• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Verse tweaks voor de Nissan GT-R [MY 2013]

Auteur: ricardo, gepost 2 november 2012 om 11:03 – 54 Reacties

Afbeelding Verse tweaks voor de Nissan GT-R [MY 2013]Afbeelding Verse tweaks voor de Nissan GT-R [MY 2013]Afbeelding Verse tweaks voor de Nissan GT-R [MY 2013]Afbeelding Verse tweaks voor de Nissan GT-R [MY 2013]Afbeelding Verse tweaks voor de Nissan GT-R [MY 2013]Afbeelding Verse tweaks voor de Nissan GT-R [MY 2013]Afbeelding Verse tweaks voor de Nissan GT-R [MY 2013]Afbeelding Verse tweaks voor de Nissan GT-R [MY 2013]Afbeelding Verse tweaks voor de Nissan GT-R [MY 2013]Afbeelding Verse tweaks voor de Nissan GT-R [MY 2013]Afbeelding Verse tweaks voor de Nissan GT-R [MY 2013]Afbeelding Verse tweaks voor de Nissan GT-R [MY 2013]Afbeelding Verse tweaks voor de Nissan GT-R [MY 2013]Afbeelding Verse tweaks voor de Nissan GT-R [MY 2013]Afbeelding Verse tweaks voor de Nissan GT-R [MY 2013]Afbeelding Verse tweaks voor de Nissan GT-R [MY 2013]Afbeelding Verse tweaks voor de Nissan GT-R [MY 2013]Afbeelding Verse tweaks voor de Nissan GT-R [MY 2013]Afbeelding Verse tweaks voor de Nissan GT-R [MY 2013]Afbeelding Verse tweaks voor de Nissan GT-R [MY 2013]

Verse tweaks voor de Nissan GT-R

Als een kunstenaar met een obsessieve-compulsieve stoornis die maar net tevreden is over zijn werk, zo druk blijven de ingenieurs van Nissan met de GT-R bezig. Voor ieder jaar heeft het merk wel een nieuwe reeks aanpassingen in petto, en dit zijn ze voor de GT-R die volgend jaar op de markt komt.

In de vijf jaar dat de GT-R onder ons is werd er al veel gewijzigd en zagen we het vermogen van de twinturbo 3.8 V6 van 480 naar 550 pk klimmen. Een alsmaar verbeterend product om Duitse sportbrikkies met de motor op de verkeerde plek mee uit te lachen. De 2013-editie krijgt er weliswaar geen vermogen bij, er wordt wel het nodige gedaan om de rijbeleving te verbeteren. Zeggen ze.

Om te beginnen krijgt de zescilinder nieuwe injectoren en een andere drukklep op de turbo-installatie: twee tweaks om de gasrespons in het midden- en hogetoerengebied te verbeteren. Een nieuw vormgegeven carterpan zou de oliedruk moeten optimaliseren (lees: minder laten schommelen) tijdens volle belasting en hoge snelheden.

Nissan claimt verder dat de recente 24 Uur van de Nürburgring een leerschool was waaruit de meeste modificaties zijn voortgekomen. Daarop werd besloten het chassis verder te verstevigen en zijn er aanpassingen aan de voorste dempers, veren en de stabilisatorstang aangebracht. Dit om het rijcomfort te verhogen en de handeling te verbeteren, aldus Nissan. Ook krijgt de ophanging nieuwe camberbouten om de wielvlucht accurater aan te kunnen passen.

Jep, een kwaliteitsupdate waarbij geen wijzigingen aan het uiterlijk plaatsvonden. Zo rollen ze. Maar wie kunnen we over deze wijzigingen beter aan het woord laten dan de peetvader van de GT-R zelf? Precies. Daarom hier een FILMPJE waarin Kazutoshi Mizuno vanaf 03:30 uitleg geeft over de updates aan vierwielaangedreven Godzilla. Vanaf het voorjaar van 2013 gaat hij in de verkoop.

Ook interessant!

  • Video: Nissan GT-R rijdt pionnen omver
  • Video: Nissan GT-R neemt drempel veel te hard
    Video: Nissan GT-R neemt drempel veel te hard
  • hightech Nissan GT-R
    Hightech Nissan GT-R wordt níet elektrisch
  • Nissan GT-R Nismo Special Edition, inbegrepen bij de NFT
    Nieuwe Nissan GT-R Nismo voegt echt wat toe

Nieuwste artikelen

  • Autoblog-lezer showt z’n dikke Fiesta
  • Video: BMW X5 koppen voelt zo
  • Deze Bentley is de beste wintersportbeuker, hier is het bewijs
  • Europese specs Tesla Model Y L bekend, dit moet je weten
FacebookTweetPinLinkedIn

gt-r, Nissan

Vorig bericht: « De Mercedes A-Klasse van Brabus is badass!
Volgend bericht: Geen plaats voor Lancia in toekomstplannen Fiat [updated] »

Lees Interacties

Reacties

  1. Megakix zegt

    2 november 2012 om 11:15

    …gewoon de beste zijn in alles…dat is werkelijk een formidabele prestatie van Nissan ! Me love that car muchos !

