• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Deze Chinese Xiaolong lacht de Hummer H1 uit

Auteur: ricardo, gepost 6 februari 2012 om 12:10 – 43 Reacties

Xiaolong XL2060L

Wie bekend is met het auto-arsenaal van het Chinese leger zal weten dat ze daar sinds enige tijd de Xiaolong XL2060L wordt gebruikt. Een Hummer H1-achtige, maar dan net even een stukje groter. Ben je gecharmeerd van dit soort auto’s en zou je graag als particulier deze fallus-compensatie willen rijden? Goed nieuws! Hij komt namelijk ook als straatversie op de markt. In China.

Met een lengte van 5,1 meter en een leeggewicht van 3,6 ton doet hij niet onder voor de H1, de burgerversie van de Humvee. Echt snel is hij met een 3.2-liter zescilinder dieselmotor van Steyr (183 pk) overigens niet te noemen, maar zijn topsnelheid van 115 km/u is waarschijnlijk afdoende voor deze rijdende pussy-magnet (in bepaalde kringen).

Xiaolong XL2060L

Per 100 km slurpt de vierwielaangedreven Xiaolong twintig liter diesel weg. Mocht je de terreinbak laten uitrusten met bepantsering, dan zal het verbruik uiteraard een stukje verder toenemen. De aanschafprijs is 1 miljoen yuan. Volgens Chinese media evenveel als de militaire versie (kaal, dat wel) en vandaag de dag is dat 120.421 euro.

Xiaolong XL2060L

Hieronder een paar plaatjes van de militaire versie. Vermoedelijk zal de straatvariant in april worden onthuld op de autoshow van Peking en een concurrent vormen voor de Dongfeng ‘Crazy Soldier’.

Xiaolong XL2060L

Xiaolong XL2060L

Ook interessant!

  • GMC Hummer EV SUV
    GMC Hummer EV SUV: dit is de productieversie
  • Hummer is loeizwaar
    Nieuwe GMC Hummer EV wordt een loeizwaar geval
  • Hummer limo te koop
    Deze verlengde Hummer H2 kun je kopen voor € 1.895.000
  • China
    BREEK: Iedereen mag nu in China auto's bouwen!

Nieuwste artikelen

  • Renault Clio 2025 test
    Renault flirt wederom met terugkeer van Renault Sport dankzij nieuwe Clio
  • Welke merken gaat Stellantis killen?
  • Ga niet met je supercar naar Londen…
  • Minister Robert Tieman: niet zuipen en rijden
FacebookTweetPinLinkedIn

Asobakken, camouflage, China, groen, Hummer, leger

Vorig bericht: « Autoblog uitzending gemist: Top Gear S18E02
Volgend bericht: Verhagen: Mitsubishi verkoopt Nedcar voor €1 »

Lees Interacties

Reacties

  1. mout zegt

    6 februari 2012 om 12:13

    Tonca revisited

    Login om te reageren
  2. gedwongenleaser zegt

    6 februari 2012 om 12:19

    En wij lachen de Xiaolong uit.

    Login om te reageren
  3. Stender zegt

    6 februari 2012 om 12:22

    In vergelijking met de Hummer is 1:5 nog best zuinig!

    Login om te reageren
    • Haakie zegt

      6 februari 2012 om 12:55

      @Stender: Die had ook iets meer power onder de kap dacht ik…

      Login om te reageren
    • jochemh zegt

      6 februari 2012 om 15:58

      @Stender: volgens mij is de 20 op 100 hiervan evenveel als de 1 op 5 die jij aangeeft??

      Login om te reageren
  4. mrbones zegt

    6 februari 2012 om 12:33

    Duur!

    Login om te reageren
  5. Hupke zegt

    6 februari 2012 om 12:39

    Afschuwelijk ding misschien dat je als militair zoiets nodig hebt maar dan nog. Is een Willy’s jeep of een G-klasse nu zo moeilijk te kopiëren?

    Enige kenners van militair geweld hier op AB? Is een humvee beter dan een militaire g-klasse of de peugeot varriant ervan?

    Login om te reageren
    • E34M5Touring zegt

      6 februari 2012 om 13:08

      @Hupke: Humvee is blast proof tot op zekere hoogte, ik meen de G Klasse van Defensie niet. En er kunnen meer toepassingen voor gemaakt worden. Denk aan raketten, radar etc.

      Login om te reageren
      • pax1004 zegt

        6 februari 2012 om 13:21

        @E34M5Touring: De oude niet. De nieuwere wel iets.

        Login om te reageren
        • E34M5Touring zegt

          6 februari 2012 om 13:27

          @pax1004: Oh dat wist ik niet tnxs! Ik denk toch dat het vooral in de toepassingen zit. Je kunt die Humvee’s tot nagenoeg alles ombouwen. Mobiel veldhospitaal, raketwerper, breach vehicle, assault vehicle en ga zo maar door. Die Humvee is purpose built als militair voertuig en later omgebouwd als civiele versie. De G-Klasse is niet primair ontwikkeld voor het leger bij mijn weten.

