• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Vernieuwde Alfa Romeo GT

Auteur: autoblogger, gepost 26 februari 2007 om 11:11 – 45 Reacties

Alfa GT


In de showroom van de Nederlandse Alfa Romeo dealers kan vanaf heden de nieuwe Alfa GT worden bewonderd. De tweede generatie van de in 2004 geïntroduceerde Alfa GT heeft een faceliftje ondergaan, ook zijn er enkele speciale uitvoeringen aan het gamma toegevoegd.

Uiterlijk is de nieuwkomer onder meer herkenbaar aan aluminium accenten op de voorbumper, terwijl de Alfa GT 3.2 V6 24V en alle dieseluitvoeringen zich onderscheiden met een dubbele uitlaat.

De snelste Alfa GT is de 3.2 V6 24V met een vermogen van 240 pk en een koppel van 300 Nm. De acceleratie van 0 tot 100 km/u kost 6,7 seconden, de topsnelheid is 243 km/u. Andere opties zijn een 140 pk 1,8 liter TwinSpark 16V viercilinder benzinemotor, een 165 pk 2.0 liter JTS met directe injectie of een 150 pk 1.9 liter JTDm 16V (M-Jet).

De prijslijst van de nieuwe Alfa GT begint bij € 30.495, het bedrag dat voor de 1.8 T.Spark 16V Impression wordt gevraagd. De prijzen van het dieselgamma beginnen bij € 35.195.

Alfa Romeo introduceert voor de nieuwe Alfa GT een speciale serie. Zo kunnen klanten met een voorliefde voor elegantie kiezen voor de Alfa GT Collezione, terwijl er voor de meer op sportiviteit gerichte autoliefhebbers een Alfa GT BlackLine aan het gamma is toegevoegd. Speciaal voor de dieselrijders is er de Alfa GT Q2, die behalve van de 1.9 JTDm 16V krachtbron, is voorzien van een Torsen® sperdifferentieel (het Q2-systeem).

Alfa GT

Alfa GT Collezione
De luxueuze Alfa GT Collezione vormt een tijdelijke uitbreiding van het modelgamma en wordt zowel leverbaar in combinatie met de Progression- als met de Distinctive-uitvoering. Dat betekent dat de royale uitrusting van deze uitvoeringen wordt uitgebreid met nieuwe bi-colore stoffen of lederen bekleding, een mattenset met GT logo en nieuwe 17-inch lichtmetalen Collezione velgen. Extra fraai is de Alfa GT met het Collezione Ambiente Blu Pakket, met een blauw/crème kleurencombinatie in het interieur (stof voor de Progression, leder voor de Distinctive). De carrosserie van de Alfa GT Collezione kan desgewenst exclusief in de sprankelende kleur Azzurro Cristallo worden uitgevoerd. Met uitzondering van de 3.2 V6 24V motor is het pakket leverbaar op alle motorvarianten.

Alfa GT BlackLine
De Alfa GT BlackLine combineert een onderscheidend uiterlijk met krachtige prestaties. Speciale 18 inch lichtmetalen BlackLine velgen en een matchromen afwerking voor de grille en de buitenspiegels maken deze uitvoering tot een markante, sportieve verschijning. Ook de BlackLine is leverbaar voor zowel de Progression als voor de Distinctive uitvoering, met als extra’s een instrumentarium met rode wijzerplaten en witte verlichting, aluminium pedalen, een mattenset met GT logo en lederen bekleding met rood stiksel op het stuurwiel en handremgreep. Ook de bi-colore bekleding is iets bijzonders. Afhankelijk van de gekozen uitvoering wordt de bekleding uitgevoerd in stof of leder, in zwart met rood stiksel, zwart met grijs of zwart met rood. Ook de Alfa GT BlackLine is leverbaar op alle motorvarianten, met uitzondering van de 3.2 V6 24V motor.

