• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Verbeterde actieradius voor de Audi e-tron

Auteur: RubenPriest, gepost 28 november 2019 om 09:32 – 33 Reacties

Verbeterde actieradius voor Audi e-tron


Langer doorblaffen op een volle lading.

Audi heeft e-tron van een technische update voorzien. Dankzij aanpassingen aan de hardware én software stelt de Duitse autobouwer dat beide varianten van de e-tron (50 en 55) er 25 kilometer bij hebben gekregen. Wie al een e-tron bezit valt buiten de boot. Het is helaas niet zo dat je naar de dealer kunt gaan voor een update van je elektrische Audi.

Het topmodel, de e-tron 55, kan nu tot 436 kilometer ver komen op een volle lading. Audi zegt deze verbetering voor elkaar te hebben gekregen door een aanpassing door te voeren aan de remmen. Er zit een nieuwe wiel rem op de e-tron wat heeft geresulteerd in minder restremkoppel. Dit is een ongewenste frictie tussen de remschijf en de remblokken. De frictie heeft weer invloed op de actieradius. Naast de nieuwe wiel rem is de software van de elektrische SUV verder geoptimaliseerd. Derde puntje van verbetering heeft betrekking op de koeling. Het computersysteem dat over de koeling gaat is efficiënter afgesteld. Nu is er minder kracht vanuit het systeem nodig om de accu’s koel te houden.

In het voorjaar van 2020 krijgt de e-tron er een broertje bij in vorm van de e-tron Sportback. Ook deze EV komt er in twee varianten. Het gaat hier om de e-tron Sportback 50 quattro en de e-tron Sportback 55 quattro.

Ook interessant!

  • Audi Q4 e-tron rijtest video
  • Audi RS e-tron GT rijtest
    Audi RS e-tron GT rijtest video
  • Officieel: Audi Q4 e-tron en Sportback
  • Leveringsproblemen Audi Q4 e-tron: dit is er aan de hand
    Leveringsproblemen Audi Q4 e-tron? Dit is er aan de hand

Nieuwste artikelen

  • Citroën komt met een eigenwijze, kleine versie van de ID Buzz
  • Kia EV4, GEWAAGD uiterlijk maakt het een gedurfde keuze #test
  • Bugatti krijgt een keiharde primeur van Rimac
  • Volvo XC60 Executive Edition
    Volvo maakt van de XC60 een heerlijke dikzak
FacebookTweetPinLinkedIn

Audi, e-tron, Elektrisch, SUV

Vorig bericht: « ‘BMW voor rechter om diefstal hybride techniek’
Volgend bericht: Dit is de vervanger van Robert Kubica bij Williams »

Lees Interacties

Reacties

  1. JamesBond007 zegt

    28 november 2019 om 09:36

    “Het is helaas niet zo dat je naar de dealer kunt gaan voor een update van je elektrische Audi…..door een aanpassing door te voeren aan de remmen. Er zit een nieuwe wielrem op de e-tron wat heeft geresulteerd in minder restremkoppel.”

    Wel vaag dat je daardoor niet gewoon naar de dealer kan om dat te laten fixen.

    Login om te reageren
    • kminne zegt

      28 november 2019 om 09:42

      @jamesbond007: Dat kan wel, maar dan tegen betaling. En hoewel ik een fanatiek tegenstander van Audi en hun rampzalige service levels lijkt me dat in dit geval ook gewoon logisch. Dit is gewoon een modeljaarupdate, dus je kunt niet verwachten dat ze deze wijzigingen gratis gaan retrofitten op alle reeds verkochte exemplaren van het vorige modeljaar, dan zouden ze in no time failliet zijn. Alhoewel dat dan wel weer een aantrekkelijke gedachte is.

      Login om te reageren
      • Dutchdriftking zegt

        28 november 2019 om 10:13

        @kminne: Als het tegen betaling kan zou het mij een serieuze overweging lijken. We geven massaal geld uit om onze auto te chippen, geld uitgeven voor een grotere actieradius uit de zelfde hoeveelheid stroom is dan toch geen gek idee?

