• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Verkoopcijfers Mercedes-Benz waren nog nooit zo hoog

Auteur: bart_m, gepost 4 april 2014 om 14:48 – 18 Reacties

Verkoopcijfers Mercedes waren nooit zo hoog


De verkoop van Mercedes bereikte in maart een record, waarin 13 procent meer auto’s dan het jaar ervoor werden verkocht.

De teller stond voor de maand maart op 158.523 verkochte auto’s. Vooral in Japan en China deed Mercedes-Benz goede zaken. Daar steeg de verkoop met 34% in Japan en met 39,5% in China.

Ook uit Amerika en Europa kwamen positieve cijfers. In Amerika zagen ze de verkoop met 11% stijgen, in Europa boekte de Duitse autofabrikant een verkoopstijging van 7,6%.

Met name de E-klasse, S-klasse, GLA en de nieuwe C-klasse waren in trek. Het succes was ook goed voor een recordverkoop in het eerste kwartaal van het jaar. Deze steeg met 15,2% naar 374.276 verkochte auto’s.

Ook interessant!

  • Mercedes-Benz EQA 250 rijtest video
    Mercedes-Benz EQA 250 rijtest video
  • Mercedes-Benz C-klasse (2021) rijtest
    Mercedes-Benz C-klasse (2021) rijtest
  • mercedes gaat EV-technologie
    Mercedes gaat EV-technologie zelf ontwikkelen en bouwen
  • Mercedes S680 Guard
    Mercedes-Benz S680 Guard is de ultieme Benz

Nieuwste artikelen

  • Goed nieuws: EV’s zijn net zo dodelijk als benzineauto’s – hybrides zijn veel gevaarlijker
  • Lolbroek rijdt expres te hard langs politie en vraagt agenten om geinige flitsfoto
  • Volkswagen heeft goed nieuws voor de Polo met verbrandingsmotor!
  • Premium sedans verkopen voor geen meter in Europa, op deze EV na
FacebookTweetPinLinkedIn

autoverkoop, Mercedes, record

Vorig bericht: « Schumacher geeft ’tekenen van bewustzijn’
Volgend bericht: Top 10: hier werd het meest geflitst [maart 2014] »

Lees Interacties

Reacties

  1. lambo4all zegt

    4 april 2014 om 14:53

    mooizo, na de begin jaren 2000 waar zelfs de grootste mercedes fan met de handen in het haar zat hebben ze zich goed herpakt. Het zal waarschijnlijk nog wel een jaar of 10 duren voor ze ook hun imago weer op hun oude niveau zitten, maar de auto’s die ze maken zien er gewoon goed uit (wat vroeger nog wel anders was) en zijn vaak de benchmark in hun klasse. ga zo door Mercedes!

    Login om te reageren
    • str8six zegt

      4 april 2014 om 15:44

      @lambo4all: hoe bedoel je hun imago op niveau krijgen? Ze hebben toch een zeer goed imago wereldwijd? Ja misschien dat de modellen van 10-15 jaar geleden, met alle respect, een beetje fout volk aantrekt maar de nieuwe modellen zijn werkelijk fantastisch!

      Login om te reageren
      • tupperware zegt

        4 april 2014 om 16:30

        @str8six:
        Hij doelt op de kwaliteitsproblemen aan het begin van deze eeuw, die was op zijn zachtst marginaal te noemen.

        Aan de azijnpissers.
        Dit is het bewijs dat Mercedes op de goede weg zit wat het design betreft, anders zouden ze immers niet zoveel verkopen.

        Login om te reageren
      • siemi zegt

        4 april 2014 om 16:31

        @str8six: Mercedes heeft de afgelopen 15 jaar wat serieuze missers gehad. Immense roestproblemen, problematische remsystemen, defecte injectoren bij de belangerijkste motor enzovoort. Van de Mercedes kwaliteit is jarenlang weinig te merken geweest.

        Login om te reageren
    • faithnomore zegt

      4 april 2014 om 17:52

      @lambo4all: persoonlijk vrees ik er wat voor. De kwaliteitsproblemen zijn misschien inderdaad beter. Maar men is nu toch wel korte termijn aan het denken. Uitverkoop van de merknaam met de A, CLA, GLA & B. Niet echt mercedeswaardige autos,vol met Renault onderdelen, voorwielaangedreven, opschepperig & fake.

      Je kan een 2de uitlaat als optie aanvinken, komaan, hoe triest is dat. Een lekker stoere Mercedes Benz A class met instap renault dieseltje, bergen spoilers, ledjes etc .. & 2 uitlaten.

