• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Vergelijking: de nieuwe Mercedes E-Klasse Estate vs de oude

Auteur: RubenPriest, gepost 7 juni 2016 om 19:02 – 83 Reacties

E-Klasse


Is de Merc veel mooier dan zijn voorganger?

Die eindconclusie mag je zelf trekken wanneer je klaar bent met het lezen van dit artikel. We zijn aanbeland bij de vijfde generatie E-Klasse Estate. Net als bij de recente onthulling van de nieuwe A5 riep ook de kersverse E Estate een hoop emoties bij jullie op. Tijd om de gezinsauto eens te vergelijken met zijn voorganger. Het verschil tussen oud en nieuw is in ieder geval bij de Benz een stuk makkelijker te zien dan bij de coupé uit Ingolstadt. Het bovenste plaatje toont de nieuwe Estate. De oude zie je daaronder.

Front

Nieuw

Oud

De voorzijde van de Merc heeft een kleine wijziging ondergaan in vergelijking met zijn voorganger. De nieuwe koplampen vallen op en de E heeft een iets sportievere designtaal meegekregen. Geen overdreven veranderingen.

Zijaanzicht

Nieuw

Oud

Het zijaanzicht van de nieuwe Estate heeft echter meer opvallende kenmerken. Zo is de achterste ruit scherper afgesneden en spelen de achterlichten voortaan een kleinere rol. Waar de achterste wielen bij de oude station tegen de deur ‘aanliepen’ is dit bij de nieuwe Estate minder het geval en lijkt deze lijn vloeiender te lopen.

De achterkant

Nieuw

Oud

Hier zien we goed het verschil tussen beiden Benzen. De vrij kolossale achterlichten van de vorige generatie zijn flink afgeslankt. Het geheel oogt rustiger, maar ik weet nog niet of de auto er echt fraaier op is geworden.

Interieur

Nieuw

Oud

Wat een verbetering! De klassieke klokken zijn vervangen voor een dubbel 12,3 inch display. De middenconsole is nu ook één geheel geworden. Mercedes heeft ervoor gekozen om volwassen elementen vanuit de S-Klasse voortaan ook naar de E- en C-Klasse te brengen. Een uitstekende keuze. De nieuwe Estate heeft standaard 670 liter aan bagageruimte en met de achterbank plat heb je 1820 liter. De vorige had respectievelijk 695 en 1950 liter bagageruimte. De nieuwe is dus iets compacter. Overigens is de E-Klasse Estate nog steeds de ruimste in zijn klasse. De foto van het oude model is voor het aanzicht gespiegeld.

Als conclusie kun je trekken dat het heerlijk vertoeven is in de opgefriste station. Of het nieuwe uiterlijk ook na een aantal jaren frist blijf ogen is een kwestie van smaak. Al met al kunnen we spreken over een geslaagde update.

Ook interessant!

  • Video: nieuwe Mercedes S-klasse doet de elandtest
    Video: nieuwe Mercedes S-klasse doet de elandtest
  • Nieuwe C-Klasse
    Nieuwe C-Klasse is helemaal officieel (plus Estate!)
  • Nieuwe Mercedes G-klasse 4X4² verbergt zich niet langer
    Nieuwe Mercedes G-klasse 4X4² verbergt zich niet langer
  • Nieuwe Mercedes G-Klasse W464 is stiekem stokoud

Nieuwste artikelen

  • Nieuw automerk uit controversieel land, maar het is geen Chinees!
  • Is de dieselauto dood en begraven?
  • Doemscenario: komende jaren meer verkeersdoden
  • Video: Dit ongeluk zie je van een kilometer ver aankomen
FacebookTweetPinLinkedIn

e-klasse, estate, Mercedes, station, Vergelijkingen

Vorig bericht: « Gallery: de Russische Kamaz-truck van Red Bull
Volgend bericht: Nederlander stopt gloednieuwe Polestar motor in oude V70 »

Lees Interacties

Reacties

  1. MAB zegt

    7 juni 2016 om 19:04

    Zijn beide wel mooi, alleen de nieuwe oogt wat slanker van de achterkant en dat is een verbetering.

    Login om te reageren
  2. viezefreddyw zegt

    7 juni 2016 om 19:07

    Ik had erg gehoopt dat de Estate anders zou zijn dan de C-klasse Estate en dan met name de kont en achterlichten. Helaas is dat niet zo, amper te onderscheiden. Erg jammer, draag het merk Mercedes een warm hart toe.

