• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Verkeersboetes worden belachelijk duur volgend jaar

Auteur: robbie, gepost 24 november 2011 om 20:52 – 201 Reacties

Ook The Stig krijgt wel eens een bon...


Rijden met een lekke uitlaat? 240 euro betalen! Geen gordel? Aub 120 euro aftikken! Onnodig claxonneren? Betaal maar 350 euro! Door rood rijden? Maak maar 220 euro over! En dat is pas het begin…

De meest boetes gaan “slechts” met zo’n 20% omhoog, maar er zitten ook enkele belachelijke uitschieters tussen:

– Parkeren op een gehandicaptenparkeerplaats gaat van 180 naar 340 euro
– Onnodig claxonneren gaat van 180 naar 340 euro
– Voetganger op zebrapad niet voor laten gaan gaat van 180 naar 340 euro

Oh en het met lichtsignalen waarschuwen van tegenliggers voor snelheidscontroles kost volgend jaar 85 euro ipv 70 euro.

Enige tijd geleden hoorden we al dat zelfs agenten de hoogte van boetes véél te hoog vonden en vandaag laat de Nederlandse Politiebond weten dat ze deze boetes niet meer kunnen uitleggen en dat agenten deze boetes niet meer willen uitschrijven.

Dit zijn er sowieso al 1 miljoen minder boetes uitgeschreven dan vorig jaar en het constant verhogen van de boetes zou daarvoor een verklaring kunnen zijn. (via: rtlnieuws.nl)

UPDATE 25-11 (Smoke) – Volgens het orakel Koos Spee wordt onnodig claxonneren 85 euro ipv 340. Klinkt ook wat aannemelijker. Foutje van de RTL?

Ook interessant!

  • Deze verkeersboetes gaan omhoog en deze omlaag
    Deze verkeersboetes gaan omhoog en deze omlaag
  • Deze verkeersboetes worden in 2022 hoger (of lager!)
  • Trajectcontroles hebben het er dit jaar weer druk mee
    Trajectcontroles hebben het er dit jaar weer druk mee
  • Zoveel verkeersboetes zijn er uitgedeeld in 2020

Nieuwste artikelen

  • Hoeveel zakelijke youngtimers zijn er eigenlijk?
  • Duurste Nissan van Marktplaats kan er maar eentje zijn
  • WTF: Invalidenplek rondom auto geverfd, parkeerder krijgt toch boete
  • Autoblog-lezer bezoekt prachtige verzameling
FacebookTweetPinLinkedIn

boetes, politie, Verkeer

Vorig bericht: « Jaguar XF Sportbrake voor het eerst betrapt
Volgend bericht: BRABUS SLS 700 Biturbo Roadster [updated] »

Lees Interacties

Reacties

  1. Brutus zegt

    24 november 2011 om 20:55

    Ja.. dat krijg je als je de bonnenquota afschaft. Dan moet je de inkomsten maar op andere manieren binnen zien te krijgen.

    Login om te reageren
    • label89 zegt

      24 november 2011 om 21:27

      @Brutus: inderdaad! Maar waar slaat het op dat de boete op onnodig claxonneren zo ver omhoog gaat en de boete op door rood rijden lager is!? Welke chimpansee heeft die bedragen bedacht…

      Login om te reageren
      • jzaero zegt

        24 november 2011 om 23:38

        @label89: helemaal mee eens, wat een belachelijke schijtzooi. De boetes komen helemaal niet overeen met het gevaar dat het oplevert. Sinds wanneer is claxoneren een factor 150% gevaarlijker dan door rood rijden? Ik snap er helemaal niks van, wat een klootzakken die deze bedragen bedenkt. Geen logica, niks.

        Login om te reageren
  2. cheetacars zegt

    24 november 2011 om 20:56

    Die bedragen gaan ook nergens meer over. Dat er op bepaalde boetes een hoog bedrag staat begrijp ik, maar dit staat gewoon niet meer in verhouding tot de actie en andere acties.

    Login om te reageren
  3. alcantara zegt

    24 november 2011 om 20:56

    Op zich wel begrijpelijk, Bea moet toch ergens het geld vandaan plukken in tijden van crisis.

    Login om te reageren
    • label89 zegt

      24 november 2011 om 21:28

      @alcantara: precies, daarom ben ik voorstander om koninklijk huis af te schaffen!

      Login om te reageren
      • cheetacars zegt

        24 november 2011 om 21:31

        @label89: Het scheelt dat jullie ook perfect uitgezocht hebben hoeveel geld naar de koningin gaat en welk deel daarvan in boetes wordt doorberekend. ;)

        Login om te reageren
        • label89 zegt

          24 november 2011 om 21:47

          @cheetacars: iedere euro is er 1 teveel! Heel de wereld in crisis, en de Oranjes gaan leuke tripjes maken/te grote vakantie huisjes bouwen… En wij maar geld pompen in Griekenland… Als zij nou eens een flink bedrag doneren aan Europa..?

          Login om te reageren
          • bassie zegt

            24 november 2011 om 22:17

            @label89: die familie kost geen cent man, en bovendien leveren zij ons land meer op dan wat zij kosten hoor? Wat denk je dat Bea met haar relaties in het buitenland wel niet allemaal geregeld heeft voor het Nederlandse bedrijfsleven?

            Login om te reageren
          • Orichy zegt

            24 november 2011 om 22:18

            @label89: Lekkere handigerd, net of een vervangend iets van het koningshuis geen geld kost, ik denk dat dat nog meer is, dan dat wij nu voor bea en consorten betalen, nu is het nog overzichtelijk, daar ben je bij een presidentieel gezelschap nog niet klaar mee.

            OT: Schreeuwlijk dure boetes en ja, het is uit de lengte, of uit de breedte, maar belachelijk is het wel, in geen enkele verhouding tot de overtreding.

            Login om te reageren
          • cheetacars zegt

            24 november 2011 om 22:20

            @label89: Hoeveel huizen zijn ze op het moment mee bezig? Die tripjes zijn ook voor het rijk, de koningin geeft Nederland een bepaald imago voor het buitenland. Daarnaast zijn die tripjes ook zakelijk, het aankaarten van belangrijke zaken die verkeerd zijn in die landen, het lobbyen voor zaken die goed zijn voor Nederland. Waar nog eens bijkomt dat de oranjes ook hun eigen inkomen verzorgen. Daarnaast is het imago van Nederland voor een belangrijk deel opgebouwd door het koningshuis, een goed imago is goed voor de handel. Slechts een paar euro van een Nederlander gaan naar het koningshuis, relatief gezien erg weinig. Het scheelt dat het een van de weinige echt heldere uitgaven van het belastinggeld is, dus een makkelijk doelwit om over te klagen.
            Die paar miljoen die zij kunnen doneren aan Griekenland schiet niet veel op.

            Login om te reageren
            • alcantara zegt

              24 november 2011 om 23:10

              Bah wat een burgerlijke reacties hierboven, blijkbaar allemaal gehersenspoeld door Bea en consorten. Gewoon afschaffen die poppenkast.

              Login om te reageren
              • monk zegt

                25 november 2011 om 00:01

                @alcantara: inderdaad man, vooral niet ingaan op de argumenten en het gewoon burgerlijk noemen. Je hebt helemaal gelijk!!!

            • gregorius zegt

              25 november 2011 om 10:46

              @cheetacars: Man, in het buitenland lacht met om Bea met haar familie. Een of andere rare familie met een oud lijk aan het hoofd dat ook nog geeneens macht heeft. Ze hebben daar liever een president MET macht op bezoek.
              Bea en consorten kosten geen geld? Aan salarissen en dergelijke is het maar enkele 10tallen miljoenen, maar alle andere troep die ook door de overheid betaald wordt (staff, beveiliging, tripjes, onderhoud van Paleisen etc etc) loopt in de 100den miljoenen per jaar.
              Ja een president kost ook geld; maar die hoeft geen 100den pesonen staff te hebben en ook geen 25 kastelen die onderhouden moeten worden. Daarnaast hoeft een President ook geen miljoenen te verdienen en hoeft zijn familie ook geen miljoenen te krijgen. En als een president + minister van Handel oid op bezoek gaat in een of ander land, dan laat dat een betere indruk achter, omdat die mensen ten minste wat te zeggen hebben in ons landje!

              Login om te reageren
              • mashell zegt

                25 november 2011 om 15:00

                @gregorius: haha. Een president heeft geen echte status, dat is een politiek figuur. Over 4 jaar zit er weer een ander. Een koning of koningin heeft echte status, die is voor heel Nederland, is politiek onafhankelijk en voor een langere termijn aanspreekbaar. Het is inderdaad niet netjes om 1 familie te verplichten deze hondebaan uit te voeren (amper privacy) maar ecomonisch gezien draait Nederland dikke winst op het koningshuis.

