• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Verhagen: Mitsubishi verkoopt Nedcar voor €1

Auteur: ricardo, gepost 6 februari 2012 om 13:12 – 48 Reacties

Mitsubishi verkoopt Nedcar voor €1

Maxime Verhagen, minister van Economische Zaken, heeft gereageerd op de plannen van Mitsubishi om NedCar te sluiten. In een telefoongesprek tussen Maxime en de directeur buitenlandse productie van Mitsubishi lieten de Japanners weten dat ze NedCar willen verkopen voor één (1) euro. Moet je wel even het personeel erbij overnemen.

Maxime Verhagen gaat namelijk opzoek naar een overnamekandidaat voor enige autofabriek die er toe doet in Nederland. Dat lijkt ons een helse opgave, weinig autofabrikanten zitten namelijk te wachten op een productiefaciliteit met ‘westerse’ lonen. Maar goed, wie weet wat hij nog kan betekenen voor de fabriek

Nadat het doek vanochtend viel heeft hij kort daarop contact gezocht met Mitsubishi en die hebben het symbolische bedrag aan hem toegezegd, aldus BNR. Uiteraard is de fabriek veel meer waard, maar op deze manier komt Mitsubishi onder de kosten van een sociaal plan voor de 1.500 werknemers uit. En wellicht maakt het de fabriek aantrekkelijker voor derden. Nóg meer belastinggeld naar Born brengen ziet de minister overigens niet zitten. Eind deze maand gaat hij naar Japan om mogelijkheden te bespreken met de Mitsubishi-top.

Ondertussen hebben de oppositiepartijen ook een mening klaar over het sluiten van de NedCar-toko. SP’er Paul Ulenbelt wil “maximale inspanning” van het kabinet en roept “Alles uit de kast voor behoud van werk”. Hij wil een spoeddebat met Verhagen. Of hij ook gaat voorstellen om de Staatsmijnen in Limburg te heropenen is nog niet bekend. PvdA’er Bert Kersten uit Limburg lijkt een meer realistische kijk op de zaak te hebben en noemt het openhouden van de fabriek “trekken aan een dood paard” (zelf Limburgs accent toevoegen).

Van de opening in ’68 door Juliana tot het slechte nieuws van vanochtend, NedCar heeft veel meegemaakt in al die jaren. De NOS heeft daarvan een mooi overzicht gemaakt: HIER te zien.

UPDATE: De chaos is compleet. Bozige werknemers hebben net afgebouwde Mitsubishi Outlanders voor slagbomen geparkeerd en de sleutels ingenomen als ‘onderpand‘.

Ook interessant!

  • Video: Mitsubishi overschat terreincapaciteiten
  • Boomklimmen tegen uitbreiding autofabriek Nedcar
    Boomklimmen tegen uitbreiding autofabriek Nedcar
  • VDL Nedcar moet productie weer stilleggen
  • Nieuwe Mitsubishi Outlander
    Nieuwe Mitsubishi Outlander heeft beeldschoon interieur

Nieuwste artikelen

  • Citroën komt met een eigenwijze, kleine versie van de ID Buzz
  • Kia EV4, GEWAAGD uiterlijk maakt het een gedurfde keuze #test
  • Bugatti krijgt een keiharde primeur van Rimac
  • Volvo XC60 Executive Edition
    Volvo maakt van de XC60 een heerlijke dikzak
FacebookTweetPinLinkedIn

colt, fabriek, maxime-verhagen, Mitsubishi, nedcar, outlander

Vorig bericht: « Deze Chinese Xiaolong lacht de Hummer H1 uit
Volgend bericht: Nissan Invitation Concept laat ons de nieuwe Note zien »

Lees Interacties

Reacties

  1. supermo zegt

    6 februari 2012 om 13:15

    Voor 1 euro? Laat victor muller het maar niet horen.

    Login om te reageren
    • sdk16420 zegt

      6 februari 2012 om 13:22

      @supermo: Kan hij er dafjes gaan maken.

