• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Verstappen: ‘Ferrari dominantere weekends dan wij’

Auteur: willeme, gepost 22 juli 2022 om 09:03 – 4 Reacties

Ferrari dominantere

Max Verstappen vindt dat Ferrari dominantere weekends heeft gehad dit jaar.

In de Formule 1 wint meestal de beste coureur in de snelste auto. Gaat het om het kampioenschap, dan komen er meer zaken bij kijken. Met name betrouwbaarheid is enorm belangrijk. Constant scoren levert titels op, uiteindelijk. Tot zover het open deuren intrappen voor gevorderden.

Ferrari dominantere

Verstappen: Ferrari dominantere weekenden

Op dit moment staat Max Verstappen maar liefst 36 punten voor op zijn naaste belager, Charles Leclerc. De Nederlander won dit jaar al 6 races. Toch ziet Verstappen Red Bull niet als het dominante team dit seizoen. Integendeel zelfs!

Over het algemeen denk ik dat wij in het begin achter de feiten aan liepen en Ferrari probeerden te verslaan. Toen hadden zij een paar DNF’s en daar hebben wij natuurlijk van geprofiteerd. Ik denk dus dat wij nog een beetje achter Ferrari zitten. Natuurlijk kan het per circuit verschillen, maar over het algemeen heb ik het idee dat Ferrari meer dominante weekenden heeft dan dat wij hebben gehad.

Max Verstappen, zet Ferrari in de favorietenrol.

Bij Red Bull spelen er een paar dingetjes mee. Ten eerste liggen de verhoudingen nu compleet anders. Vroeger was Red Bull het team met de beste wegligging in de bochten, maar was de topsnelheid relatief laag. Dat is nu andersom. Dus de banen waar ze voorheen relatief competitief waren, zijn nu (wederom relatief gezien) een grotere uitdaging.

Ferrari dominantere

Daarnaast zit Red Bull nog met een beetje overgewicht. Dat zorgt voor – naar het schijnt – zo’n 0,3 tot 0,4 seconde per ronde. Met name in de kwalificaties speelt dat mee, waar er met bijna lege auto’s gereden wordt.

Tenslotte had Red Bull een mispeertje met de afstelling van de RB18 afgelopen weekend, aldus Verstappen:

Het was niet alleen bandengerelateerd. Ik denk dat het ook aan de set-up van de auto lag. Niet alleen de afstelling, maar ook de packaging. Ik denk dat dat niet correct was in Oostenrijk. Daar kwamen we wel achter. Ik hoop dat we met de dingen die we geleerd hebben, hier competitiever zullen zijn.

Via: Autosport.

Om met Jaap en Kees Jansma te spreken: waarvan akte! Dan is het nu hoge woord aan jullie. Is Red Bull inderdaad minder? Of zit het heel erg dicht bij elkaar en doet Verstappen een ‘Hamilton’ door met een enorme voorsprong de underdog-positie te kiezen? Laat het weten, in de comments!

Meer lezen? Check hier alles dat je over de GP van Frankrijk 2022 moet weten!

Ook interessant!

  • Video: Max Verstappen GP Frankrijk Track Guide
  • Video: Max Verstappen doet rondje op Red Bull Campus met RB7
    Video: Max Verstappen doet rondje op Red Bull Campus met RB7
  • Max Verstappen heeft megadeal met Red Bull rond
    Max Verstappen heeft megadeal met Red Bull rond
  • Video: Verstappen op Zandvoort

Nieuwste artikelen

  • De stationwagon van Dacia komt eraan: dit weten we tot nu toe
  • Video: Achtervolging politie vs Porsche Macan
  • Laadprijzen in Nederland: dit zijn de duurste en goedkoopste tarieven in jouw gemeente
  • De Bentley van Ali B is verkocht: zoveel leverde hij op!
FacebookTweetPinLinkedIn

Ferrari, frankrijk, Max Verstappen, paul-ricard, Racing, Red Bull Racing

Vorig bericht: « Autodiefstal in Nederland gaat de verkeerde kant op
Volgend bericht: Ga jij binnenkort met deze auto naar je werk? »

Lees Interacties

Reacties

  1. Dutchdriftking zegt

    22 juli 2022 om 09:13

    Ik denk dat de afstelling in Oostenrijk inderdaad niet optimaal was, dit komt mogelijk daar ze minder tijd hadden met de sprintrace. Daar Ferrari een heel goede wagen heeft gebouwd welke veel minder afstelling nodig heeft is dat hun voordeel geweest afgelopen weekend. En het is natuurlijk altijd een gokje welk aero-pakket je er op gaat zetten/.mee neemt. Ik denk dat het ‘overgewicht’ ook best een rol kan spelen in de bandenslijtage. Wanneer je onder het minimum gewicht zit en dus gewicht moet toevoegen kan je dit doen op de plekken waar je er voordeel van hebt.

    Login om te reageren
  2. Robert zegt

    22 juli 2022 om 10:44

    Ik denk dat Ferrari vooral qua teamstrategie hopeloos achter Red Bull aan hobbelt. Los van de DNF’s hebben ze hier inmiddels een karrenvracht aan punten mee laten liggen.

    Login om te reageren
  3. gregorius zegt

    22 juli 2022 om 11:13

    Ferrari had bij de meeste races dit seizoen een duidelijk snellere auto. De RB en de Ferrari gaan nu allebei vergelijkbaar veel kapot. Eigenlijk finishen er nooit 4 RB’s en Ferrari bij de eerste 4 en dat is natuurlijk raar.
    Het feit dat MV voor CL staat ligt ook zeker aan Ferrari; ze hebben toch wat rare beslissingen gemaakt daar!
    Persoonlijk denk ik dat Ferrari de beste papieren heeft om het kampioenschap te winnen; als Sainz, met zijn hervonden snelheid, nog 3 wedstrijden een 1-2tje scoort tov van een MV op plaats 3, staat Leclerc gewoon al weer naast MV. Met andere woorden: ze hebben het gewoon in eigen handen!
    Met Ferrari heb ik verder weinig (historie, maar gekke snuiters en in de Schumi tijd gewoon walgelijke arrogante mensen).
    Leclerc is een gewoon een volgend rijke-luis-kind (net zoals Sainz). Dus in dat geval zijn ze niet heel veel more likable dan MV. Dus MV heeft alleen nog maar 1 streepje voor omdat hij soms als heerlijke botte lul dingen zegt; ik kan er zo van genieten als niet-Nederlander daar helemaal ontdaan van worden.

    Login om te reageren
  4. pomoek zegt

    22 juli 2022 om 12:09

    Tja, het wordt waarschijnlijk weer een mv/cl verhaal dit weekend. Tenzij er iets geks gebeurt. MB gaat naar verwachting op 30 sec. eindigen op Ferrari en RB. Elk race weekend weer dat verhaal dat ze er nu echt dicht op zitten. Alleen met dikke mazzel gaan die nog een race winnen dit jaar.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North