              • cheetacars zegt

                25 november 2011 om 21:22

                @gregorius: Heb jij betrouwbare uitwerkingen van die uitgaven, waarin staat dat er daadwerkelijk honderden miljoenen aan het koningshuis uitgegeven wordt? De officiële begroting trekt een kleine 40 miljoen uit voor ”de koning”, dat wil zeggen koningin Beatrix, kroonprins Willem Alexander en prinses Maxima, en dat is het enige dat zij kunnen krijgen van de overheid. Daarnaast zijn de paleizen staatsbezit, slechts een paar worden aangeboden aan ”de koning”. Als Nederland al een republiek zou worden, dan zouden die gebouwen in hetzelfde lijstje staan als de gewone overheidskantoren.
                En wat betreft imago staat hierboven al iets goeds beschreven.

                Voor zover mijn pleidooi, op een autosite lijkt mij over auto’s praten wat gepaster. ;)

      • hans12670 zegt

        26 november 2011 om 19:55

        @label89:
        Het koninklijk huis levert ons echter meer op dan het ons kost: 1 verlofdag op rekening van de NL staat=ca150 euro bruto.

        Geen koningshuis = geen verlofdag

        Login om te reageren
  4. sdk16420 zegt

    24 november 2011 om 20:57

    Hoe weten ze of je iemand waarschuwt voor een snelheidscontrole? “Ik tikte het groot licht per ongeluk aan”
    We kunnen ook gaan zwaaien ofzo: “mag ik verdomme niet eens naar een kennis zwaaien?”

    Login om te reageren
    • alcantara zegt

      24 november 2011 om 20:58

      @sdk16420: Ik begroet de politie altijd dmv claxonneren, wist niet eens dat dat strafbaar was.

      Login om te reageren
      • Svenska_Aeroplan_AB zegt

        24 november 2011 om 21:18

        @alcantara: lol! ‘uw beste vriend’, toch?

        Login om te reageren
      • sdk16420 zegt

        24 november 2011 om 21:27

        @alcantara: “Ik begroet de polite altijd met een middelvinger, wist niet dat dat strafbaar was” :p

        Login om te reageren
    • the-budel-guy zegt

      24 november 2011 om 21:16

      @sdk16420: gewoon allemaal aan de 27 MCtjes

      Login om te reageren
    • DennisS65B40 zegt

      24 november 2011 om 22:28

      @sdk16420: ik heb ook een bon gehad omdat ik tegenliggers waarschuwde voor laserteam met grootlicht.. Ik heb toen 1 en ander opgezocht.. Je mag niet je lichten gebruiken maar wel je raam opendraaien en met je hand zwaaien.. Dus doe dat nu maar.

      Login om te reageren
  5. bobb zegt

    24 november 2011 om 20:59

    Het wordt duur om te gaan werken.

    Login om te reageren
    • GOD zegt

      24 november 2011 om 21:52

      @bobb:
      Precies mijn gedachten.

      Login om te reageren
  6. mazdarx8 zegt

    24 november 2011 om 21:00

    een boette voor onnodig claxonneren? ik wist niet eens dat het bestond jo!
    je ziet zo vaak dat er iemand met de auto weg rijd en dat ze dan uitgezwaaid worden en dat ze dan even toeteren, daar ga je toch geen boette van 340 euro voor geven!!

    Login om te reageren
    • alcantara zegt

      24 november 2011 om 21:03

      @mazdarx8: Inderdaad, dat is net zo flauw als een boette geven voor het verkeerd spellen van boete.

      Login om te reageren
      • masterstig zegt

        24 november 2011 om 21:23

        @alcantara: Ik lig echt in een deuk :D!, sarcasme ten top, +1

        Login om te reageren
  7. bozewolf zegt

    24 november 2011 om 21:03

    Sommige van die overtredingen mogen ook best hard bestraft worden, maar 350 voor onnodig toeteren? lol. Jammer voor de overheid dat Turkije niet naar het EK gaat dan :D

    Wel goed dat de politiebond zich hier ook over uitspreekt. Ik zou ze er nog wel vaker over willen horen. Niet zozeer dmv stakingen of ultimata maar met gegronde kritiek in persverklaringen, open brieven etc.

    De mannen en vrouwen in blauw zijn namelijk degene die met de dagelijkse frustratie te maken krijgen en weten het beste hoe bepaalde maatregelen overkomen op de maatschappij.

    En de politiek zou zo verstandig moeten zijn om goed naar die mensen te luisteren.

    Login om te reageren
    • monk zegt

      25 november 2011 om 00:09

      @bozewolf:
      Inderdaad, parkeren op een gehandicapte plaats moet je gewoon niet doen, klaar. Maar die 340 voor claxoneren… hopelijk wordt dat dan alleen in echt overmatige gevallen toegeschreven.

      Login om te reageren
  8. roy1263 zegt

    24 november 2011 om 21:03

    +6 euro administratiekosten

    Login om te reageren
  9. TheKeymaker zegt

    24 november 2011 om 21:09

    Wat kost het beledigen van een ambtenaar in functie volgend jaar?

    Login om te reageren
    • Svenska_Aeroplan_AB zegt

      24 november 2011 om 21:17

      @TheKeymaker: hahaha! ;)

      Login om te reageren
    • dennisr zegt

      24 november 2011 om 22:32

      @TheKeymaker: gewoon slim aanpakken, overal ‘IK VIND’ heel duidelijk voor zeggen, valt het onder vrijheid van meningsuiting en kan je hem de raarste dingen naar het hoofd slingeren..

      Login om te reageren
      • rantheman zegt

        24 november 2011 om 23:36

        @dennisr: dat is zo achterhaald en niet juist! Het ‘ik vind’ voor je belediging plaatsen zal er echt niet voor zorgen dat de boete minder is dan tegenwoordig €650,-.

        Login om te reageren
      • Benz65 zegt

        25 november 2011 om 03:03

        @dennisr: Het is inderdaad waar dat ‘ik vind’ je niet vrijpleit van beledigen. Wat nog wel toegestaan is om het ambtenarenapparaat te beledigen zoals: ‘Het politiekorps van Rotterdam is naar de kl*te’; eenstreper; schelden in een taal die de agent niet verstaat.

        Login om te reageren
  10. fastshifter zegt

    24 november 2011 om 21:10

    Ik blij dat ik vandaag nog op de bon geslingerd ben omdat ik mijn telefoon vast hield; was maar Euro 186,- ;-)

    Login om te reageren
  11. the-budel-guy zegt

    24 november 2011 om 21:12

    dus onodig toeteren is gevaarlijker dan geen gordel o.0

    Login om te reageren
  12. dafmaf zegt

    24 november 2011 om 21:17

    Ik parkeerde twee jaar terug op een vrije parkeerplaats voor de deur van de mensen waar ik op bezoek ging. Kreeg een keurig bezoekerskaartje achter de ruit. Kwam ik buiten, had ik een bekeuring van 160 euro. Bleek er op een tegeltje in de straat een rolstoeltje te staan. Ja, dat zie je dus niet in het donker en zeker niet als je geparkeerd bent en het afgedekt wordt.

    Login om te reageren
    • escort77 zegt

      25 november 2011 om 09:10

      @dafmaf:
      goh, de mensen waar je op bezoek ging wisten zeker ook niet dat dit een invalidenplek was?

      Login om te reageren
  13. norge zegt

    24 november 2011 om 21:17

    Zal eens tijd worden dat de boetes omhoog gaan in Nederland.Jullie rijden als gestreste apen daar.

    Login om te reageren
    • masterstig zegt

      24 november 2011 om 21:24

      @norge: Zeg hè, dat jij nou niet in NL woont, we gaan niet hatelijk worden hè ;)

      Login om te reageren
      • norge zegt

        24 november 2011 om 21:43

        @masterstig: Boetes zijn nog veel hoger hier:(

        Login om te reageren
        • sdk16420 zegt

          25 november 2011 om 13:01

          @norge: Is toch afhankelijk van je inkomen? Of was dat nou in Zweden?

          Login om te reageren
          • kaasboerin zegt

            25 november 2011 om 13:12

            @sdk16420: Dan zou Norge geen probleem hebben als dat zo was.. :D .. Is in Zweden inderdaad.

            Login om te reageren
    • pexiges zegt

      24 november 2011 om 21:29

      @norge: vind je het gek dat iedereen gestresst rijdt met zulke achterlijke boetes. Daar moet de gemiddelde Nederlander heel hard voor werken..

      Login om te reageren
      • dutchcourage86 zegt

        24 november 2011 om 22:13

        @pexiges: Als het gros van de 20ers 1500 p/uur bruto verdiend en de helft daarvan kwijt is aan onderdak en toebehoren (randstad) en verzekering dan zie ik niet hoe men nog rond komt aan het einde van de maand. Ik weet niet wie het verzonnen heeft maar van mij mogen ze hem schieten.