Alfa GT 1.9 JTDm 16V Q2
De Alfa GT Q2 is gebaseerd op de Progression-uitvoering, en is alleen leverbaar in combinatie met de 1.9 JTDm 16V. Het vermogen van 150 pk (110 kW) en het koppel van 305 Nm worden overgebracht via een Torsen® sperdifferentieel (het Q2-systeem) dat de voordelen van voorwielaandrijving – meer rijplezier en een grotere voertuigbeheersing – combineert met een aantal voordelen die kenmerkend zijn voor vierwielaandrijving. Een sportonderstel vormt de ideale basis voor de aansprekende prestaties van deze dieselvariant. Uiterlijk is de Alfa GT Q2 herkenbaar aan 18 inch lichtmetalen Q2 spaakvelgen, een mat verchroomde grille en buitenspiegel, een Q2 logo op de achterzijde en roestvrijstalen dorpellijsten met Q2 opschrift. Het interieur van de Alfa GT Q2 valt op door de zwart stoffen bekleding met roodkleurig stiksel en dito logo. Ook het tapijt, de vloermatten en de hoes van de handrem zijn uitgevoerd in zwart, en afgewerkt met rood stiksel. Aluminium pedalen en een stuurwiel afgewerkt met leder en rood stiksel maken het sportieve plaatje compleet.

Ook interessant!

  • collectables alfa romeo gt
    Alfa Romeo GT 3.2 V6
  • Alfa Romeo Giulia 'GT Junior' is niet speciaal, wél fraai
  • Video: Alfa Romeo Giulia GTAm doet 0-200 km/u
    Video: Alfa Romeo Giulia GTAm doet 0-200 km/u
  • Alfa Romeo draait de boel om met de C41

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Steven Bergwijn in zijn Ferrari Purosangue
  • Video: Toch wel eng, zo’n auto op jouw weghelft
  • Stem op de Autoblog Auto van het Jaar 2025!
  • Goedkoopste 997 van Marktplaats is ook de opvallendste
FacebookTweetPinLinkedIn

Alfa Romeo, alfa-romeo-gt

Vorig bericht: « Volkswagen Golf Variant
Volgend bericht: Autoblog goes Oettinger part I: Volkswagen »

Lees Interacties

Reacties

  1. SugarFree zegt

    26 februari 2007 om 11:15

    Prachtige wagen!
    Kan niet anders zeggen.

    Login om te reageren
  2. S6 zegt

    26 februari 2007 om 11:22

    wou er altijd al een bestellen, het wordt tijd :)

    Login om te reageren
  3. alfa156 zegt

    26 februari 2007 om 11:22

    mmmmmmmmmmh,
    is er eigenlijk nog beter op geworden

    Login om te reageren
  4. sjoerd zegt

    26 februari 2007 om 11:25

    Heel erg mooi, maar wat is er veranderd?

    Login om te reageren
  5. Solstice zegt

    26 februari 2007 om 11:28

    Alfa begrijpt het weer eens een keertje heel goed: don’t mess with perfection!

    Login om te reageren
  6. F. zegt

    26 februari 2007 om 12:00

    Het perfecte voorbeeld van hoe maak ik mooie wagens nog mooier. Van het Italiaanse design kunnen de Duitsers nog wat leren!

    Login om te reageren
  7. Skip zegt

    26 februari 2007 om 12:02

    nette bak!

    Login om te reageren
  8. FJ zegt

    26 februari 2007 om 12:11

    erg mooie auto inderdaad, redelijk tijdloos vorm gegeven en verkoopt voor een dergelijke auto wel redelijk (http://www.autoweek.nl/verkoopcijfers.php?merk=Alfa%20Romeo&modelserie=GT).

    maar ik snap niet waarom er eigenlijk ook nog de brera is, zit die auto niet heel erg in hetzelfde segment?

    Login om te reageren
  9. Nico zegt

    26 februari 2007 om 12:38

    Tsss, nog steeds geen plaats voor de nummerplaat…

    Login om te reageren
  10. Chris zegt

    26 februari 2007 om 12:50

    hmm geen Q2 op de v6?

