jan Rap zegt

    27 mei 2009 om 12:04

    Oef wat een geile bak.

    Bij mn werk in de buurt zie ik regelmatig een C63 AMG en ook de stationvariant rijdt daar wel eens rond.
    Een hogere topsnelheid? Prima!
    Alleen zou ik wel liever de originele velgen hebben.

    Deze C is de eerste “normale” Mercedes (dus geen SL ofzo), waarbij het me niet kan schelen of het een taxi is of niet.

    Login om te reageren
  3. Laue zegt

    27 mei 2009 om 12:05

    Vetjes, alleen die diffusor achter is iets TE. een merc moet iets ingetogen zijn.
    die gele kap op de motor hadden ze ook wel achterwegen kunnen laten.

    Login om te reageren
  4. sacha zegt

    27 mei 2009 om 12:08

    Nette 20″ pantoffels, waarschijnlijk, 9J voor en 10.5J achter.
    -edit: check!-

    Login om te reageren
  5. GOD zegt

    27 mei 2009 om 12:09

    Ik vind de voorkant niet bij de rest van de wagen passen.
    de voorkant is heel vierkant en druk enzo, en de rest is heel rond en glad.

    Login om te reageren
  6. Maikel zegt

    27 mei 2009 om 12:16

    Als ik een C63 (estate) kan betalen laat ik hem zekers de weten NIET langs VÄTH gaan, ik vind een standaard C63 juist zo mooi bescheiden en nu krijg je dit ik vind het gewoon niet meer mooi
    voor de leuke tuning van de moter zou ik het misschien nog overwegen maar ze moeten wel van het exterieur afblijven en ik ga met Jan Rap mee; liever de standaard velgen dan deze creatie :S

    Login om te reageren
  7. BmwMPower zegt

    27 mei 2009 om 12:16

    Dat is lekker smullen!

    Login om te reageren
  8. AMGJunk zegt

    27 mei 2009 om 12:17

    He sacha, moet jij geen leuke auto’s regelen voor de rijtesten? :lol: :mrgreen:
    ipv hier te reageren :D

    OT:
    Ziet er best leuk uit, maar toch liever de sedan :|

    Login om te reageren
  9. GTR zegt

    27 mei 2009 om 12:24

    Gewoonweg heerlijk!

    Maar waar ik me zo aan zou gaan irriteren als ik de eigenaar zou willen worden. Als zulke tuners zo’n auto helemaal ombouwen ofzo, zetten ze ‘m te koop. En dan zie je constant de naam van die tuner op je auto. Op je achterklep, als vinyl, als embleem. Zou ik echt niet willen. Vooral Carlsson doet dat vaak. Maar goed, het is te snappen. Het blijft natuurlijk ook commercie. Maar deze Väth is wel erg bruut.

    Login om te reageren
  10. Stefan-Venema zegt

    27 mei 2009 om 12:31

    Leuk hoor! Echt een bruut uitziend apparaat met een nog bruter geluid :D

    Login om te reageren
  11. Hardleers zegt

    27 mei 2009 om 12:35

    -edit: nutteloze bijdrage-

    Login om te reageren
  12. Laue zegt

    27 mei 2009 om 12:39

    @ Hardleers

    doe eens je best i.p.v. één woord.

    ik had MOD moeten worden :P

    Login om te reageren
  13. micheloo0 zegt

    27 mei 2009 om 12:45

    Komt bmw trouwens nog met een M3 break want dat vind ik wel een groot pluspunt voor de mercedes.

    Login om te reageren
  14. micheloo0 zegt

    27 mei 2009 om 12:45

    Lol @:Laue :D :D

    Login om te reageren
  15. AMGJunk zegt

    27 mei 2009 om 12:47

    @GTR:
    Als jij een C63 hebt en je gaat langs Väth, dan kan je gewoon aanvinken welke optie’s je wel en niet hoeft hoor.
    Dus indd geen stickers enz. en misschien ook niet die lelijke diffusor en velgen.
    Je kan ook gewoon alleen voor de motor upgrade gaan.
    En als je hun demo model wilt kopen omdat je niet genoeg geld hebt voor een compleet nieuwe, moet je niet eens hieraan gaan beginnen en een goedkopere auto kopen.
    Niet zeiken als je niet genoeg geld hebt, had je een andere baan/opleiding moeten zoeken.

    Login om te reageren
  16. hanz zegt

    27 mei 2009 om 12:47

    dikke bak
    ik vind het wel wat zo.

    juist omdat de mercs saai en ingetogen zijn mag een beetje vlammen wel
    zeker met deze uitvoering!

    ik zou wel de achterramen lichtjes blinderen om het af te maken

    Login om te reageren
  17. Dutch_Tuning zegt

    27 mei 2009 om 12:54

    idd.. zo hoort een auto eruit te zien..

