• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Vestig niet te veel hoop op deze Japanse reïncarnatie

Auteur: Loek, gepost 5 mei 2024 om 13:03 – 4 Reacties

Qua looks krijgen we een toffe nieuwe Japanse coupé met iconische naam, qua aandrijflijn iets niet zo spectaculairs.

Als de auto-industrie iets bewijst, is het dat verloren namen terugbrengen altijd met diens risico’s komt. Enerzijds wil je natuurlijk precies uitbrengen wat het was om de fans blij te maken. Anderzijds is er vaak een reden dat een iconisch model het leven laat en dat is vrij simpel: geld. Als jij dus merkt dat de markt totaal niet meer vraagt om compacte coupés, dan is een Ford Puma ‘zoals ‘ie was’ terugbrengen een groot risico. Maar met een compacte crossover de naam terugbrengen voelt dan een beetje ongepast.

Honda Prelude

Verrassend dus dat er een nieuwe Honda Prelude aan de horizon is verschenen! En het wordt een coupé! Hoera! En het wordt niet een BEV! Driewerf hoera! Maar…

De beoogde specificaties staan nu live op BestCarWeb, een bron die het vaak bij het juiste eind heeft. En echt spannend wordt de Honda Prelude helaas niet. Honda beoogt namelijk dezelfde e:HEV-aandrijflijn voor de Prelude als de Civic. Dat betekent op zich een prima 210 pk, maar dan wel gepaard met een eCVT en een vrij doorsnee viercilinder motor. En voorwielaandrijving. Op zich heb je dan het recept van de oude Prelude als je de dikke versies even vergeet, maar een nieuwe Prelude Si zien we op deze manier wel zitten. En die krijgen we (nog) niet.

Europa?

Tenminste, wij krijgen zelfs helemaal niks. De Prelude wordt in eerste instantie een Japans feestje, met waarschijnlijk een oversteek naar de VS. Europa wordt niet genoemd. Had je maar minder crossovers moeten kopen.

Ook interessant!

  • Nieuwe Honda Prelude: wees gewaarschuwd
  • De Honda Prelude is terug en het blijft een coupé!
    De Honda Prelude is terug en het blijft een coupé!
  • nieuwe Honda Prelude
    Honda: mogen wij deze nieuwe Prelude?
  • De Honda Prelude keert terug terug: Allememaggies!

Nieuwste artikelen

  • Dit Italiaanse bedrijf is niet langer in handen van Audi
  • Aankoopadvies: elektrische stadsauto voor 15.000 euro
  • Geen hond koopt een Nissan Ariya, dus flinke prijsverlaging
  • Is de EV nu echt dood? Mensen kiezen aantoonbaar liever voor verbrandingsmotoren
FacebookTweetPinLinkedIn

Honda, prelude

Vorig bericht: « MINI ziet een écht piepklein model wel zitten
Volgend bericht: Autoblog Spot van de Week: Ferrari 812 Competizione A »

Lees Interacties

Reacties

  1. tmenges zegt

    5 mei 2024 om 14:58

    Foi, na dit artikel zit ik me zo effe te bedenken wat we aan Honda coupės wėl ooit hadden in Nederland, crx, civic coupe, prelude ,accord coupe, legend coupe, en dat alles tegelijk naast de normale versies in de Nederlandse showroom.

    Login om te reageren
  2. Motomoto zegt

    5 mei 2024 om 20:45

    Ik heb de laatste Prelude gereden. Erg fijne wagen was dat! Zat overigens ook maar gewoon een 2.0 met 136pk in. Geen sportauto maar milde GT.

    Login om te reageren
    • Motomoto zegt

      5 mei 2024 om 20:46

      Nu ik erover nadenk: had ik nooit weg moeten doen natuurlijk!

      Login om te reageren
  3. tjorque zegt

    5 mei 2024 om 22:14

    Als dat de prelude wordt, dan vrees ik een beetje voor de rest van het concert….
    🎶

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North