• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Venturi verbreekt snelheidsrecord elektrische auto’s

Auteur: autoblogger, gepost 27 augustus 2010 om 12:54 – 32 Reacties

Venturi Jamais Contente
Met behulp van 800 pk elektro-rommel heeft Venturi het wereldsnelheidsrecord voor elektrische auto’s verbroken. Het Franse automerk was aanwezig op de Bonneville zoutvlakte in de Amerikaanse staat Utah, alwaar de Venturi “Jamais Contente” (AKA de Venturi Buckeye Bullet) een topsnelheid haalde van 515 km/u.

De betreffende auto evolueert al een tijdje, vorig jaar werd namelijk al een record van 487km/u neergezet. Dat was echter op basis van een brandstofcel, ditmaal werd de Venturi gevuld met accu’s in plaats van waterstof. De auto is vernoemd naar “Jamais Contente” van Camille Jenatsy, hij was een Belgische autocoureur die in 1899 voor het eerst de 100 km/u barrière verbrak (ook met een elektrische auto). Het heeft dus 111 jaar geduurd om van 100 naar 500 km/u te gaan… Tijdens de autosalon van Parijs (oktober) zal Venturi de recordauto aan het publiek tonen.

Ook interessant!

  • Mercedes EQS rijtest: de beste elektrische auto!
    Mercedes EQS rijtest: de beste elektrische auto!
  • Goodyear ElectricDrive GT
    Echt stilte in je elektrische auto met nieuwe Goodyear band?
  • Niet eerder werden er zo weinig auto's verkocht in de EU in april
    Handen bij de knoppen voor subsidie elektrische auto
  • Ook deze smartphonemaker gaat elektrische auto's maken

Nieuwste artikelen

  • Autoblog-lezer showt z’n dikke Fiesta
  • Video: BMW X5 koppen voelt zo
  • Deze Bentley is de beste wintersportbeuker, hier is het bewijs
  • Europese specs Tesla Model Y L bekend, dit moet je weten
FacebookTweetPinLinkedIn

Elektrisch, maximumsnelheid, Parijs-2010, record, venturi

Vorig bericht: « Video: drift sessies uit de Balkan!
Volgend bericht: Kies maar: Mercedes C350 CGI of Volvo S60 T6 »

Lees Interacties

Reacties

  1. klaas zegt

    27 augustus 2010 om 12:59

    mooie snelheid.. Al kan je dit naar mijn mening niet echt een Auto noemen..

    Login om te reageren
  2. Laue zegt

    27 augustus 2010 om 13:03

    Ik kan mij voor dit soort extreme records niet zo interesseren. Gefeli venturi.

    Login om te reageren
  3. xilver zegt

    27 augustus 2010 om 13:05

    zeer mooi recordje, maar eigenlijk niet echt relevant, je kan die wagen toch niet gebruiken op de weg.

    Login om te reageren
    • Jurrian zegt

      27 augustus 2010 om 13:11

      @xilver: hoe zo niet, lijk met een uitstekende sneeuwschuiver, helemaal alstie ook flink dwars kan

      Login om te reageren
  4. Alfaxa zegt

    27 augustus 2010 om 13:06

    Venturi komt toch echt uit Monaco, niet Frankrijk.

    Login om te reageren
  5. Bakpouwww zegt

    27 augustus 2010 om 13:07

    hier een filmpje
    http://www.autojunk.nl/2010/08/venturi-jamais-contente
    –edit: dat is het filmpje van vorig jaar–

    ik weet het er zit een dom muziekje onder maarja

    Login om te reageren
  6. JamesBond007 zegt

    27 augustus 2010 om 13:08

    ben benieuwd hoe het er over 111 jaar uitziet :p

    ”Het heeft zo’n 222 jaar geduurd om van 100 km/h naar 900 km/h te gaan. Precies 111 jaar geleden schreef autoblogger senior over de 500 km/h barrière”

    Login om te reageren
  7. anonymous coward zegt

    27 augustus 2010 om 13:08

    Toch wel ironisch dat het team deze elektro-mobiel de naam draagt van een carburateur onderdeel..

    Login om te reageren
  8. rikkon zegt

    27 augustus 2010 om 13:09

    …Tijdens de autosalon van Parijs (oktober) zal Venturi de recordauto aan het publiek tonen…

    Ik hoop voor ze dat ze met een schaalmodel komen. een standje dat groot genoeg is voor de ding kon wel eens net zoveel kosten dan de hele expeditie naar Bonneville.

    Login om te reageren
  9. jack_abarth zegt

    27 augustus 2010 om 13:17

    Had liever gezien dat ze een elektrische wagen hadden gemaakt, die een record had met een fatsoenlijke actieradius.

    Login om te reageren
  10. Hennep zegt

    27 augustus 2010 om 13:19

    @Alfaxa

    Venturi is inderdaad Monegaskisch, bijzondere auto’s bouwen doen ze zeker.

    Login om te reageren
    • koos zegt

      27 augustus 2010 om 13:45

      @Hennep: Nope, Venturi is een Franse autootjesmaker opererend vanuit Monaco.