    Login om te reageren
  11. Stephan zegt

    26 februari 2007 om 12:57

    FJ, brera kost wat meer he. Trekt echt totaal andere klanten aan.

    Login om te reageren
  12. LPJ zegt

    26 februari 2007 om 13:26

    @Nico
    Hoezo geen plaats voor de nummerplaat? Rechts van de grille is er plaats genoeg.

    Login om te reageren
  13. AlwinH zegt

    26 februari 2007 om 13:31

    Ja maar daar staat de nummerplaat dus niet in het midden, vind ik persoonlijk altijd erg jammer bij Alfa’s.

    Login om te reageren
  14. Frank zegt

    26 februari 2007 om 14:00

    Schitterend!

    Login om te reageren
  15. Wibbelink zegt

    26 februari 2007 om 14:03

    Heb ik net een nieuwe Alfa GT 2.0 JTS Distinctive demo gekregen, krijg je dit. De directie heeft me weer eens te pakken.

    Login om te reageren
  16. henk zegt

    26 februari 2007 om 15:05

    hele mooie auto…jammer dat die spiegels niet in dezelfde kleur zijn gelaten als de lak van de auto

    Login om te reageren
  17. J. zegt

    26 februari 2007 om 15:05

    De koplampen van de 159 vind ik mooier, maar ook dit is toch zeker geen lelijke auto. :-)

    Login om te reageren
  18. davy zegt

    26 februari 2007 om 15:19

    OOOoooohh JAAAAaaaaaahhh.

    Bekt toch lekkerder dan die wagen voor het volk in een vorige post ;)

    Login om te reageren
  19. barry330cd zegt

    26 februari 2007 om 15:38

    Gewoon een schitterend gelijnde coupe! Jammer van de voorwielaandrijving en het feit dat er geen sterkere diesel leverbaar is.

    Login om te reageren
  20. FJ zegt

    26 februari 2007 om 16:13

    @stephan, zo groot is het verschil toch niet? ongeveer 4 of 5 mille, op een prijs van 40k

    Login om te reageren
  21. redshirt zegt

    26 februari 2007 om 17:06

    Voor een 3.2 V6 vind ik 6.7 van 0 naar 100 niet echt snel en een top van 243 mager

    Login om te reageren
  22. Stephan zegt

    26 februari 2007 om 17:08

    Owja? De Gt begint bij zegmaar 30, de brera bij 42.

    En barry, is 170 pk niet genoeg ofzo? Gaat echt hard zat in een lichte auto.

    Login om te reageren
  23. Stephan zegt

    26 februari 2007 om 17:15

    Redshirt, hoezo mager dan? Audi tt 3.2 heeft soortgelijke presaties in de rechte lijn.

    Op circuit is die 3.2 gt sneller dan een m3 met bijna 100 pk meer.

    Login om te reageren
  24. JLJ zegt

    26 februari 2007 om 17:23

    Oei Stephan, nu krijg je de hele BMW-clan van Autoblog over je heen!! ;-)

    Login om te reageren
  25. Stephan zegt

    26 februari 2007 om 17:52

    Geen moeite mee, wat ik zeg klopt. Ooit gt 3.2 gereden? Weet je dat het een beest is dat echt vlijmscherp stuurt.

    Denk dat iedereen zich nog wel de ronde op top gear circuit kan herinnere van de 147 gta.

    Login om te reageren
  26. davy zegt

    26 februari 2007 om 18:28

    @ Stephan : Zelf zou ik niet naar de beginprijs kijken, maar vergelijken qua opties en motor.
    Kwestie van appelen met appelen te vergelijken.

    Login om te reageren
  27. Stephan zegt

    26 februari 2007 om 19:36

    Met een 3.2 scheelt het alsnog bijna 10.000 euro…

    Login om te reageren
  28. Noisemaker zegt

    26 februari 2007 om 20:32

    Mooie bak bijna alles klopt aan ’t uiterlijk van deze alfa…ja idd bijna.
    Die lelijke achterlichten daar mogen ze wat aan doen van mij…die zijn zo klein dat ’t haast ’n gevaar op de weg is.

