• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Verstappen: “Geen angst voor demotie naar Toro Rosso”

Auteur: jaapiyo, gepost 28 mei 2018 om 11:55 – 57 Reacties

MV33


Misschien is een ‘No Fear’ sticker op de RB14 een puik idee?

Na een dramatische zaterdag, reed Max Verstappen gisteren in Monaco een volwassen race (verslag) waarin hij aan het eind twee puntjes sprokkelde. Dit resultaat kan je op twee manieren benaderen. Als je de zondag apart beschouwt, was het een puike prestatie om vanaf de laatste startplaats de top-10 in te rijden. Max was eigenlijk de enige die een paar man op de baan in wist te halen, meer dan de negende plaats zat er niet in. Zeker niet als je meeneemt wat de gevolgen waren geweest als Max zijn auto nóg een keer in de vangrails had gehangen.

Doch als je het hele weekend beschouwt, kan je niet anders dan concluderen dat Max een vrijwel zekere overwinning weggegooid heeft. Immers: zelfs áls Ricciardo hem in een eerlijk duel verslagen had op zaterdag, had Red Bull Racing Max vrijwel zeker voorbij de Ozzie geloodst in de race op het moment dat de laatste zijn technische problemen kreeg. Al is het maar omdat ze zouden weten dat Max in tegenstelling tot Vettel honderd procent zeker een poging had gewaagd zijn teammaat te verschalken…

Woulda Coulda Shoulda’s tellen niet in de sport noch in het echte leven, maar zelfs voor Max is het onzeker hoe vaak de kans nog een keer voorbij komt om Monaco te winnen. Mocht dat op een of andere manier niet meer gebeuren, zal ook MV33 zelf nog weleens terugdenken aan de race van 2018. Op dit moment lijkt Max echter maar één ding te willen en dat is vooruitkijken naar de volgende en net doen alsof het hele incident helemaal niet gebeurd is.

Waarschijnlijk zou Max het liefst vandaag nog de Canadese Grand Prix winnen en daarmee al zijn criticasters en haters de mond snoeren. Doch deel van de roem en zijn functie als entertainer is nou eenmaal dat dit niet kan. En dus kon Max ook een brutale vraag van de Limburger (onder het mom van ‘kritiek op het internet’) niet ontwijken, over of hij bang was dat hij teruggezet zou worden naar Toro Rosso, zoals zijn voorganger Daniil Kvyat overkwam. Uiteraard wil Max daar niks van weten:

Terug naar Toro Rosso? Dat kan helemaal niet. En het is makkelijker om iemand uit te schelden via de een of andere chat dan recht in zijn gezicht. Ik noem dat soort mensen keyboardwarriors.

Van de suggestie van Helmut Marko dat hij maar eens een gesprek moet aangaan met Max, wil de Nederlander eveneens niks weten:

We bellen sowieso na elke race, maar apart over de crash praten lijkt me niet nodig. Ik weet zelf ook wel dat ik fout zat. De oplossing: niet de muur in rijden.

Waarvan akte. In Canada eindelijk maar eens een cleane race neerzetten dan en iedereen owneren…

Ook interessant!

  • Video: Max Verstappen stelt Monaco aan je voor
    Video: Max Verstappen stelt Monaco aan je voor
  • Max Verstappen wereldkampioen
    Hoe kan Max Verstappen wereldkampioen worden?
  • Video: Verstappen owneert Bottas
  • Video: Verstappen en Hamilton vechten het uit

Nieuwste artikelen

  • Nieuw automerk uit controversieel land, maar het is geen Chinees!
  • Is de dieselauto dood en begraven?
  • Doemscenario: komende jaren meer verkeersdoden
  • Video: Dit ongeluk zie je van een kilometer ver aankomen
FacebookTweetPinLinkedIn

Formule 1, Helmut Marko, Max Verstappen, Racing, Red Bull Racing

Vorig bericht: « Mansory Bentayga voor oud-Feyenoorder Elia
Volgend bericht: Zo verdien jij straks aan elektrische laadpalen »

Lees Interacties

Reacties

  1. marcus1963 zegt

    28 mei 2018 om 12:13

    Wachten op een regen race

    Login om te reageren
    • fiscaal zegt

      28 mei 2018 om 12:58

      @marcus1963: inderdaad. Volgens mij was de laatste regenrace ook Brazilië 2016. Raar zo weinig regenraces meer.

