• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Dit is de hybride Porsche 911 en hij is duur

Auteur: willeme, gepost 28 mei 2024 om 15:30 – 13 Reacties

Kijk, dat zien we graag: meer power en minder CO2-uitstoot. Met de nieuwe hybride Porsche 911 is het mogelijk.

Porsche is lekker bezig op het moment. In behoorlijk korte tijd volgen de nieuwe c.q. vernieuwde modellen elkaar op. Denk aan de Panamera, Taycan en Macan. Daar komt nu een vierde bij: de 911.

Voordat we de vernieuwde 911 verder introduceren, eerst even de vanafprijs. De range start bij €186.351 voor de 911 Carrera. Dan weet je dat alvast.

Net als bij de Panamara en Taycan is er sprake van een flinke facelift, de 911 blijft immers nog van de 992-generatie. Nu is de 992 een doorontwikkelde 991, maar dat terzijde. We hebben een nieuwe 911 voor jullie dus we gaan groots uitpakken. Porsche facelift meteen de coupé alsmede de cabriolet als de Targa.

vernieuwde Porsche 911
vernieuwde Porsche 911
vernieuwde Porsche 911

Ademhalen voor gevorderden

De puristen kunnen opgelucht ademhalen, want het lijkt niet veel meer te zijn dan een zogenaamde ISG. Dus een een generator die in de transmissie zit ingebouwd. Een beetje hetzelfde als bij de Volkswagen eHybrid modellen. Wel tof is hoe Porsche het systeem toepast. De 911 is voorzien van een elektrische turbo die door de ISG supersnel reageert.

vernieuwde Porsche 911
vernieuwde Porsche 911

Dit betekent voor jou als bestuurder dat de gespedaalrespons een stuk gretiger en directer is. Daarnaast is er een tweede elektromotor die ín de transmissie zit verstopt. Deze levert 54 pk en 150 Nm en dient vooral ter ondersteuning. Het accupakket is 1,9 kWh groot. Het is duidelijk dat Porsche het systeem met name gebruikt voor de performance-voordelen, niet zozeer om milieuvriendelijker door het leven te gaan.

911 Carrera

Porsche lanceert twee modellen: de 911 Carrera en de Carrera GTS. We beginnen eventjes met de 911 Carrera, het basismodel. Deze heeft een grondig herziene 3.0 boxer die we kunnen het uit pre-faceliftmodel. Nu heeft deze de grotere intercooler van de 911 Turbo, de turbo’s van de 3.0 motor zijn nu afkomstig van de vorige 911 Carrera GTS.

vernieuwde Porsche 911
vernieuwde Porsche 911
vernieuwde Porsche 911
vernieuwde Porsche 911

Het vermogen bedraagt nu maar liefst 394 pk wat echt heel erg veel is voor een instap-Carrera en 450 Nm aan koppel. Van 0-100 km/u sprinten is in 4,1 seconden gedaan, maar als je het Sport Chrono-pakket besteld kan het in 3,9 seconden. In beide gevallen bedraagt de topsnelheid 294 km/u.

911 Carrera GTS

Dan gaan we door met het grote en extra feestelijke nieuws en dat is de 911 Carrera GTS. Deze heeft nu voor het eerst geen 3-liter motor, maar eentje met 3.6 liter slagvolume. Dat is meer premium om voor een apart model een aparte motor te hebben. Deze heeft een systeemvermogen van 541 pk en een systeemkoppel van 610 Nm.

vernieuwde Porsche 911
vernieuwde Porsche 911

Zonder de elektrische ondersteuning is het blok al goed voor 485 pk en 570 `Nm. Bijzonder is dat de toename van he gewicht ‘slechts’ 50 kilogram is. De Porsche 911 Carrera GTS sprint in 3 seconden van 0-100 km/u en haalt een topsnelheid van 312 km/u. PDDC en achterasbesturing is nu standaard op de GTS, evenals als PASM met een 10 mm lager sportchassis.

Interieur vernieuwde Porsche 911

Dan gaan we door met het interieur van de Porsche 911. Daar zijn ook een paar dingen aan de hand. Voor het eerst is de coupé standaard een tweezitter, zónder een achterbankje. Mocht je wel geregeld bij de Chinees eten halen en je dampende bakken bami en babi pangang vastzetten, kun je optioneel doch zonder meerprijs een achterbankje met twee gordels bestellen.

vernieuwde Porsche 911
vernieuwde Porsche 911

Voor de puristen hebben we ook een beetje slecht nieuws, want het instrumentarium is geheel digitaal. Niet meer die vijf kenmerkende klokken (het was er slechts eentje bij de 992, eigenlijk), maar nu is het net als alle andere auto’s op deze planeet. Gelukkig is het wel mogelijk om de ‘Classic’-setting te kiezen: dan krijg je vijf digitale ronde klokken.

Hopelijk heeft Porsche ook van de gelegenheid gebruik kunnen maken door het interieur hoogwaardiger te maken. De overgang van de 991.2 naar de 992 was toch wel twee stapjes terug qua fit, finish, materialen en afwerking.

