• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Dit is de vervanger van Robert Kubica bij Williams

Auteur: RubenPriest, gepost 28 november 2019 om 09:57 – 30 Reacties

Dit is de vervanger van Robert Kubica bij Williams


Deze meneer krijgt het tweede zitje bij Formule 1-team Williams volgend jaar.

Williams a.k.a. de hekkensluiters a.k.a. dat team dat heel vroeger zeer competitief was, heeft bekendgemaakt wie volgend jaar het stoeltje Robert Kubica gaat krijgen. Het leek zo mooi allemaal. Na jaren afwezig te zijn in de autosport naar aanleiding van een ongeluk in de rallysport wist Kubica een stoeltje te bemachtigen bij Williams.

Het was uiteindelijk een flop van jewelste. De Poolse coureur reed steevast achteraan en de resultaten van Williams zijn dit jaar nu niet bepaald om over naar huis te schrijven. En dan drukken we ons nog zacht uit. Kubica verdwijnt van het F1-toneel en vandaag heeft Williams bekendgemaakt wie het stoeltje van de Pool gaat overnemen.

De eer is aan de 24-jarige Nicholas Latifi. Deze Canadese coureur is momenteel actief in de Formule 2 en staat tweede in het kampioenschap, achter F2-kampioen Nederlander Nyck de Vries. Van bijna helemaal vooraan rijden in de F2 zal Latifi in 2020 moeten wennen aan achteraan rijden in de F1.

Latifi is de tweede rijder bij Williams, naast teamgenoot George Russell. De keuze voor de coureur is niet zo vreemd: hij is al reserverijder bij het Formule 1-team. Daarmee is de auto van Williams geen geheim voor de Canadees. Latifi heeft dit F1-seizoen al zes vrije trainingen gereden in de F1-auto van Williams.

I am thrilled to be stepping up as Race Driver for 2020. I have thoroughly enjoyed working with the team this year, supporting them with the development of the car, and assisting wherever I can trackside and at the factory. I look forward to the journey ahead with the team, and I am excited to make my Formula 1 debut at the Australian Grand Prix in 2020. – Nicholas Latifi

Ook interessant!

  • In memoriam: Frank Williams (1942-2021)
  • Carlos Reutemann overleden
    F1 GP-winnaar Carlos Reutemann overleden
  • Mercedes balans-issues als William
    'Balansissues Mercedes hetzelfde als die van Williams'
  • Humor: Latifi krijgt levenslang gratis Red Bull

Nieuwste artikelen

  • Koop deze puike Aston Martin voordat het te laat is
  • Superschattig Kevertje heeft een geweldenaar onder de kap
  • Kijk, deze moderne auto heeft geen verblindende koplampen
  • Meest ongepaste auto voor vleugje F1 krijgt een vleugje F1
FacebookTweetPinLinkedIn

Formule 1, Formule 2, George Russell, nicholas-latifi, Racing, Robert Kubica, williams

Vorig bericht: « Verbeterde actieradius voor de Audi e-tron
Volgend bericht: Vegas Yellow op nieuwe Audi RS 6 Avant is de bom »

Lees Interacties

Reacties

  1. janmetdelangeachternaam zegt

    28 november 2019 om 10:04

    Dat zal wel wennen zijn om ineens zo langzaam over een circuit te rijden

    Login om te reageren
  2. reactief zegt

    28 november 2019 om 10:08

    En hoeveel knaken neemt hij mee? Genoeg om de stal draaiend te houden bij Williams?

    Login om te reageren
    • Alex_79 zegt

      28 november 2019 om 10:14

      @reactief: iig veel, zijn familie is bijna tien keer zo rijk als Papa Stroll. Wat heet, nog genoeg centen over, want Papa Latifi heeft een aandeel in Mclaren sinds eind vorig jaar meen ik. Het enige andere verschil tussen Stroll en Latifi is dat Papa Stroll zijn zoon de F3-titel heeft gekocht, terwijl Papa Latifi hem wel kansen heeft bezorgd bij raceteams, maar voor de rest moest de zoon het zelf doen.

      Login om te reageren
      • FB_100001036415374 zegt

        28 november 2019 om 11:09

        @alex_79: Lawrence Stroll heeft een vermogen van $2.6 miljard en staat volgens Forbes op de 18e plaats van de rijkste canadezen. Michael Latifi zie ik niet op de lijst staan en is ook nergens terug te vinden op Forbes. 10x zo rijk denk ik dus niet.