      Login om te reageren
      • Jochempie zegt

        28 mei 2018 om 13:05

        @fiscaal: Kut global warming.

        Login om te reageren
      • C70_99 zegt

        28 mei 2018 om 13:09

        @fiscaal: Was dat niet Singapore 2017 (waar we liever niet aan terugdenken)?

        Login om te reageren
        • RutgerK zegt

          28 mei 2018 om 17:33

          @c70_99: Het regende wel heel hard net voor de race maar bij de start was het circuit weer zo goed als droog.

          Login om te reageren
      • ramshoek zegt

        28 mei 2018 om 16:43

        @fiscaal: China 2017

        Login om te reageren
      • thestino zegt

        29 mei 2018 om 10:20

        @fiscaal: Áls het dan al eens regent tijdens de race wordt deze toch stilgelegd, wegens “te gevaarlijk” belachelijk gewoon!

        Login om te reageren
  2. torsen zegt

    28 mei 2018 om 12:20

    Het is dat Ricciardo panne had gisteren en dat de regie op een aanval van Vettel zat te hopen anders achtte ik de kans groot dat we 60% van de wedstrijd naar een inhaalrace van Max zaten te kijken.

    Hoop screentime = Blije sponsoren = Blije Red Bull

    Login om te reageren
    • fiscaal zegt

      28 mei 2018 om 13:01

      @torsen: ja ik dacht gisteren ook even dat de muur van Max door de marketingafdeling van RB was bedacht. Meer in beeld kom je niet met Ric op 1 en Max vanaf 20 naar voren.

      Login om te reageren
    • BrutaalAapje zegt

      28 mei 2018 om 14:15

      @torsen: In het gunstigste geval lukt de inhaalactie. De kans is ook groot dat ze elkaar weer van de baan rijden. Dan zie ik liever team-orders…

      Login om te reageren
  3. berlinetta zegt

    28 mei 2018 om 12:20

    De situatie met Kvyat en Max was toen wel anders in mijn ogen. Kvyat is geen topcoureur en dat wist Red Bull ook wel. Max was het grootste talent van dat moment en dat wist Red Bull ook. Ik vond de wisseling dan ook niet zo raar.

    Nu is er volgens mij niet veel veranderd. Max heeft een aantal domme fouten gemaakt, maar is nog altijd het talent dat hij is. En met wie zouden ze moeten ruilen dan? Gasly doet het heel aardig, maar ik zou hem niet inruilen voor Max. Hartley kan volgens mij nog steeds niet geloven dat hij in de F1 rijdt. Misschien dat ze Max verhuren aan Renault en dat Sainz het mag proberen. Sainz maakte er in mijn ogen vorig seizoen echter ook een potje van dus of je daar nou zoveel mee opschiet?

    Als ik Red Bull was zou ik Max ook eens goed wakker schudden. Wees streng voor hem, maar geef hem ook het vertrouwen dat hij nodig heeft. Dan komt het wel weer goed.

    Login om te reageren
    • jaapiyo zegt

      28 mei 2018 om 12:28

      @berlinetta: Kvyat is samen met Vergne nog steeds de enige die als F1-teamgenoot van Ricci meer punten heeft gescoord in een seizoen dan Ricci. Tuurlijk, er zat ook wat geluk bij dat Ricciardo een paar keer uitviel, maar hij zat er dicht genoeg op om ‘m dus uiteindelijk zelfs te verslaan. Kwalificatieduel was dat jaar 12:7 voor RIC.

      Login om te reageren
      • berlinetta zegt

        28 mei 2018 om 12:31

        @jaapiyo: Kvyat was ook zeker niet slecht, maar ik zou hem geen absolute top willen noemen. Ricciardo heeft ondertussen wel bewezen dat hij mee kan met de besten, vooral door zijn constante presteren.