    Wel is het natuurlijk een schitterende auto, absoluut. Onderscheid is alleen wel van belang.

    Login om te reageren
    • coffeecup zegt

      7 juni 2016 om 21:28

      @viezefreddyw: ik dacht juist precies andersom; hoera ze hebben de achterlichten van de C gekopieerd. Dat vind ik momenteel verreweg de lekkerst ogende estate kont. En daar is de E nu bijgekomen.

      Login om te reageren
      • dawwg zegt

        8 juni 2016 om 00:50

        @coffeecup: Vind de E-Estate wat dat betreft nog beter geslaagd dan de C-Estate; met name het achteraanzicht. Maar ze lijken inderdaad wel erg op elkaar; zelfs als eigenaar van een C-Estate moet ik nog 2x kijken ,,,

        Login om te reageren
  3. james82 zegt

    7 juni 2016 om 19:08

    De nieuwe is veel strakker gelijnd en in mijn ogen mooier

    Login om te reageren
  4. klaasjevaak zegt

    7 juni 2016 om 19:09

    Naast het dubbele display is het interieur er flink op vooruit gegaan.

    Login om te reageren
    • 406_v6 zegt

      7 juni 2016 om 19:55

      @klaasjevaak: als je zo’n €1100,- neertelt krijg je het dubbele display, standaard gewoon (mooiere en betere) analoge klokken. Dat geldt stop je beter in de Airmatic luchtvering

      Login om te reageren
      • 406_v6 zegt

        7 juni 2016 om 19:55

        @406_v6: geldt=geld

        Login om te reageren
      • klaasjevaak zegt

        7 juni 2016 om 20:00

        @406_v6: in doel ook meer op de midden console. Ziet er veel beter/moderner uit in de nieuwe.

        Login om te reageren
  5. kimholland zegt

    7 juni 2016 om 19:09

    Leuk een aardig maar de 5 Serie Touring is absoluut de vedette van deze klasse!

    Login om te reageren
    • ch26 zegt

      7 juni 2016 om 19:21

      @kimholland: euh nee

      Login om te reageren
    • strepentrekker zegt

      7 juni 2016 om 19:24

      @kimholland: Nee hoor.

      Login om te reageren
    • eelco74 zegt

      7 juni 2016 om 21:32

      @kimholland: dat heb je nu al een aantal keer gezegd, maar niemand geloofd je.

      Login om te reageren
    • noreplacementfordisplacement zegt

      7 juni 2016 om 22:29

      @kimholland: helegaar waar, wat n tijdloos design is dat! Maar de aflosser mag wel komen!

      Login om te reageren
      • cisn zegt

        8 juni 2016 om 01:06

        @noreplacementfordisplacement: zodanig tijdloos dat de vervanger mag komen ??

        Login om te reageren
  6. exotic zegt

    7 juni 2016 om 19:13

    Grappig hoe men reageert op de nieuwe ster.

    Ik bespeur teleurstelling die met positieve zin wordt beargumenteerd. “Het is hetzelfde als een C, maar het is OK want het is een ster.”.

    Wanneer het over een Audi zou gaan was iedereen “saai” “ctrl-c, ctrl-v” etc staan roepen.

    Login om te reageren
    • ch26 zegt

      7 juni 2016 om 19:21

      @exotic: audi is gewoon veel saaier

      Login om te reageren
      • strepentrekker zegt

        7 juni 2016 om 19:28

        @ch26: Hoezo saai, weer een naprater. Een A6 avant heeft echt wel karakter hoor, zeker met de laatste update.

        Login om te reageren
        • JanJansen zegt

          7 juni 2016 om 20:03

          @strepentrekker: Zou eens een proefrit gaan maken in zo’n auto, eigenlijk elke auto in dit segment. Vervolgens eens lekker proberen te gummen op een dijkweggetje; wordt je een stuk minder hebberig van. Ze zijn behoorlijk log en saai. Wellicht als je 50+ bent, maar nu nog even niet.

          Login om te reageren
          • strepentrekker zegt

            7 juni 2016 om 20:18

            @JanJansen: Ik ben nooit een ‘gummer’ geweest, hoef niet per sé het maximale uit een onderstel te halen. De sjonnie uithangen is nooit mijn ding geweest. Je kunt ook op een normale rijstijl van een auto genieten. Dan nog kun je een autoliefhebber zijn.

