• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Venturi Fetish in Parijs

Auteur: Dennis, gepost 28 september 2006 om 15:22 – 30 Reacties

Venturi Fetish


Venturi Automobiles uit Monaco presenteert in Parijs de Venturi Fetish, een tweepersoons sportauto die zuiver door elektriciteit wordt aangedreven. Hiervoor is de auto uitgerust met 31 accu’s, totaal goed voor 240 pk (180 kW) en een max koppel van 220 Nm. Hiermee sprint de Fetish in minder dan 5 seconden naar de 100 km/u en bereikt zijn top bij 160 km/u.

Het gewicht van de accu’s is altijd een lastig punt wanneer je een vlotte lichtgewicht sportauto wilt maken. In de Fetish wegen de accu’s bij elkaar 248 kilo, maar doordat de rest van de auto van lichte materialen is gebouwd, bleef het totale gewicht blijven steken op 980 kilo. De Fetisch is 3,89 meter lang, 1,88 meter breed en staat van voren op 225/40 R18 banden en van achteren op 265/30 R19 banden.

De actieradius van de Fetish ligt gemiddeld op 250 kilometer, maar bij intensief gebruik zakt dit naar 160 kilometer. Opladen van de auto duurt slechts een uurtje met een externe lader. Wanneer de ingebouwde lader in het stopcontact geplugt, duurt dit 3 tot 4 uur.

Venturi Fetish

Venturi Fetish

Ook interessant!

  • Hitte auto
    Parijs verlaagt maximumsnelheid naar 30 km/u
  • Elektrisch rijden is nu officieel goedkoper
  • elektrisch rijden duurder
    Elektrisch rijden duurder vanwege hoge stroomprijzen
  • "Leaseauto's VERPLICHT elektrisch over 4 jaar"

Nieuwste artikelen

  • Hoeveel zakelijke youngtimers zijn er eigenlijk?
  • Duurste Nissan van Marktplaats kan er maar eentje zijn
  • WTF: Invalidenplek rondom auto geverfd, parkeerder krijgt toch boete
  • Autoblog-lezer bezoekt prachtige verzameling
FacebookTweetPinLinkedIn

Elektrisch, Parijs-2006, venturi

Vorig bericht: « Citroen C-Métisse in Parijs
Volgend bericht: Mercedes Benz SLR 722 in Parijs »

Lees Interacties

Reacties

  1. BRAM zegt

    28 september 2006 om 15:34

    Dan heb je dus een sportwagen die klinkt als een golfkarretje

    Login om te reageren
  2. Thibaut zegt

    28 september 2006 om 15:35

    Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar het geluid van zo’n optrekkende elektrische wagen. Het blijft precies altijd bij foto’s vanop presentaties en wat cijfermateriaal.
    Iemand een video? Hoeft niet van deze te zijn.

    Login om te reageren
  3. mvagusta zegt

    28 september 2006 om 15:43

    Lijkt mij ook een vreemde gewaarwording om in zo’n auto zo snel op te trekken! Normaal speelt het geluid ook mee in het gevoel van snelheid, maar dat is bij zo’n electrische auto toch geheel anders..
    Ik vind het ook niet bepaald erg mooi! Valt me op dat van die electrische wagens vaak overdreven glad gestreken zijn en er zogenaamd toekomstig uit zien!

    Maar een filmpje is natuurlijk welkom, want misschien heb ik het wel helemaal aan het verkeerde eind! :)
    slk55amg… heb jij niet toevallig een site met een filmpje! Jij bent toch van alle weetjes! :)

    Login om te reageren
  4. Bugatti zegt

    28 september 2006 om 15:56

    Ik blijf het een goede ontwikkeling vinden dat autoproducenten (of het nu grote of kleine zijn) bezig blijven met de toekomstige krachtbron. Dit is weer een stap voorwaarts en ook nog een goede prestaties.
    Ik wacht nog steeds om een verbetering van VAGroup of PSA Group dat zijn toch de grote Europese autoproducenten waarvan de de verbeteringen van mag verwachten.

    Login om te reageren
  5. Sgt. Stevil zegt

    28 september 2006 om 15:59

    @mvagusta: alstu: http://www.autoblog.nl/archive/2005/11/18/electrische_auto_verslaat_ferr

    je hoort ‘m niet heel goed, maar vergelijk ’t maar met je speelgoedauto’tjes van vroeger :D hij vlamt er iig effe een carrera gt uit op de quartermile.