        Login om te reageren
    • lekkerlinksrijden zegt

      28 mei 2018 om 12:31

      @berlinetta: een beetje meer coaching en ondersteuning en een beetje liefde doet een hoop. Hij is jong en onbezonnen en ik houd daar wel van. Hij brengt kleur aan een race en gevechten op de baan. Dat is wat wij willen zien toch? Als je de inhaalacties van Max eruit haalt wat blijft er dan over van de race van gisteren? Behalve dat Leclerc piloot wilde worden blijft er 1 grote optocht over. In Baku was het ook genieten, mede door Max. Doet hij alles goed? Nee zeker niet, maar geef hem de tijd en dan is hij 1 van de kanshebbers op de WK-titel. En ik ben geen Max fanaat, maar iedereen kan zien dat hij goed kan sturen

      Login om te reageren
  4. maxidyne zegt

    28 mei 2018 om 12:27

    Helaas leert hij nog niet van zijn fouten. Maar aan de andere kant is hij wel altijd spectaculair.

    Login om te reageren
    • dees zegt

      28 mei 2018 om 15:52

      @maxidyne: Probleem is dat hij geregeld op een negatieve wijze spectaculair is. Dat zou ik ook kunnen.

      Hij moet eens in de spiegel kijken en accepteren dat hij slecht bezig is en dat de problemen grotendeels zijn fout zijn. Maar ik denk dat hij teveel ja-knikkers om zich heen heeft die hem verzekeren dat het allemaal niet zijn schuld is.

      Login om te reageren
  5. w0o0dy zegt

    28 mei 2018 om 12:28

    Het team (management) gaat met Max kijken hoe ze de opbouw van het weekend anders kunnen aanpakken waardoor Max zichzelf minder onder druk zal zetten en wat minder risico zal nemen. In de kwalificaties en in de race moet je hard gaan.. de rest is opbouw en daar zou je ook met iets minder dan 100% toe kunnen. Heeft verder als voordeel dat zijn power-unit wellicht iets beter heel blijft en er minder penalties opgelopen worden later in t jaar.

    Login om te reageren
  6. jannemaneke zegt

    28 mei 2018 om 12:32

    Zondag apart beschouwen? Wat voor grap is dat? Dan kan je zowel alle blunders die hij dit seizoen gemaakt heeft laten voor wat ze zijn. Hij heeft nog heel wat te bewijzen alvorens hij zijn verspeelde krediet terug heeft.

    Login om te reageren
    • w0o0dy zegt

      28 mei 2018 om 12:40

      @jannemaneke: heel simpel.. het (eigenlijk vrij kleine) foutje in Fp3 is hem aan te rekenen. Maar het zorgde door veel pech voor een olielekkage en aangezien het team dit pas zag toen de auto klaar had moeten zijn voor de kwalificatie kon niemand nog voorkomen dat Max geen kwalificatie kon rijden. Is dat Max zijn schuld? Indirect misschien maar ook niet goed van het team. En bovendien maak je een foutje veel te groot door ook alle gevolgen mee te nemen in je oordeel.

      Had Max met een reserve auto kunnen kwalificeren zoals in het verleden dan was het gevolg van de Fp3 crash vele malen kleiner geweest.

      Login om te reageren
      • berlinetta zegt

        28 mei 2018 om 13:59

        @w0o0dy: Is de versnellingsbak dan niet kapot gegaan door de crash van Max?

        Login om te reageren
        • w0o0dy zegt

          28 mei 2018 om 14:04

          @berlinetta: 1) ja de crash veroorzaakt het probleem 2) dat is geen zekerheid, het is pech.. een iets ander tikje had waarschijnlijk alleen carbon schade opgeleverd.
          3) het feit dat het team de schade aan de bak niet heeft opgemerkt totdat het te laat was daar heeft Max geen invloed op en kun je hem dus niet aanrekenen.

          Login om te reageren
          • unknown234 zegt

            28 mei 2018 om 14:34

            @w0o0dy: max niet aan te rekenen? Ik noem dit gewoon causaal verband..een vloeit voort uit het ander. Guilty!