            Login om te reageren
            • Senne zegt

              7 juni 2016 om 20:57

              @strepentrekker: Dan heb je toch echt de verkeerde naam uitgezocht…

              Login om te reageren
              • strepentrekker zegt

                7 juni 2016 om 21:21

                @senne: Daar heb je gelijk in ?

    • badmat zegt

      7 juni 2016 om 19:41

      @exotic: Wat dacht u van het interieur?

      Audi: geen tot nauwelijks verschil, al betaal je €80000.

      Mercedes: vanaf deze prijsklasse (ong.€55000) een heel ander interieur dan alle lagere modellen.

      OT: Prachtige auto. Doe mij de nieuwe maar, vanwege het naar mijn mening prachtige interieur.

      Login om te reageren
      • knipperlichtje zegt

        7 juni 2016 om 20:20

        @badmat: de zegt juist veel over de kwaliteit van de interieurs van kleinere audi’s, het interieur van de A4 is goed genoeg om ook in de Q7 dienst te doen.

        Login om te reageren
        • rikus zegt

          8 juni 2016 om 07:16

          @knipperlichtje: Mocht je in de markt zijn voor zo’n auto, dan wil je in je 120k Q7 niet het hetzelfde interieur als de A4 van je buurman.

          Login om te reageren
  7. noreplacementfordisplacement zegt

    7 juni 2016 om 19:14

    Een maat van me heeft de E400 Estate (biturbo V6) van de gefacelifte vorige (bj 2015). Supersnel ding, in ieder geval veel sneller dan je zou verwachten voor het vermogen. Maar dat interieur was echt wel heel oudbollig. Dus alleen het interieur van de nieuwe zal al een stuk beter zijn.

    Ik vond de hoekige E klasse (zeker met facelift) van de vorige generatie wel echt dik. Die nieuwe is amper te onderscheiden van een C Klasse.

    Login om te reageren
    • kilum zegt

      8 juni 2016 om 10:07

      @noreplacementfordisplacement: Klopt, vorige E-klasse sedan is qua exterieur veel mooier dan de nieuwe. Zeker met een AMG pakketje er op. Maar interieur is duidelijk beter in de nieuwe.

      Login om te reageren
  8. MercMax zegt

    7 juni 2016 om 19:14

    Voor de mensen die zeggen dat het veel op de c-klasse en s-klasse lijkt, vergelijk eens:
    de w201, de w124 en de w140,
    de w116 en de w123,
    de w203 , de w211 en de w220
    Alle bolhoedjes (sedan),
    Alle heckflosses (sedan)

    Ze leken altijd al een beetje op elkaar.

    Login om te reageren
    • reistje zegt

      7 juni 2016 om 19:24

      @mercmax: Klopt. Alleen bij de vorige serie hadden de modellen een eigen look. Wat als je het mij vraagt de mooiste auto’s opleverde voor zowel de E als C.

      Login om te reageren
      • MercMax zegt

        7 juni 2016 om 19:34

        @reistje:Klopt , maar moet eerlijk bekennen dat ik dat “serie” pas echt mooi vond na de facelifts.

        Login om te reageren
    • lekbak zegt

      7 juni 2016 om 19:47

      @mercmax: en vergelijk dan de bolhoedjes met de heckflosses en de 116/123 met de 201/124/140. Bedenk vervolgens wat Audi de afgelopen jaren heeft gedaan en zie daar het verschil.

      Login om te reageren
  9. pinut187 zegt

    7 juni 2016 om 19:16

    Ik vind die zwarte witte combo in het interieur er wel beter uitzien. Overall ziet de nieuwe er wel weer wat beter uit maar nu niet schokkend grote verschillen. Achterlichten zien er zeker beter uit.

    Login om te reageren
  10. turboboy zegt

    7 juni 2016 om 19:17

    Oude model en dan pre facelift vindt ik mooier.
    Alleen dat interieur is wel gigantisch verbeterd en waar breng je de meeste tijd door…

    Login om te reageren
  11. reistje zegt

    7 juni 2016 om 19:20

    De vorige E was een van de mooiste sedans als je het mij vraagt. De nieuwe is niet lelijk maar hij is heel modern en dat is gewoon niet mijn ding. Het ultra-moderne dashboard is wat mij betreft de grootste afknapper.

    De achterkant van de nieuwe Estate vind ik dan wel een vooruitgang.