    Login om te reageren
  29. PEEDEETEE zegt

    26 februari 2007 om 21:56

    Ben nog steeds zéér tevreden met mijn GT, helaas moet ik die paar reacties ivm plaatsen van de nummerplaat op een Alfa toch ondersteunen. Eigenlijk zou men een Alfa moeten toelaten géén nummerplaten te dragen vooraan… Maar dan zijn er nog vrees ik…

    Al bij al, na diverse BMW’s, Audi Quattro’s, Porsches gehad te hebben is die GT met zijn Prijs:kwaliteit – verhouding de TOP ! (Men zegt ergens: Eéns Alfist, voor altijd Alfist… (?) ) De tijd zal het moeten aangeven …
    Greetz, Triek

    Login om te reageren
  30. Monster GT zegt

    26 februari 2007 om 22:03

    Bella pur sang!

    Login om te reageren
  31. Sammie zegt

    26 februari 2007 om 22:26

    Ik heb hem nooit mooi gevonden en dat blijft voorlopig ook zo. Ik bedoel: dit concept is zooooo achter op design?! Ik snap niet waar al deze positieve reacties vandaan komen eerlijk gezegd, maar ik vind dit een gedrocht! Ik zou hem niet willen voor de helft van de prijs. Ik hekel die velgen alleen al, laat staan de koplampen en dat rooster onder de grille. Ergens lijkt die overgang van grille=> motorkap=> voorruit en zijspiegels=> dak afgekeken van de Maybach Exelero. Let er maar eens op. Al de rest lijkt nergens op. Thank goodness dat we de achterkant niet te zien krijgen op deze foto’s!

    – Sammie

    Login om te reageren
  32. Go! zegt

    26 februari 2007 om 22:34

    Straks hebben ze 4 coupés in de aanbieding (GT, Brera, 8C en Junior).
    De Brera mag er wat mij betreft uit, wat een lompe bak!

    Login om te reageren
  33. PEEDEETEE zegt

    26 februari 2007 om 22:44

    @ Sammy, wat zeg je dan van de 911 die er al sinds heugenis zijn lijn op nahoudt ?

    D’rbij, is het niet net andersom: De Maybach Exelero afgekeken vande Alfa GT !

    Login om te reageren
  34. Citrofiel zegt

    27 februari 2007 om 00:00

    Er is wel erg weinig aan veranderd…. Goed zo! Heel mooi auto, klopt veel beter dan de Brera met die te snel aflopende (maar o zo mooie :D ) kont. En een best aantrekkelijk prijskaartje.

    Login om te reageren
  35. Bayerische Motoren zegt

    1 maart 2007 om 22:36

    Mooie bak!
    Ziet er tenminste beter uit als de saaie Audi familie!

    Login om te reageren
  36. hij komt eraan zegt

    2 maart 2007 om 10:15

    nog een maandje dan is deze prachtige auto bij me binnen…

    Login om te reageren
  37. Frank zegt

    8 maart 2007 om 12:55

    Vergelijking met de ?Maybach… hahahaa
    Ik geloof dat het ontwerp van de GT een jaar of 4 ouder is.
    Het is gewoon een sportieve coupe, voor een schappelijk bedrag die er gestileerd uitziet. Smaken verschillen, maar je kunt hem niet lelijk vinden als je van auto’s houdt.

    Je zou toch gek zijn om voor hetzelfde geld een golf ofzo te kopen om maar met de massa mee te doen….

    En hij stuurt ook nog eens heerlijk, niet te vergelijken met vergelijkbare auto’s uit die prijsklasse. Ik ga mijn tweede al bestellen…niet helemaal neutraal dus deze reactie :)

    Login om te reageren
  38. Jelle zegt

    10 april 2007 om 01:21

    tja, zelfde reactie bij mij… ik heb reeds 100.000 km met mijn GT gedaan. En ik wil echt geen nieuwe kopen. De volgende wordt weer een GT.