            Je kan namelijk ook stellen dat wanneer hij er niet uit was gevlogen het team meer tijd had gehad voor controles ipv (extra) reparaties door een crash.

            Login om te reageren
            • w0o0dy zegt

              28 mei 2018 om 16:30

              @unknown234: & @berlinetta: had de crash redelijkerwijze ook NIET kunnen resulteren in de lekkage van de versnellingsbak? Jazeker. Kennelijk lag de schade aan de bak niet voor de hand anders had het team de bak beter gecontroleerd of preventief vervangen. Bijvoorbeeld als hij hard achterstevoren de rail in was geknald en de bak de klap op had moeten vangen. Nu werd het team verrast door het feit dat er een lek was… Vlak voor de kwalificatie. Ze hadden het niet goed onderzocht en toen men erachter kwam was er geen tijd meer voor een gearbox wissel.

              Dus is de schade wel gevolg van (idd causaal verband) maar het niet kunnen kwalificeren is dan weer GEEN causaal verband aangezien het team de schade verkeerd heeft beoordeeld.

              Login om te reageren
          • berlinetta zegt

            28 mei 2018 om 15:17

            @w0o0dy: Ja ik snap op zich wel wat je bedoelt, maar als Max niet was gecrasht dan durf ik met 99,99% te zeggen dat hij wel had kunnen kwalificeren.

            Login om te reageren
    • rhellema zegt

      28 mei 2018 om 12:55

      @jannemaneke: die blunders mag hij ook maken als je ziet hoeveel blunders Red Bull vorig seizoen gemaakt heeft ten aanzien van Verstappen.

      Login om te reageren
    • kareljansen zegt

      28 mei 2018 om 19:03

      @jannemaneke: als je de eerste etappe van de giro apart zou bekijken, dan had Tom hem gewoon weer gewonnen dit jaar!

      Login om te reageren
  7. w0o0dy zegt

    28 mei 2018 om 12:34

    Overigens moet je mensen die dit soort dingen roepen links laten liggen. 1) ze snappen niets van F1 of 2) ze hebben een agenda (Zoals bijvoorbeeld Perez).
    3) Als Ricciardo de beste rijder van t veld is.. ga je dan de man die hem qua snelheid eigenlijk altijd aan kan degraderen? En wie zet je op z’n plek? Gasly? Doet het goed maar rijdt wel Een seconde per rondje (of meer) langzamer. Gaat ie dan net zo snel zijn in de Redbull? Houdt ie hem dan nog wel uit de muur? Of is de Redbull RB14 misschien een auto die goed is tot de limiet en bijt zo gauw je eroverheen gaat?

    Login om te reageren
  8. MaartenD zegt

    28 mei 2018 om 12:42

    Zo koppig als een ezel…gaat lekker zo met Verstappen Junior

    Login om te reageren
  9. viezefreddyw zegt

    28 mei 2018 om 12:45

    Vorig jaar ging was de auto van Red Bull kudt en viel Verstappen uit door veel pech. Toch heeft hij zijn contract verlengd en vertrouwen uitgesproken in het team. Nu is het andersom. Het zal wel erg zuur zijn als ze hem nu straffen om fouten. Ik ben er van overtuigd dat er een moment komt dat hij er van gaat leren en goed gaat presteren.

    Login om te reageren
    • rufctr01 zegt

      28 mei 2018 om 12:50

      @viezefreddyw: amen! Zo denk ik er ook over! Max heeft Red Bull een kans gegeven en nu zijn zij ook aan de beurt. Max komt er wel, hij moet nog een beetje volwassener worden. Hij brengt iig muziek in de F1, het is jaren lang totaal niet spannend geweest.

      Login om te reageren
    • rhellema zegt

      28 mei 2018 om 12:57

      @viezefreddyw: juist, jij snapt het tenminste!

      Login om te reageren
    • paulvtec zegt

      28 mei 2018 om 13:16

      @viezefreddyw: Iets met spijker op zijn kop. 1 van de beste reaguursels ?.