    Login om te reageren
  12. jaapiyo zegt

    7 juni 2016 om 19:20

    Veel mooier. Ik vind ze sowieso mooi die nieuwe Estate’s van Mercedes, de C, E, en hoge C (GLC) mogen er wel zijn. Alleen de sedans en coupé’s vind ik dan weer minder. Wie ooit bedacht heeft dat die omgekeerde banaan lijn die over de flank loopt een goed idee was…Gelukkig wordt het bij de Estate’s teniet gedaan doordat je daarboven nog koetswerk hebt.

    Het interieur van de E vind ik alleen niet echt mooi op een of andere manier. Ik houd er niet van hoe die bovenste laag van het dash (in dit geval onderkant wit, midden hout, boven bruinig) een beetje over de tweede laag heen stulpt. Jammer want de styling cues van de W123 zijn op zich leuk.

    Login om te reageren
  13. clarkson zegt

    7 juni 2016 om 19:20

    Wat een verschil zeg. Alsof er 3 generaties tussen zitten.

    Login om te reageren
  14. thomasthomas zegt

    7 juni 2016 om 19:20

    Achterkant heeft iets Lancia Kappa achtigs.

    Login om te reageren
  15. nameless zegt

    7 juni 2016 om 19:22

    Doe mij maar een V90

    Login om te reageren
  16. strepentrekker zegt

    7 juni 2016 om 19:22

    Ik heb de vorige qua model nooit wat gevonden, te lomp en met de face-lift al gedateerd. De nieuwe is sierlijk en chic, een echte Benz waardig.

    Login om te reageren
  17. autofanaat zegt

    7 juni 2016 om 19:23

    Ja ik vind de nieuwe veel mooier dan de oude. Vooral in het interieur zijn grote stappen gemaakt ten opzichte van de W212. Ik heb de W212 nooit echt kunnen waarderen, de W211 vind ik veel mooier dan de W212.

    Login om te reageren
  18. blackf430 zegt

    7 juni 2016 om 19:24

    Ben heel erg benieuwd naar de AMG versie en of die de Audi RS6 kan verslaan in de strijd ultieme papa auto’s

    Login om te reageren
  19. cadrez zegt

    7 juni 2016 om 19:26

    Het is en blijft de koning der luxebreaks. BMW en Audi unnen hier een puntje aan zuigen. Als ik ooit het geld geld heb wil ik er wel 1. Mijn handjes heb je op elkaar gekregen Mercedes Benz. Proficiat.

    Login om te reageren
  20. Hupke zegt

    7 juni 2016 om 19:29

    Hij is er een stuk mooier op geworden. Maar het valt toch nog altijd in het niet met zo’n oude w124 300D.

    Login om te reageren
  21. Dutchdriftking zegt

    7 juni 2016 om 19:30

    Front, zei en interieur wint de nieuwe. De kont van de oude is echter beter.

    Login om te reageren
  22. E34M5Touring zegt

    7 juni 2016 om 19:32

    Ik vind de oude mooier. Vind de kont niet passen bij het front van de nieuwe.Interieur is wel enorm opgeknapt en erg fraai geworden.

    Login om te reageren
  23. lamborghiniaventador50 zegt

    7 juni 2016 om 19:41

    Oude interieur is veeeel mooier

    Login om te reageren
  24. moveyourmind zegt

    7 juni 2016 om 19:42

    Mercedes heeft weer een erg mooi modellenaanbod.

    Van de A-klasse waarmee Mercedes in het compacte segment eindelijk een erg volwassen auto heeft tot en met dé S-klasse die net zoals vroeger op eenzame hoogte staat.

    Toegegeven, de concurrentie staat niet stil en zit Mercedes aardig op de hielen, maar de auto’s van Das Haus zijn de ster weer meer dan waardig. De E-klasse is ook weer zo’n topklasse auto. Als Jaguar liefhebber moet ik zelfs toegeven dat het interieur van de E-klasse nóg stijlvolle en weelderiger oogt dan een vergelijkbare Jaguar. Zeker in de uitvoering met lichte bekleding met het fraaie stiksel en de houtafwerking. Dat is een erg fraaie combinatie.

    Login om te reageren
    • bugboy zegt

      8 juni 2016 om 04:45

      @moveyourmind: Ik vond Mercedes lange tijd verschrikkelijk lelijke wagens, maar vanaf de huidige A-serie ben ik ook om. Alle normale modellen (A, C, E, S) vind ik prachtig geworden. De SUVs zijn nog steeds niet mijn ding, maar zo’n nieuwe E mag je zo op de stoep zetten. Ben benieuwd wat het qua marktaandeel gaat doen. Mercedes heeft nog altijd een bepaald imago.