        Login om te reageren
        • ramon zegt

          24 november 2011 om 22:26

          @dutchcourage86: Vertel mij is ff heel gauw waar ik 1500 per uur kan verdienen dan… :P

          Login om te reageren
          • DennisS65B40 zegt

            24 november 2011 om 22:31

            @ramon: haha kan als beschermheer van gevallen vrouwen die zich liggend staand proberen te houden!! Topberoep

            Login om te reageren
    • erwh zegt

      25 november 2011 om 10:53

      @norge: Haha, klopt helemaal, maar het slaapverwekkende rijden in Noorwegen (op de vrachtauto’s tussen Bergen en Oslo na) is ook niet alles.

      Login om te reageren
      • norge zegt

        25 november 2011 om 13:26

        @erwh: genoeg wegen hier waar je je stuurmanskunsten uit kunt leven.

        Login om te reageren
  14. dafmaf zegt

    24 november 2011 om 21:19

    In Utrecht op de Graadt van Roggenweg staan twee flitspalen die met hun tweeën EENDERDE van alle flitsboetes van DE GEHELE PROVINCIE UTRECHT binnenhalen. Blijkbaar staan de verkeerslichten daar op zo’n manier dat niemand ze ziet. Maar die verkeerssituatie gaan ze daar never nooit veranderen, want dat scheelt miljoenen per jaar.

    Login om te reageren
  15. lincoln zegt

    24 november 2011 om 21:21

    in Griekenland blijft toch wel alles gratis zeker ??

    Login om te reageren
    • robbie zegt

      24 november 2011 om 21:24

      @lincoln: uiteraard!

      Ik ga maar eens verhuizen denk ik ;)

      Login om te reageren
      • sdk16420 zegt

        24 november 2011 om 21:29

        @robbie: Moeten we nog iemand extra onderhouden :(

        Login om te reageren
      • the-budel-guy zegt

        24 november 2011 om 22:47

        @robbie: hou een stoel vrij ik kom er aan

        Login om te reageren
  16. bigcar zegt

    24 november 2011 om 21:23

    HO IS FF, nu gaan ze te ver daar. zijn de helemaal besodemieterd???

    bijvoorbeeld:
    220 euro voor door rood rijden, maar ±€50,- voor winkeldiefstal (om maar is wat te noemen)…

    ben ik hier nou gek of wat? de hoogte van die boetes klopte al niet, en nu word het steeds erger. ik zou me schamen als ik een politieagent was die zo’n boete moest uitschrijven.

    of kan iemand mij toch de logica hierachter uitleggen???

    Login om te reageren
    • alcantara zegt

      24 november 2011 om 21:28

      @bigcar: De logica is dat Wimlex dagelijks kaviaar op z’n brood wil maar dat de vis steeds duurder wordt.

      Login om te reageren
    • robbie zegt

      24 november 2011 om 21:29

      @bigcar: winkeldiefstal is 151 euro

      Login om te reageren
      • bigcar zegt

        24 november 2011 om 21:31

        @robbie: excuus, typfout. maar ik neem aan dat het duidelijk is.

        Login om te reageren
      • bigcar zegt

        24 november 2011 om 21:33

        @robbie: excuus, typfout [ ik wilde 150 opschrijven ]. maar ik neem aan dat het verschil wel duidelijk merkbaar is, 151 versus 220.

        Login om te reageren
    • deuxani zegt

      24 november 2011 om 23:24

      @bigcar: je bedoelt door rood rijden zou duurder moeten worden ;) Als je door rood rijdt is de kans er dat je iemand aanrijdt of in het ergste doodrijdt. Wat is het ergste dat er kan gebeuren bij een winkeldiefstal?

      Login om te reageren
      • E34M5Touring zegt

        25 november 2011 om 09:03

        @deuxani: In een Coma geslagen worden door de eigenaar!

        Login om te reageren
      • bigcar zegt

        3 december 2011 om 13:20

        @deuxani: winkeldiefstal is, volgens de meesten, globaal beken niet veel erger dan door rood rijden (want als je door rood rijd, zou de kans groter zijn iemand te vermoorden, door (bijvoorbeeld) dood te rijden). maar let wel: winkeldiefstal is vele malen erger, in alle opzichten. wat misschien begint als het stelen van een klein snoepje uit een heel goedkoop winkeltje, is in feite het begin van een hele grote misstap. dit kan uitgroeien tot een bankroof i.o.d.

        winkeldiefstal is een stap in de verkeerde richting. het werkt verslavend, (geloof me, ik kan het weten. ’t is namelijk iemand overkomen, waarvan ik het niet verwacht had).

        je vermoord iemand dan wel (misschien) niet bij je eerste winkelroof, maar de kans dat je uiteindelijk in het criminele circuit beland, is er wel.

        bij”door rood rijden” hoef je niet altijd een gevaar te vormen. de steden zitten namelijk bomvol met stoplichten die (wat mij betreft) onnodig zijn, op bepaalde plaatsen. het enige waar ze voor dienen is het onnodig ophouden van mensen, onnodig stilstaan (dus onnodige co2 uitstoot, dus sowieso onnodige verspilling van brandstof => inkomsten voor de overheid.) je kunt makkelijk bij de meeste stoplichten doorrijden.
        afijn, maar dat is dan hoe ik er tegen aan kijk.

        nogmaals de vraag: wat is volgens jouw erger?
        door rood rijden, of toch winkeldiefstal?

        Login om te reageren
    • wokpan zegt

      25 november 2011 om 19:32

      @bigcar: als iedereen nou eens 1 maand zich aan de regels houdt, is dit ook geen bron van inkomsten meer, moet je eens zien wat er dan gebeurd

      Login om te reageren
      • bigcar zegt

        3 december 2011 om 13:22

        @wokpan: dat is een droom, die helaas niet echt uit wil komen. helaas… :(

        Login om te reageren
  17. marokkaanseheld zegt

    24 november 2011 om 21:24

    340,- euro? Dat is 1 maand vakkenvullen in de AH. Ongeloofelijk.

    Login om te reageren
  18. midasracer zegt

    24 november 2011 om 21:25

    Niet meer normaal. Als ik genaaid wordt door zo’n droplul met pet (want niveau zoeken ze ook niet meer, iedereen die tot 3 kan tellen, wordt aangenomen als agent) dan stamp ik hem helemaal in elkaar. Die 20 uur schoffelen pak ik er dan ook nog wel even bij.

    Login om te reageren
    • bozewolf zegt

      24 november 2011 om 21:50

      @midasracer: Geweld tegen hulpdiensten gaat harder worden aangepakt, dus met 20 uur schoffelen kom je er niet :)

      En kom op joh, agenten in elkaar stampen? Zo’n reactie past niet bij ’n volwassen (of mag ik al oudere zeggen? :D) vent!

      Login om te reageren
      • dutchcourage86 zegt

        24 november 2011 om 22:22

        @bozewolf: Terroristen moet je niet tolereren, gewoon rammen.

        Login om te reageren
      • dennisr zegt

        24 november 2011 om 22:31

        @bozewolf: hulpdiensten ? zo’n NSB’er staat aan jouw auto raampje om 340 euro te vragen voor het toeteren en jij ziet hem als een hulpdienst ? neh, dat is vragen om in elkaar geramd te worden..

        Login om te reageren
      • midasracer zegt

        25 november 2011 om 09:32

        @bozewolf: Een agent molesteren is geen geweld tegen een hulpverlener, maar zelfverdediging tegen een overval! Dat is toch duidelijk?

        Login om te reageren
      • midasracer zegt

        11 januari 2012 om 09:21

        @bozewolf: Wat zei ik? Agent slaan = 20 uur schoffelen:
        http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/2012/01/utrechtse_agent_kapot_maken_20.html

        Login om te reageren
    • lincoln zegt

      24 november 2011 om 22:12

      @midasracer:

      altijd aanspreken met “griekenhoertje” ..

      hoef je niet te liegen en daar hebben ze echt slapeloze nachten van ..
      no kidding ..

      Login om te reageren
      • bozewolf zegt

        25 november 2011 om 01:28

        Nou, terroristen, de onvermijdelijke vergelijking met Nazis en de hippe trendy vergelijking met een financieel pover Griekenland.

        Nog meer populistisch gezwets of zijn we klaar, jongens? Iets over doodwensen er wellicht nog bij? Kan nooit verkeerd.

        Login om te reageren
        • dutchcourage86 zegt

          25 november 2011 om 06:49

          @bozewolf: Als je iemand financieel zodanig raakt dat hij/zij het gezin of zichzelf niet meer kan ondersteunen dan ben je gewoon een terrorist en mag je van mij de verkeerde kant van het gras bekijken. Zo goed?

          Login om te reageren
          • escort77 zegt

            25 november 2011 om 09:14

            @dutchcourage86:
            misschien moet je je gedrag maar aanpassen indien dit gedrag je zodanige financieel kan raken dat hij/zij het gezin of zichzelf niet meer kan ondersteunen.

            Als je zulk onverantwoordelijk gedrag vertoont dat je je gezin in gevaar kunt brengen dan ben je gewoon een terrorist. Zo goed?