        Login om te reageren
        • reactief zegt

          28 november 2019 om 11:25

          @brent_decat: De moeder van Latifi schijnt te behoren tot de Saputo familie, en die zijn zo’n 11 miljard waard. Het eigen bedrijf van vader Latifi doet het ook behoorlijk.

          Login om te reageren
          • FB_100001036415374 zegt

            28 november 2019 om 11:54

            @reactief: Ah dat is me even voorbij gegaan. Excuses

            Login om te reageren
          • n0zem zegt

            28 november 2019 om 12:11

            @reactief: ik heb ook een rijk iemand in de familie, ben ik nu ook rijk? Volgens mijn accountant niet.

            Login om te reageren
            • reactief zegt

              28 november 2019 om 13:02

              @n0zem: Dan heb jij het slecht geregeld. Maar Louisa de Carvalho is ook niet toevallig de rijkste Nederlander. Schijnt nogal handig te zijn met bedrijven voor de erfbelasting om dat goed te regelen met kinderen ;)

              Login om te reageren
  3. Dutchdriftking zegt

    28 november 2019 om 10:11

    Laten we hopen dat het team de weg naar boven weer gaat vinden. Laat die twee knuppels van Haas maar achteraan rijden.

    Login om te reageren
    • Robert zegt

      28 november 2019 om 10:19

      @dutchdriftking: dan graag eerder nog Racing Point. Alhoewel ik Perez nog wel redelijk hoog heb zitten, is dit team ook echt niet meer dan veldvulling. En een peperdure hobby van de familie Stroll.

      Login om te reageren
      • Dutchdriftking zegt

        28 november 2019 om 10:47

        @rrrobert: Zeker waar. Maar hoe grote pannenkoek Stroll ook is, hij rijdt nog altijd beter dan dat stokbrood en de kamikaze van Haas….

        Login om te reageren
        • Robert zegt

          28 november 2019 om 11:27

          @dutchdriftking: in dat opzicht heb je gelijk, het is mij een raadsel waarom die twee weer zijn herbevestigd binnen dat team.

          Datzelfde gevoel heb ik trouwens ook nog steeds bij Giovinazzi bij Alfa Romeo, ook al presteerde hij de tweede seizoenshelft beter dan vóór de zomerstop.

          Login om te reageren
        • gregorius zegt

          29 november 2019 om 14:28

          @dutchdriftking: Frankrijk belde. Ze willen graag dat je hem een raclette of koekkoeksklok noemt. Hij is net zoveel Frans als Max Belg is; al rijdt ie onder een Franse vlag.

          Login om te reageren
  4. alassad zegt

    28 november 2019 om 10:14

    Interessant genoeg is het hiermee de tweede Canadees die (mede) door geld van papa de formule 1 inkomt. Zijn vader heeft, naast vele andere zaken, een 10% aandeel in McLaren.

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      28 november 2019 om 11:12

      @alassad: dat klinkt heel negatief. Terwijl Jaques Villeneuve wel wereldkampioen werd. Het is misschien nu een beetje een zeurpiet maar het was een verdomd god coureur en een kleurrijke gast.

      Login om te reageren
      • volvonerdy70 zegt

        28 november 2019 om 11:34

        @mashell: hij bedoelde Stroll lijkt mij?

        Login om te reageren
        • alassad zegt

          28 november 2019 om 13:01

          @volvonerdy70: indeed! Niet eens aan Villeneuve gedacht! Alhoewel dat ook wel zou kunnen- die heeft natuurlijk het geluk gehad dat Williams een superdominante auto had in 96-97

          Login om te reageren
  5. Edge zegt

    28 november 2019 om 10:18

    Een rijdende chicane die wordt vervangen door een rijkere rijdende chicane, niks meer niks minder.

    Login om te reageren
  6. sjonniedeluxe zegt

    28 november 2019 om 10:19

    Hij lijkt eerder 44 dan 24 op die foto

    Login om te reageren
  7. gertjan2012 zegt

    28 november 2019 om 10:23

    Lekker ff geld verbranden. Jaartje kansloos achteraan rijden en eind van het jaar bonnetje van enkele miljoenen aftikken. Goed bezig man!