      Login om te reageren
  25. gerjan zegt

    7 juni 2016 om 19:44

    Ik vind de oude op bijna alle fronten mooier. Alleen het gebied van radio en verwarming enzo is in de nieuwe mooier. Maar grootste afknapper Imzijn die beeld schermen. Die ronde klokken zijn veel en veel mooier

    Login om te reageren
  26. henkhupelschoten zegt

    7 juni 2016 om 19:47

    Als de B213 al zo schitterend is, ben ik nu al benieuwd naar de nieuwe CLS ( shooting brake ) de W212 was misschien een beetje to much, als AMG een dijk van een wagen maar als gewone civiele burgerbak misschien voor de kopers niet opvallend genoeg ( wat mij juist aantrekt) top getekend Mercedes. Veruit de beste van de 3.

    Login om te reageren
    • kilum zegt

      8 juni 2016 om 10:19

      @henkhupelschoten: Er komt geen nieuwe CLS Shooting Break. Was laatst nog een artikel over op AB. Maar ik ben wel benieuwd naar de nieuwe CLS inderdaad.

      Login om te reageren
      • henkhupelschoten zegt

        8 juni 2016 om 20:08

        @kilum: Porsche komt met de nieuwe Panamera ook met een shooting brake variant. Weten ze in Sindolfingen ook verdomd goed. Hij komt… Hij komt.. De geweldige CLS.

        Login om te reageren
  27. potjak zegt

    7 juni 2016 om 19:47

    Ja de nieuwe is veel mooier

    Login om te reageren
  28. AutoGebruiker zegt

    7 juni 2016 om 19:52

    Jullie hadden er wel bij mogen zetten welke de nieuwe en oude is.

    Login om te reageren
  29. Ram-G-maN zegt

    7 juni 2016 om 19:52

    Misschien ook leuk om te melden dat de beeldschermen pOLED-schermen zijn van LG. Da’s dus OLED op een plastic substraat. Best wel innovatief voor in de auto.
    De displays zullen in het donker goed leesbaar zijn en niet vermoeiend voor de ogen, omdat ze i.t.t. LCD geen achtergrondverlichting uitstralen bij het weergeven van zwart. Dus geen donkergrijze lichtbakken meer waar je in kijkt. Bovendien lijken er geen schermranden (bezel) te zitten omdat het vloeiend verloopt.

    Login om te reageren
    • amg65 zegt

      7 juni 2016 om 20:53

      @AutomotiveDesigner: Dit soort dingen wil ik lezen in het artikel… Thanks!

      Login om te reageren
    • henkhupelschoten zegt

      7 juni 2016 om 22:52

      @AutomotiveDesigner: Wist ik niet super! Maar is plastic niet goedkoop en onhelder? Of is dit speciaal spulleke?

      Login om te reageren
      • Ram-G-maN zegt

        10 juni 2016 om 12:11

        @henkhupelschoten: Met een plastic substraat is het mogelijk om het betaalbaar te houden en het zal de mogelijkheid bieden om in een andere toepassing (toekomstig model) de panelen te curven. Dit zal dan ook de volgende stap zijn. Engineering plastics zijn over het algemeen superieur en hebben inmiddels glas in meerdere opzichten ingehaald. De keuze voor pOLED heeft onder andere te maken met het feit dat het makkelijker te lamineren valt, waarmee je interne reflecties drastisch kunt reduceren. Gevolg is dat het beeld veel beter leesbaar is.

        Login om te reageren
    • tombe zegt

      8 juni 2016 om 02:24

      @AutomotiveDesigner: mag ik je als designer vrager wat nog het nut is van een middenconsole sinds de komst v automaten en elektrische handremmen? Zijn de designers vd Citroën Cactus de enige die graag aan hun vriendin prutsen?