            Login om te reageren
            • dutchcourage86 zegt

              25 november 2011 om 12:58

              @escort77: Een overtreding begint voor de politie al bij een kapot achterlicht, iets wat je toch makkelijk PER ONGELUK niet merkt.

              Maar ik neem aan dat u ervan uit gaat dat ik een beste klever ben die liever rechts dan links passeert en kinderen met stoeltjes en al gordelloos op de achterbank flikkert ;)

              Net als dat ik nu aanneem dat u het liefst een volle 2 minuten vult met het passeren van 1 auto terwijl u met BIJNA 100kmh over de linkerbaan dendert met uw Renault Scenic of 1000cc koekblikje en de doorrijder het liefst meteen gewoon afschiet of dood martelt.

              Of het waar is of niet is bijzaak, het feit blijft dat kleine ongevaarlijke overtredingen (w.o. ook geringe snelheids overschrijdingen) flink worden afgestrafd d.m.v. een financiële sanctie.

              En ik ben toch al niet van de hersenmoord trend die de overheid volgt met hun regeltjes. Mensen kunnen/moeten zelf nadenken, anders wordt het autorijden toch nog gevaarlijker.

              Login om te reageren
      • mdemooistelettervanhetalfabet zegt

        1 december 2011 om 21:10

        @lincoln: Zelf uitgeprobeerd zeker. :) Rechercheur ligt vast al dagen te rillen in bed met ijlbeelden van Griekse stakingen en mensen die meer geld willen…

        Login om te reageren
    • monk zegt

      25 november 2011 om 00:37

      @midasracer:
      Nee inderdaad, een diender een stomp geven omdat hij jou een boete geeft voor iets wat jij fout doet is van een hoger niveau. Zielepiet. Van een ieder die zo denkt hoop ik dat hij die fout maakt en lekker in een klein celletje geplaatst wordt. ’t Ruimt onze samenleving weer lekker op.

      Login om te reageren
      • bozewolf zegt

        25 november 2011 om 01:32

        @monk: Ach, stoer roepen op internet dat je agenten in elkaar gaat rammen…de types die dat zeggen zijn die eerste die vragen “hoe hoog?” als een wout ze verteld te springen…

        Daarnaast gaan die muppets er nog aan voorbij dat de agenten hier ook geen flikker aan kunnen doen, de politiek bepaalt zoiets iets, een brigadier niet.

        Dramatisch zwak gezwets van intellectueel minder vaardigen.

        Login om te reageren
        • E34M5Touring zegt

          25 november 2011 om 09:07

          @bozewolf: Sterker nog, ik vind het persoonlijk erg goed dat sommige agenten gewoon goede principes hebben en weigeren die bekeuringen uit te schrijven. En wat betreft de hulpdiensten ben ik het volledig eens, lui die ambulance personeel gaan aanvallen mogen ze van mij laten liggen wanneer zij hulp nodig hebben.

          Login om te reageren
        • midasracer zegt

          25 november 2011 om 09:37

          @bozewolf: Ik ben tegenwoordig zo gestresst dat al mijn haar is uitgevallen. Ik ben niet veel prikkels meer nodig om enorm uit mijn vel te barsten. Ik werk me suf en houd niets over. Als er dan ook nog zo’n pukkelface het waagt om mij een absurde boete te geven omdat ik bijvoorbeeld naar iemand toeter, vrees ik voor het ergste. Ik ga me er ook niet meer voor verontschuldigen.

          Login om te reageren
      • midasracer zegt

        25 november 2011 om 17:41

        @monk: Of ik iets fout doe? Die hufters schrijven soms maar wat. Bekend zijn de gevallen dat mensen kriebel aan hun oor hadden en vervolgens een boete voor niet handsfree bellen kregen. Of door rood rijden terwijl je gewoon op je werk zat (is mijn collega overkomen, de agenten konden het kenteken niet goed zien en hebben er later op de computer een kenteken bij het type auto gezocht!). Ik kreeg een boete voor te snel rijden van een motoragent terwijl ik me gewoon aan de snelheid hield. Dankzij mijn wiskundig vermogen heb ik met die vmbo-er in de rechtzaak de vloer aangeveegd en dat vond zelfs de rechter interessant (grappig mag je niet zeggen). Dus kijk maar uit voor die struikrovers. Veel boetes worden onterecht uitgeschreven! Maar jou overkomt niets toch?

        Login om te reageren
      • midasracer zegt

        11 januari 2012 om 09:23

        @monk: Zoals ik al zei, een agent meppen is maar 20 uur schoffelen:
        http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/2012/01/utrechtse_agent_kapot_maken_20.html
        Hoezo de cel in (volgens jou)?

        Login om te reageren
  19. sacha zegt

    24 november 2011 om 21:29

    En dan willen we ook nog de gulden terug…
    340 eypo = 750 gulden !!!

    Login om te reageren
    • cheetacars zegt

      24 november 2011 om 21:32

      @sacha: Maar wel een twee keer zo hoog inkomen ^^ Dan voelt het minder erg :P

      Login om te reageren
  20. schnitzerken zegt

    24 november 2011 om 21:30

    Onnodig Claxoneren.. Is het nu 340 of 350? … Achja, maakt niet veel meer uit als het over zo een grote bedragen gaat.. Dit is er wel een beetje over toch hoor!

    Login om te reageren
    • cyclonic zegt

      24 november 2011 om 22:07

      Volgende keer als die oudijzer malloot om 8 uur door de straat komt rijden en claxonneren bel ik om kwart voor 8 wel al de politie, leert die ook eens dat sommige mensen avonddienst hebben!

      Login om te reageren
  21. marokkaanseheld zegt

    24 november 2011 om 21:31

    Gelukkig ben ik een held, ik zou ze zo nog 19% BTW bij vragen.

    Login om te reageren
    • bigcar zegt

      24 november 2011 om 21:34

      @marokkaanseheld: of €6,- administratiekosten

      Login om te reageren
  22. kevinh zegt

    24 november 2011 om 21:31

    Mmhh… winkel overvallen kost maar 100 euro…
    Just saying xD

    Login om te reageren
    • kevinh zegt

      24 november 2011 om 21:32

      @kevinh: sorry 150 euro

      Login om te reageren
  23. Lan_Evo zegt

    24 november 2011 om 21:37

    Hmm de volgende keer maar niet meer toeteren dan als ik weer iemand bijna platrij op het zebrapad.

    Login om te reageren
    • mercedesgl zegt

      24 november 2011 om 21:44

      @Lan_Evo: lol

      Login om te reageren
  24. dejviisz zegt

    24 november 2011 om 21:44

    waarom krijgen wij nooit goed nieuws in dit land ? Alles is negatief ='( ..
    Dan maar de claxon uit de auto slopen en de gordel vastlijmen aan mijn jas en de mobiele telefoon afschaffen ..

    Login om te reageren
  25. a1989e zegt

    24 november 2011 om 21:45

    Laten ze eerst die pedo verenigingen oppakken.

    Login om te reageren
    • E34M5Touring zegt

      24 november 2011 om 22:05

      @a1989e: Wacht maar tot ze onnodig beginnen te toeteren, dan zitten ze zo vast!

      Login om te reageren
      • kaasboerin zegt

        25 november 2011 om 12:49

        @E34M5Touring: Hhaahha +1

        Login om te reageren
  26. baap zegt

    24 november 2011 om 21:49

    Wat voor boete krijg je als je claxonneert naar een overstekende politieagent die je niet voor laat gaan op een zebrapad en daarna parkeert op een gehandicaptenparkeerplaats!! 340 euries tot de macht 2…of 3?! ;)

    Login om te reageren
    • bozewolf zegt

      24 november 2011 om 21:52

      @baap: Terwijl je al bellend een verdrijvingsvlakkie meepakt. Dan draai je in je eentje op voor de Noord-Zuid lijn ^_^

      Login om te reageren
      • baap zegt

        25 november 2011 om 09:41

        @bozewolf: Daar zeg je wat…ik vergat nog iets: je gooit ook nog een peukje uit je raam voor de voeten van die overstekende politieagent die je niet voor laat gaan!! Denk dat je sowieso 10 jaar cel krijgt en een boete om compleet Microsoft op te kopen! ;)

        Login om te reageren
  27. lincoln zegt

    24 november 2011 om 21:52

    onnodig toeteren ??

    echt nergens wordt zo weinig getoetert als in NL ..

    tis al TE achterlijk dat daar ooit een wet voor geschreven is ..

    Login om te reageren
    • bozewolf zegt

      24 november 2011 om 21:55

      @lincoln: wacht eens…ruik ik daar een oplossing voor het financiele probleem in Zuid-Europa?!

      Sjawel! Meteen nog invoeren daar!

      Login om te reageren
      • koenmb zegt

        25 november 2011 om 02:11

        @bozewolf: Zelfs Brussel is een goudmijn wat dat betreft. Daar is het altijd een episch moment van zodra het licht op groen springt en die lul voor je niet binnen de 5 nanoseconden zijn gaspedaal heeft ingeduwd.