      Login om te reageren
    • E34M5Touring zegt

      6 februari 2012 om 13:24

      @supermo: Wat zou Muller er mee moeten? Het is een fabriek zonder product. En een totaal nieuw Merk/model opstarten doe je ook niet even in 10 minuten. Ik denk dat het inderdaad een doodbloedend paard is. Hoe zuur en vervelend het voor het personeel is, welk merk zal nu gaan investeren in een productie faciliteit in West Europa? Zelfs nu je het zou kunnen overnemen voor 1 euro zullen alle aanpassingen en ontwikkelingen je vele miljoenen zoniet miljarden kosten.

      Login om te reageren
      • BananaMan zegt

        6 februari 2012 om 15:38

        @E34M5Touring:
        Spykers bouwen! De enige productie die in westerse landen op kleine schaal rendabel kan zijn is de productie van (super) sportscars. Denk aan Pagini of Koenigsegg bijvoorbeeld.
        Het liefst ook nog zoveel mogelijk onderdelen bestellen en vooral niet zelf maken. Alleen zelf assembleren (zoals porsche bijv). Probleem is wel dat je eerst een sterke merknaam moet opbouwen….

        Login om te reageren
        • potver7 zegt

          6 februari 2012 om 17:15

          @BananaMan: De leukste thuis zeker?
          Ten eerste ziet het produktieproces van een middenklasser er heel anders uit dan die van een supercar. Dus die fabriek is simpelweg niet geschikt voor het bouwen van Spykers.
          Ten tweede – als het zo simpel was om geld te verdienen met het bouwen van supercars, waarom is het Spyker dan nog nooit gelukt om winst te maken? Weet je hoeveel supercarprojecten er in de loop der tijd roemloos ten onder zijn gegaan? Neem van mij aan: Pagani en Koenigsegg zijn uitzonderingen die de regel bevestigen.

          Login om te reageren
  2. Alwood zegt

    6 februari 2012 om 13:30

    Tsja… beter bedingt een of ander merk er belastingvoordeel op het produceren van bijtellingsvriendelijke en/of elektrische stadswagentjes.
    Verkoopt, groeimarkt, duurzaam…

    Login om te reageren
    • potver7 zegt

      6 februari 2012 om 17:18

      @Alwood: Neem van mij aan: Mitsubishi kreeg ook jarenlang mega-belastingvoordelen, anders waren ze allang weg (of wellicht zelfs: nooit gekomen). Maar blijkbaar is ook dat niet voldoende om die fabriek rendabel te houden.

      Login om te reageren
      • Woestijnridder zegt

        6 februari 2012 om 19:39

        @potver7: als in je in google zoekt naar “brievenbusmaatschappijen” en “deelnemingsvrijstelling”, dan weet je meteen hoe Nederland met bijvoorbeeld multinationals omgaat. Wij zijn nog net geen belastingparadijs in dat opzicht maar Nederland doet er wel alles aan om het toch zo voordelig mogelijk te maken voor “de grote jongens”.

        Login om te reageren
      • sjazz zegt

        6 februari 2012 om 22:14

        @potver7: wat een onzin. Er leeft nog steeds het idee dat NedCar gefinancierd werd door de overheid. Newsflash: was dat maar zo dan gebeurde dit niet. Nederland is wat dat betreft braafste jongetje van de klas in Europa.

        Login om te reageren
  3. consumptieverplicht zegt

    6 februari 2012 om 13:38

    Bekend fenomeen, dat zulke ‘dure’ fabrieken gesloten worden. De meeste zijn immers al verhuist naar het oosten. Toch is het een goed initiatief om te streven naar behoud van werkvoorziening. Er moet een duurzaam alternatief gevonden worden om mensen van alle bevolkingsgroepen en niveau’s te laten werken. Dat baat ook hoger opgeleide mensen. We (Westerse wereld) zitten in een transformatie, waarbij ons eigen succes onze zwakte is. Produceren is te duur en we veranderen in een ‘kennis economie’. Nadelen van die transformatie zijn academische inflatie (te veel mensen zijn hoog opgeleid. bijv. een hbo diploma is sterk in waarde gedaalt). Een ander nadeel vervreemding van bevolkingsgroepen dit niveau niet aankunnen. Dus logische beslissing van Mitsubishi, maar de Nederlandse overheid moet dit niet zomaar accepteren en wel degelijk over een alternatief moet nadenken.