      Login om te reageren
      • Ram-G-maN zegt

        10 juni 2016 om 12:17

        @tombe: Ik moest lachen. Enige verklaring waar ik mee kan komen is dat Citroën niet conventioneel ontwerpt en vooruitstrevend is. ;-)

        Login om te reageren
  30. 406_v6 zegt

    7 juni 2016 om 19:53

    @RubenPriest: het dubbele display is een optie, standaard krijg je fraaie analoge klokken en een enkel display voor navigatie e.d., scheelt zo’n €1100,-

    Login om te reageren
    • 406_v6 zegt

      7 juni 2016 om 19:59

      @406_v6: het front wat je krijgt is afhankelijk van wat je besteld; exlusive uitvoering heeft grille met de ster er bovenop (ziet er trouwens ook beter uit als de andere versies)

      Login om te reageren
      • kilum zegt

        8 juni 2016 om 10:23

        @406_v6: Ik vind 1100 Euro eigenlijk best meevallen voor 2 iPads in je auto. Zeker voor de Mercedes optie lijst. Hopelijk vinkt iedereen die optie lekker aan. Dan over een paar jaar kan ik 2e hands een mooie E op de kop tikken met die mooiere schermen.

        Login om te reageren
    • Rob zegt

      7 juni 2016 om 21:49

      @406_v6:
      Het kan misschien aan mijn pietluttigheid liggen, maar dat is toch werkelijk intens lelijk..?
      http://1.bp.blogspot.com/-qdzlZr6rtg8/VnANxDgQJwI/AAAAAAAAG_A/4ydjFF6vc9E/s1600/2017-Mercedes-Benz-E-Class-Analog-Dials-0.jpg

      Login om te reageren
      • gregorius zegt

        8 juni 2016 om 08:24

        @Rob: ik vind de klokken wel aardig. Het te kleine scherm in het midden is een beetje een afknapper.
        Maar nog altijd beter dan die goedkope ipad in het midden.

        Login om te reageren
        • Rob zegt

          8 juni 2016 om 08:55

          @gregorius:
          Wat mij stoort is dat het totaal niet passend is. Een beetje als een minimalistisch modern ingericht huis, maar er dan wel een zware ouderwetse eikenhouten kast met houtsnijwerk er in zetten. Niet dat zo’n kast lelijk is, maar je moet het wel in de juiste omgeving zetten.

          Verder is het wel ‘slim’ van Mercedes, want ik denk dat 9 van de 10 mensen kiest voor het volledig digitale instrumentarium. Een optie a 1100 euro dus….

          Login om te reageren
          • gregorius zegt

            8 juni 2016 om 12:59

            @Rob: Yep. Waarschijnlijk is het produceren en inelkaar zetten van de full-screen optie nog goedkoper dan de klokken optie ook.

            Software hebben ze toch al.

            Login om te reageren
  31. Ozan zegt

    7 juni 2016 om 19:56

    Wel super nice dat ze eindelijk eens dat stuur links hebben geplaatst..

    Login om te reageren
  32. allesmetturbo zegt

    7 juni 2016 om 20:24

    Interieur: nieuwe. Exterieur: oude.

    Login om te reageren
  33. w0o0dy zegt

    7 juni 2016 om 20:35

    Helemaal niemand die het ding van opzij/schuin achter enorm veel op een Audi station (A4/A6) vind lijken ? Nou ik wel.. sterker nog… ik voorspel een diefstal en uitbrand-golf van E-klasse stations omdat ze zoveel op Audi’s lijken.

    Login om te reageren
  34. amg65 zegt

    7 juni 2016 om 20:49

    Veel mooier. Helemaal goed zo, alleen te weinig onderscheid met de C, zoals bijna iedereen vindt.

    Login om te reageren
  35. SDM zegt

    7 juni 2016 om 21:24

    De nieuwe lijkt op een insignia en nee dat is geen compliment, de oude vindt ik mooier.

    Login om te reageren
  36. beetec zegt

    7 juni 2016 om 21:27

    Ik ben een van de weinigen geloof ik maar ik vind het helemaal niks. Als ik moet kiezen vind ik de nieuwe minder lelijk. Maar zonder te trollen snap ik echt niet dat dit mooi gevonden wordt. Had dat ook al met de c-klasse. Verbaas ik me echt serieus over! Laat ik positief afsluiten dat het mooi is dat meningen over auto’s zo kunnen verschillen.

    Login om te reageren
  37. jippie zegt

    7 juni 2016 om 21:52

    Doe mij het sedannetje maar.

    Login om te reageren
  38. zip16 zegt

    7 juni 2016 om 22:35

    Heb bij Mercedes toch vaak dat ik niet het nieuwste, maar vorige model mooier vind. Maar deze nieuwe heeft van binnen echt een fantastische look. Toch maar de nieuwe dan!