        Login om te reageren
  28. 964rs zegt

    24 november 2011 om 21:54

    Het gaat in nederland tegenwoordig niet meer om de veiligheid maar er moet gezorgd worden dat er genoeg geld binnenkomt

    Login om te reageren
    • kimi100 zegt

      24 november 2011 om 22:08

      @964rs: klopt! En het ergste van alles is nog dat het geld wat verdiend wordt aan deze belachelijke boets niet eens weer aan de automobilist worden uitgegeven. Als ze daar nou de wegen van hadden verbeterd dan had het ook nog voordelen…

      Login om te reageren
      • 964rs zegt

        24 november 2011 om 22:17

        @kimi100: dan reed iedereen overal 49km/u te hard. Maar dan wel over een weg wat zo straks als een biljardtafel is!

        Login om te reageren
  29. cyclonic zegt

    24 november 2011 om 22:04

    Ik voel me ineens als ik op een zebrapad loop 88,88% veiliger! Top overheid ga zo door….

    claxonneren duurder dan door rood rijden en geen gordel, ik snap het niet meer, kan iemand mij dit uitleggen heb maar HBO gehad.

    Login om te reageren
  30. FelixF zegt

    24 november 2011 om 22:09

    In het ov hebben ze af en toe van die acties dat ze mensen een paar dagen gratis laten rijden. Zouden ze bij de politie ook eens moeten doen. Jammer genoeg zitten er genoeg vuile ****** die het maar al te leuk vinden voor niets boetes uit te schrijven.

    Login om te reageren
  31. GOD zegt

    24 november 2011 om 22:10

    Ik had nog wat spul in de schuur van me ouders liggen uit mijn brommer/scooter periode. 1 kaal scooter frame en 1 brommer half uit elkaar waarvan ik allang niet meer wist dat ik het had.
    Kreeg ik laatst een brief van het CJIB.
    Boete omdat die kentekens als niet verzekerd stonden gemeld. totale boete 632 euro!!!
    Nu heb ik die boete ingescand en in fotoshop hier en daar aangepast. zogenaamde aanklacht van diefstal.
    Of ze even 632 euro wouden betalen op mijn bankrekening.
    Krijg ik nog een verontwaardigde brief terug dat ik maar eens ff heel gouw normaal moest gaan doen. Hoe ironisch.

    Login om te reageren
    • wouteraerox zegt

      24 november 2011 om 23:23

      @GOD:
      Betaald? Echt belachelijk dat ze voor zoiets zulke bedragen vragen

      Login om te reageren
      • GOD zegt

        25 november 2011 om 00:58

        @wouteraerox:

        Ja hallo het is CJIB kerel. Mannen in zwarte pakken met zwarte zonnen brillen in zwarte busjes.
        Niks geen, ja sorry maar… gewoon keihard binnen een korte tijd betalen anders komen de verhogingen en die wil je absoluut niet. Wettelijke betalingsregeling hoeven zij zich niet aan te houden. Een simpele waarschuwing vooraf is te veel moeite.
        De boete splitsen om 2x administratie kosten te innen kunnen ze dan weer wel.
        In beroep gaan helpt echt geen kut tenzij je 5 jaar lang ergens klinisch dood in de struiken lag.
        Bewijzen van jou kant uit worden van de hand gedaan als onrelevant.

        Dit soort onzin maak ik veels te vaak mee.
        Bedrijven en instanties mogen de burger uitmelken en oplichten. Het word gewoon maar gedoogd.
        Tis gewoon onvrijwillig voorover bukken en genomen worden.
        Verkrachting noemen ze zoiets toch?

        Login om te reageren
        • escort77 zegt

          25 november 2011 om 12:10

          @GOD:
          JIJ vergeet de brommertjes te schorsen, dat is niet de fout van het CJIB.

          Er rijdt genoeg tuig rond met onverzekerde brommers of auto’s, je zult door zo’n figuur aangereden worden, dat kan flinke problemen opleveren. Wat mij betreft kan de overheid daar niet hard genoeg tegen optreden, dat mogen ze wat mij betreft ook doen tegen mensen die hun zorgverzekeringspremie niet betalen. Uiteindelijk zijn het namelijk altijd de goede, betalende burgers die daar onder lijden.

          Als je echt wilt dat er tegen jou niet opgetreden wordt, maar tegen een ander wel dan moet je lekker naar Griekenland verhuizen ofzo.

          Login om te reageren
  32. faalhaas zegt

    24 november 2011 om 22:11

    Je mag in dit land een moord plegen zolang je maar een vergunning hebt, en geld in de parkeermeter gooit. :\

    Login om te reageren
    • zakar36 zegt

      24 november 2011 om 22:17

      @faalhaas:

      Al heb je geen vergunning na 5 jaar loop je weer vrij rond.

      OT: Ongelooflijk. Te zielig voor woorden. :(

      Login om te reageren
  33. fant zegt

    24 november 2011 om 22:18

    Zal een vriend van me maar eens waarschuwen _o- is dol op onnodig claxonneren… Wel belachelijke bedragen… En dat waren het eerst eigenlijk ook al.

    Login om te reageren
  34. lincoln zegt

    24 november 2011 om 22:19

    een raadseltje ..

    ze hebben petje ..
    zijn gewapend ..
    houden niet van camera,s ..
    opereren altijd in groepsverband ..
    hebben een eeuwig verontwaardigde grote smoel ..
    en liegen constant ..

    rara wie zijn dat ..

    Login om te reageren
    • dennisr zegt

      24 november 2011 om 22:22

      @lincoln: Marokkanen..

      Login om te reageren
      • GOD zegt

        24 november 2011 om 22:24

        @dennisr: LOL :lol:

        Login om te reageren
      • lincoln zegt

        24 november 2011 om 22:27

        @dennisr:

        nope .. nog duurdere steuntrekkers ..

        Login om te reageren
    • posteldude zegt

      24 november 2011 om 23:06

      @lincoln:
      Turken?

      Login om te reageren
    • monk zegt

      25 november 2011 om 00:41

      @lincoln:
      en ze zijn zelf ook tegen de verhoging..

      Login om te reageren
      • kaasboerin zegt

        25 november 2011 om 09:40

        @monk: Yup, ik ben blij dat er zat tokkies zijn die een grote muil opzetten als ze die boete krijgen.. Daardoor heeft de politie er ook weinig zin aan.

        Login om te reageren
  35. dennisr zegt

    24 november 2011 om 22:21

    whahahahahahahaha, dit word gewoon lachwekkend.. stel je eens voor, je word bekeurd voor claxonneren, zo’n NSB’er vraagt daar voor 340 euro, en als je hem daarom koud maakt krijg je een aantal jaren gratis onderdak.. in een hotel..

    wat een kut land :lol: ik ga echt een keer verhuizen..

    daar is ie dan, 5000 :lol: slecht..

    Login om te reageren
    • escort77 zegt

      25 november 2011 om 12:12

      @dennisr:

      doei!

      Login om te reageren
  36. dennisr zegt

    24 november 2011 om 22:24

    bedenk ik me nu ook nog, dat het eigenlijk heel dom is om boete’s te verhogen, als je een boete van 100 euro vraagt, zijn er toch mensen die zo iets hebben van, nouja.. dan maar 100 euro.. als je 350 vraagt zullen ze het zo snel niet meer doen.. en raakt de overheid daar niet geld kwijt ? vreemd.. aangezien het bij onze overheid toch echt niet om de veiligheid gaat..

    Login om te reageren
    • monk zegt

      25 november 2011 om 00:44

      @dennisr:
      ik heb moeite deze reactie te plaatsen.
      je comment hiervoor geeft aan dat je tegen de verhoging bent, echter geeft je nu zelf aan dat de verhoging wel zou kunnen werken… raar.

      Login om te reageren
      • dennisr zegt

        25 november 2011 om 17:48

        @monk: jaa klopt.. het is ook vreemd, ik ben er zeer zeker tegen, die prijzen zijn belachelijk.. maar denk wel dat er nu mensen zijn die er beter om denken.. maar dat is voor de overheid juist slecht.. die moeten toch juist dat geld van die boete’s hebben..

        maar dat ik er tegen ben heeft eigenlijk niets te maken met het feit dat het werkt of niet.. is alleen een belachelijk bedrag..

        Login om te reageren
  37. Griffin zegt

    24 november 2011 om 22:31

    Okay, dat je sommige boetes verhoogt, prima. Maar het ligt nu allemaal wel heel erg scheef… claxonneren, krijgt iemand daar ooit een boete voor? En dat is duurder dan een eenvoudige winkeldiefstal heb ik begrepen van het journaal? Welk licht heeft dit bedacht?