      Login om te reageren
    • dees zegt

      28 mei 2018 om 15:50

      @viezefreddyw: Probleem is dat hij veel domme fouten maakt, er zijn teams in race klasses waar coureurs ontslagen worden als ze teveel domme fouten maken, omdat het simpelweg teveel geld kost. Zoals de fout zaterdag, dit was gewoon olie dom. Hij zat in de outlap, word ingehaald en had de auto moeten zien want hij zat al voor hem en toch doet hij dit.

      Login om te reageren
      • viezefreddyw zegt

        28 mei 2018 om 16:03

        @dees: Vorig seizoen kostte het het team ook heel veel geld door alle malheur en gedoe waardoor Verstappen zijn races niet kon uitrijden en heel veel punten mistte. Zo werkt het. Ben het heus wel met je eens hoor, dat Verstappen te veel domme fouten maakt in dit seizoen. Maar hij heeft ook laten zien wel degelijk te kunnen racen en een groot talent te zijn. Nadeel is vaak dat je zo goed bent als je laatste race, dus al zijn eerder (indrukwekkende) prestaties worden dan vergeten.

        Login om te reageren
        • autoriteit zegt

          28 mei 2018 om 20:45

          @viezefreddyw: precies, mensen vergeten erg snel blijkt wel. Bijvoorbeeld dat hij op zijn 20e al 3 races heeft gewonnen en daarnaast al veel podiumplaatsen heeft behaald. Nu gaat het even wat minder, maar de vorige race was hij ook nog 3e. Ook dat lijkt al vergeten.

          Max moet deze periode even door en het komt echt wel goed met hem.

          Login om te reageren
    • jprc zegt

      28 mei 2018 om 16:04

      @viezefreddyw: juistem. Daarbij weet Redbull dat ze met max een risico nemen, hij is nog jong en hij zal zichzelf altijd willen bewijzen. Het gebrek aan ervaring in de lagere opstapklassen (slechts 1 jaartje F3) breken hem af en toe op en dat resulteert in foutjes zoals op zaterdagochtend. Hij heeft al mooie dingen laten zien en daar heeft Redbull mede van geprofiteerd. Daarbij was het, zoals je al opmerkte, vorig jaar de auto die hém beroofde van goede klasseringen en toch heeft max aldoor het vertrouwen in het team uitgesproken.

      Login om te reageren
  10. pomoek zegt

    28 mei 2018 om 12:51

    Goh, opportunisme in de F1, wie had dat gedacht?
    Verstappen 3e in Spanje: Het keerpunt! Vanaf nu gaat alles goed! Verstappen in de spits en Oranje kan naar het WK!
    Verstappen crasht in Monaco: Hij kan er niets van, moet maar weer skelters gaan rijden, leert niet van zijn fouten en Ricciardo is de beste coureur van de wereld!

    De waarheid ligt zoals altijd in het midden. Verstappen is snel, maar ongeduldig. Dat heeft hem al tenminste 50 punten gekost dit seizoen. Terug naar STR tijdens het seizoen is volgens mij geen oplossing. Wie gaat er dan in de RB14 zitten? Sainz? Daar gaan ze niet meer punten mee pakken, die speelt nu 2e viool bij Renault. Gasly? Weer een jonge hond voor de leeuwen gooien? Dat wordt een ramp.

    Natuurlijk. Verstappen is uit vorm. Hij kan nog steeds hard rijden maar moet werken aan zijn focus en iets meer lange termijn denken. Daar moet hij, en het team zeker aan werken. Stop met het opleggen van onnodige druk (jongste pole zitter ooit, jongste wereldkampioen ooit enz). Zie je dat die in een vrije training te hard gaat: Fluit ‘m terug. Dat soort werk. Werken als een manager dus. Dat is toch wat Horner voor zijn naam heeft staan? Aan de slag dan!

    Login om te reageren
    • rhellema zegt

      28 mei 2018 om 13:02

      @pomoek: en Verstappen moet ook leren om in de spiegel te kijken na iedere race. Niet alleen als het fout is gegaan maar ook als hij wel een goede race gereden heeft. Hoe komt het dat ik nu wel een goede positie heb? Die vraag moet hij zichzelf nog leren te stellen en daar ook eerlijk op durven antwoorden. Dat, gecombineerd met zijn talent zal hem uiteindelijk één of meerdere WK’s brengen.

