• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Mercedes E-Klasse LWB facelift is officieel lang(er)

Auteur: sir_smokalot, gepost 20 april 2013 om 10:42 – 25 Reacties

Afbeelding Mercedes E-Klasse LWB facelift is officieel lang(er)Afbeelding Mercedes E-Klasse LWB facelift is officieel lang(er)Afbeelding Mercedes E-Klasse LWB facelift is officieel lang(er)Afbeelding Mercedes E-Klasse LWB facelift is officieel lang(er)Afbeelding Mercedes E-Klasse LWB facelift is officieel lang(er)Afbeelding Mercedes E-Klasse LWB facelift is officieel lang(er)

Mercedes E 400 L Hybrid
In China tel je niet mee als je je zakensedan niet met extra beenruimte uitrust. BMW en Audi doen het met de 5 Serie en A6, en Mercedes gaat nu ook door in dit segment met deze Longcat E-Klasse.

Gisteren lekten de eerste foto’s al uit maar nu hebben we alle informatie binnen. De toename in lengte (en dus beenruimte) bedraagt geen 11, maar 14 centimeter.

De lange E meet 5.019 millimeter, met een wielbasis van 3.014 mm. S-Klasse-proporties in een E dus. Om de zakenman achterin extra te pleasen kan de voorste passagiersstoel vanaf de achterbank versteld worden. Leuk als je je vervelende Chinese schoonmoeder wilt pesten.

Het model komt in China op de markt als E 260 L (4-cil), E 300 L en E 400 L (V6). Deze varianten leveren respectievelijk 150 kW (204 pk), 180 kW (245 pk) en 245 kW (333 pk).

Later volgen nog meer motoriseringen, zoals de E 400 L HYBRID (die ze meteen voor de persafbeeldingen hebben gekozen), voor de milieubewuste Chinees. Deze kan zijn chauffeur nu al zijn steentje laten bijdragen, dankzij een start/stop-systeem.

Met de facelift is de extra lange E-Klasse weer helemaal fris. Uiteraard een goede zet als imagobouwer voor Mercedes in China. Het merk raakt steeds verder achterop bij de Duitse concurrentie in China, dus het is zaak de rijke klant goed te blijven bedienen op deze belangrijke markt.

Ook interessant!

  • Autoblog-lezer spot Mercedes met camouflage
    AB-lezer komt toevallig Mercedes A-klasse facelift tegen
  • Video: nieuwe Mercedes S-klasse doet de elandtest
    Video: nieuwe Mercedes S-klasse doet de elandtest
  • Extreme luxe op de achterbank van de Mercedes S-klasse
    Extreme luxe op de achterbank van de Mercedes S-klasse
  • Mercedes-Benz C-klasse (2021) rijtest
    Mercedes-Benz C-klasse (2021) rijtest

Nieuwste artikelen

  • Scoor deze ‘vergeten’ Saab op Marktplaats
  • Peugeot komt met meer GTI’s én goed nieuws
  • Audi’s grote verwarring staat binnenkort bij jou voor de deur?
  • James Bond-klassieker wordt van A tot Z opgefrist
FacebookTweetPinLinkedIn

China, e-klasse, facelift, Mercedes, shanghai-2013

Vorig bericht: « Lexus GS 300h: logisch
Volgend bericht: Nissan Friend-ME is voor de jonge Chinees »

Lees Interacties

Reacties

  1. norge zegt

    20 april 2013 om 10:56

    De Nederlandse taxichauffeur krijgt hier een harde van.

    Login om te reageren
    • jrk68 zegt

      20 april 2013 om 11:48

      @norge:
      Anders zijn passagiers wel…, kan je eindelijk den beentjes een beetje strekken nadat je uren dubbelgevouwen hebt gezet in zo’n luchtbus.

      Login om te reageren
    • kaeser zegt

      20 april 2013 om 14:12

      @norge: en waarom niet? Scheelt hem de aanschaf van een duurdere S.

      Login om te reageren
      • norge zegt

        20 april 2013 om 14:23

        @kaeser: Dat bedoel ik, of zou dat de bedoeling van MB zijn?

        Login om te reageren
    • Kvgorp zegt

      20 april 2013 om 16:04

      @norge: yup ik denk dat heel wat taxibedrijven staan te springen om deze versie. En dan in de speciale taxi helemaal doorgelaste uitvoering. Ideaal.

      Login om te reageren
  2. kapiteinaudi zegt

    20 april 2013 om 10:57

    Heel mooi! Jammer dat ze hem alleen in China verkopen.

    Login om te reageren
    • Freewarefreak zegt

      20 april 2013 om 10:59

      @kapiteinaudi: Ja dat snap ik ook niet.. waarom eigenlijk? Zou hier toch ook best een markt voor zijn?

      Login om te reageren
      • kapiteinaudi zegt

        20 april 2013 om 11:05

        @Freewarefreak: Inderdaad, er zou zeker een markt voor zijn in Europa denk ik. Zeker en vast wel in de VS.