    Login om te reageren
  6. mvagusta zegt

    28 september 2006 om 16:04

    Dus je moet er zelf broem broem bij doen! :)
    Wel snel, maar de ervaring is wel minder! Dat geluid van een Carrera is superdesuper! Daar kan geen electrische auto tegenop!

    Login om te reageren
  7. Ejay zegt

    28 september 2006 om 16:12

    @ MV Augusta, tja, je hebt geen koeling meer nodig. Hoogstens een beetje de remmen als een extreem snel exemplaar bouwt. Maar onder hitte produceren motor zijn koelgaten etc. flauwekul. En zolang de wagens nog niet supersnel zijn, behoeft het ook geen uitgebreide spoileropstelling.

    Login om te reageren
  8. slk55 amg zegt

    28 september 2006 om 16:16

    @ mvagusta

    haha, ik heb even gezocht maar kan nergens een filmpje van de venturi vinden.

    Ik vroeg me bij het babes topic af wat voor ‘lelijke retro auto’ er op de achtergrond stond. nu blijkt dit een venturi te zijn! dit was wel het laatste dat ik had verwacht, ik kende venturi namelijk alleen van sportwagens, en dan komen ze nu opeens met een soort van golfkarretje:

    http://www.venturi.fr/IMG/diapo/eclectic/diapo_image5_dl.jpg
    http://www.venturi.fr/IMG/diapo/eclectic/diapo_image2_dl.jpg

    over de sportwagen (waar deze topic eigenlijk over gaat) kan ik kort zijn, hij ziet er erg mooi uit, misschien een beetje kitcar achtig, maar dat stoort me niet.

    Login om te reageren
  9. mr. ilovemorethan600hp zegt

    28 september 2006 om 16:33

    het geluid van dit ding: zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz

    Login om te reageren
  10. Ome henk zegt

    28 september 2006 om 17:29

    Jakkie .. ik vind het mar niets

    Login om te reageren
  11. Cuore sportivo zegt

    28 september 2006 om 17:46

    van 0-100 in 5 sec en een top bij 160 ?? korte sensatie …

    Login om te reageren
  12. silasse zegt

    28 september 2006 om 18:31

    best gaaf zo eentje

    Login om te reageren
  13. w0o0dy zegt

    28 september 2006 om 18:41

    vroeger (15 jaar geleden of zo?) hadden ze ook een Sportwagen met Renault Alpine techniek (de A310 enzo). Die wagen was best fraai en het ging ook wel behoorlijk hard…

    Plaatje van een “oude” racer

    Login om te reageren
  14. w0o0dy zegt

    28 september 2006 om 18:49

    kan het natuurlijk niet laten ff te zoeken… en wat denk je? Zo’n oude Venturi staat te koop op Autotelegraaf. Uit 1988 met 200 pk aan boord (bij 1255kg, want het was toen ook al veel kunststof) voor een luttele 23.800 euro vraag prijs. De auto is (zeker in Nederland) behoorlijk exclusief, want in totaal zijn er maar 592 van gemaakt.

    Kopen? http://autotelegraaf.nl/occasion/kopen/MVS/Venturi/10919253/mvs_venturi_200_zilver_metallic.html?resultset=70455740;referrer=resultaten;opnieuwZoeken=merk%3DMVS%3Bresultset%3D70455740%3Bstart%3D0%3BcategoryId%3D1%3BcategoryId%3D1;whitelabel=

    Login om te reageren
  15. w0o0dy zegt

    28 september 2006 om 18:55

    plaatje

    Login om te reageren
  16. slk55 amg zegt

    28 september 2006 om 18:59

    ligt het aan mij of lijken die venturi’s ontzettend veel op ferrari’s?

    Login om te reageren
  17. w0o0dy zegt

    28 september 2006 om 19:03

    ja dat was ook de bedoeling, ze wilden een Ferrari concurrent maken voor minder geld. (Je moet er dan wel bij denken dat de Ferrari’s van toen er ook wat anders uit zagen).

    Maar kijk eens naar dit artikel…. waar lijkt de auto nog meer op? Juist! de Esprit van Lotus. Niet alleen qua basis belijning maar ook een beetje qua concept. Minder gewicht, veel kunsstof en een niet zo enorm grote motor met turbo voor voldoende power.
    http://www.lotusespritworld.com/ERoadtests/SEvVent_clascar.html

    Login om te reageren
  18. slk55 amg zegt

    28 september 2006 om 19:30

    @ wooody

    ik heb het artikel gelezen, maar jij zegt dat Venturi een auto wilde maken die de looks van een ferrari en een esprit hebben, en de zelfde prestaties met een ligtere motor, en de venturi zou dan minder moeten kosten san beide. Het leek een hele goede verklaring, maar toen ik bijna klaar was met het stukje te lezen, stond er onder de specs en de prijzen, de topsnelheid van de venturi ligt hoger, maar de acceleratie daar wint de lotus weer, maar toen kwam de prijs, de lotus koste destijds £47,307 en de venturi £49,897, hij was dus duurder dan de Esprit.
    Of bedoelde je dat hij alleen goedkoper moest zijn dan een Ferrari?

