• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Vette AMG GT63S is BEGRENSD op 335 km/u

Auteur: willeme, gepost 14 maart 2024 om 17:02 – 7 Reacties

Vette AMG GT63S

Ja, begrensd op die snelheid. Het zou dus veel sneller kunnen in deze vette AMG GT63S.

De laatste tijd zijn er telkens minder Mercedes-veredelaars. Vroeger had je firma’s als Kicherer, Carlsson, Gemballa, Koenig en ga zo maar door. Tegenwoordig moeten we het doen met Brabus. Nu was dat sowieso al de beste, maar een beetje keuze zou niet verkeerd zijn.  Niet getreurd lieve jongens en meisjes, er is keuze!

Want Väth bestaat nog altijd. Deze specialisten doen net als Brabus voornamelijk Mercedes. Een groot verschil is dat ze bij Väth voornamelijk concentreren op het technische aspect van de Mercedessen en AMG’s. Ja, er zijn soms wel visuele aanpassingen, maar die dienen veelal geen doel.

Vette AMG GT63S

Hun laatste project is de Mercedes-AMG GT63S 4-Door Coupé. Ze zijn bij Väth erg bescheiden en geven AMGT credits voor het creëren van enorme marges in de motor, de bekende 4.0 V8 biturbo. Standaard is de motor goed voor 639 pk en 900 Nm, maar na een digitale massagekuur liggen de waardes ineens op 750 verse paarden en 1.050 Nm!

De topsnelheid van 315 km/u wordt verhoogd naar 335 km/u. Dat is alsnog een begrensde topsnelheid! Meer is trouwens mogelijk. Bij Väth gaan ze tot 900 pk, maar dan wel voor export (dus geen TüV). 

Vette AMG GT63S

Je kan de V8 eventueel uitrusting met een cold-air intake en een sportuitlaat met kleppen die je – al gelang je gemoedstoestand – open en dicht kunt doen. Ook zorgt Väth ervoor dat je een fraaie en volle V8-sound krijgt.

Ze gaan niet voor de meeste decibellen, gelukkig. Met de klep kan je vervolgens ook het geluid ietsje dempen op het moment dat je gewoon lekker aan het forensen bent.

Vette AMG GT63S

Stabiel

De wegligging is ook verbeterd. Dat heeft Väth gedaan door de rijhoogte met 20 mm te verlagen. Ook zijn er nieuwe wielen gemonteerd. Het zou kunnen zijn dat je ze niet heel erg mooi vindt (en dat zijn we dan wel een beetje met je eens). Ze zijn aanzienlijk lichter en zorgen dus voor een lager onafgeveerd gewicht (en dus betere rijeigenschappen). 

Vette AMG GT63S
Vette AMG GT63S
Vette AMG GT63S

Tenslotte is er nog een olifant in de showroom en dat is de niet al te subtiele spoiler. Die moet ook daadwerkelijk zorgen voor meer downforce op hoge snelheden. Tja, als je een auto hebt die 335 km/u kán halen, is het wel prettig als de auto een beetje stabiel ligt.

Ook interessant!

  • Achtervolging: dollemansrit met Mercedes AMG (250 km/u)
  • Mercedes onthult een volledig elektrische AMG One
  • Video: 4x Mercedes-AMG One bij elkaar gesnapt!
    Video: 4x Mercedes-AMG One bij elkaar gesnapt!
  • Video: nieuwe Mercedes-AMG GT getest op de Nürburgring

Nieuwste artikelen

  • Nieuw automerk uit controversieel land, maar het is geen Chinees!
  • Is de dieselauto dood en begraven?
  • Doemscenario: komende jaren meer verkeersdoden
  • Video: Dit ongeluk zie je van een kilometer ver aankomen
FacebookTweetPinLinkedIn

4matic, amg-gt-63s, Mercedes, tuning, V8, vath, wit

Vorig bericht: « Alpina B4 Gran Coupé – test en video
Volgend bericht: Video: plotseling linksaf slaan maak je niemand blij mee »

Lees Interacties

Reacties

  1. Homer55 zegt

    14 maart 2024 om 17:14

    Wat is de rede dat een auto die al over de 300 rijdt nog moet begrenzen? Banden?

    Login om te reageren
    • julian06 zegt

      14 maart 2024 om 17:20

      Misschien omdat dat sneller klinkt? Een auto die begrensd is op 335 km/u klinkt sneller dan eentje met een topsnelheid van 336 km/u.

      Login om te reageren
    • basman147 zegt

      14 maart 2024 om 18:50

      Banden idd, het is dan vaak een combinatie van hoog gewicht en hoge topsnelheid wat niet altijd samengaat.

      Login om te reageren
  2. Dutchdriftking zegt

    14 maart 2024 om 21:30

    Toch jammer dat tegenwoordig door het hoge gewicht alles begrenst is. De tijd dat 5 seconden voor de standaard sprint serieus snel was, en dezelfde auto ook dik 300 liep is helaas al even geleden.

    Login om te reageren
    • Joris24 zegt

      15 maart 2024 om 09:18

      Niet per se met je eens. De ervaring om binnen 5 seconden op de 100 te zitten is nog steeds behoorlijk serieus, en nog steeds zijn er niet gigantisch veel auto’s die dat er makkelijk uitpersen. En 300 rijden blijft nog steeds een redelijk bizarre aangelegenheid, ik heb het nog nooit aangedurfd ook al kan mijn auto het waarschijnlijk wel…

      Elektrische auto’s kunnen vaker sneller naar de 100, maar die hebben meestal ook niet zo’n hoge top, laat staan dat ze de 300 voorbij gaan.

      Login om te reageren
  3. jarnobakker zegt

    15 maart 2024 om 10:38

    sportuitlaat met kleppen.
    Dat heeft mijn Kia zelfs standaard.
    Leuk speelgoed voor bij de McDrive

    Login om te reageren
    • willeme zegt

      15 maart 2024 om 11:46

      @jarnobakker: maar dan heb jij een heel erg dikke Kia ;-)

      Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North