Verlengde en gepantserde Mulsanne van Carat Duchatelet

Auteur: , 16 Reacties

Iemand behoefte aan een XXL Bentley Mulsanne? Carroseriebouwer Carat Duchatelet laat in Shanghai zien wat er allemaal mogelijk is. Deze limousine is niet alleen fors langer gemaakt, maar ook nog eens gepantserd.

Bentley Mulsanne by Carat Duchatelet

Dat Chinezen van verlengde auto’s houden is geen geheim meer. Deze Mulsanne zal dus ongetwijfeld goed in de smaak vallen.

Carat Duchatelet heeft diverse opties in de aanbieding om je Mulsanne te verlengen. Ze beginnen bij +30 centimeter en noemen die versie Vendôme. Een stapje verder gaat de Elysées, die krijgt een tussenstuk van 65 centimeter. Het summum is de VersaillesÉlysées die maar liefst 95 centimeter langer gemaakt is en waarbij het dak ook nog eens 10 cm verhoogd kan worden. In het verleden werd ook nog gesproken over een versie die 115 cm langer is, maar die lijkt van het toneel verdwenen.

Uiteraard kunnen alle versies ook nog gepantserd worden, want je wil je wel extra veilig voelen in zo’n enorme limousine. Bommen (bijv. 15 kilo TNT), granaten of machinegeweren kan deze auto allemaal overleven.

Of de versie die in China staat de +65 cm of +95 cm is durf ik niet met zekerheid te zeggen, maar aangezien er op het kenteken 65 staat gok ik op die variant. Het prijskaartje? In China moet deze extreme Bentley 1.950.000 euro kosten. (via: autohome.com.cn)





16 reacties

Er zijn veel dingen die ‘baas’ zijn in deze wereld, maar dit staat zeker vanboven op het lijstje. Niet gewoon een baas, maar dé baas.
@kapiteinaudi: dat zal vast niet gezegd kunnen worden van degene die zo’n ding ‘nodig’ heeft.
@kapiteinaudi: Zelfs die baas heeft weer een baas de RR Phantom ;p
@agera: Oké, de Phantom is misschien nog meer baas, hoewel ik deze mooier vind. (maar dat wil niet zeggen dat de Phantom lelijk is hé)
Volgens mij is dit vooral nuttig voor de chinese triade. Of kijk ik nu teveel films?
@toyotafortuner:

En series!
“In China moet deze extreme Bentley 1.950.00 euro kosten..” koopje voor 2 rooitjes :)
@Freewarefreak: doe mij er dan ook maar eentje. Lekker als een baas rond touren.
Mooi staaltje van Belgisch vakmanschap.
Hopelijk lukt het om enkele van die Mulsannes te verkopen want momenteel zijn er daar in Luik plannen om 34 van de 104 werknemers te ontslaan.
Nederlanders die over het algemeen groter zijn dan chinezen gaan kleiner rijden.
Chinezen die over het algemeen kleiner dan zijn Nederlanders gaan groter rijden.

Waar is de logica?
@135i: chinezen hebben een groeiende economie
Motorisch ook wat extra oempf? Om die, naar verwachting, duizend extra kilo’s mee te zeulen?
@paulaner: voor zover bekend is de techniek niet aangepast.
-edit: dank u, is inmiddels gefixt-
Ik denk niet dat die kar 15 kg TNT overleeft. Het is meer de bedoeling dat degene die erin zit dat overleeft. Wel een beetje een raar ding, Bentley’s moet je dan zelf rijden volgens de puristen, maar stuurman spelen van dit slagschip is toch ook geen reet meer an. Dit weegt tonnen.
Allemaal leuk en aardig, maar kan iemand dan even de totale lengtes uitrekenen?? Zijn die AB’ers zelf weer.te lui voor natuurlijk…

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).