    Login om te reageren
    • voytekbe zegt

      2 november 2012 om 17:20

      @Megakix: minus een mooie auto bouwen en minus het verschrikkelijk slecht afgewerkte en lelijke interieur?

      Rijdt geweldig, ziet er niet uit.

      Login om te reageren
      • Megakix zegt

        3 november 2012 om 18:39

        @voytekbe: puur persoonlijk inderdaad…uiterlijk vind ik erg goed en spannend…interieur ook wat minder.

        Login om te reageren
  2. zeeuw zegt

    2 november 2012 om 11:16

    Login om te reageren
    • volvov70 zegt

      2 november 2012 om 11:23

      @zeeuw: meme abuse…

      Login om te reageren
    • Joerek zegt

      2 november 2012 om 11:38

      @zeeuw: Je plaatjes met tekst worden zo langerzamerhand nogal vermoeiend en niet vernieuwend…

      Login om te reageren
    • timberleek zegt

      2 november 2012 om 11:56

      @zeeuw:

      that gtr of die gtr. niet dat gtr

      Login om te reageren
      • SimonMc zegt

        2 november 2012 om 12:53

        @timberleek: Hij heeft wel gelijk. De originele tekst is “Dat Ass”

        Login om te reageren
        • timberleek zegt

          2 november 2012 om 17:29

          @SimonMc:

          ok dat wist ik dan weer niet.

          is “Dat” dan een afkorting van iets ofzo?

          Login om te reageren
          • SimonMc zegt

            2 november 2012 om 20:51

            @timberleek: Geen afkorting. Hoe moet ik het zeggen, eerder spreektaal ofzo.

            Een soort Hip-hop/Rap/Neger/Prison-lingo/Slang taaltje. You feel me bro?

            Login om te reageren
  3. BMW_Li zegt

    2 november 2012 om 11:23

    Weer een mooie upgrade.
    Wat ik mij wel nog steeds afvraag is of de wachtrij voor een nieuwe GTR nog steeds zo lang is. Vroeger moest je namelijk 2 jaar wachten op je nieuwe GTR
    Anders bestel je nu bijvoorbeeld een nieuwe GTR 2013 en je ontvangt de auto pas in 2014.

    Login om te reageren
    • berlinetta zegt

      2 november 2012 om 12:01

      @BMW_Li: En in de tussentijd is er alweer een nieuwe upgrade

      Login om te reageren
      • BMW_Li zegt

        2 november 2012 om 12:23

        @berlinetta: Ja dat bedoel ik ook, maar ik weet niet hoelang de wachtrij nu is. Laatst hoorde ik nog een gerucht dat het 18 maanden is, maar weet niet of dat zeker is.

        Login om te reageren
  4. norge zegt

    2 november 2012 om 11:26

    Krijg gewoon medelijden met die VA euh Porsche rijders.

    Login om te reageren
    • solmatje zegt

      2 november 2012 om 12:07

      @norge: Vraag me af of ze er van wakker liggen.. Maar wat kost zo’n GT-R 550 pk? 150k? Dan ga ik ook voor een GT-R..

      Login om te reageren
      • kaasboerin zegt

        2 november 2012 om 12:12

        @solmatje: Prijs/peekaas..
        Lekker simpel hè?

        Login om te reageren
        • solmatje zegt

          2 november 2012 om 12:14

          @kaasboerin: Ja idd.. plus dat deze bak iedereen stront rijdt in die prijsklasse!

          Login om te reageren
          • kaasboerin zegt

            2 november 2012 om 12:17

            @solmatje: Ja, maar jij niet.

            Login om te reageren
            • solmatje zegt

              2 november 2012 om 12:20

              @kaasboerin: ok baas..

              Login om te reageren
      • mout zegt

        2 november 2012 om 12:13

        @solmatje: Vraag me af of jij al wakker bent.
        Zoals altijd staat de prijs onder het artikel. 132.500 voor 530pk, 231.900 voor 550pk. Zou zo maar kunnen dat er dan iets meer aangepast wordt dan die 20 pk alleen.

        Login om te reageren
        • solmatje zegt

          2 november 2012 om 12:19

          @mout: Nu ben ik wakker! Ziek prijs verschil.. Als ik 250k te besteden had zou ik misschien toch voor een Gallardo of een 458 gaan..

          Login om te reageren
        • bungabungastig zegt

          2 november 2012 om 12:34

          @mout: alle versies hebben 550 pk. prijs id vanaf 135k, de 100k extra voor de egoist-uitvoering zit dacht ik vooral in luxe aankleding.

