• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Vet! Dit is de allereerste Koenigsegg ooit

Auteur: Author, gepost 1 oktober 2015 om 17:47 – 18 Reacties

Afbeelding Vet! Dit is de allereerste Koenigsegg ooitAfbeelding Vet! Dit is de allereerste Koenigsegg ooitAfbeelding Vet! Dit is de allereerste Koenigsegg ooitAfbeelding Vet! Dit is de allereerste Koenigsegg ooitAfbeelding Vet! Dit is de allereerste Koenigsegg ooitAfbeelding Vet! Dit is de allereerste Koenigsegg ooitAfbeelding Vet! Dit is de allereerste Koenigsegg ooitAfbeelding Vet! Dit is de allereerste Koenigsegg ooit

Vet! Dit is de allereerste Koenigsegg ooit
Er komt dus nooit meer een Koenigsegg die eerder was dan deze. Laat dat even op je inwerken.

Rome is niet in één dag gebouwd. Auto’s ook niet. Voordat de allereerste CC8S aan een klant werd uitgeleverd in 2002, was het Zweedse merk allang aan het testen met het prototype hier op de foto’s. Het beestje slijt z’n dagen tegenwoordig in het Motala Motormuseum te Zweden en vereerde onlangs de fabriek met een bezoekje.

Onder de kap van deze bijzondere auto ligt een 4.2 V8 van Audi, gekoppeld aan een ‘bak met zes versnellingen. Het prototype (meer info hier) is in twee jaar gebouwd en werd uiteindelijk voltooid in 1996. In eerste instantie was de composiet body zilvergrijs gespoten en zaten er normale deuren in. Dat werden al gauw de karakteristieke vleugeldeurtjes, in combinatie met zwarte lak.

Koenigsegg CC Concept

Dat moest volgens capo Christian von Koenigsegg helemaal anders en dus werd het een soort Leverpastei Metallic. Het karakteristieke Volvo-oranje was aanvankelijk de bedoeling, maar kennelijk lukte het Von Koenigsegg niet om dat telefonisch aan de spuiter duidelijk te maken.

Kleinigheidjes blijf je houden, dus geniet van de fraaie plaatjes en heb bewondering voor het feit dat Koenigsegg 20 jaar na het voltooien van dit prototype met de geweldige Regera kwam.

Ook interessant!

  • Video - Audi RS6 GTO Concept in detail
  • Audi Grand Sphere
    Audi Grand Sphere wordt volgende A7. Hopelijk.
  • Audi grandsphere is privéjet zonder vleugels
    Audi grandsphere is privéjet zonder vleugels
  • Genesis X Concept is woestaantrekkelijk

Nieuwste artikelen

  • Dikke Volvo S60 Polestar op Marktplaats heeft de enige juiste kleur
  • Investeren in een auto met 30.000 euro, wat kan je kopen? #aankoopadvies
  • Duitse onderzoekers slopen betrouwbaarheid van Tesla’s
  • Polestar protesteert op ludieke manier tegen de verbrandingsmotor in de EU
FacebookTweetPinLinkedIn

concept, koenigsegg

Vorig bericht: « Seat Ibiza 6L (2002 – 2008) – occasion video & aankoopadvies
Volgend bericht: Huh? Verkoop VW in Amerika pluste afgelopen maand »

Lees Interacties

Reacties

  1. v70t6r zegt

    1 oktober 2015 om 17:51

    Volvo oranje? Oei, dat zou wel heel lekker zijn geweest als daarmee saffron pearl bedoeld wordt!

    Login om te reageren
    • Joost zegt

      2 oktober 2015 om 08:49

      @v70t6r: eens! Blijft een gave kleur!

      Ik ken de v70t6r niet. De t5r wel, maar niet bij de v70. Wel bij de 850….

      Login om te reageren
      • v70t6r zegt

        2 oktober 2015 om 12:05

        @iJoost:
        klopt helemaal, er is maar 1 v70R met een t6 erin, en die staat hier in de garage. Ik noem hem de T-6R, haha.

        Login om te reageren
  2. ghost zegt

    1 oktober 2015 om 17:56

    Leverpastei bruin, niet eens heel lelijk die kleur.

    Login om te reageren
    • Junior540 zegt

      1 oktober 2015 om 18:06

      @ghost: voor leverpastei niet nee, maar voor een auto van dit caliber…..

      Login om te reageren
    • benzinehoofd zegt

      1 oktober 2015 om 18:36

      @ghost: Sterker nog, prachtkleur; jammer dat de carrosserie toen nog niet de latere finesse had!

      Login om te reageren
    • ghost zegt

      1 oktober 2015 om 19:49

      @ghost: volgens mij was die leverpastei een beetje bedorven!

      Login om te reageren
  3. Junior540 zegt

    1 oktober 2015 om 18:05

    Lijkt in eerste instantie veel op een NSX

    Login om te reageren
  4. turbobrick zegt

    1 oktober 2015 om 18:07

    Wat een vreselijk ding. Qua styling waren ze echt zoekende, duidelijk de Ferrari invloeden maar dan op een nogal smakeloze manier.
    Inmiddels is er gelukkig een hoop veranderd.

    Login om te reageren
  5. gtdave zegt

    1 oktober 2015 om 18:07

    Ik had hem liever in volvo-blauw gezien

    Login om te reageren
  6. leemster zegt

    1 oktober 2015 om 18:19

    Ferrari/Corvette mashup

    Login om te reageren
    • clarkson zegt

      1 oktober 2015 om 18:23

      @leemster: toen nog wel een beetje. Maar als je naar de daklijn kijkt zie je toch wel echt koenigseggg terug.

      Login om te reageren
  7. trustmeiamanengineer zegt

    1 oktober 2015 om 18:21

    Wat moet dat heerlijk zijn om je droom zo uit te werken naar wat het nu is. Zelfde verhaal gaat op voor Horacio Pagani.

    Login om te reageren
  8. Dutchdriftking zegt

    1 oktober 2015 om 18:29

    Gaaf hoor!

    Login om te reageren
  9. ikbenmnzus zegt

    1 oktober 2015 om 18:32

    +1 voor: “Er komt dus nooit meer een Koenigsegg die eerder was dan deze.”

    Login om te reageren
    • rob5nismo zegt

      2 oktober 2015 om 19:04

      @ikbenmnzus: idd succes daarmee

      Login om te reageren
  10. rob5nismo zegt

    1 oktober 2015 om 19:38

    Wel dik zo dat rommeltje onder de motorkap

    Login om te reageren
  11. bassx zegt

    1 oktober 2015 om 20:29

    Dat soort spoilers vind ik wel mooi (F50, NSX)

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North