    Login om te reageren
  19. w0o0dy zegt

    28 september 2006 om 20:46

    yep de looks van een Ferrari maar dan goedkoper, met hetzelfde concept als de Esprit…… Toevallig kwam er ook een auto uit die best veel op de Esprit lijkt….. maar ja… ik denk niet dat je snel een vrouwen vindt die beledigd is als mensen zeggen dat ze een beetje lijkt op Heidi Klum en/of Claudi Schiffer

    Login om te reageren
  20. Mareno zegt

    28 september 2006 om 23:47

    doordat deze auto elektrisch is aangedreven heeft hij altijd maximaal vermogen, dus de eerste 50 meter aan een stoplicht win je zelfs van een straaljager.
    en je komt ook nog eens milieubewust over :-)

    Login om te reageren
  21. volvoman zegt

    29 september 2006 om 08:42

    ik ben voor! Mooie concurent voor Tesla

    Login om te reageren
  22. Eric zegt

    29 september 2006 om 12:18

    Vergeet niet dat deze auto rond de 400 000 € kost. Jawel een 4 met 5 nullen.
    Voor deze prijs vul je je garage met andere en veel mooier materiaal!!!

    Login om te reageren
  23. Bert zegt

    10 oktober 2006 om 21:42

    De electrische auto is:
    – Snel (sneller dan een Porsche!)
    – Stil
    – Milieuvriendelijker vanwege het hoge rendement van de motor (tot wel 90%)
    – Vrijwel onderhoudsvrij (geen uitlaatsysteem, olie, luchtfilter, catalisator)
    – Veroorzaakt geen smog
    – Loopt (indirect) op elke denkbare brandstof
    En voor wat betreft de actieradius…
    Waarom geen “lease” accu’s gebruiken ? Naar accustation, nieuw accupack erin en gaan !

    Login om te reageren
  24. Marcel zegt

    14 oktober 2006 om 12:27

    Tadaa: filmpje

    http://www.youtube.com/watch?v=S4GYp_Q1pxY

    Login om te reageren
  25. kim zegt

    25 oktober 2006 om 09:42

    Ik vindt dit een prachtige wagen , ziet er een beetje futuristis uit daar hou ik wel van . Het feit dat deze auto goed is voor het milieu spreekt mij heel hard aan .

    Login om te reageren
  26. Bert zegt

    4 november 2006 om 10:35

    Geweldig initatief zo’n electrische wagen met een goed vermogen. Ik snap echter niet waarom de autofabrikant niet een gewone auto maakt welke elke dag 200 km kan rijden voor woon/werkverkeer. Je kunt in Nederland toch niet hard rijden en vaak hoef je niet verder.
    Dit moet toch kunnen, als je ook dergelijke racemonsters kunt maken.

    Login om te reageren
  27. Andere Bert ;-) zegt

    5 november 2006 om 20:10

    De X1 van General motors is zo’n auto die geschikt is voor dagelijks gebruik. In de Sony pictures reportage “who killed the electric car ?” wordt uitgezocht wie er schuldig waren aan het “vermoorden” van dit fantastische initiatief…
    Overigens is er wel een lichtpuntje. Zoek maar eens op “electric car x1” op http://www.youtube.com. Helaas kosten de ‘high performance accu’s voor dit model alleen al 40.000 dollar…
    Iets dichter bij huis: Een gemodificeerde Toyota Prius kan via het lichtnet worden geladen. De 1e 30 km rijdt ie dan zonder emissies (als ie geladen is met groene stroom ;-) )

    Login om te reageren
  28. waar is de tzero Ac-propulsion zegt

    18 november 2006 om 21:47

    Ik hoor niks over tzero Ac-propulsion

    Login om te reageren
  29. Jur zegt

    15 februari 2007 om 08:09

    Weet iemand of deze auto te koop is en waar? Ik wil wel wat info over prijzen en levertijden ed. Zijn ze al in de handel verkrijgbaar?

    Login om te reageren
  30. autoblogger zegt

    15 februari 2007 om 08:55

    Kijk even op http://www.venturi.fr/

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North