          Login om te reageren
        • kickass zegt

          2 november 2012 om 16:34

          @mout: Maar de Egoist is toch ook gelimiteerd?

          Login om te reageren
          • mout zegt

            2 november 2012 om 17:49

            @kickass: Ja, op 550 pk ;-)

            Login om te reageren
          • mout zegt

            2 november 2012 om 18:57

            @kickass: Zijn de meeste egoïsten niet een beetje gelimiteerd? ;-)

            Login om te reageren
      • oli4k zegt

        2 november 2012 om 15:55

        @solmatje: Prijzen staan in blokje onderaan het artikel. € 231.900,- voor de snelle uitvoering. Prijzige upgrade dus als hij werkelijk een ton duurder is voor 0,2 seconden sneller naar de honderd.

        Login om te reageren
    • ej20g zegt

      2 november 2012 om 13:14

      @norge: ik anders niet. Zou als Porsche rijder eerder medelijden hebben met R35 GT-R rijders omdat ze in een auto rijden die zijn “voorganger” niet goed opvolgt. Al heeft deze R35 GT-R geen echte voorganger. Maar het blijft wel echt een fantastische machine.

      Login om te reageren
    • voytekbe zegt

      2 november 2012 om 17:22

      @norge: Ja ze liggen erg wakker van het feit dat de Nissan aan de rode lichten in enkele tienden sneller aan de 50km/u gaat zitten. Geef mij maar de ’trage’ Porsche, dan rijd ik tenminste in stijl

      Login om te reageren
      • imba zegt

        2 november 2012 om 19:15

        @voytekbe: Nee, je rijdt dat voor lul…in een platgeslagen Kever met downsyndroom.

        Login om te reageren
  5. pieter-jan_catteeuw zegt

    2 november 2012 om 11:28

    Zo moet dat. Wel jammer als je net een 2012 hebt gekocht en dan is die 2013 net iets beter. Voor een OCD auto en dito eigenaar is dat verschrikkelijk.

    Porsche mag van mij nog steeds het AWD concept gebruiken voor een 959 revival limited edition GTR killer. Transaxle en AWD centre diff in de neus – twee cardan assen. Belangerijk is een full AWD diff met een actieve vermogensverdeling van ieder wiel gericht naar maximaal rubber gebruik, het elemineren van onderstuur en een RWD mimickende controle vd achterste sliphoek. Zo kunnen computer en chauffeur samen het utopische neutraalstuur benaderen.

    En, om de GTR de loef af te steken, kan je de diffs met electromotoren beïnvloeden – ipv koppel platen – zodat je met recupperatie en effecientie werkt – ipv frictie en afremming. Hoe minder weerstand hoe meer vermogen en omgekeerd. Dus kan je met electromotoren de wielen afremmen of assisteren om de diff functie naar wens te beïnvloeden. Kan het op de satteliet wieltjes ve diff? Waarom niet? Dan moeten de electromotoren niet de snelheid vd assen zelf evenaren. Het zou de moeite waard zijn voor de patenten alleen al – ofniet?
    En niet magnetische electro motortjes graag – zodat we niet onder de duim vd Chinezen zitten.

    En maak het lekker breed en poreus als de 959 of zijn moderne equivalenten bij Techart en Gemballa. De 918 mag wel niet vernederd worden dus maak het een lichtgewicht ipv een peekaa monster. Misschien zelfs eentje zonder turbos. Dan doen de tuners achteraf wel. Zolang de 911 maar de GTR kan evenaren.

    Login om te reageren
    • zeeuw zegt

      2 november 2012 om 11:34

      @Pieter-Jan Catteeuw:

      Login om te reageren
      • dondeboer zegt

        2 november 2012 om 12:01

        @zeeuw: Ben jij 5 jaar oud?

        Login om te reageren
        • solmatje zegt

          2 november 2012 om 12:09

          @dondeboer: Dat wel denk ik, maar plaatje klopt :)

          Login om te reageren
          • gedwongenleaser zegt

            2 november 2012 om 12:45

            @solmatje: plaatje slaat werkelijk nergens op, is alleen bedoeld om te proberen iemand -die iets verteld wat hij/zij niet snapt- in de zeik te zetten.

            Login om te reageren
            • solmatje zegt

              2 november 2012 om 12:49

              @gedwongenleaser: ik neem het terug

              Login om te reageren
            • Lucb zegt

              2 november 2012 om 13:04

              @gedwongenleaser: en om plusjes te krijgen

              Login om te reageren
    • tunefuldjmike zegt

      2 november 2012 om 12:01

      @Pieter-Jan Catteeuw: bedankt voor de pijn in me kop…

      Login om te reageren
  6. SimonMc zegt

    2 november 2012 om 12:59

    En schijnbaar als je nu L1, R1, L1, R1, Links, Links, Rechts, Boven drukt, kom je rechtstreeks bij de eindbaas.