    Login om te reageren
    • consumptieverplicht zegt

      6 februari 2012 om 13:42

      @consumptieverplicht: Daarnaast verhuizen er op dit moment ook veel fabrieken van grote automobiel fabrieken van de voormalige Warschau pact landen in het midden van Europe: Tsjechie, Slovakije etc. naar landen die nog goedkoper zijn, zoals Roemenie en Ukraine.
      20 jaar geleden was Tsjechie en Slovakije lekker goedkoop, maar zijn tegenwoordig ook in levenskwaliteit (en dus salaris) gestegen, dus wordt er weer uitgeweken. Dit heeft toch grote maatschappelijke gevolgen.

      Login om te reageren
  4. supermo zegt

    6 februari 2012 om 13:43

    @E34M5Touring: Je weet maar nooit welk konijn ie uit de hoge hoed tovert. Je kan ook de huidige modellen door blijven produceren, maar dan onder licentie.

    Login om te reageren
    • E34M5Touring zegt

      6 februari 2012 om 13:49

      @supermo: Mitsubishi zal nooit toestaan dat haar modellen door geproduceerd worden. Onder licentie zou betekenen dat er in ieder geval een nieuw merk opgezet moet worden die dan gebaseerd zou moeten zijn op de huidige modellenlijn van Mitsubishi. Je zult dus een merk moeten bouwen op basis van een (in ieder geval in NL) bijna niet verkopend merk. De kans van slagen is dan zo klein en de kosten zo hoog dat ik betwijfel of iemand hier tijd en geld in gaat steken.

      Login om te reageren
  5. natanflier zegt

    6 februari 2012 om 13:48

    Het kunnen dan hoge lonen zijn, maar bij mijn opleiding Technische bedrijfskunde, wordt Nedcar zeer veel als voorbeeld genoemd. Het is een van de efficiëntste bedrijven van Europa. Mede dankzij hun uitgebreide lean manufacturing!

    Maar het blijft jammer!

    Login om te reageren
    • consumptieverplicht zegt

      6 februari 2012 om 16:33

      @natanflier: Het productieproces mag dan wel lean zijn, maar dat betekent niet altijd dat de kosten per voertuig optimaal zijn. Er zijn vaak hogere overheadkosten ( o.a. duur niet-producerend personeel: zoals managers). Het lean maken kost namelijk heel wat management-uren en gebeurd vaak tijdens de productie. (de besparingen worden langzaam ingebouwd). Daarnaast zijn auto’s van Japanse merken gekenmerkt door Lean/Six Sigma, wat vaak betekent: korte cycletijd, simpele processtappen. In landen waar arbeid duur is manifesteert zich dit in automatisering. Dit heeft twee nadelen: Het is duur en er is dus investering nodig. En het tweede nadeel is dat veel automatisering (en lean) on-flexibel maakt. Productie in lage loonlanden is misschien niet zo lean, maar er is minder omsteltijd nodig en dus meer flexibel. En de kosten per uur zijn misschien wel 1/8 van onze uurkosten. Daardoor kun je best twee keer zo lang erover doen. Daarnaast zijn meestal milieu/arbeids/persoenrichtlijnen in zulke landen niet zo strikt (scheelt weer een slok op de borrel). Ten slotte vereist het in elkaar zetten van de klasse auto’s van mitsibushi niet van zulke persoonlijke vaardigheden. Waardoor outsourcen een nog aantrekkelijkere overweging wordt.

      Login om te reageren
  6. akrapovic zegt

    6 februari 2012 om 13:56

    @consumptieverplicht: je hebt gelijk als je zegt dat steeds meer mensen hoger opgeleid zijn, maar het percentage hoogopgeleiden ligt nog altijd lager dan dat van laagopgeleiden. En aangezien de overheid studeren gezellig duur gaat maken, zullen er ook weer meerderen korter gaan studeren.