      Login om te reageren
      • pomoek zegt

        28 mei 2018 om 13:06

        @rhellema: helemaal mee eens. Nog teveel “ik” win en “we” hebben verloren mentaliteit”. Of erger nog: ” hullie” (het team) heeft verloren.

        Login om te reageren
      • paulvtec zegt

        28 mei 2018 om 13:22

        @rhellema: Gedeeltelijk mee eens. Echter het team hoort zijn coureurs te managen. Zolang het goed gaat hoef je de mensen niet te horen. Echter een jonge coureur heeft nog begeleiding nodig. We vergeten voor het gemak dat Max 20 jaar is en nog steeds jong in de formule 1. Het is een buitengewoon talent dat zeker zal ontpoppen tot iets moois in de komende jaren. Hij is gretig maar wel vermakelijk. De saaiste race van het jaar werdt opgeleukt door inhaalacties die ik niet veel anderen heb zien maken. Zelfs de jongens vooraan niet die er een optocht van maken ondanks dat ze meer topsnelheid hebben. Dat was echt een lachertje.

        Login om te reageren
        • pomoek zegt

          28 mei 2018 om 14:02

          @paulvtec: Ik heb me dan ook enorm gestoord aan die “ouwe rotten” in de F1. Meh, je kan hier niet inhalen. Ricciardo reed 2 seconden per ronde langzamer dan dat hij normaal zou kunnen, dan geloof ik niet dat het onmogelijk is om ergens je auto er naast te prikken. Doe dan in ieder geval alsof je er een race van wil maken. Maar Vettel Hamilton Raikkonen en Bottas vonden het volgens mij wel best.

          Login om te reageren
      • dawwg zegt

        28 mei 2018 om 13:26

        @rhellema: Als je denkt dat Max (of RB) dat niet al 10 jaar doet, weet je niet hoe topsport werkt.
        En in de media het achterste van je tong laten zien hoort dat ook al helemaal niet bij; dat is een heel moeilijke stoelendans van politiek, tactiek en imago die voor elk race-interview voor-besproken wordt.

        Login om te reageren
        • rhellema zegt

          28 mei 2018 om 14:15

          @dawwg: hij zal het ongetwijfeld met het team wel doen ja, maar ik denk dat het voor hem dan ook klaar is. Ik bedoel meer dat hij dat soort momenten eens in zijn uppie op zijn hotelkamer moet doen…gewoon even helemaal in zichzelf keren om op zoek te gaan.

          Login om te reageren
  11. ikleesookoverautos zegt

    28 mei 2018 om 14:14

    Hier zitten ook genoeg keyboardwarriors.

    Login om te reageren
  12. mashell zegt

    28 mei 2018 om 14:53

    Waarom zou Verstappen niet teruggezet kunnen worden naar Torro Rosso?

    Login om te reageren
    • dees zegt

      28 mei 2018 om 15:49

      @mashell: Omdat Max zijn ego dit niet aan zou kunnen.

      Login om te reageren
    • w0o0dy zegt

      28 mei 2018 om 16:35

      @mashell: take your pick…. Contract met clausules waardoor hij weg kan, schadeclaim/doorbetaling van Max ook als hij niet zou rijden, geen betere rijder beschikbaar voor een reëel bedrag. Max is simpelweg enorm snel dus als ze de kleine details verbeteren dan hebben ze een perfecte kopman waar ze nog jaren mee kunnen scoren…

      Login om te reageren
      • mashell zegt

        29 mei 2018 om 07:07

        @w0o0dy: tja, ik neem niet aan dat Red Bull niet zo dom is zulke clausules in het contract op te nemen. Max moet wel gaan oppassen, als hij zich niet weet te stabiliseren gaat zijn carrière net als die van dat andere Verstappen top talent, van talent bij een topteam naar talent bij een achterhoede team.