        Login om te reageren
  2. monsieurleloure zegt

    28 november 2019 om 09:48

    Retrofitten, het blijft een vreselijk woord, wat is er mis met de vertaling ” naderhand monteren”?

    Login om te reageren
    • n0zem zegt

      28 november 2019 om 12:08

      @monsieurleloure: monteren is net zo goed Frans. Dus of je nu Frans of Engels verbastert,het is sowieso behelpen. Nu snap ik wel dat u een voorkeur voor het Frans heeft, maar dat ligt aan uw chauvinisme, monsieur!

      Login om te reageren
      • monsieurleloure zegt

        28 november 2019 om 12:34

        @n0zem: omelet du fromage https://youtu.be/8nW3-9gdjYA

        Login om te reageren
  3. JanJansen zegt

    28 november 2019 om 09:53

    “een nieuwe wielrem”
    Artikelen door de Google Translate halen heeft zo zijn beperkingen.

    Login om te reageren
    • Boomer zegt

      28 november 2019 om 16:59

      @janjansen: handrem?? Dus wielrem is specifieker dan ‘rem’

      Login om te reageren
  4. lekkerlinksrijden zegt

    28 november 2019 om 10:02

    @monaco: neem een kopje groene thee

    Login om te reageren
    • sjonniedeluxe zegt

      28 november 2019 om 10:21

      @lekkerlinksrijden: daar zit nog theine in. Misschien is rooibos of kamille meer geschikt.

      Login om te reageren
  5. dijan zegt

    28 november 2019 om 10:09

    @monaco: Wat een abnormale reactie! Word tijd dat je meer afspraken moet maken met je begeleiding.Dit gaat hier over auto s .

    Login om te reageren
  6. florisje zegt

    28 november 2019 om 10:15

    Denk je dat je net als je Tesla uit 2013 een update kan krijgen om de auto te verbeteren… Kan je niet eens terug naar de dealer voor “software” en “systeem optimalisatie”. De klant wordt gewoon von der Audi geswaffelt. Je moet er maar van houden…

    Login om te reageren
    • Hubert zegt

      28 november 2019 om 10:42

      @florisje:

      Hardware modificatie / update gaat zelfs bij Tesla nog niet middels software updates.
      Is natuurlijk wel de natte droom van Elon Musk, maar hij moet nog eventjes wachten.

      Login om te reageren
    • stuko zegt

      29 november 2019 om 07:20

      @florisje: ben benieuwd hoe Tesla je digitaal nieuwe remmen gaat sturen… makkelijk scoren voor non-lezers dit ;)

      Login om te reageren
      • autodidact zegt

        29 november 2019 om 09:22

        @stuko: Via de 3D-printer natuurlijk! Wel nog even zelf monteren.

        Login om te reageren
  7. 888natan zegt

    28 november 2019 om 11:07

    Dit artikel is (wat mij betreft) zeer blokkerig geschreven en onduidelijk. ‘Je kunt niet zomaar naar de dealer gaan’? Dat kan wel, tegen betaling.

    De zinnen zijn ook allemaal houterig en kort door de bocht.. Jammer.

    Login om te reageren
  8. FB_100001036415374 zegt

    28 november 2019 om 11:11

    436 km op 1 lading yeah right..
    Onze E-tron haalt maximaal 350km als we moeite doen en dagdagelijks 280km.

    Login om te reageren
    • reind zegt

      28 november 2019 om 12:00

      @FB_100001036415374: ik kom in de winter(nu) ongeveer 300 kilometer ver. Maar dan doe ik ook niet zuinig. Gewoon 130/140kmh. Maar voor veel doeleinden helemaal prima aangezien ik elke ochtend met een volle “tank” start sta ik in verhouding veel minder bij te “tanken”. En dat snelladen gaat bij Audi ook echt als een malle dus als het een keer moet is er geen nood aan de man.