    Login om te reageren
  38. Mbaas zegt

    24 november 2011 om 22:33

    ze zijn helemaal gek geworden, dat gaat grote problemen worden want de mensen die zo’n boete krijgen zijn doorgaans al mensen die ze sowieso niet kunnen betalen. T werk wordt voor de agenten er ook niet beter op en het imago zeker niet.
    En @Dennisr, de boetes die worden uitgeschreven zullen niet 3 keer minder worden dus ze verdienen er wel degelijk op, als ze drie keer minder boetes hoefden uit te schrijven was het plan wel geslaagd

    Login om te reageren
  39. krari zegt

    24 november 2011 om 22:34

    Nog hoger??

    Login om te reageren
  40. Benjamin1 zegt

    24 november 2011 om 22:36

    Dus als je onnodig geclaxonneerd hebt kun je maar beter een winkel overvallen?

    Wanneer is claxonneren onnodig? Als mensen terwijl het kruispunt al volstaat toch door oranje de rijbaan blokkeren en ik dan boos toeterend daar naartoe rijd, onnodig of moet die mongool verder kijken dan z’n motorkap en gewoon niet op het kruispunt gaan staan?

    Login om te reageren
    • CJ zegt

      25 november 2011 om 08:25

      @Benjamin1: Ik zie het al helemaal voor me: “Waar gaat dat heen jongeman? Een winkel overvallen a la, maar toeteren bij het wegrijden….dat gaat je geld kosten hè!”

      Login om te reageren
  41. fit4fun zegt

    24 november 2011 om 22:43

    Werden beroving, diefstal, verkrachting, verminking en inbraak maar zo zwaar bestraft in Nederland…helaas boeit dat de regenten niet.

    Login om te reageren
  42. thoisss zegt

    24 november 2011 om 22:44

    Bahahaha, onnodig claxonneren duurder dan door rood rijden. Wat een land leven wij toch in.

    Login om te reageren
    • the-budel-guy zegt

      24 november 2011 om 22:48

      @thoisss: dus gaan we voortaan toeterend door rood :P

      Login om te reageren
      • thoisss zegt

        24 november 2011 om 23:11

        @the-budel-guy: Vergeet niet te seinen!

        Login om te reageren
  43. noudjuh zegt

    24 november 2011 om 22:49

    Niet normaal meer hier. Ik denk dat ik gewoon een stuk of 10 winkels ga beroven voor flink grote bedragen…
    Kans dat je gepakt wordt 1 op 5, hou je toch n mooi bedragje over om een keertje te toeteren wanneer je je vriendin uitzwaait?

    Waarom laten wij ons zo pesten door de overheid? Dit zijn boetes die in sommige gevallen meer dan 5x hoger zijn dan in onze buurlanden. Wordt het niet eens tijd om de boetes inkomensafhankelijk te maken zoals in Zweden geloof ik? Wanneer ik een keertje toeter naar mijn oma bijvoorbeeld zou ik twee maanden stufi in mogen leveren?

    Protesteren, rellen, anyone??

    Login om te reageren
  44. 4991 zegt

    24 november 2011 om 22:51

    Dus een keer door rood kost je minder dan een keer onnodig claxonneren? Ach, ben content dat ik in België leef.

    Login om te reageren
  45. noudjuh zegt

    24 november 2011 om 22:59

    Vraag ik me trouwens ook nog af, hoeveel kost het onnodig claxonneren over 3 jaar? €750,-?

    Of misschien wel f1500,- of ñ€750,-?

    Trouwens, dan zit ik nu ook te wachten op een boete voor mijn lichtjes lekkende uitlaat, nog zoiets totaal belachelijks…, eventjes 240 euro betalen voor een lekke uitlaat:S.
    Wanneer ik niet een keertje naast de auto gestaan had terwijl de motor aan was had ik het niet eens gehoord (lang leve de geluidsisolatie).

    Ja want een lekke uitlaat met een miniem gaatje is natuurlijk levensgevaarlijk, daar vermoord je tientallen mensen per jaar mee. Veel gevaarlijker dan door rood rijden, rechts inhalen, bumperkleven, onnodig met mistlichten aan rijden, hardrijden, zonder licht rijden in het donker of in de mist, snijden, handheld bellen etc.

    Login om te reageren
  46. posteldude zegt

    24 november 2011 om 23:06

    En nu hebben jullie nog eens de hoogste benzineprijs van de wereld.
    Kom gewoon naar belgië, hier hebben we geen regering en hebben de flikken een boetequota (als je ze al tegenkomt).

    Login om te reageren
    • alcantara zegt

      24 november 2011 om 23:11

      @posteldude: In ieder geval wordt men veel sneller geflitst in BE is mijn ervaring.

      Login om te reageren
    • 4991 zegt

      25 november 2011 om 14:14

      @posteldude: Laat die gasten toch daar. We zijn al zo overbevolkt.

      Login om te reageren
  47. Stopwearingpants zegt

    24 november 2011 om 23:15

    wil het Nederlandse volk dit? Is dit wel democratisch? Waarom pikken wij dit allemaal? vragen vragen…

    Login om te reageren
    • escort77 zegt

      25 november 2011 om 09:18

      @Stopwearingpants:

      dat is inderdaad wat je je in mijn ogen af moet vragen, en afhankelijk van hoe belangrijk je dit vind moet je daar je stemgedrag op aanpassen.

      Dat heeft meer zin dan zeuren op politie-agenten die deze regels en bedragen ook niet verzonnen hebben. Zij zijn niets meer of minder dan uitvoerders van beleid en hebben daarbij best wat ruimte. Zo kan een agent je ook gewoon een waarschuwing geven voor onnodig claxoneren.

      Eigenlijk ben ik best benieuwd hoe vaak deze boete nou echt wordt uitgeschreven. Ik denk eigenlijk dat dit vooral een symbolisch bedrag is, om op te treden indien mensen echt voor overlast zorgen.

      Login om te reageren
  48. thoisss zegt

    24 november 2011 om 23:29

    Dat boetes voor de veiligheid van de maatschappij zijn blijkt wederom een allang doorgeprikte mythe te zijn.
    Dat de overheid ons weer verhogingen door de strot gaat duwen laat maar weer zien dat wij in een apart democratisch land wonen. Petitie anyone?

    Login om te reageren
  49. supertjeduc zegt

    24 november 2011 om 23:37

    Ik vind het eigenlijk wel goed die 340€
    Ik heb tegenover mensen gewoond waar het binnen de familie normaal was dat ze lekker toeterden als ze weg reden
    Leuk om te horen om een uur of 12
    Nee goeie maatregel

    Login om te reageren
    • jzaero zegt

      25 november 2011 om 00:28

      @supertjeduc: dan nog? Het toeteren is een grotere ergenis dan wanneer jij vol in je zijkant geraakt wordt doordat iemand zo nodig door rood moest rijden? Kom op man.

      Login om te reageren
    • porsche928 zegt

      25 november 2011 om 08:20

      @supertjeduc: ja, want de pakkans is dan ook zo groot.

      Login om te reageren
  50. Susp1cious zegt

    24 november 2011 om 23:46

    De verhoudingen zijn natuurlijk compleet scheef. Voor een geweldsdelict krijg je 300 euro boete en voor een verkeersovertreding loopt het de spuigaten uit. Terwijl het een toch echt vele malen erger is dan het ander.

    Misschien moeten ze dat in dit land wat rechter trekken. Dat zou een hoop frustratie schelen bij ons burgers.

    Login om te reageren
  51. nitroman zegt

    24 november 2011 om 23:49

    Ik mocht zelfs van mn rij-instructeur ff toeteren naar mn moeder xD

    Maargoed, ze zetten gwn een groter bedrag op onnodig claxonneren omdat dat vaker voorkomt dan door rood rijden. Desondanks denk ik niet dat veel agenten die boete zullen geven, dat bedrag is echt abnormaal..

    Als de overheid meer geld wil beuren mogen ze van mij de prijs van een pakje sigaretten wel op 30 euro gooien :’)

    Login om te reageren
  52. ferrarist zegt

    24 november 2011 om 23:52

    Vraag me af hoeveel zanger Rinus zou moeten dokken dan.

    ‘Toeter Toeter Toeter Toeter Toeter’

    Login om te reageren
  53. Robert zegt

    25 november 2011 om 00:10

    Bij ons in Nederland is dit gewoon een gelegaliseerde vorm van afpersing geworden.

    Gisteren nog meegemaakt bij mijn werkgever in de straat (ind. terrein Westkanaaldijk, Nijmegen): daar kwamen de mannen van het groenonderhoud om de bomen langs de weg te snoeien. Probleem 1: die bomen staan dus tussen de parkeerhavens. Probleem 2: die parkeerhavens waren allemaal in gebruik. En dat alle werkdagen van de week. Dan ga je dus niet op zaterdag snoeien, nee, dan loopt er zo’n knakker naar binnen met het verzoek om de auto’s dan maar tijdelijk ergens anders te parkeren.

    Nou, vooruit dan maar.