        Login om te reageren
        • w0o0dy zegt

          29 mei 2018 om 07:18

          @mashell: dat hij weg kan als hij geen “race winning car” heeft dat is zeker. Dat er geen betere rijder beschikbaar is ook, al kan dat veranderen als Ricciardo weggaat. Wie gaat er dan nog meer verkassen? Vettel niet, maar Hamilton heeft ook nog niet getekend.. en Bottas heeft ook nog geen verlenging binnen.

          Neemt niet weg dat er een heleboel teams graag Verstappen over nemen. Maar dat er eigenlijk niemand naar Redbull kan die echt beter is.. en je gooit gelijk je lange termijn plan in het water..

          Dus de enige logische stap is meer begeleiding en een plan om Max wat conservatiever en voorzichtiger te maken zonder de snelheid eruit te rammen.

          Login om te reageren
  13. dees zegt

    28 mei 2018 om 15:48

    Dat hij als enige diverse mensen wist in te halen is toch vrij logisch.
    Hij was de enige die met een snelle auto achter flink tragere autos reed.
    En ik heb op tv 2 mensen gezien die hem gewoon voorbij lieten (gingen beide flink van de ideale lijn), ook al ging het om een positie. Waarschijnlijk bang dat Max beide autos van de baan zou knallen.

    Login om te reageren
    • transaxleman zegt

      28 mei 2018 om 16:41

      @dees: Max was niet de enige die achter tragere auto’s reed. Ricciardo miste 160pk en kon versnelling 7 niet gebruiken (8 gebruiken ze toch niet in Monaco), bovendien werkte zn achterremmen niet optimaal. Hij reed dus echt heel veel trager dan Vettel of Hamilton, maar die konden beide niet inhalen.

      Login om te reageren
      • rhellema zegt

        28 mei 2018 om 22:55

        @transaxleman: Ga je ons nu proberen te vertellen dat Verstappen meer dan 160 pk verschil had op de auto’s die hij in heeft gehaald? Als Ricciardo daadwerkelijk 160 pk miste, dan moeten Vettel en Hamilton zich letterlijk de ogen uit de kop schamen en zijn zij dus personen die er voor zorgen dat Monaco een treintje rijden is.

        Login om te reageren
  14. willem1978 zegt

    28 mei 2018 om 17:06

    Waarom geeft het het team, dat miljoenen op jaarbasis spendeert, niet wat geld uit aan een mental coach. Max heeft de natuurlijke snelheid in zich, maar een stukje (mentale) ondersteuning om het weekend op te bouwen kan helpen… wordt tijd dat Max een paar aaneengesloten races foutloos races rijdt, anders kon het wel eens raar lopen met zo’n Dr. Marko op de zijlijn. Contract tot 2020 of niet….

    Login om te reageren
    • lincoln zegt

      28 mei 2018 om 17:26

      @willem1978:

      tis een kind ..
      kan zich beter een keer helemaal de tyfus zuipen en een bushokje slopen om wakker te worden op het politiebureau met een kater ..

      veeeeeeeel beter voor zelfreflectie ..

      Login om te reageren
      • willem1978 zegt

        28 mei 2018 om 17:40

        @lincoln: ik lees dat jij de sport niet snapt….! Ondanks dat het een kind is, verdient hij wel de miljoenen. Ga er maar vanuit dat Mateschitz er wel wat voor terug wil zien. Blijft wel een zakelijke deal…..

        Login om te reageren
        • lincoln zegt

          28 mei 2018 om 17:59

          @willem1978:

          klopt ..
          coureurs die levend verbranden tijdens hun werk zijn het meest waard ..

          ouwe “sport” snapper ..

          Login om te reageren
  15. kempenaer zegt

    28 mei 2018 om 21:11

    Max Verstappen is een sterke autocoureur. Alleen iets meer doseren, geen onnodige risico’s lopen op momenten dat het weinig oplevert en de mogelijk negatieve gevolgen wel flink pijn doen.
    Niet te hijgerig, niet te geforceerd, soms even inhouden en een beter moment kiezen.
    Zonder risico racen kan natuurlijk niet, maar neem ze in Q3 of op bepaalde momenten in de race zelf.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North