• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Verbruikscijfers zijn voor Amerikanen eindelijk belangrijker dan bekerhouders

Auteur: Dennis, gepost 20 oktober 2009 om 19:38 – 39 Reacties

Verwarmde bekerhouder

Amerikanen zijn dol op hun bekerhouders, hoe meer hoe beter. Wanneer je er als fabrikant niet voor zorgt dat de bekerhouders groot genoeg zijn om ook de super-size cups van de fastfood ketens te herbergen, dan zet je jezelf op de Amerikaanse markt serieus op achterstand. Dat klinkt misschien overdreven, maar het is echt waar. En toch, wat velen voor onmogelijk hielden, is nu gebeurd…

De brandstofprijzen moesten eerst alle all-time records breken. Daarna moest er ook nog een zware economische crisis overheen. Maar we hebben de Amerikanen waar we ze hebben willen. Bij de aanschaf van een nieuwe auto wegen de verbruikscijfers eindelijk zwaarder dan de bekerhouders.

PriceWaterhouseCoopers onderzocht twee jaar geleden wat voor Amerikanen bij de aanschaf van een auto het meest belangrijk is. Toen bleek dat een meerderheid de bekerhouders als een belangrijker aspect aanmerkte dan het verbruik van de auto. De wereld is in korte tijd enorm veranderd en gedwongen door de nieuwe omstandigheden, zijn de bekerhouders nu ondergeschikt geraakt aan het brandstofverbruik. Zo blijkt uit het onderzoek dat PriceWaterhouseCoopers recent nog eens herhaalde. De wonderen zijn de wereld dus nog niet uit. (via: wardsdealer)

Ook interessant!

  • Tesla gaat slapende bestuurders eindelijk aanpakken
  • Chinees: eindelijk beter dan Japanse motoren?
  • Kleine Seat
    Eindelijk weer een kleine Seat op komst
  • Nieuwe Lamborghini Countach mag eindelijk buitenspelen
    Nieuwe Lamborghini Countach mag eindelijk buitenspelen [video]

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Steven Bergwijn in zijn Ferrari Purosangue
  • Video: Toch wel eng, zo’n auto op jouw weghelft
  • Stem op de Autoblog Auto van het Jaar 2025!
  • Goedkoopste 997 van Marktplaats is ook de opvallendste
FacebookTweetPinLinkedIn

autoverkoop, koffie, tanken

Vorig bericht: « Cargraphic zet mooie wieltjes onder Corvette Z06
Volgend bericht: Microsoft doet wat nuttigs: routebeschrijving op video »

Lees Interacties

Reacties

  1. Ferdinand1 zegt

    20 oktober 2009 om 19:40

    Dus ze hebben daar toch nog een béétje verstand…

    Login om te reageren
  2. Doggpound zegt

    20 oktober 2009 om 19:40

    ze willen van 1op6 naar 1op8 waar hebben we het over???????!!!

    Login om te reageren
  3. cardesigner@USA zegt

    20 oktober 2009 om 19:41

    Wat een slap stukje tekst zeg.

    Login om te reageren
  4. mcx zegt

    20 oktober 2009 om 19:42

    Rare jongens die Amerikanen.

    Login om te reageren
  5. Rob USA zegt

    20 oktober 2009 om 19:46

    Voordat er grappenmakers reageren: In ons zo geliefde Nederland is obesitas(zwaar overgewicht)ook hier volksziekte NR 1.
    Bij mij is het nog steeds andersom trouwens.
    Dus goede bekerhouders aub en van mijn motorvermogen/verbruik afblijven.

    Login om te reageren
    • Arnold zegt

      21 oktober 2009 om 09:59

      @Rob USA:
      Beetje kortzichtige reactie.
      Verbruik lijkt me wel degelijk relevant, en je kan ook auto kopen met flink veel pk’s met een acceptabel verbruik.
      Ben blij dat de amerikanen eindelijk wat verder kijken dan hun neus lang is.

      Ook hun gebruiken de auto grotendeels gewoon net als wij voor woon werk verkeer en dan kan geen kwaad als de uitstoot / verbruik wat lager is.

      Een dikke 6 liter V8 is natuurlijk prachtig maar goed voor het mileu is anders.
      Een hybride hoeft ook neit dan is alle rij sensatie weg.