    Vervolgens duurde het welgeteld 15 minuten(!) en ja hoor, daar verscheen de Dienst Stadstoezicht. Voor hen die dat niet kennen, dat zijn BOA’s wannabee politieagenten met een bevoegdheid tot verbaliseren. En die gasten beginnen dus prompt alle foutparkeerders te verbaliseren. Reden: een buurman zou hebben geklaagd over de parkeeroverlast…

    Login om te reageren
  54. renesf zegt

    25 november 2011 om 00:10

    Als ik 1 keer 300+ moet aftikken kan ik 2 maanden niet eten.
    Lekker autorijden zo.

    Login om te reageren
  55. e36italia zegt

    25 november 2011 om 00:37

    oh shit.. dat word een dure inburgerings tijd voor mij.. met 5 jaar italie heb geleerd dat mijn claxon mijn airbag, richting aanwijzers, haaietanden etc zijn :P en mijn alarmlichten voor mijn parkeerplaats :)

    Login om te reageren
  56. autogek123 zegt

    25 november 2011 om 00:45

    Boetes te hoog in Nederland? Dacht het niet.

    Iedereen maar schrijven dat ze meer moeten lappen als ze zelf “De Wetgeving” overtreden en dat dit zogenaamd afpersing is! Moet je je maar meer aan de wetgeving houden. Er zijn gewoon veel te veel bestuurders die zich niet aan de regelgeving houden. En als je niet wil luisteren moet je maar voelen.

    Ja, hier ook eens een bekeuring gehad. 1 in 16 jaar voor verkeerde snelheid. Dacht dat het 100 was waar het 80 was. Gewoon gelijk betaald zonder te zeuren.

    Wetgeving is wetgeving, en daar sta je niet boven!!!

    Login om te reageren
  57. efendice zegt

    25 november 2011 om 02:24

    ik snap sommige mensen hier echt voor geen meter :S . Dit kan gewoon niet belachelijk hoge boetes, de overheid is gewoon de grootste maffia in mij ogen.

    Login om te reageren
  58. jelmer zegt

    25 november 2011 om 02:49

    De boetebedragen zijn achterlijk (blijven geloven dat de VVD en PVV autopartijen zijn, die 130 maakt alles goed toch?), maar nogal wat reacties hierboven zijn van nog bedenkelijker allooi. Wat een onzin over het Koninklijk Huis, het plannen van geweld tegen agenten en idioterie over Griekenland. Dat soort flauwekul denkbeelden maakt het mooie Nederland steeds verder kapot.

    Login om te reageren
    • escort77 zegt

      25 november 2011 om 12:14

      @jelmer:

      neem die internethelden toch niet zo serieus, dat zouden ze zelf overigens ook niet moeten doen.

      Login om te reageren
  59. Benz65 zegt

    25 november 2011 om 03:23

    De overheid verhoogt de boetes en de agenten krijgen alle woede over zich heen. Het is altijd de kleine man die de pineut is; inkomensafhankelijke boetes?

    Login om te reageren
    • tinnemans zegt

      25 november 2011 om 08:37

      @Benz65: de kleine man hoeft geen verkeersovertredingen te maken hoor. Nou ben ik tegen de 2 meter en hoef me misschien wat minder te ‘bewijzen’ dan een klein pieletje maar ik krijg zelden bekeuringen ( 1 per 10 jaar gemiddeld).

      Login om te reageren
  60. rotarypowah zegt

    25 november 2011 om 07:14

    “maar er zitten ook enkele belachelijke uitschieters tussen:

    – Parkeren op een gehandicaptenparkeerplaats gaat van 180 naar 340 euro”

    Vind je die belachelijk? Ik vind het eerder belachelijk dat er zulke hoge boetes ingevoerd moeten worden, opdat mensen het laten. Iemand die een beetje nadenkt hoeft niet gestraft te worden dmv een boete, die parkeert op een normale plek!
    Enig idee hoe waardeloos het is als je een plek voor je invalidenauto hebt, die in bezit is genomen door een of andere debiel die z’n ogen niet kan gebruiken, laat staan denkt aan zijn medemens? Die speciale plekjes zijn er niet voor niets. Laat ze er 1000 euro van maken!

    Login om te reageren
  61. ione zegt

    25 november 2011 om 07:57

    Dit is geen gerechtigheid meer.. Dit is gewoon pure afzetting.. Maar zolang iedereen zich aan de regels houdt, moet het toch wel meevallen. Ik zal ook wel toegeven dat ik dat niet altijd doe.. nu er goed op gaan letten!
    Wel te gek voor woorden, hoe belachelijk hoog die boetes zijn! De geloofwaardigheid neemt sterk af… in feite is daar al weinig van over!

    Login om te reageren
  62. lambowambo zegt

    25 november 2011 om 08:09

    ik kan me voorstellen dat ze de boete voor door rood rijden omhoog gooien aangezien dit voor gevaarlijke situaties zorgt. Maar het is echt dieptriest dat je voor claxonneren 340,- kan lappen.
    Zoals eerder gezegd zal het geld ergens vandaan moeten komen, maar als zelfs de politie zelf aangeeft dat de bedragen abnormaal zijn zou er toch een belletje moeten gaan rinkelen lijkt me…

    Login om te reageren
  63. 3rNsT zegt

    25 november 2011 om 08:14

    Iedereen heeft het er nu over dat de boete voor claxonneren onevenredig is (is natuurlijk zo) maar hoeveel mensen hebben ooit daarvoor een boete gehad? Ik ken niemand, en kom genoeg mensen tegen die niet eens weten dat het bestaat

    Login om te reageren
  64. ds3thp zegt

    25 november 2011 om 08:28

    Tsja, mij pak je er niet mee. Heb tot nu toe 2 boetes gehad. Beide voor 3 km te hard rijden (na correctie) hoe nutteloos….

    Maar hoe duur is onnodig claxoneren nou volgend jaar? 350 of 340 euro ;)

    Login om te reageren
  65. tinnemans zegt

    25 november 2011 om 08:34

    Jongens jongens, wat een geklaag.

    ‘We’ wilden een populistische regering en er moest vooral hufterig rijgedrag hard aangepakt worden. Onnodig claxonneren valt daar logischerwijs onder dus wat zeuren jullie nou ? De regering voert allleen maar uit waar ze voor gekozen zijn hoor. Als je een dierenpolitie partij als de PVV de macht geeft krijg je dit soort politiewerk.

    Als je minder zanikt en wat langer nadenkt voor je stemt krijg je een regering die minder zanikmaatregelen neemt en ook wat langer nadenkt. De politiek IS een afspiegeling van de maatschappij, en de uitvoerende instanties, politie, belastingdienst enzo zijn dat dus ook.

    Login om te reageren
    • joosthoeve zegt

      25 november 2011 om 08:59

      @tinnemans: Ten eerste heb ik de PVV nooit kunnen betrappen op het zeggen dat de boetes omhoog moeten, eveneens heb ik dit nooit kunnen lezen in hun party programma. Dus, tenzij jij meer weet dan mij, is dit weer een simpel slachtoffertje aanwijzen. PVV had, ten aanzien van de politie, juist hele goede punten. Jammer dat de beste man dit niet goed naar buiten bracht.
      Daarnaast mag ik blij wezen dat wij een rechts kabinet hebben en geen links kabinet op dit moment.

      Login om te reageren
      • tinnemans zegt

        25 november 2011 om 11:53

        @joosthoeve: jij mag van mij blij wezen met dit kabinet. Mag je ook blij zijn met het resultaat wat het oplevert.
        Dit is een maatregel die in elk geval niet bij de oppositie vandaan komt.

        Login om te reageren
        • kaasboerin zegt

          25 november 2011 om 12:23

          @tinnemans: Ben ik nou zo slim of ben jij nou zo dom? We hebben 40 jaar lang (als het niet meer is) narigheid en gezeik gekregen met een linkse regering, nu hebben we net een centraal-rechts (klein tikkeltje rechts dan) regering, en begin je gelijk te mekkeren?

          Login om te reageren
          • kaasboerin zegt

            25 november 2011 om 12:24

            @kaasboerin: Met narigheid en gezeik moet je dus denken aan waar jij nu over klaagt, hoge boetes, veel belasting over o.a. brandstof. Noem ’t maar op.

            Login om te reageren
            • lincoln zegt

              25 november 2011 om 12:33

              @kaasboerin:

              universeel gezien is ook deze regering ultra links ..

              Login om te reageren
              • bozewolf zegt

                25 november 2011 om 12:43

                @lincoln: Maar er mondiaal van, stick to what we know :)

                Maarja, op economisch en sociaal gebied is Nederland aardig linksig vergeleken met de rest v/d wereld. Geldt in meer of mindere mate wel voor andere west-europese landen.

                Vergeleken met ons eigen politieke klimaat echter, is een statement zoals “40 jaar gezeik van linkse kabinetten” en stemmingmakende kreet gebaseerd op leugens. Iig niet gebaseerd op feiten.