        Login om te reageren
  3. MLTB zegt

    20 april 2013 om 10:58

    Ouwe lullen imago lijkt de laatste tijd weer snel terug te keren bij Mercedes.

    Login om te reageren
    • lambo4all zegt

      21 april 2013 om 11:19

      @MLTB: ja die nieuwe sls black, a klasse, cla en de c63 507 edition zijn echt voor opa’s. Hoezo? Omdat ze een verlenge versie maken van een E? Hebben ze daar ook van de a6 en 5 serie.

      Login om te reageren
  4. Freewarefreak zegt

    20 april 2013 om 10:59

    Nou Rob, ik vind hem er toch goed uit zien.. die extra lengte is netjes geïntegreerd.. ik vind het er niet gekunsteld uit zien. Chique auto.

    Login om te reageren
  5. ronaldddvos zegt

    20 april 2013 om 11:01

    Amg??

    Login om te reageren
  6. agera zegt

    20 april 2013 om 11:12

    Als je dan toch zo comfortabel wil rijden neem dan een 7-serie of een S-Klasse, ik bedoel als je een verlengde auto koopt doe je dat om achterin plaats te nemen.
    Heeft iemand een indicatie van de prijzen daar? Als het verschil groot is tussen een verlengde E en een S-Klasse kan ik het begrijpen, maar als het op hetzelfde neerkomt kun je net zo goed een S kopen.

    Login om te reageren
  7. mjs34 zegt

    20 april 2013 om 11:18

    Ik snap het ook niet helemaal waarom dit niet zou kunnen werken in Europa. ik bedoel: wij Nederlanders zijn bijvoorbeeld een van de langste volkeren ter wereld!

    Je zult misschien zeggen: de Europese limousine markt stort in zodra dit soort verlengde auto’s op de markt komen. maar waarom gebeurt dit dan niet in China? daar verkopen ze verlengde 3series naast verlengde 7series als een tiet!

    Misschien dat BMW het in heeft gezien met de GT-serie; die zich meer focust op de niet-aso, praktisch nut zoekende potentiële klant richt. deze klant zou waarschijnlijk meer waarde hechten aan een dergelijke verlengde versie van een 3 serie (of on topic: verlengde E-klasse)
    en om de beste man meer geld uit zijn zak te laten stromen komt de duitse autobouwer met een auto die weliswaar deze behoeften beantwoordt tegen een nog meer verpremiumde prijs

    Login om te reageren
  8. bmwpowerm5 zegt

    20 april 2013 om 11:19

    hebben die chinezen echt nodig die extra been ruimte de grootste chinees is 1 meter 10

    Login om te reageren
  9. @ut0 zegt

    20 april 2013 om 11:41

    Chinezen hebben helemaal geen extra beenruimte nodig, die zijn toch allemaal klein…

    Login om te reageren
  10. JamesBond007 zegt

    20 april 2013 om 11:48


    Doet me een beetje hieraan denken. Mooi!

    Login om te reageren
  11. martijn1970 zegt

    20 april 2013 om 11:55

    Dit soort autos kunnen volgens mij ook prima in NL op de markt gebracht worden. Wie durft: Audi A6L, BMW 5Li of mercedes E Lang

    Login om te reageren
  12. mout zegt

    20 april 2013 om 13:13

    Meter overhang voor, meter overhang achter.
    Wordt dus vervoer voor wie een ‘hangover’ heeft.

    Login om te reageren
  13. nooffence zegt

    20 april 2013 om 13:34

    In NL leven gemiddeld de langste mensen en chinezen zijn vaak de kleinste waarom hebben ze beenruimte nodig? :s

    Login om te reageren
  14. TimoBac zegt

    20 april 2013 om 13:45

    Geen foto van achterbank ruimte?

    Login om te reageren
    • daandaan zegt

      20 april 2013 om 15:31

      @TimoBac: dat snap ik dus ook niet, als dat je usp van de auto is zet je die foto er bij lijkt mij…

      Login om te reageren
  15. bozewolf zegt

    20 april 2013 om 13:46

    Toch bizar dat er zo’n enorme markt voor LWB’s is in een land waar de gemiddelde chinees niet groter is dan mijn heuphoogte.

    Volgens mij is het allemaal voor status daar in Chinaland. Die beenruimte kunnen ze echt niet nodig hebben.

    Login om te reageren
    • rycemasta zegt

      20 april 2013 om 15:39

      @bozewolf: Toch bizar dat er geen markt voor LWB’s is in een land met gemiddeld de langste mensen ter wereld.

      Oh ja, het mag tegenwoordig niet te veel kosten, schaamteloos kruipen we elke dag in onze koekblikken.

      Login om te reageren
  16. Tommy2 zegt

    20 april 2013 om 15:27

    Netjes gedaan, het valt niet heel erg op dat er een stuk tussen zit en dat is positief.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North