    Login om te reageren
  39. fconderkantlat zegt

    7 juni 2016 om 23:06

    zij-aanzicht is mooier geworden, iets meer “tourer” achtig. daarnaast interieur mooier geworden, maar verder is ie qua design echt niet mooier geworden. de w212 met pre-face lift neus en met facelift achterkant en achterbumpers blijf ik het mooist vinden :) uiteraard met ponton

    Login om te reageren
  40. murkmotorsport zegt

    8 juni 2016 om 00:22

    Wat betreft het interieur een grote vooruitgang wat mij betreft, maar vind de oude achterkant toch wel mooier. En had graag andere koplampen gezien, meer in de stijl van de W211 en W212 voor de facelift.
    En misschien wel het belangrijkst, de ster op de motorkap. Is dit nu een optie, want bij het zijaanzicht lijkt die er op te zitten?

    Login om te reageren
    • Edge zegt

      8 juni 2016 om 00:51

      @murkmotorsport: Yup. Wanneer je standaard of Exclusive aanvinkt op de optielijst krijg je de glimmende grille met veel lamellen en een ster op de motorkap, en wanneer je voor een Avantgarde of AMG(-Line) gaat krijg je de twee lamellen met grote ster in de grille. Dat was bij de vorige E trouwens ook al zo.

      Login om te reageren
  41. Edge zegt

    8 juni 2016 om 00:54

    Ik weet het niet hoor. Ik vind de nieuwe E-klasse Estate werkelijk prachtig, de mooiste auto in zijn klasse zelfs. Maar stiekem vind ik het toch ook wel jammer dat ze die enorm lompe achterkant wat verfijnder hebben gemaakt. Dat was de afgelopen jaren toch wel een echt E-klasse dingetje. En met 670/1870L heb je ook niks te klagen qua bagageruimte, maar in een wereld waarin alles alleen maar groter en meer wordt is het opmerkelijk om te zien dat de nieuwe E-klasse juist aan kofferruimte moet inboeten.

    Login om te reageren
  42. 9000cse zegt

    8 juni 2016 om 01:13

    Tsja! De nieuwe dus! Ik houd het toch liever bij een facelift. (En ik heb het dus absoluut NIET over de technische vooruitgang!)
    Nou ga ik niet roepen dat ik hem lelijk vind, want dat zou overdreven zijn. Maar een echte beauty? Nee, dat ook weer niet. Dan heb ik een andere voorkeur.
    Mijn echte voorkeur gaat normaal uit naar een sedan. Maar daar wil ik het bij dit merk helemaal niet over hebben. De CLS gaat nog wel, maar de rest vind ik (hoe zeg ik dat nou netjes?) echt niet meer te pruimen. (Sorry fans!)
    Maar op het gebied van de sedans heeft MB zijn waardigheid al tijden verloren. Stak een Mercedes ooit mijlenver boven de rest uit, andere merken hebben MB al lang geëvenaard of zelfs ingehaald. Het bijzondere is er voor mij af, zodat het -zeker bij de zgn Duitse drie- een keuze wordt uit elke niche die er gecreëerd is.
    En dan het interieur. Het zal wel tegen menig gevoelige scheen trappen zijn, maar ik ben er absoluut niet weg van. In tegendeel. Ik vind het een ode aan de olie-Arabieren! Strictly overdone! Ouderwetse Jordaan-chique! Kitcherig! Of ten minste zéér overdreven. Dit heeft niets meer met stijl te maken.
    Goed! Het is slechts mijn mening en niemand hoeft die met mij te delen. Maar voor hen die toch een poging wagen: I’ll rest my case!

    Login om te reageren
    • Pordon zegt

      8 juni 2016 om 10:59

      @9000cse: mooi is dat toch he, meningen. Ik vind juist dat Mercedes met de nieuwste generatie C-E-S eindelijk weer boven de concurrentie uitsteekt. Design vind ik bij alle drie prachtig maar moet zeggen dat ik het bij de E het meest in balans vindt maar voornamelijk het interieur kan geen concurrent aan tippen in mijn ogen. Moderne en klassieke luxe gecombineerd.

      Login om te reageren
  43. trident zegt

    8 juni 2016 om 08:30

    A4 avant b8 ben jij dat?

    Login om te reageren
  44. martive zegt

    8 juni 2016 om 16:08

    Naar mijn idee vind ik de E-klasse ietwat saai ogen. Hij ziet er zo kaal uit..

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North