              • lincoln zegt

                25 november 2011 om 12:50

                @bozewolf:

                dit soort besluiten zijn idd niet links of rechts ..
                dit soort besluiten zijn give me your fucking money ..

                hebbie gelijk an ..

              • bozewolf zegt

                25 november 2011 om 13:09

                @lincoln: Sowieso hebben we in dit land niet zo vaak een uitgesproken “links” of “rechts” (God wat krijg ik een hekel aan die termen de afgelopen paar jaar) kabinet gehad.

                Nederland polderland, centrumkabinet is the name of the game.

          • bozewolf zegt

            25 november 2011 om 12:31

            @kaasboerin: Als je denkt dat we de laatste 40 jaren een linkse regering hadden dan…moet je toch echt even beter in de geschiedenisboeken kijken…

            Login om te reageren
  66. kaasboerin zegt

    25 november 2011 om 08:38

    Het modaal inkomen kan straks z’n vreten niet eens meer betalen als ‘ie 1 boete per maand krijgt.. Wat een onzin. Boetes voor winkeldiefstal (wat dus het échte tuig is wat aangepakt moet worden) is lager..

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      25 november 2011 om 16:31

      @kaasboerin: wie 1 boete per maand krijgt zou ook de eerste bus naar het gemeentehuis moeten pakken en z’n rijbewijs moeten inleveren, die zijn gewoon ongeschikt om aan het verkeer deel te nemen.

      Login om te reageren
      • kaasboerin zegt

        25 november 2011 om 16:35

        @mashell: AHAHAHAHA.. ja joh, je hebt helemaal gelijk.

        Login om te reageren
      • norge zegt

        25 november 2011 om 16:41

        @mashell: vind je ? Met een beetje pech heb je er zo elke dag 1 te pakken .Of hou jij je altijd aan de snelheid en vergeet nooit je Knipperlichtten?

        Login om te reageren
  67. tja zegt

    25 november 2011 om 08:49

    Met het verhogen van de boete dwing je echt geen respect af.
    Maar wat wel help is dat iedereen hun strak met de nek aankijkt. Ben benieuwd hoeveel nieuwe agenten er in 2012 bij komen.

    Login om te reageren
  68. E34M5Touring zegt

    25 november 2011 om 09:08

    Ik voorzie een zware economische klap, voor SRV mannen, Rijdende groenteboeren, en ijscowagens!

    Login om te reageren
  69. TDI-goeroe zegt

    25 november 2011 om 09:45

    en maar vragen waar die agressie toch vandaan komt als je weer eens iemand legaal plundert voor illegaal claxonneren..340euri WTF?.

    Login om te reageren
  70. mout zegt

    25 november 2011 om 10:13

    :shock: :shock: Lekker dan, halen ze een dame op leeftijd van de weg met een gaatje in de uitlaat. Kaching!!! Kerstpakket voor de hele afdeling! Het arme mens weet niet eens wat een uitlaat is, of stopt van schrik dat ronde gaatje achter in de uitlaat dicht. @rechercheur Kom er maar in! Levensbedreigend, he, die lekke uitlaten!

    Login om te reageren
  71. TDI-goeroe zegt

    25 november 2011 om 10:18

    waarom zetten ze alle boetes niet meteen op 10miljoenmiljard euro?

    Login om te reageren
  72. dejviisz zegt

    25 november 2011 om 10:19

    papa heb jij ook ooit auto gereden ? Mijn zoon dat was voor rijke mensen (VVD’ers)in mijn tijd .. anno 2020..

    Login om te reageren
    • escort77 zegt

      25 november 2011 om 12:16

      @dejviisz:

      hoeveel auto’s rijden er nu rond?
      hoeveel auto’s reden er rond in de hoogtijdagen van links?

      Login om te reageren
  73. F1Tim zegt

    25 november 2011 om 10:51

    Sommigen willen niet hebben dat er op de weg strikte regels gelden. Die regels zijn er voor een reden: veiligheid en orde. Ik ben volledig voorstander van superboetes!

    Login om te reageren
  74. koenmb zegt

    25 november 2011 om 13:07

    De volgende ochtend bij de bank:
    – “Waarmee kan ik u helpen?”
    – “Ik wens een lening aan te gaan.”
    – “Aah, meneer is van plan een huis te kopen?”
    – “Nee, meneer moet een boete betalen.”

    Login om te reageren
  75. VeniVidiVici zegt

    25 november 2011 om 13:28

    En wanneer gaan deze nieuwe bedragen in? 1 April 2012 zeker! :)

    Login om te reageren
  76. VeniVidiVici zegt

    25 november 2011 om 13:34

    Denk trouwens wel dat we HELE leuke afleveringen van Wegmisbruikers gaan zien! :lol: (oom agent die met een bloedneus zegt, “Ondanks dit wens ik u toch nog een fijne dag meneer” :P )

    Login om te reageren
  77. xxxx zegt

    25 november 2011 om 14:15

    Domme politici. Beetje haar eigen burgers uitmelken, zodat ze nog meer domme plannen kunnen maken.

    Login om te reageren
  78. mashell zegt

    25 november 2011 om 15:02

    Liever de boetes omhoog dan de belastingen, als je je een beetje netjes gedraagt en oplet in het verkeer krijg je eigenlijk vrijwel geen boetes.

    Login om te reageren
  79. midasracer zegt

    25 november 2011 om 15:06

    En dan vindt de politie dit gek:
    http://www.rtl.nl/%28/actueel/rtlnieuws/binnenland/%29/components/actueel/rtlnieuws/2010/12_december/25/binnenland/geweld-tegen-agenten-neemt-toe.xml

    Login om te reageren
  80. bempi zegt

    25 november 2011 om 15:07

    Yes straks minder tokkie volk op de weg, want die kunnen hun boetes dan niet meer betalen. :D Goed plan !

    Login om te reageren
  81. sir_smokalot zegt

    25 november 2011 om 15:33

    Eigenlijk is het wel jammer dat Turkije zich niet voor het EK heeft geplaatst. Als ze het daar nou een beetje ver zouden schoppen, dan hadden we met een avondje bekeuren zo onze begroting weer sluitend kunnen krijgen.

    Login om te reageren
    • kaasboerin zegt

      25 november 2011 om 19:30

      @sir_smokalot: Hahahaha +10

      Login om te reageren
    • bozewolf zegt

      25 november 2011 om 22:58

      @sir_smokalot: grapstelert :( die had ik hier al veel eerder gepost.

      Login om te reageren
    • bozewolf zegt

      25 november 2011 om 23:00

      @sir_smokalot: 24-11-2011 om 21:03 !

      Ik eis excuses. En een slagroomtaart!

      Login om te reageren
  82. rheringa zegt

    14 januari 2012 om 17:58

    Waar gebeurd:
    Per ongeluk, me van geen kwaad bewust, parkeer ik op vrijdag 13 januari 2012, in het donker op 100 m van een theater, op een invalidenparkeerplaats. Achteraf gezien stond dit slechts aangegeven met een klein wit logo op het asfalt, hetgeen ik in het donker over het hoofd heb gezien of misschien lag er ter plekke wel een stuk afvalkarton overheen.
    Terug uit het theater, nog helemaal verrukt over het genoten optreden, constateer ik dat ik beboet ben. Ik heb geen zin om naar de hoogte van het bedrag te kijken, het zou mijn dalende stemming alleen maar verder negatief kunnen beïnvloeden.
    Na zo’n drie kwartier ben ik thuis. Toch maar eens kijken. Ik geloof mijn ogen niet: 340 Euro boete, excl. administratiekosten. Wie is hier het gevoel voor verhoudingen kwijtgeraakt?? Ik ben wel de laatste om bewust een invalidenparkeerplaats te willen bezetten, ik heb vrienden, die helaas gebruik moeten maken van een rolstoel. Ik heb in het verleden mijn eigen moeder zo moeten vervoeren. Maar ik word gestigmatiseerd als hufter, die daarom extra zwaar moet worden beboet. Terwijl het volgens mij eerder uitzondering dan regel is, dat ervoor elke parkeerplek voor invaliden een bord aan een paal staat, waar je niet omheen kunt. Een bord dus, dat ook in het donker niets aan duidelijkheid te wensen overlaat.
    Ik verwacht een dergelijke parkeerplek ook geen 100 m. van het theater, maar, net als bij veel gemeentelijke voorzieningen, veel dichter bij de ingang.
    Anderdaags internet geraadpleegd: ik zou namelijk veel liever celstraf uitzitten dan betalen, een taakstraf mag ook. Ik ben heilig vastbesloten, dit absurde bedrag niet te betalen.
    Maar het schijnt zo te zijn, dat er uiteindelijk loonbeslag mag worden toegepast. Ook al ga je de cel in of doe je een taakstraf, betalen zul je!

    Wie uit de politiek maakt/maken deze hoogte van boetes ongedaan? Mijn stem kunnen ze krijgen!

    Getekend,
    Rob Heringa, [email protected]

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North