    Login om te reageren
    • consumptieverplicht zegt

      6 februari 2012 om 14:19

      @akrapovic: Dat klopt, er zijn nog altijd meer ‘laag opgeleide’ mensen, maar dit kan toch een slechte verhouding betekenen (keerpunt hoeft niet 1:1 te zijn. Er wordt ook wel eens gezegd dat er te veel ‘managers’ zijn, ondanks dat er nog altijd minder managers zijn dan niet-managers. Ook hier ligt het keerpunt niet bij 1:1, immers één manager voor één niet-manager zou wel erg extreem zijn. M.a.w. de verhouding kan toch al helemaal verkeerd zijn). In mijn opinie heeft een gezonde economie (zonder veel handelstekort en zonder grote aardschatten)en een gezonde maatschappij, een andere ratio nodig. Maar het klopt dat er hier snel, door de recente bezuinigen in het onderwijs, verandering in gaat komen. Ik verwacht ook dat deze lange termijnsstrategie ook te grondslag ligt aan deze veranderingen en niet alleen het besparen van wat geld. De overheid gooit met opzet een barriere op voor de kennis economie wat te remmen.

      Login om te reageren
  7. BigBoy zegt

    6 februari 2012 om 14:00

    En niet alleen de westerse lonen maar ook de westerse arbeidsmoraal zullen meegespeeld hebben bij de beslissing van Mitsubishi om de stekker eruit te trekken. Staken is namelijk niet erg “Japans”, Japanners werken gewoon keihard voor weinig. En ook nu die aktie met die Outlanders zal Mitsubishi alleen maar bevestigen in hun oordeel.

    Login om te reageren
  8. Jimmie zegt

    6 februari 2012 om 14:02

    Misschien moeten ze hun business model maar richting bijzonder/hoog segment auto’s zetten. Lijkt me het enige rendabele voor de relatief kleine schaal van NedCar.

    Login om te reageren
  9. mercs zegt

    6 februari 2012 om 14:13

    BigBoy is right. Ik vind dat ze daar een stel jankerts zijn. Je kan nu wel boos op Mitsubishi zijn maar dat slaat nergens op. Je kan wel zeggen dat het niet eerlijk en rechtvaardig is, maar Mitsubishi is nu eenmaal geen liefdadigheidsinstelling. Het bedrijf moet ook winst maken en dat is op dit moment niet bijster veel.
    Ik begrijp heel goed dat het erg is om je baan kwijt te raken, maar van de kant van Mitsubishi is het heel goed te begrijpen. En niemand is zo gek om een auto in Nederland gaan produceren, waar vakbonden een grote bek hebben en het personeel alleen van 8-5 willen werken. Ik spreek uit ervaring, aangezien wij gebruiken maken van Polen die wat minderen zeiken dan die verwende Nederlanders.
    Nogmaals het gaat niet over dat ik het niet erg vind dat die gezinnen geen inkomen meer hebben; dat is zeer zeker erg. Alleen het gaat mij erom dat het van de andere kant heel goed te begrijpen is! Het is een dood paard en daar krijg je geen leven meer in.
    Een mogelijkheid zou wel zijn als er moderne electrische auto’s geproduceerd gingen worden, maar dan moet je universiteiten en dergelijk ook gaan benaderen! Voor zulke techniek is veel kennis nodig en daarin zijn we in Nederland beter dan een beetje schroefjes aandraaien!

    Login om te reageren
    • Hubert zegt

      6 februari 2012 om 15:03

      @mercs:
      Door dankzij die Polen heb jij dus wel een fatsoenlijk salaris?
      Als ik zie voor hoeveel hier die honderen Polen bij ons in de productie staan, vraag ik me werkelijk af of je wel kwaliteit voor dat geld kunt krijgen / verwachten.
      Natuurlijk is het makkelijk om je heen te slaan en te roepen dat de vakbonden alles kapotgemaakt hebben, maar zo makkelijk is het nu eenmaal niet.
      Je kunt voor een salaris van een Pool niet een gezin in NL onderhouden, laat staan je kinderen naar school sturen.
      Dus allemaal een beetje kort door de bocht.