      Login om te reageren
  11. timberleek zegt

    27 augustus 2010 om 13:50

    @jurrian

    je kan er op de weg sowieso niks mee omdat dergelijke voertuigen een draaicirkel hebben van enkele kilometers. je kan er alleen een minieme hoeveelheid mee bijsturen (en meer wil je ook niet op die snelheid)

    Login om te reageren
  12. Jokkebrok zegt

    27 augustus 2010 om 13:58

    Zo snel is dat ook weer niet…

    Login om te reageren
    • RenesisHP zegt

      27 augustus 2010 om 14:02

      @Jokkebrok:

      Het voelde ook niet zo gek snel.

      Login om te reageren
  13. Buyck zegt

    27 augustus 2010 om 13:59

    800 pk elektro-rommel… ik zou dat geen rommel noemen. Dit is nog maar het begin het zal de Bloodhound SSC binnen enkele jaren en ferm poepje laten ruiken!

    Login om te reageren
  14. Petor zegt

    27 augustus 2010 om 14:00

    http://engineering.osu.edu/news/?p=1473

    The team is supported by French electric vehicle manufacturer Venturi Automobiles, which lends its 10-year expertise in electric vehicles and significant sponsorship funding to the students.

    Login om te reageren
  15. klaas zegt

    27 augustus 2010 om 14:06

    tsja vind dit meer een topic voor treinblog.nl

    Dit is eigenlijk zo bijzonder niet treinen rijden al veel langer op electrische tijd.. sterker nog deze heeft de omvang van een trein…
    Ze kunnen nog beter stroom kabels boven de wegen hangen en de auto’s voorzien van zo’n trein ding. dan de wegen aan passen op deze locomotief.

    Login om te reageren
  16. janklaassen zegt

    27 augustus 2010 om 14:19

    ik zie egt geen nut in elektrische auto’s
    die diesels van tegenwoordig zijn al rete zuinig en sommige zuiniger dan de Prius.

    en ze zijn onmogelijk biologisch afbreekbaar. dus als ze naar de sloop moeten blijft dat een milieuvernietiger die alles kapot maakt.

    Login om te reageren
  17. leon zegt

    27 augustus 2010 om 14:22

    autto? nutteloos record…

    Login om te reageren
  18. leon zegt

    27 augustus 2010 om 14:22

    sorry auTTo moet zijn auTo

    Login om te reageren
  19. bmwben zegt

    27 augustus 2010 om 14:29

    515? toch knap voor een “auto” met een stofzuigermotor

    Login om te reageren
  20. StijnB zegt

    27 augustus 2010 om 14:55

    Niet echt onder de indruk, maarja ik ben dan ook nooit tevreden :)

    Login om te reageren
  21. MDA zegt

    27 augustus 2010 om 15:04

    @philipzuidijk: Het feit dat jij het nut niet ziet, heeft misschien meer te maken met jou capaciteit om de toekomst in te kijken dan met de ontwikkeling van electrische auto’s. En een Prius is geen electrische auto. Het is een hybride. Is een diesel echt zuiniger dan een Tesla? Want hoeveel liter op de 100 doet een Tesla eigenlijk? 0?

    Login om te reageren
  22. Vinny_93 zegt

    27 augustus 2010 om 15:16

    Venturi? Van de Fetish?

    Login om te reageren
  23. Mairsil zegt

    27 augustus 2010 om 16:18

    Topsnelheid blijft lastig voor electrowaggies. Dit is een enorme lightweight windtunnel-sigaar, en hij haalt alsnog maar 80 meer dan een ‘gewone’ street-legal Veyron SS.

    Login om te reageren
  24. Ra1kkoneN zegt

    27 augustus 2010 om 16:26

    http://www.youtube.com/watch?v=8skXT5NQzCg

    En elektrische treinen zijn nog steeds sneller.

    Login om te reageren
  25. Zjonnie zegt

    27 augustus 2010 om 19:38

    sja, zelfs met een bus kun je bijna 500 km/h halen, zij het met naverbrander maar toch, en dit “ding” is zo gestroomlijnd als iets en gaat r nipt over heen.., vindt ik nu al een mindere prestatie!

    Login om te reageren
  26. Dimglor zegt

    27 augustus 2010 om 21:29

    Mja.. ik zie hier niet meteen het nut van in…
    Je kan toch niets met deze wagen doen…
    Ze zouden beter het ingezet kapitaal en de mankracht gebruiken om betere alledaagse elektrische wagens te maken ipv dit..

    Login om te reageren
  27. topless zegt

    27 augustus 2010 om 22:22

    Voordat Guildo Pastori Venturi overnam maakten ze wel mooie auto’s.

    Login om te reageren
  28. rene zegt

    28 augustus 2010 om 18:42

    bmwben, in de hogesnelheidstreinen zit ook wel zo een rendabele stofzuigermotor.

    Login om te reageren
  29. janklaassen zegt

    13 november 2010 om 23:56

    @ MDA

    Leuk, maar zo’n ding houdt het ook geen 100 jaar vol.
    en dan blijft die accu en elektrische meuk achter,

    dat verteerd niet zomaar.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North