Velocity maakt Aston Martin V12 Zagato nóg extremer

Auteur: , 19 Reacties

Bij veel liefhebbers staat de Aston Martin V12 Zagato hoog in de droomlijstjes. Het is een van de duurste Aston Martins ooit en met 65 bestaande exemplaren uiterst zeldzaam. Maar omdat alles altijd beter, sneller en exclusiever kan, heeft Velocity Automotive Performance de über-Aston nog eens flink onder handen genomen.

Standaard wordt de Aston Martin met Italiaanse Zagato-koets aangedreven door een 6.0 V12 met 517 pk en 570 Nm (zo klinkt dat). Goed voor 0-100 km/u in 4,2 seconden en een top van 305 km/u. Het Amerikaanse Velocity gooit daar een ruime 45 pk en 55 Nm bovenop. Dat weten ze te bereiken door uitlaatspruitstukken en katalysatoren gemaakt van Inconel 625 te monteren. Dat is materiaal bekend uit de Formule 1 wat bestand is tegen extreem hoge temperaturen. De achterste uitlaatdemper mag daarnaast plaats maken voor een lichtgewicht titanium exemplaar.

Om van maximale prestaties te profiteren wordt het motormanagement wat bijgestuurd en kan de auto wat vrijer ademen door performance luchtfilters. Een set fraaie, lichtgewicht wielen maakt de Brits-Italiaanse schoonheid af en reduceert in combinatie met de andere aanpassingen het wagengewicht met zo’n 45 kilogram. Prijs? Zo’n 650.000 dollar. (via gtspirit.com)

Rijdende beelden inclusief V12-sound check je op autojunk.nl.



19 reacties

De Opel Ampera-e is duizenden euro's goedkoper geworden. Kijk hier voor meer info!
Voor dat geld toch maar iets anders.
-edit: dank u, is inmiddels gefixt-
650000 voor alleen die aanpassingen?!
@maranello:

Wel dat zijn de aanpassingen die genoemd worden. Er zit waarschijnlijk een heleboel slim werk daarachter.
Mss is het een hele dure tjoenert maar waarschijnlijker is het een hele grondige fine-tuner geweest. Die de gehele wagen grondig onder handen heeft genomen, en veel onderdelen heeft bijgewerkt en maar enkele heeft moeten vervangen.

Er kan heus meer gedaan worden om de prestaties van een wagen zeer grondig te veranderen dan enkel een andere uitlaat, inlaat, chip en turbo…
@maranello: volgens mij krijg je de auto er ook bij.
De duurste Aston-Martin ooit. Was de One-77 niet nét even wat duurder?
@brabander: “èèn van de duurste aston martins ooit”

Lezenn
@brabander: er staat : een van de duurste…
@brabander: daarom staat er ook “een van de duurste”
@sirmustang: volgens mij is er iets mis met de app.. Heb best vaak dat ik sommige reacties niet zie in de app, maar op de site zelf wel…
@sirmustang: aha,dan heb ik toch een beetje scheel gelezen denk ik! ;)
Leuke aanpassingen maar de wagen waarvan begonnen is was fout dus dat kan je nietmeer recht trekken.
Wat ik wel jammer vind is dat deze auto ten eerste op deze manier zo fucking veel kost dat het niet meer leuk is… Ja leuk dat materiaal gebruik van de formule 1 en leuk dat het een finetune is geweest maar die prijs is niet leuk meer. En wat ik jammer vind is je rijdt een v12 en dan heb je 570 nm koppel… Dat hebben de 3 liter diesels van tegenwoordig ook wel. 517 pk voor een v12 is ook wel een lachertje zal ongetwijfeld mooi rijden maar rij liever vel in een V8 met die pk’s dan heel “mooi” in een v12 iemand met me eens ?
@karsvdtuin:

100% met je eens die V12 van aston lijkt wel een prehistorisch iets te zijn.
Het zou geen slechte zaak zijn moesten ze overstappen op mercedes 12-cylinders.
65 exemplaren is een goeie reden om met je tengels van de Aston V12 Zagato af te blijven. Hadden ze dan ook beter gedaan.
Da’s een fraai Autostyle spoilertje!
McLaren P1 wordt ook al getuned (Fab design) dus hier sta ik niet zo van te kijken. Dit betekent natuurlijk niet dat ik beiden goedkeur of appreciëer natuurlijk!

Is een beetje zoals het resultaat van een mevrouw die een fresco “herstelt”:

http://i.telegraph.co.uk/multimedia/archive/02316/painting-fresco_2316720b.jpg
Ik vind de achterkant echt prachtig. Ik snap alleen niet waarom ie achterop een Aston Martin zit…….
Ik ben nog altijd van mening dat je van zulke iconen beter met je poten af blijft…
Zo kan ik ook maar weinig sympathie opbrengen voor de Disco Volante.
Als je wil tunen of compleet verbouwen ga dan gerust los op 3-serie of golf waarvan er miljoenen gebouwd zijn maar laat alsjeblieft de (toekomstige) klassiekers voor wat ze zijn.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).