          Login om te reageren
          • Hupke zegt

            6 februari 2012 om 14:48

            @E34M5Touring:

            Geen idee hoe de G-klasse ontstaan is, maar zowat alles wat je aan een humvee kan ombouwen zal je toch ook wel op een g-klasse (of soortgelijk) kunnen ombouwen, niet?

            Achja de chinezen moeten het zelf weten als ze zoiets zwaars bouwen.

            Login om te reageren
            • E34M5Touring zegt

              6 februari 2012 om 14:58

              @Hupke: Nou vooral het brede platform van de Hummer maakt hem stabiel genoeg om er zwaar geschut op te monteren. Discovery had een coole docu met die gast van dat restauratieprogramma, Mike Brewer. Hij is naar Afghanistan gegaan om een aantal machines van het leger te bekijken en testen. En daar kwam naar voren dat een Defender bijv. max een .50cal kan hebben ivm de terugslag. Dit heeft mede te maken met het smallere chassis. Dat maakt hem onstabieler als er bijv. zijwaarts geschoten wordt. Een humvee werd zelfs uitgerust met een 6 schots raketwerper.

              Login om te reageren
          • pax1004 zegt

            6 februari 2012 om 15:00

            @E34M5Touring: De G-klasse is anders ook aardig multi-purpose Als je ziet hoeveel verschillende types er zijn. En het is ook al jaren bijna t zelfde gebleven. Ze zijn iets moderner geworden, maar grote lijnen is t zelfde. Ik denk dat humvee en G klasse aardig gelijk opgaan qua mogelijkheden, maar de humvee zwaarder is en beladen kan worden. De humvee is ook zo groot gemaakt om in t spoor te kunnen rijden van vrachtwagens.

            Login om te reageren
            • E34M5Touring zegt

              6 februari 2012 om 15:20

              @pax1004: oh ik zeg niet dat die G Klasse niet multi inzetbaar zijn. Maar de hummer is wel meer purpose built dan de G klasse. Neemt niet weg dat de G een bewezen platform is wat niet voor niets (zoals je zelf al zegt) zolang al prima voldoet.

              Login om te reageren
              • pax1004 zegt

                6 februari 2012 om 15:46

                @E34M5Touring: Haha, begreep je verkeerd. Maar je hebt inderdaad gelijk over de humvee. Die is echt ontworpen voor t leger, de G klasse niet.

    • jochemh zegt

      6 februari 2012 om 16:01

      @Hupke: heb gehoord van een vriend bij defensie die naar afghanistan is geweest dat de hummers nog wel eens problemen hadden betreffende het vastlopen in het zand, daar waar de G-klasses gewoon door banjeren door alle soorten terrein

      Login om te reageren
  6. trisx zegt

    6 februari 2012 om 12:41

    Nee

    Login om te reageren
  7. Nico94 zegt

    6 februari 2012 om 12:44

    Wel een geinig ding. Maar ik zou toch voor een Hummer gaan. Origineel is altijd beter!

    Login om te reageren
  8. willemseles zegt

    6 februari 2012 om 12:49

    Heb je een vrachtwagenrijbewijs voor nodig plus je loopt naast die dieselkosten leeg op de motorrijtuigenbelasting en dubbele parkeerplaatsen.Mocht ik mogen kiezen, dan liever een fiat 500.

    Login om te reageren
  9. Freewarefreak zegt

    6 februari 2012 om 12:52

    Ik snap het niet.. waar hebben wij vredelievende mensheid zulke auto’s nou toch voor nodig? *kuch* ;)

    En de US mist de humvee helemaal niet. Die hebben vele fabrikanten van dit soort auto’s. Kijk naar dat pantserding waar “the rock” in reed in Fast Five. Geen idee overigens wat dat merk is.

    Login om te reageren
  10. m3ga zegt

    6 februari 2012 om 12:54

    Zeker 1 ster in de NCAP testen :D

    Login om te reageren
  11. Simpson zegt

    6 februari 2012 om 12:58

    dit is waarschijnlijk wel de eerste chinese auto die door alle botsproeven komt!

    Login om te reageren
    • Freewarefreak zegt

      6 februari 2012 om 13:20

      @Simpson: Hahaha, die Chinese botsproef testen gisteren bij TG.. met 0,001 km/h tegen de muur. Matrasje om tikken, whaha.

      Login om te reageren
  12. akrapovic zegt

    6 februari 2012 om 13:46

    Wat een waardeloze motor is dat dan? 3,2 liter en dan nog maar 183 pk. En ook nog zo’n verbruik erbij

    Login om te reageren
    • E34M5Touring zegt

      6 februari 2012 om 13:50

      @akrapovic: De originele Hummer had een 3,5l diesel met dezelfde pk’s en meer verbruik. Niet snel wel betrouwbaar.