      Login om te reageren
      • mercs zegt

        6 februari 2012 om 15:52

        @Hubert: Polen vallen gewoon onder Nederlandse wetgeving en worden betaald volgens Nederlandse normen. Daarnaast moet je zelf voor huisvesting zorgen, wat ook geld kost.
        Het verschil is dat ze niet moeilijk doen over een uurtjes extra of dat ze om 3 uur naar de tandarts moeten.
        Ik heb inderdaad een salaris waar ik van rond kan komen dankzij die polen. Zonder hen hadden we geen bedrijf meer gehad. Heel simpel. Nederlanders willen het werk niet meer doen. Prima, dan hebben we ook geen last van stakingen en ander geleuter. Nederland prijst zichzelf de markt uit. Als je meer kennis en kunde hebt, creëer je een meerwaarde. Nederland heeft dat op sommige vakgebieden, maar op het gebied van de autoindustrie zijn wij gewoon te duur.

        De geleverde kwaliteit staat los van de werknemers in het geval waarbij machines de productie verzorgen. Werknemers zijn dan alleen nodig om de productie te ondersteunen.

        Login om te reageren
        • Hubert zegt

          6 februari 2012 om 16:15

          @mercs:
          Je wilt toch niet zeggen dat als je volgens Nederlandse normen betaald wordt je dan kostwinnaar in NL kunt zijn?
          Want als Pool zijnde betaald worden volgens NL normen is hetzelfde als minimumloon.
          En wat betreft werkethiek van de polen, die staan hier ook al om kwart over 3 ongeduldig bij de prikklok te wachten zodat ze om half 4 als eerste kunnen uitklokken.
          Dus wat dat betreft zijn ze al goed ingeburgerd.

          Login om te reageren
  10. faalhaas zegt

    6 februari 2012 om 14:15

    Ik bied 2 euro!

    Login om te reageren
    • baasbas zegt

      6 februari 2012 om 14:30

      @faalhaas: Ik hoop voor je dat ze je er niet aan houden :-)

      Login om te reageren
  11. faalhaas zegt

    6 februari 2012 om 14:19

    Login om te reageren
  12. Zababa zegt

    6 februari 2012 om 14:26

    Redelijk drama voor de werkgelegenheid in dit gebied. Heb de staatjes op het NOS-artikel bekeken. Ongelofelijk hoe het van een productierecord en aanname van extra arbeidskrachten in 1999 naar een totale sluiting kan gaan, iets meer dan een decennium later. Ben benieuwd wat er gaat gebeuren…

    Login om te reageren
  13. meneersander zegt

    6 februari 2012 om 14:49

    Je zou maar net een Outlander hebben gekocht, kan je toch mooi zeggen, mijne stond daar de slagboom te blokkeren!

    Login om te reageren
    • Svenska_Aeroplan_AB zegt

      6 februari 2012 om 15:20

      @meneersander: onzin, ze zijn niet failliet! Productie stopt gewoon. En daarnaast worden er alleen Colts gemaakt…

      Login om te reageren
  14. tvrspeedsix zegt

    6 februari 2012 om 14:51

    Hopeloze onderneming,.. zelfs een “schroevendraaier”-fabriek lijkt me niet rendabel meer in deze economische tijden.

    Login om te reageren
  15. scrub zegt

    6 februari 2012 om 14:53

    Dure arbeid in Europa ? en nog meer van dat soort onzin.
    Mitsubishi heeft al bijna een decennium een modellen politiek die op zijn zachts gezegd rampzalig is.
    Modellen uit born ; de charisma …geen opvolger.
    Space star ….geen opvolger. we moesten het doen met de colt. Uit Japan de lancer tot aan 2008 geen sedan of hatchback gemaakt ..alleen de stationwagen. De Galant ? uit het straatbeeld verdwenen. De EVO niet meer verkrijgbaar. Zo’n directie kan je met gemak “slecht management” verwijten en een duur sociaal plan laten betalen……kunnen ze makkelijk betalen uit de nieuwe goud velden/markten die China en India heten.

    Login om te reageren
  16. akrapovic zegt

    6 februari 2012 om 14:58

    @consumptieverplicht: het is goed om te horen dat de overheid plannen bedenkt om het aantal hoogopgeleiden binnen de perken te houden. Alleen jammer dat ik net binnen de nieuwe regeling val :P Dat wordt een lening afsluiten

    Login om te reageren
  17. scrub zegt

    6 februari 2012 om 15:01

    O ja nog een tip : goede en mooie auto’s maken die verkopen.
    Doen ze in Duitsland ook.

