• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Verstappen klokt P6 tijdens vrije training, maar… [updated]

Auteur: Dizono, gepost 25 september 2015 om 07:38 – 24 Reacties

Max Verstappen


Natuurlijk is een zesde tijd op een kletsnat Suzuka geen schande. Toch zal Max erop gebrand zijn tijdens de tweede vrije training later vandaag het tempo nog wat op te voeren. En dat heeft alles te maken met de coureur die vandaag de snelste tijd neer zette.

Dat is namelijk niemand minder dan zijn teamgenoot Carlos Sainz. U weet wel, die Spanjaard die de vorige race niet sneller was, maar er toch langs wilde. Hij zette een tijd neer van 1.49,434, waar Verstappen 1.50,940 over een rondje Suzuka deed. Sainz wil -begrijpelijk- laten zien sneller te zijn dan Verstappen en slaagt daar vandaag, met een waanzinnig goede ronde, bijzonder goed in. Het is daarmee voor het eerst dat een Toro Rosso de snelste tijd klokt tijdens een vrije training.

Tussen de twee Toro Rosso’s vinden we -in slagvolgorde- Daniil Kvyat, Nico Rosberg, Sebastian Vettel en Lewis Hamilton. Diverse coureurs schoten er op het glibberige Japanse asfalt vanaf, waaronder ook Max. In de door regen gedomineerde training was er slechts een kortstondig moment waarop de intermediates gebruikt konden worden in plaats van de full wet-banden en daarmee werden dan ook de beste tijden gezet. Liefst acht coureurs wisten tijdens de eerste training überhaupt geen tijd neer te zetten.

Update: ondertussen is ook de eveneens door regen gedomineerde tweede training achter de rug, daarin zette Verstappen de achtste tijd neer. Sainz was een tiende sneller en noteerde de zevende tijd.

Ook interessant!

  • Video: Max Verstappen stelt Monaco aan je voor
    Video: Max Verstappen stelt Monaco aan je voor
  • Max Verstappen wereldkampioen
    Hoe kan Max Verstappen wereldkampioen worden?
  • Video: Verstappen owneert Bottas
  • Verstappen valt uit in tweede vrije training

Nieuwste artikelen

  • Autoblog-lezer showt z’n dikke Fiesta
  • Video: BMW X5 koppen voelt zo
  • Deze Bentley is de beste wintersportbeuker, hier is het bewijs
  • Europese specs Tesla Model Y L bekend, dit moet je weten
FacebookTweetPinLinkedIn

Carlos Sainz, Formule 1, Max Verstappen, suzuka, toro-rosso

Vorig bericht: « Er gaat een Porsche 911 van de Rijkspolitie onder de hamer
Volgend bericht: Vijf sterren in crashtest voor stokoude Toyota Land Cruiser »

Lees Interacties

Reacties

  1. awesome zegt

    25 september 2015 om 07:44

    Met dit weer is het maar net wanneer je je rondje rijd.
    Remember Jos, die zette de Minardi toentertijd op P1…

    Login om te reageren
  2. KEV9 zegt

    25 september 2015 om 07:47

    tja sainz op intermedium en max op regenbanden. laten we nu gewoon morgen afwachten dan zien we echt wie wie verslaat in de kwalificatie

    Login om te reageren
    • Edge zegt

      25 september 2015 om 07:59

      @Soulmaster: dit mag er wel bij vermeld worden, zeker omdat het verschil anderhalve seconde bedraagt

      Login om te reageren
    • Dizono zegt

      25 september 2015 om 08:17

      @Soulmaster: Da’s niet waar. Verstappen was wel de eerste die naar buiten ging op de intermediate’s, misschien zelfs een fractie aan de vroege kant, en klokte daarmee de 1,50.940. De snelste tijd op de full wets van Verstappen was 1,51.640

      Login om te reageren
  3. mbfanatic zegt

    25 september 2015 om 07:50

    Top stuk weer!

    Login om te reageren
  4. Dutchdriftking zegt

    25 september 2015 om 08:10

    Doet Sainz goed! Maar als Max tijdens de race P6 weet te pakken ben ik al zeer tevreden.

    Login om te reageren
    • lambo4all zegt

      25 september 2015 om 09:21

      @dutchdriftking: ik denk dat er veel geks moet gebeuren voor P6. 2 ferrari’s, 2 mercedessen, de williamsen lijken erg sterk, vergeet de red bulls niet. Ik denk punten is mooi!

      Login om te reageren
      • ahs1979 zegt

        25 september 2015 om 21:15

        @lambo4all: volgens mij zijn de wagens van Williams nou niet super al het nat is. Dus als de weergoden meewerken……

        Login om te reageren
        • r32t zegt

          25 september 2015 om 22:12

          @ahs1979: Onzin, ja het zou mogelijk kunnen zijn maar torro Rosso is geen team dat altijd maar mee kan doen vooraan.

          Login om te reageren
  5. jobberns zegt

    25 september 2015 om 08:28

    Ik zie liever Max vooraan rijden… Zou leuk zijn als hij Sainz idd verslaat, en als ie pole zou pakken!