      Ik ben er misschien wat extreem in – maar zo maak je je merknaam stuk

      En eigenlijk geld dit voor veel nieuwe mercedessen, het is me wat te opschepperig. Denk dat BMW het dan een stuk beter doet. En de laatste tijd zelfs Audi …

      Login om te reageren
      • faithnomore zegt

        4 april 2014 om 17:58

        @faithnomore: “t”

        Login om te reageren
      • lambo4all zegt

        4 april 2014 om 18:04

        @faithnomore: bmw doet het beter? Als er iemand gigantisch aan het melden is en zn merkwaarden te grabbel gooit is het bmw wel. De meeste Amg modellen Rijden tegenwoordig bijna even goed, of zelfs beter (e63, sl63) dan hun M evenknie. Met niet M modellen ga je toch niet boenderen, dus waarom dan niet de comfortabele benzen kiezen? Die nichemodellen horen er nu eenmaal bij deze tijd, elk merk heeft die. Zelfs bentley begint eraan. Ik denk dat het redelijk meevalt hoeveel renault motoren er in mercedessen zitten, wat kleine diesels maar verder niet? En audi tja.. Die zijn kwalitatief ruk en over onderdelen gesproken… Daar weten ze bij audi wel wat van!

        Login om te reageren
      • Hupke zegt

        4 april 2014 om 21:20

        @faithnomore:
        Ja ze zijn serieus opschepperig. Nu was een mercedes nooit subtiel, maar wel niet zo plastic-fantastic als dat ze nu zijn.

        Login om te reageren
  2. DeeBee zegt

    4 april 2014 om 14:54

    Dit moet Dr. Z’s beste foto ooit zijn, ik krijg er spontaan goede zin van! Gun het Mercedes wel, hun nieuwe designs vind ik zeer aansprekend. Van de andere kant, beetje snoeien in het modellen-gamma zou ook geen kwaad kunnen, want wat een berg varianten kun je kopen zeg. Niet dat het bij BMW/Audi veel anders is overigens…

    Login om te reageren
  3. berlinetta zegt

    4 april 2014 om 15:02

    Mercedes gaat ook zeker de goede kant op! Het nieuwe design spreekt me wel aan en ze houden zich (nog) een beetje buiten dat gekibbel van Audi en BMW.

    Login om te reageren
  4. jack_abarth zegt

    4 april 2014 om 15:03

    -edit: dank u, is inmiddels gefixt-

    Login om te reageren
  5. faalhaas zegt

    4 april 2014 om 15:07

    Hoe beter het gaat met Mercedes, hoe groter de snor?

    Login om te reageren
  6. sir_smokalot zegt

    4 april 2014 om 16:32

    Dieter Zetsche looks too damn high

    Login om te reageren
  7. jeanclaude zegt

    4 april 2014 om 16:38

    Mooi voor Mercedes, maar ondanks de forse winsten, lopen Audi en Bmw elke maand verder uit.

    Login om te reageren
    • Pordon zegt

      4 april 2014 om 16:58

      @jeanclaude: Uh de verkoopcijfers die ik heb gezien zeggen toch iets anders. Qua aantallen ligt Mercedes nog iets achter op BMW en Audi maar de groei in verkoop
      van Mercedes is afgelopen maanden groter geweest.

      Login om te reageren
  8. jeanclaude zegt

    4 april 2014 om 17:58

    @Pordon Sinds Audi in 2008, Mercedes in de wereldwijde verkoop voorbij is gegaan, is elk jaar het gat groter geworden, incl januari 2014, dat in februari en maart Mercedes weer wat dichterbij is gekomen zou best kunnen, maar ik heb het vooral over de maanden en jaren ervoor.

    Login om te reageren
  9. Homer55 zegt

    4 april 2014 om 19:05

    Tot dat Audi en BMW met iets nieuws komen denk ik dat Mercedes met de nieuwe S en C klasse het nog beter gaat doen. De nieuwe C-klasse vind ik in ieder geval een hele mooie auto en de AMG moet nog komen.

    Login om te reageren
  10. tstile zegt

    5 april 2014 om 20:57

    Ze verdienen het! Het zijn gewoon hele dikke auto’s geworden met een bijzonder design. Het is echt iets nieuws.

    Patserig zijn ze wel maarja, als je het doet dan moet je het goed doen. Het zou mooi zijn als de kwaliteit ook zo goed zou zijn dat het echt duurzame auto’s zijn die 30 jaar mee kunnen. Dat zou de aanschafprijs nog een beetje rechtvaardigen.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North