      Login om te reageren
      • kroon zegt

        28 november 2019 om 13:57

        @reind: klinkt vreemd. Ik reed in een volgeladen e-tron een proefrit en daarbij stond de range voor het wegrijden al op 295 km. Het was niet koud. Na 20 kilometer rijden door stad en een klein stukje snelweg stond de range op 240 km.
        Bij temperaturen onder 0 graden en met wat tegenwind of water/sneeuw op de weg kom je in de e-tron met die extra weerstand maar net 200km of zelfs minder ver schat ik.

        Login om te reageren
        • mashell zegt

          28 november 2019 om 14:13

          @kroon: die sneeuw of tegenwind doet niks, dat doet het bij een verbrandingsauto ook niet echt. Kou is wel een probleem. Omdat de elektromotor enorm efficiënt is, is er geen restwarmte om het interieur en batterij te verwarmen, dat moet dus uit elektriciteit gedaan worden en dat kost heel veel energie.

          Login om te reageren
          • kroon zegt

            28 november 2019 om 14:25

            @mashell: dan zou ik tegen even beter lezen in ervaringen en cijfers. Tegenwind doet natuurlijk heel veel. Sneeuw op de weg kan tot wel 30% minder range opleveren bij Tesla gebruikers zijn de ervaringen. Bij een e-tron met al niet te beste range blijft er dan op een slechte dag erg weinig over en moet je misschien wel op de vluchtstrook slapen.

            Login om te reageren
        • detroitv8 zegt

          28 november 2019 om 18:54

          @kroon: ik deel deze ervaring ook. Tegen vriespunt aan, zonder sneeuw en veel zon een mooie rit door Zuid Duitsland op B-wegen gemaakt. Volgeladen 300km maximaal.

          Login om te reageren
      • kroon zegt

        28 november 2019 om 13:58

        @reind: bovendien moet je ook maar net kunnen snel-laden als het nodig is. Alles kan bezet zijn of er zijn laadstations kapot. Dat gebeurt namelijk regelmatig.

        Login om te reageren
      • monsieurleloure zegt

        28 november 2019 om 16:47

        @reind: Het is herfst, winter begint pas over een week of 3, 21 december.

        Login om te reageren
    • kareljansen zegt

      28 november 2019 om 20:01

      @FB_100001036415374: ok, jij hebt het net aangekondigde model op de oprit staan ja?

      Login om te reageren
      • FB_100001036415374 zegt

        28 november 2019 om 21:54

        @kareljansen: Mijn vader heeft zijn E-tron in Juni in ontvangst genomen ja en in onze buurt zijn er nog 3 die ze al maanden hebben. In België gemaakt dus hier ook vroeg geleverd.

        Login om te reageren
  9. thomasthomas zegt

    28 november 2019 om 11:14

    Gelukkig hebben we PON die voert deze update weer gratis door aan alle Eteron eigenaren. Zo zijn ze bij PON, alleen maar service daar, dat ze nog iets kunnen verdienen he…

    Login om te reageren
  10. Ram-G-maN zegt

    28 november 2019 om 11:29

    Het is te makkelijk maar ik maak ‘m toch: Audi’s en remmen… LOL.

    Login om te reageren
    • monsieurleloure zegt

      28 november 2019 om 12:35

      @AutomotiveDesigner: voor elke bocht sowieso, daar houden Audi’s niet zo van…??

      Login om te reageren
  11. karaya zegt

    28 november 2019 om 11:43

    Hoe snel zal de accu leeg zijn bij 200 op de Autobahn?

    Login om te reageren
  12. dunhozzie zegt

    28 november 2019 om 11:46

    Ik zou naast de edit knop voor niet subscribers (iig in de iPhone app) ook graag de mogelijkheid hebben om een post die ik per ongeluk ge-liked heb graag kunnen un-liken. Is er een bugzilla of jira waar ik feature requests kan doen?

    Login om te reageren
    • peekaas zegt

      28 november 2019 om 18:27

      @dunhozzie: hoe kan je nou een post per ongeluk liken?!

      Login om te reageren
  13. jometdebanjo zegt

    18 september 2020 om 20:38

    Zo VAG gehalte is weer erg hoog hier. Hebben ze meer betaald?

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North