      Maar gewoon een auto met +/- 200 pk 4 liter 4 pitter zou al stukken schelen daar tov de standaard v8’s daar.

      Login om te reageren
  6. willem zegt

    20 oktober 2009 om 19:47

    Weet iemand hoe ik die irritante opel reclame weg kan halen, het gaaaaat maar door, word er schizofreen van!
    –edit: waar heb je het in hemelsnaam over–

    Login om te reageren
    • fijnkonijn zegt

      7 april 2015 om 13:55

      @: ach bekijk het positief: Een schizofreen is nooit alleen !

      Login om te reageren
  7. koreantaxiproductions zegt

    20 oktober 2009 om 19:49

    ‘Bij de aanschaf van een nieuwe auto wegen de verbruikscijfers eindelijk zwaarder dan de bekerhouders’

    is het niet juist andersom? aangezien je hier zegt:
    ’toen bleek dat een meerderheid de bekerhouders als een belangrijker aspect aanmerkte dan het verbruik van de auto’

    Login om te reageren
    • fijnkonijn zegt

      7 april 2015 om 13:53

      @: lees het stukje nog eens goed…

      Login om te reageren
  8. amg zegt

    20 oktober 2009 om 19:50

    Ja hoor dus in plaats van v8 7l gaan ze nu 6,8l rijden? Ze betalen daar $3 voor 4,5l dan zou ik ook w16 rijden.

    Login om te reageren
  9. Dennis zegt

    20 oktober 2009 om 20:02

    @koreantaxiproductions: Nee hoor, niet andersom. Het staat er zoals het er moet staan. Twee jaar geleden bleek uit onderzoek dat Amerikanen de bekerhouders belangrijker vonden dan het brandstofverbruik. Dat onderzoek is onlangs nog eens uitgevoerd en nu vindt men het verbruik belangrijker dan de bekerhouders. Dat is wat er staat.

    Login om te reageren
  10. Lan_Evo zegt

    20 oktober 2009 om 20:04

    Haha, dat is wel heel erg dat daarvoor bekerhouders belangrijker werden gevonden bij de aanschaf van een nieuwe auto. Dat is toch wel compleet anders in Europa volgens mij, hier hebben veel auto’s geeneens fatsoenlijke bekerhouders volgens mij. Ik heb ze wel, maar gebruik ze persoonlijk ook nooit eigenlijk, let liever op de weg dan op m’n halve liter cola. ;)

    Login om te reageren
  11. Laurens zegt

    20 oktober 2009 om 20:06

    Misschien willen ze alletwee: bekerhouders om brandstof te gebruiken? Hik.

    Login om te reageren
  12. bmw zegt

    20 oktober 2009 om 20:14

    @Lan Evo: inderdaad, bij Europeanen zijn niet de bekerhouders, maar wel het logo op de motorkap argument nummer 1. Doe mij maar een bekerhouder ondersteund door een lekkere V8 ;-)

    Login om te reageren
  13. wilco zegt

    20 oktober 2009 om 20:22

    Ik vind de grote van de cuphouders ook wel belangrijk!
    Een volle C of cup D voldoet!

    Login om te reageren
  14. JPM zegt

    20 oktober 2009 om 20:39

    @ Rob USA

    Stoere jongen

    Login om te reageren
  15. six-trey zegt

    20 oktober 2009 om 20:44

    sommige mensen zijn tevreden met een 1.2L motortje ik ben slechts tevreden als mijn cupholders groot genoeg voor 1.5L zijn…

    Login om te reageren
  16. pizzakoerier zegt

    20 oktober 2009 om 20:47

    Het zou tijd worden ook dat ze daar es wat bewuster omgaan met brandstof…de gemiddelde auto daar heeft minimaal een motorblok van 3.5l (en dan nog maar 200pk ofzo)

    Login om te reageren
    • Timmie zegt

      20 oktober 2009 om 23:10

      @pizzakoerier:

      Zie, daar staan de meningen bijna haaks op elkaar. Europa begint anorectisch gedrag te vertoenen als het over brandstofconsumptie en CO2-uitstoot gaat. In grote delen van Azië is een grotere motor nog steeds de belangrijkste drijfveeer van het businessleven: prestige. En Amerika valt daar ergens tussen. Dat zijn 3 grote groepen, verdeeld over heel de wereld, die er een totaal andere filosofie op na houden. En tegelijk durven de meeste Europese automerken totaal onterecht te verkondigen dat ze groene (of vergroenende) merken zijn. Ze leveren niet enkel zuinige modellen in Europa, maar ook dikke M-mobielen en AMG’s in de VS en ultravette V12-zwaargewichten in Azië. Nog maar eens een sluitend bewijs dat economie soeverein voor ecologie (en eigenlijk ook àlles) komt. Die onterechte verkondigingen zijn dan ook bewuste leugens om klanten hun zakken leeg te schudden. Ietwat hetzelfde verhaal voor alle soorten racerijen (dat zowat haaks tegenover zuinigheid staat), al komen daar soms wel baanbrekende technologieen uit voort die de toekomst op lange termijn weldegelijk kunnen vergroenen.

      Login om te reageren
  17. ErwinLagcher zegt

    20 oktober 2009 om 20:58

    @ pizzakoerier

    en lekker veel koppel. Er is vrij eenvoudig een hoop uit die blokken te peuren.

    Login om te reageren
    • Arnold zegt

      21 oktober 2009 om 10:06

      @ErwinLagcher:
      Met een goede turbo op een 2 liter blok ook ;)

      Login om te reageren
      • fijnkonijn zegt

        7 april 2015 om 14:11

        @: ja maar die is niet zo onverwoestbaar als een dikke atmosferische 8er. Lichte VAG en BMW Motoren zijn tamelijk gevoelig. Die lompe amerikaanse dingen nauwelijks. Daarom had ik in mijn Audi’s (rij nu elektrisch) altijd grote atmosferische V6’en of V8’en. Geen turbo etc. die kapot kan. Gewoon altijd draaien die dingen. Ik reed ze “op” tot 3 ton (duurt ca. 4 jaar) en dan de volgende auto.
        Mijn boven-buurman heeft een oude BMW met V8. Is ook nooit stuk. Andere buren met modernere, geblazen vier cylinder BMW’s hebben regelmatig gezeik: zuipen olie, turbo niet lekker, whatever maar elke keer wat. Dus wat zijn die er mee opgeschoten qua kostenplaatje? Minder verbruik ja, maar in ruil daarvoor flink de portemonnee mogen trekken. Vooral als ze de 1 ton voorbij zijn en de garantie, realistisch gezien, weinig meer waard is (BMW en Audi zijn dan ineens niet zo lief meer weet ik uit ervaring).

        Dat verkrampte tot-de-dood down-sizen is ook niet de oplossing. De echte oplossing ligt in hele andere aandrijftechnieken. Ik wist ook niet beter vroeger: 4.2 liter V8 yeah baby. Inmiddels heb ik toch een andere mening gekregen.

        Login om te reageren
  18. Hennep zegt

    20 oktober 2009 om 22:17

    @ Rob USA

    Als je Europa en dus Nederland zo haat, waarom ga je dan niet in de VS van Amerika wonen?

    Login om te reageren
  19. M3_lover zegt

    20 oktober 2009 om 22:54

    @wilco lol

    Login om te reageren
  20. Timmie zegt

    20 oktober 2009 om 23:01

    Zo zie je maar dat je hemel en aarde moet bewegen om het gedrag van een reus aan te passen. En ik vind trouwens dat Europa daar geen zeggenschap over mag hebben. Amerika is op vele gebieden een op zichzelf staand continent.

    Login om te reageren
  21. cardesigner@USA zegt

    20 oktober 2009 om 23:06

    @Hennep, is het niet voorbarig om, als iemand zegt dat hij bekerhouders belangrijker vindt dan brandstofverbruik, meteen te zeggen dat deze persoon Europa haat?