    Login om te reageren
  8. topcom zegt

    28 november 2019 om 10:32

    Iets meer journalistieke verdieping en achtergrond over het hoe en waarom hij het stoeltje krijgt (€€€) volgt nog hopelijk…

    Login om te reageren
  9. flyerbunch zegt

    28 november 2019 om 10:35

    Het zat er aan te komen want het draait allemaal om geld bij Williams. Ergens logisch nu dat ze onderaan bengelen. Michael Latifi had zo de hele toko kunnen overnemen. Eerder dit jaar nam hij een aandeel van 10% in de McLaren group, maar Zak Brown ontkende dat dit gelinkt was aan een toekomstig zitje. Als Williams niet lukt volgend jaar is er later mss nog McLaren? Hopelijk kunnen ze opnieuw aansluiting vinden. Only time will tell..

    Login om te reageren
  10. bernoulli zegt

    28 november 2019 om 11:57

    Ere wie ere toekomt. In het artikel staat over Williams “dat team dat heel vroeger zeer competitief was”. Dat is niet terecht. De afgelopen 2 seizoenen was het brandhou, maar tot en met 2017 reden ze bijna altijd in de punten en hadden ze elk seizoen we een of meerdere keren een podiumplek.

    2014 en 2015, 3e in WK
    2016 en 2017, 5e in WK.

    Het lijkt wel lang geleden, maar is het niet.

    Zie ze alleen niet zo snel meer terugkomen helaas.

    Login om te reageren
  11. berlinetta zegt

    28 november 2019 om 12:09

    Ik kan me echt maar moeilijk voorstellen dat dit nou je droom is, in de slechtste auto van het veld achteraan hobbelen in de F1. Ik had dan een raceklasse gekozen waar je ook nog eens een keertje een kans maakt om te winnen. Of ik ging hoeren neuken en coke snuiven. Allebei leuker dan bij Williams rijden.

    Login om te reageren
    • maferick74 zegt

      28 november 2019 om 15:08

      @berlinetta: op de bank zitten bij barcelona als derde keeper lijkt me ook niks (tenzij ik lekker n beetje kan ballen met vrienden en daarvoor 3 miljoen op mijn rekening geschreven krijg) probeer het toch maar voor te stel lken, hij zal vast niet gedwongen worden om mee te rijden….

      Login om te reageren
    • bernoulli zegt

      28 november 2019 om 15:13

      @berlinetta: z’n droom zal het niet zijn, maar hij kan nu wel ervaring opdoen in de F1. Alonso is er ook niet slechtet van geworden bij Minardi. En Ricciardo ook niet bij HRT.

      Login om te reageren
      • gregorius zegt

        29 november 2019 om 14:29

        @bernoulli: zij hadden talent.

        Login om te reageren
    • Edge zegt

      28 november 2019 om 17:04

      @berlinetta: Waarom niet voor je kans in de Formule 1 gaan? Ik verwacht geen wonderen van hem, maar wie weet ligt een F1 auto hem wel super goed en kan hij George Russell met enige regelmaat verslaan. Op basis van zijn huidige prestaties zijn andere teams totaal niet geïnteresseerd in hem, maar als hij enigszins in de buurt van Russell kan komen zou hem dat in combinatie met zijn vele sponsormiljoenen tot een zeer interessante tweede rijder kunnen maken voor een team als Haas of Sauber. En baat het niet, schaadt het niet. Latifi is 24. Die kan straks nog 20 jaar in de Formule E, DTM of LM-GTE meedoen meedoen om de overwinningen of zijn neus poederen op de billen van een dame van plezier.

      Login om te reageren
  12. supertjeduc zegt

    28 november 2019 om 15:15

    Ze hebben de beste motor achter in liggen
    Als ze meer geld krijgen en ze kunnen een beetje redelijke auto bouwen kunnen ze best weer mee komen

    Login om te reageren
  13. gregorius zegt

    29 november 2019 om 14:35

    Geld koopt alles.
    Nu een jaartje meekloten. Reizen, wennen, lol hebben en leren.
    Als de papa na een half jaar denkt dat zn zoon er iets van kan; koopt ie meer bij McLaren en rijdt zn zoon daar verder. Het is natuurlijk logisch dat McLaren zich op dit moment niet kan verantwoorden aan de fans en de andere sponsoren om een paydriver rookie in 1 van de 2 auto’s te zetten.
    Als Norris volgend jaar nog wat stappen zet; is ie in 2021 weg. Dan kan zoonlief instappen in een nieuwe auto. Als die nieuwe 2021-auto niet werkt, is het de schuld van de autobouwers!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North