Uitvoeringen vernieuwde Porsche 911

De vernieuwde Porsche kun je binnenkort bestellen, de prijzen zijn er nu (en je kunt hem ook configureren). De eerste exemplaren worden aan het einde van de zomer geleverd. De prijslijst ziet er als volgt uit:

  • 911 Carrera Coupé – € 186.351 ( was 179.688)
  • 911 Carrera Cabriolet – € 203.550 (was € 195.888)
  • 911 Carrera GTS Coupé – € 234.851 (was € 215.583)
  • 911 Carrera GTS Cabriolet – € 252.000 (was € 231.783)
  • 911 Carrera 4 GTS Coupé – € 243.900 (was € 215.583)
  • 911 Carrera 4 GTS Cabriolet – € 260.651 (was € 242.683)
  • 911 Targa 4 GTS – € 261.200 (was € 243.183)

Check hieronder Wouter bij de vernieuwde 911 T-Hybrid:

Ook interessant!

  • Bijzondere terugroepactie voor Porsche 911
    Bijzondere terugroepactie voor Porsche 911
  • beeldschone 911 Turbo S
    Beeldschone 911 Turbo S is nu mooier en sneller
  • Video: Porsche 911 EV-ombouw brandt volledig uit
  • Porsche 911-bestuurster vlucht na dodelijke crash
    Porsche 911-bestuurster vlucht na dodelijke crash

Nieuwste artikelen

  • Video: je auto verliezen door een dom ongeluk
  • Nieuwe wankelmotor komt uit onverwachte hoek
  • Deze EV was wél een goede investering
  • Officieel: Tesla draait niet meer om duurzaamheid
FacebookTweetPinLinkedIn

911, 992, carrera, facelift, gts, Porsche

Vorig bericht: « Dit zijn de goedkoopste auto’s met 300 pk of meer
Volgend bericht: Jazeker: de Audi S7 Sportback is tegenwoordig zo goedkoop »

Lees Interacties

Reacties

  1. Dutchdriftking zegt

    28 mei 2024 om 16:18

    Exterieurwijzigingen zijn minimaal, maar kunnen er prima mee door. al moet ik wel even aan de GTS bumper wennen. Komt er geen Carrera S, of komt deze later nog? En verder is het verdwijnen van de analoge toerenteller natuurlijk een doodzonde. Alleen al hierom zou ik altijd voor een pre facelift model gaan.

    Login om te reageren
  2. bluebluered zegt

    28 mei 2024 om 16:24

    Zoals altijd “gewoon” evolutie bij de 911, niks mis mee.
    Maar die vinnetjes vooraan, brrrrr…

    Login om te reageren
    • torsen zegt

      28 mei 2024 om 23:26

      Dat zijn geen vinnetjes maar louvres die open en dicht kunnen. Meer/minder lucht naar de radiators wanneer nodig of een betere stroomlijn.

      Het hybride systeem is ook niet correct omschreven. Er zit geen ISG in.
      Er zit een elektrische aangedreven turbo in en een elektromotor in de transmissie.
      Die elektrische turbo kan ook energie van de uitlaat terugwinnen en die als stroom aan de motor in de transmissie leveren.

      Login om te reageren
      • p993 zegt

        30 mei 2024 om 06:19

        Techniek is volgens mij niet Wouters sterkste kant 😀

        Login om te reageren
  3. Dutchdriftking zegt

    28 mei 2024 om 17:03

    Configurator staat online: PSAG67S7

    Login om te reageren
  4. jaapiyo zegt

    28 mei 2024 om 17:53

    Ja @9114life, kom maar door met die 5 Euro!!1!

    Login om te reageren
  5. donvliet zegt

    28 mei 2024 om 18:22

    Gebruikt de GTS ook elector power en een elektrische turbo?

    Login om te reageren
  6. camber24 zegt

    28 mei 2024 om 18:56

    Zoals altijd, de GTS is de beste keuze. Pleurt die maar op de oprit hiero. Lekkah.

    Login om te reageren
  7. mashell zegt

    28 mei 2024 om 19:07

    Als deze in mijn leasebudget zit dan neem ik deze in overweging…

    Login om te reageren
    • mc96 zegt

      28 mei 2024 om 20:26

      Als deze in je leasebudget zit kun je hem waarschijnlijk ook gewoon kopen 😀

      Login om te reageren
  8. erwh zegt

    28 mei 2024 om 20:15

    Wat een briljant hybride systeem hebben ze bedacht! Complex, maar gaaf hoe ze de technieken elkaar weten aan te laten vullen.

    Login om te reageren
  9. banaan7 zegt

    28 mei 2024 om 21:19

    Wat netjes hoor! Ik zet alleen wat vraagtekens bij de voorbumper van de GTS…

    Login om te reageren
  10. p993 zegt

    30 mei 2024 om 06:17

    Standaard zonder achterbank?!
    Da’s een grotere breuk met 911 traditie dan het opgeven van de analoge toerenteller of toevoegen van een elektrische hulpmotor.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North