    Login om te reageren
  22. pizzakoerier zegt

    20 oktober 2009 om 23:27

    @timmie
    De huidige europese mentaliteit zie ik niet als anorectisch, maar juist als het eindelijk bewust worden dat brandstof niet vanzelfsprekend is. Over azie weet ik niet veel, maar amerika is een echte consumptiemaatschappij. Alles is heel goedkoop en dan vooral auto’s en brandstof…dat iedereen daar met dikke v8en rijdt is imo een overblijfsel van de jaren ’50. Dat ze nu eindelijk ook wat bewuster worden van de effecten van hun gedrag vind ik alleen maar goed. Natuurlijk is het wel vet om een auto te hebben met zo’n motor, hell ik ben ook een petrolhead, maar het is gewoon niet rendabel om iedereen een auto met zo’n dikke motor te laten rijden…

    Login om te reageren
  23. cardesigner@USA zegt

    20 oktober 2009 om 23:32

    Ach, het CO2-nadeel van een auto is te verwaarlozen, aangezien het slechts 5% van de totale CO2-uitstoot beslaat (mens en natuur). Het olieverbruik is belangrijker, aangezie olie op kan gaan, alhoewel ik er wel in geloof dat er binnen 50 jaar goede oplossingen zijn gevonden (algen, kernfusie, aardwarmte, en de standaard dingen als wind en water).

    Login om te reageren
  24. De_Wonderslof zegt

    20 oktober 2009 om 23:36

    Dit betekent misschien ook: meer door hete koffie verbrande penissen.

    Prioriteiten.

    Login om te reageren
  25. johnny m zegt

    21 oktober 2009 om 09:58

    stoppen met vlees eten, een koe schijdt (..) 4 keer zoveel , en nog wel het veel schadelijker methaan uit, als een auto die 80.000 km rijdt.
    De huidige auto heeft heeeeeel weinig invloed op het milieu. Wel op de schatkist.

    Login om te reageren
  26. Arnold zegt

    21 oktober 2009 om 09:59

    4 liter moest 2 zijn

    Login om te reageren
  27. Citrofiel zegt

    21 oktober 2009 om 13:24

    Wat kan zo’n dom stukje plastic toch een boel uitmaken. Ik vraag me nu wel af welke merken er nog zo dom zijn om geen bekerhouders te leveren…

    Login om te reageren
  28. Cantago zegt

    21 oktober 2009 om 17:55

    Dit is inderdaad een wonder!

    Login om te reageren
  29. Rob USA zegt

    21 oktober 2009 om 18:36

    @Arnold:Ik heb het dus ook niet over 200pk dat heeft bijna elke wat sportievere auto, ik ga pas verliefd kijken boven de 350pk als dat kortzichtig is dan ben ik maar kortzichtig.
    De ZR1 is trouwens één van de zuinigste supercars en dat zelfs met zijn heerlijk dikke V8.

    Login om te reageren
  30. DrsDre zegt

    21 oktober 2009 om 21:07

    Ik moet zeggen dat ik het met Rob USA eens ben, als e een auto nodig hebt om flink te reizen en niet alleen woonwerk verkeer wat niks voorsteld maar echt reizen ( ongeveer 10.000 km in 1 vakantie) dan maakt verbruik je niks uit, je zoekt comfort en een auto met een prettig cruise snelheid, dat heb je niet met een Prius of dergelijke geitewollensokken auto…
    Ik ga binnenkort een Lincoln MKZ 3.5L V6 importeren.
    Verbruik mag misschien hoog liggen, so it be…

    Login om te reageren
    • fijnkonijn zegt

      7 april 2015 om 14:13

      @: zie het zo: een Hobby mag geld kosten toch?

      Login om te reageren
  31. HeZz zegt

    17 november 2010 om 02:31

    Ik heb net getankt hier in de USA en als je maar $2,70 voor een gallon (3,8 liter) benzine moet betalen, waarom zou je dan een zuinige auto gaan rijden? Ik heb net een grand cherokee afgetankt voor $45.
    Geloof mij maar dat als je de benzineprijzen hier omhoog gaat drijven, mensen ook zuiniger gaan rijden. Dan laten ze de 6/8 cylinders staan en gaan ze over op 4 cylinders met turbo’s

    Login om te reageren
    • fijnkonijn zegt

      7 april 2015 om 14:15

      @: als ik me niet vergis is voor de amerikanen de brandstof-prijs al meer als twee keer zo hoog als het was. Ik verhouding in elk geval meer als hier.
      Toch zijn beide culturen niet uit hun heilige koe te branden. Is nu eenmaal zo.

      Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North