    Login om te reageren
  7. flippert zegt

    2 november 2012 om 13:09

    Alsof er nu wel iemand is die dit rare freakding wil kopen. Een soort Star Wars robot met een Aldi logo erop. Ik blijf het herhalen: in het sportwagensegment telt het merk en niet de specs. De enige reden waarom Nissan dit ding maakt is omdat ze hopen dat het het Vinex-burgerlul imago van hun merk ietsje opvijzelt. Dat geen hond ‘m wil hebben op een enkele nerd na nemen ze op de koop toe.

    Login om te reageren
    • super zegt

      2 november 2012 om 13:37

      @flippert:
      in monaco rijden er anders een behoorlijk aantal rond

      Login om te reageren
    • mashell zegt

      2 november 2012 om 13:39

      @flippert: Dat zegt meer over jou dan over Nissan. Nissan heeft een lange traditie van leuke betaalbare sportwagens. Ja ze hebben een vinex imago maar dat is ten onrechte want ze zijn stukken leuker dan welk ander Japans merk dan ook. Nissan durft nog wel eens iets geks te brengen. Je hebt een punt dat bij sportwagens het merk belangrijker dan de specs is, maar dat doet niets af aan de prestatie die Nissan neerzet. En nee, ik werk niet bij de PR afdeling van Nissan en heb al geen 10 jaar meer een Nissan.

      Login om te reageren
      • flippert zegt

        2 november 2012 om 14:23

        @mashell: ik woon inderdaad niet in een Vinexwijk, nee..

        Login om te reageren
    • redbeams zegt

      2 november 2012 om 23:03

      @flippert:

      Het merk telt en niet de specs???
      Vertel dan maar eens waarom de porsche niet met een 1.2tsi geleverd wordt…al zou dat een boxer zijn?

      Login om te reageren
  8. lamborgfan zegt

    2 november 2012 om 13:34

    Leuk man zo’n playstation GTR!
    5 laps remaining.. You won the race from a porsche 911 turbo!

    Neh.. Dankje blijft een zwaar ding, niet mijn type auto! Slimste jongetje van de klas is niet/nooit de leukste..

    Login om te reageren
  9. Ram-G-maN zegt

    2 november 2012 om 14:03

    Plaatje van een trotse vader met zijn nieuwgeboren zoon. :-)

    Login om te reageren
    • flippert zegt

      2 november 2012 om 14:24

      @AutomotiveDesigner: chinees trotseert Sandy, klampt zich aan auto vast?

      Login om te reageren
  10. Freewarefreak zegt

    2 november 2012 om 14:14

    -edit: dank u, is inmiddels gefixt-

    Login om te reageren
    • flippert zegt

      2 november 2012 om 14:24

      @Freewarefreak: oh ja, klopt, Sandy is alweer overgewaaid

      Login om te reageren
  11. notsobig zegt

    2 november 2012 om 14:31

    Kom maar op met die GTR, mogen de anderen wel bitchen over emoties en playstations terwijl ze alleen de achterlicht van de GTR kunnen bekijken in hun veel te dure bak!

    Denk dat ik dan de grootste glimlach op m’n gezicht zal hebben…

    Login om te reageren
    • flippert zegt

      2 november 2012 om 17:21

      @notsobig: 99% van je medeweggebruikers rijden gewoon van a naar b en hebben niet eens door dat jij de hele tijd krampachtig bitchy bezig bent je achterlichten aan ze te laten zien, potloodventer!

      Zo vermoeiend altijd, al die kleuters die meteen denken dat je ‘een wedstrijdjuh’ wilt doen als je eens wat vlotter optrekt dan de rest, nerds..

      Login om te reageren
  12. sanjo120 zegt

    2 november 2012 om 14:44

    Wel mooi als je een 5 jaar oude gt-r hebt je hebt nog steeds het nieuwste design! Naar de halfords wat ledjes in die bumper en je kunt er weer 10 jaar tegenaan.

    Login om te reageren
  13. Flatfour zegt

    2 november 2012 om 19:58

    Waarom ze bij zo’n auto niet gewoon dry sump toepassen is mij een raadsel?

    Login om te reageren
  14. heidekonijn zegt

    2 november 2012 om 20:08

    Zo moet het. Zo onderhoudt een serieuze autoproducent zijn vlaggeschip en technologiedrager. Hulde.

    Login om te reageren
  15. w0o0dy zegt

    2 november 2012 om 20:58

    UPDATE: Skiddmark.com meldt:”The 2012 model recorded a 7:21 min lap and 0-62mph acceleration of 2.8 seconds and now the 2013 GT-R has raised the bar still further with a lap time of 7:18.6 min and 0-62mph acceleration of 2.7 seconds.

    *Applauds Mizuno!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North