      Login om te reageren
  13. Teerdz zegt

    6 februari 2012 om 13:53

    Wie had er ooit gedacht dat je ooit €120.000,- moest betalen voor een Chinese auto. Die 5 jaar gaan wel snel voorbij..

    Login om te reageren
  14. akrapovic zegt

    6 februari 2012 om 14:03

    @E34M5Touring: Maar waarom zo weinig pk dan? Om het verbruik binnen de perken te houden? Daar gaat het toch niet om bij zo’n auto. Als je aangevallen wordt door de Taliban lijkt het mij toch handig als je een beetje sneller weg kunt rijden.

    Login om te reageren
    • E34M5Touring zegt

      6 februari 2012 om 14:09

      @akrapovic: Ze tunen die blokken op koppel. Geloof dat een Humvee rond de 650-700nm zit. Zo’n ding ploegt altijd door. Bovendien doet een Hummer tegen de 130km/h op zowat elk terrein. Ruim voldoende om snel weg te komen :)

      Login om te reageren
      • dawwg zegt

        6 februari 2012 om 15:06

        @E34M5Touring: Nee hoor. Die V8 diesels hebben slechts 190pk deden 115km/u en gaan vrij snel stuk als de Humvee extra pantsering had:

        http://www.nationaldefensemagazine.org/archive/2004/July/Pages/Army%20Ponders3488.aspx

        Zo betrouwbaar zijn ze dus niet (denk ook aan de deurophangingen die klemmen na een aanval), maar wel flexibel qua inzet; zie hier alle ‘varianten’:

        http://en.wikipedia.org/wiki/Humvee

        Login om te reageren
        • E34M5Touring zegt

          6 februari 2012 om 15:17

          @dawwg: Excuus u heeft gelijk. ik dacht dat die zespitter er al in lag maar hier staat idd nog in ontwikkeling.

          Login om te reageren
    • cossie300 zegt

      6 februari 2012 om 14:12

      @akrapovic: aangezien een chinees geen bal verstand heeft van hoe hij met een auto moet rijden zullen die 183 pk meer dan voldoende zijn

      Login om te reageren
  15. meneersander zegt

    6 februari 2012 om 14:51

    Waarom lijkt het alsof het er een VW logo opzit?

    Login om te reageren
  16. akrapovic zegt

    6 februari 2012 om 14:54

    @E34M5Touring: aaahh nee dan neem ik mijn woorden terug ;) Handig dan dat autoblog alleen de pk’s vermeldt en niet het koppel

    Login om te reageren
    • E34M5Touring zegt

      6 februari 2012 om 14:59

      @akrapovic: Dat houden de Chinezen angstig stil. Staatsgeheim you know…

      Login om te reageren
  17. loloo zegt

    6 februari 2012 om 15:55

    @Ricardo: Tis gecharmeerd door, niet van

    Login om te reageren
    • sir_smokalot zegt

      6 februari 2012 om 16:19

      In België misschien. Hier niet. Check: http://taaladvies.net/taal/advies/vraag/1343/

      Login om te reageren
      • loloo zegt

        6 februari 2012 om 18:08

        @sir_smokalot: kan best zijn maar “door” klinkt nog steeds veel beter, aangezien iets of iemand je charmeerd is dat iets of iemand het handelend voorwerp dat je charmeerd, je wordt dus gecharmeerd DOOR iemand

        Login om te reageren
  18. dirkmulders zegt

    6 februari 2012 om 17:13

    Dit topic sluit grappig genoeg aan bij Top Gear seizoen 18 aflevering 2 ;)

    Login om te reageren
  19. 307-2.0-chipped zegt

    6 februari 2012 om 17:35

    Met mijn pretstaaf hoef ik zo’n ding niet.. ^^

    Login om te reageren
  20. Tonnie zegt

    6 februari 2012 om 19:07

    Lelijk, Chinees, gekopieerd en nog duur ook, Alleen blinde mensen zouden dit kunnen kopen.

    Login om te reageren
  21. kickass zegt

    6 februari 2012 om 19:34

    Ik weet niet waarom, maar dat ding heeft iets waardoor hij er helemaal niet stevig uitziet.

    Login om te reageren
  22. ytrewq zegt

    6 februari 2012 om 20:31

    @kickass
    het komt waarschijnlijk door de proporties van de auto: best lang. de hoogte is in 3 stukken te verdelen 1/3 grond tot carrosserie, 1/3 deuren en 1/3 ramen. doordat de carrosserie 2x de grootte van de band is, best hoog boven de grond zweeft en een lange wielbasis heeft kan hij heel onstabiel lijken. doordat het een ‘vierkante’auto is lijkt hij ook onstabiel.

    Login om te reageren
  23. ytrewq zegt

    6 februari 2012 om 20:33

    dit is volgens mij de enige auto met een schoorsteen

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North