    Login om te reageren
  18. NAAMED zegt

    27 mei 2009 om 12:58

    this front lip must be putted on the c63amg safety car without these halogens

    platinummotorsport.com/largeblogphoto.php?gallery_id=691&
    gallery_categories_id=

    e92 m3 wagon will be great comparison

    Login om te reageren
  19. Neptukker zegt

    27 mei 2009 om 13:09

    De oto is zo vern**kt dat ik eerst dacht een plaatje van een Vectra station te zien.
    * rent naar de opticien*

    Login om te reageren
  20. Simpson zegt

    27 mei 2009 om 13:09

    wat kost het nou om je C63 van krankzinnig-veel-vermogen naar buitenaardse-proporties te verbouwen? Ik bedoel, wat mis je nou met een standaard C63?

    En wanneer ‘doen’ ze de S400 hybrid? :mrgreen:

    Login om te reageren
  21. slisse zegt

    27 mei 2009 om 13:55

    echt vet, zet maar hier voor de deur!!! :)

    Login om te reageren
  22. Jurrian zegt

    27 mei 2009 om 14:00

    @ neptukker, dat had ik in de eerste oogopslag ook. met mijn lenzen in. bij nader inzien is het toch wel de mooie C63 vrij netjes onder handen genomen als je het mij vraagt. zijn die voorste wielbogen ook vergroot?

    Login om te reageren
  23. Laurens zegt

    27 mei 2009 om 14:31

    @neptukker

    dat was ook mijn eerste indruk, ik had het er bijna klakkeloos ingetypt, maar checkte gelukkig de eerde reacties.

    Wel knap van Benz weer dan, om er zoveel meer geld voor te vragen :lol:

    Login om te reageren
  24. Laurens zegt

    27 mei 2009 om 14:31

    eerde = eerdere

    Login om te reageren
  25. Jochempie zegt

    27 mei 2009 om 14:34

    Ik zou alleen de technische details doorvoeren. Laat die puntige voorbumper en deep-dish wielen maar zitten :S

    Login om te reageren
  26. Adriaan zegt

    27 mei 2009 om 14:57

    Ik zeg: PERFECT!

    Login om te reageren
  27. Guido zegt

    27 mei 2009 om 15:03

    De voorbumper is te groot, en dat zwarte logo ziet er ook niet uit!
    De velgen zijn wel heel stoer..
    En 325 km durf je toch niet te rijden :O

    Login om te reageren
  28. EnzoR zegt

    27 mei 2009 om 15:18

    Deze auto is echt lekker! Verkies deze boven de RS4 en RS6 avant..

    Login om te reageren
  29. fffbbb zegt

    27 mei 2009 om 16:42

    Net een opel astra op die bovenste foto haha

    Login om te reageren
  30. Svenska_Aeroplan_AB zegt

    27 mei 2009 om 17:32

    Specs? Ja bitte!
    Plastic? Nein danke…

    Wat blijft die nieuwe C een schit-te-ren-de auto zeg…
    Heerlijk! Maar niet in deze versie

    Login om te reageren
  31. Hardleers zegt

    27 mei 2009 om 17:37

    @ laue, het was meer om dat lompe gemodereer op deze site te benadrukken. De meeste reacties hier komen namelijk niet verder dan dat niveau, maar als je het in 1 woord makkelijk te lezen neerzet vindt de redactie het klaarblijkelijk een nutteloze bijdrage.

    Login om te reageren
  32. aram91 zegt

    27 mei 2009 om 18:55

    nou dan doen we het toch op mijn manier:P

    “Ik heb hier maar EEN woord voor: Mwa…”

    Login om te reageren
  33. Benz.. zegt

    27 mei 2009 om 19:53

    Heerlijk stoere Benz Estate.. Ziet er goed uit, niet al te fors uitgebouwd maar hij straalt wel degelijk kracht uit! En dan 585 pk! De Carlsson Sedan doet de 0-100 in 3,8 sec, de Estate waarschijnlijk zo rond de 4,0 sec..

    Moet je nagaan: Je bent even snel weg als een Brabus Bullit met ruim 700 pk! :D

    Login om te reageren
  34. BananaFlip zegt

    28 mei 2009 om 15:46

    Dat ziet er gewoon weer goed uit.
    Leuke wieltjes, geil kleurtje en fijne cijfertjes.
    Hee, dat ruikt naar een rijtest…

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North