    Login om te reageren
    • Design_Driven zegt

      25 september 2015 om 10:32

      @jobberns: Ik zie Verstappen liever achter Sainz starten en hem dan op zijn eigen kracht inhalen om Sainz vervolgens in zijn spiegels te zien zien verdwijnen.

      Overigens zijn het beide goede coureurs en door zijn jonge leeftijd is achter Sainz belanden niet echt schadelijk voor zijn carrière. Dat er veel potentie in ziet in Max is iedereen inmiddels wel duidelijk.

      Login om te reageren
    • jaccovdzaag zegt

      25 september 2015 om 10:37

      @jobberns: Tuurlijk. Altijd Max.

      Login om te reageren
  6. viezefreddyw zegt

    25 september 2015 om 08:33

    Ach, een vrije training, de eerste. Dat is toch niet al te spannend. Het gaat om de kwalificatie en morgen om de race, dan gaan we zien wie er sneller is (als dat er al toe doet). Laat ze allebei maar mooie tijden neerzetten in de kwalificatie en een goed resultaat behalen. Als allebei de coureurs morgen in de punten rijden mogen we best tevreden zijn.

    Login om te reageren
  7. norge zegt

    25 september 2015 om 08:35

    Koning toeval…

    Login om te reageren
  8. gregorius zegt

    25 september 2015 om 08:42

    Suzuka. Altijd een mooie circuit om te kijken waar de auto+coureur staan.
    In het begin de S-curves waar je een goede stabiel chasis nodig hebt met goede balans.
    3 lage snelheid bochten met aardige lange stukken erna (niet geweldig voor de Renaults gok ik zo). En een paar full downforce bochten.

    Login om te reageren
    • bassx zegt

      25 september 2015 om 09:20

      @gregorius: Suzuka is het circuit dat geliefd en gehaat is door coureurs. Meestal omdat dit circuit de mannen van de jongens scheidt. Kijk in de historie van overwinningen van de afgelopen 20 jaar en je ziet dat alleen wereldkampioenen hebben daar gewonnen. Een mooi circuit met een vleugje Nederland. Daarom ben ik ook zo benieuwd hoe Max het hier gaat doen.

      Login om te reageren
  9. Foramen zegt

    25 september 2015 om 08:48

    Een zesde plek in een eerste vrije training jeeej. Dat is de training waar teams data opdoen en de motor sparen. P6 tijdens de kwalificatie, dan ga ik juichen.

    Login om te reageren
  10. clarkson zegt

    25 september 2015 om 09:22

    2e training was ook een drama. Suzuka mogen ze afschaffen van mij, Altijd regen.

    Login om te reageren
    • viezefreddyw zegt

      25 september 2015 om 09:34

      @clarkson: Is toch juist mooi, regen. Daardoor is de race erg onvoorspelbaar, zit er lekker veel actie in en zijn er altijd onverwachte resultaten. Regen, ik juich het toe.

      Login om te reageren
      • clarkson zegt

        25 september 2015 om 09:57

        @viezefreddyw: Onverwachte resultaten omdat er fouten gemaakt gaan worden. Echt racen zit er niet in omdat er rustig aan gedaan moet worden. Suzuka is een heel mooi en ook zeer technisch circuit. Het had alleen ergens anders moeten liggen.

        Login om te reageren
        • bietje zegt

          25 september 2015 om 10:20

          @clarkson:

          Niet helemaal eens. Kijk naar hoe Senna zijn natte races reed (Donington ’93 is maar één voorbeeld)… meer fouten worden gemaakt, maar het geeft coureurs juist daarom ook de kans om te laten zien uit wat voor hout ze gesneden zijn en welke race-competenties ze hebben om zich te onderscheiden van anderen. Prost was een toprijder, maar haatte regen, waar Senna juist tot (nog) grotere hoogten steeg als het met bakken uit de lucht kwam.

          Het is maar net hoe je het glas ziet: half leeg of half vol.

          Login om te reageren
          • clarkson zegt

            25 september 2015 om 10:24

            @bietje: Als sommige niet eens kunnen rijden tijdens de trainingsdagen zegt het mij al genoeg.

            Login om te reageren
  11. biohazardracer zegt

    25 september 2015 om 11:49

    Ag ja zondag telt het uiteindelijk pas allemaal!! Desalniettemin een knappe prestatie van zowel Max als Carlos

    Login om te reageren
  12. thierryvth zegt

    25 september 2015 om 13:34

    voor iedereen die zich druk maakt, er word na vandaag geen regen meer verwacht dus we zullen vanaf P3 zien hoe het er voor staat op suzuka. De max vs carlos strijd hoeven we niet iedere race door te nemen, Carlos is super en max is buitencategorie, daar veranderd 1,2 of 5 races niks aan, ben nu vooral benieuwd of het gat met Mercedes echt gedicht is door Ferrari en ook dat zullen we vanaf P3 gaan zien.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North