    Login om te reageren
  18. Svenska_Aeroplan_AB zegt

    6 februari 2012 om 15:18

    Zo, dan weet je weer even wat je waard bent… Wat is 1 gedeeld door 1.500?

    Login om te reageren
    • mercs zegt

      6 februari 2012 om 15:55

      @Svenska_Aeroplan_AB:
      0.0006667

      Login om te reageren
  19. the-budel-guy zegt

    6 februari 2012 om 15:31

    Als ik ontslagen wordt. Kaap ik de koffie zetter en het kopieer apparaat als onderpand. Beetje kansloze actie van voormalige NedCar medewerkers.

    Login om te reageren
    • knalfa zegt

      6 februari 2012 om 15:52

      @the-budel-guy: Ze hadden beter zo’n outlander mee naar huis kunnen nemen.

      Login om te reageren
  20. Laue zegt

    6 februari 2012 om 16:03

    Wat heb je tegenwoordig nog voor een Euro?

    Login om te reageren
    • jack_abarth zegt

      6 februari 2012 om 16:26

      @Laue:

      Een euroknaller bij de Mc ;-)

      Login om te reageren
  21. Megakix zegt

    6 februari 2012 om 16:15

    Gelukkig !!! bemoeit de politiek er zich nu mee…hahahahahahaha, dát zal ze leren ! Laten die jottemjochies uit Den Haag toch gaan werken !

    Login om te reageren
  22. Tommy2 zegt

    6 februari 2012 om 16:50

    Ga er Saabs in bouwen. :!:

    Login om te reageren
  23. supermo zegt

    6 februari 2012 om 17:18

    Binnen nu en 10 jaar blijven er maar enkele (west)europese landen over die auto’s produceren. Dit lijstje geeft aardig weer waar al die productie heen gaat: http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_countries_by_motor_vehicle_production

    Login om te reageren
  24. potver7 zegt

    6 februari 2012 om 17:20

    Het zijn wel grappenmakers bij Mitsubishi zeg! 1 Euro… en dat bespaart ze dan miljoenen aan ontslagpremies en andere kosten (wat dacht je dat het ontmantelen van zo’n complex kost!).
    Ze zouden er 100 miljoen bij moeten doen!

    Login om te reageren
  25. Tonnie zegt

    6 februari 2012 om 17:36

    Succes met de verkoop!

    Login om te reageren
  26. sebastos zegt

    6 februari 2012 om 17:55

    Ik heb sowieso nooit begrepen waarom Mitsubishi auto’s in Nederland ging produceren. Verder sluit ik mij aan bij de paar mensen hier die durven te zeggen dat wij Nederlanders inderdaad een stelletje zeikerds zijn. Armen er onder en er wat van maken kennen we niet meer, als je namelijk niet beetje geschoold bent en gewoon “normaal” Nederlands burger bent, meen je maar dat de overheid alles voor je dient te regelen. En als ze dat niet doen, gaan we lekker in de bijstand! Hiep hoi.

    Ditzelfde volk zeikt ook over de rijkeren, want ja, zij maken er wel wat van. En ja, door dit soort besluiten zorgen ze er voor dat zij inderdaad rijk blijven.

    Ik vind het treurig voor de 1500 mensen, echt waar, maar ze hebben het deels ook aan zichzelf te danken en dan vooral de vakbonden. Altijd grote bek, stakingen voor elke scheet, het kon maar niet op, nou zie hier wat je dat gebracht heeft.

    Als er economisch geen relevantie meer is voor een fabriek zoals Nedcar, dan moet je je daarbij neerleggen. We zijn nou eenmaal te duur geworden voor productie.

    Login om te reageren
    • Svenska_Aeroplan_AB zegt

      6 februari 2012 om 18:23

      @sebastos: goed stuk, sluit ik me helemaal bij aan!

      Login om te reageren
    • jack_abarth zegt

      6 februari 2012 om 18:35

      @sebastos:

      Inderdaad goed stuk.

      Login om te reageren
  27. norge zegt

    6 februari 2012 om 22:40

    Electrische Dafjes zijn uitgesloten? Victooooooor!!!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North