    Login om te reageren
  39. PEEDEETEE zegt

    10 april 2007 om 15:04

    @ Jelle: PROFICIAT met uw tweede aankoop! Verstandige beslissing overigens.

    Login om te reageren
  40. HANS zegt

    15 mei 2007 om 22:10

    Zit er over te denken om een Alfa GT te kopen aan het eind van het jaar en twijfel een beetje wat te doen,ga ik voor 1.8 of 2.0???Heeft iemand ervaring met deze motoren???Blijf het een bella voiture vinden en tijdloos design.Vind de 159 sportwagon ook prachtig,mar ben bang dat het gewicht in combinatie met de 1.9jts te weinig power heeft.Welke Alfisti kan me overtuigen???

    Login om te reageren
  41. Alfa GT zegt

    25 mei 2007 om 00:32

    @HANS
    Ik heb sinds eind maart een GT (jawel, een nieuwe :) ) en ik moet zeggen dat zowel de 1.8 in de GT als de 1.9jts in de 159 me niet konden bekoren. reden: auto’s zijn te zwaar voor de motor. scheelt voor beide modellen 2 volle seconden van 0-100 en dat is echt veel.

    daarbij komt – maar dat is typisch des alfa denk ik – dat de ‘brul’ van de 2.0 veel vetter is dan die van de 1.8, die iets wegheeft van een kat op een bakplaat bij hoge toeren.

    maar succes met de keuze tussen GT en 159 in ieder geval. is een totaal verschillend segment dus het zal vooral persoonlijke factoren afhangen, en daar kan ik je helaas niet bij helpen ;)

    Login om te reageren
  42. Toby zegt

    5 juni 2007 om 19:50

    @ HANS
    Mijn vader heeft een 156 1,8 gehad en 2x een 2 liter 156 hij vind dat de 2.0 zoveel lekkerder feller en sneller rijd dus ja zeg het maar

    Login om te reageren
  43. GUY zegt

    13 september 2007 om 11:01

    Hallo Alfisten,

    Ben zelf een bmw-fan en ben op zoek naar nieuwe auto.Nu heb ik onlangs een proerit gemaakt in alfa gt 1.8 Distinctive en toch wel enthousiast geworden over de rij-eigenschappen van de ‘Cuoro Sportivo’.Al moet ik wel zeggen dat de Bmw 118i wel als een blok op weg ligt en zeer geruisloos is.Dat was in de Alfa toch wat minder,helaas.Ik vind de GT wel meer auto dan de bmw,zeker omdat de Bmw toch wat kleiner is.Het blijft toch moeilijk kiezen,maar misschien hebben wel meer mensen op dit forum voor deze keuze gestaan of in beide auto’s gereden?

    Login om te reageren
  44. ALFADRIVER zegt

    13 september 2007 om 13:40

    Ergens herken ik in het schrijven van Guy mezelf. Heb zelf 5-tal BMW’s gehad (3- en 5 serie). Toen ik in december de keuze moest maken (testrijden in een BMW118 en in een Alfa GT) dan wist ik het eigenlijk vrij snel: Had al jaren eerder moeten kiezen voor de relatief goedkopere Alfa’s die zowel qua design en rijplezier (in alle opzichten) moeten gaan. Bestelde me een GT met alles erop en eraan. Paar maanden geleden was onze 2de wagen (Range Rover) aan vervanging toe. Opnieuw toch gaan testrijden (je kent het hé, steeds: je weet maar nooit) in een BMW 1 en in een Alfa 159. Wat denk je: Het werd met klank een 159 SW in TI-uitvoering. Ik verwacht deze over twee maand.
    Tot zover de mening/ervaring van een overtuigd ALFIST.

    Login om te reageren
  45. GUY zegt

    13 september 2007 om 16:48

    @ Overtuigd Alfist

    Wat me eigenlijk een beetje tegenhoudt om voor de GT te gaan is de kwaliteit en duurzaamheid van de Alfa.Je weet met Bmw dat je een degelijke auto in huis haalt die weinig problemen geeft.By the way hoe bevalt de Gt?Geen bekende Alfa problemen?

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North