• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Vettel kan geschorst worden, wat terecht zou zijn

Auteur: Author, gepost 31 oktober 2016 om 12:16 – 71 Reacties

Vettel kan geschorst worden, wat terecht zou zijn


Mogelijk krijgt de rant van Sebastian Vettel een stevig staartje.

FIA-president Jean Todt schijnt namelijk allerminst gecharmeerd te zijn van de woordkeuze van onze Duitse vriend, tijdens de GP van Mexico. Niet alleen Max Verstappen, maar ook racedirecteur Charlie Whiting kreeg het verbaal behoorlijk te verduren. Zoals collega @CasperH al terecht opmerkte: dergelijke uitlatingen worden bijvoorbeeld in het voetbal stevig afgestraft. Het is nu echter de vraag wat Vettel te wachten staat, en of je in de F1 wel gewoon van je af mag schelden.

Volgens kwaliteitspublicatie The Sun overweegt de FIA om de aimabele Duitser een race schorsing op te leggen. Vettel geeft op zijn beurt aan dat de adrenaline bijkans uit zijn oren spoot en dat dergelijke uitlatingen in the heat of the moment nu eenmaal naar buiten kunnen floepen.

Wel heeft Vettel na de race zijn excuses aangeboden bij Whiting. Het is nog effe de vraag of voor de FIA daarmee de kous af is. We kunnen ons zo voorstellen dat de overkoepelende autosportorganisatie z’n eigen autoriteit nogal te grabbel gooit, als coureurs met dit soort zaken zomaar weg kunnen komen.

Voor wie iets gemist heeft: tijdens de race schreeuwde Vettel dat Verstappen hem voorbij moest laten. Deze uitspraak ging gepaard met nogal wat gescheld (F— dit F— dat F— Verstappen). Daarop antwoordde het team dat racedirecteur Whiting de zaak ging onderzoeken. Hierop reageerde Sebastian met het chique “I have a message for Charlie, F— off!”.

Ook interessant!

  • Vettel: "Verstappen had moeten winnen in Bahrein"
  • Vettel gediskwalificeerd
    BREEK: Vettel gediskwalificeerd, Hamilton P2! [UPDATE]
  • Hamilton vindt Bottas
    Hamilton vindt Bottas géén geweldige vent
  • Vettel straf
    Vettel zijn straf: hoe zit het nu eigenlijk?

Nieuwste artikelen

  • Scoor deze ‘vergeten’ Saab op Marktplaats
  • Peugeot komt met meer GTI’s én goed nieuws
  • Audi’s grote verwarring staat binnenkort bij jou voor de deur?
  • James Bond-klassieker wordt van A tot Z opgefrist
FacebookTweetPinLinkedIn

charlie-whiting, Ferrari, fia, Formule 1, jean-todt, mexico, sebastian-vettel

Vorig bericht: « Zo neemt de ACM autodealers onder de loep
Volgend bericht: Dit zeggen internationale media over de GP van Maxico »

Lees Interacties

Reacties

  1. audiisthebest zegt

    31 oktober 2016 om 12:19

    Van mij mag hij best geschort worden, ik heb na gisteren echt geen respect meer voor hem

    Login om te reageren
    • bartteeuwen zegt

      31 oktober 2016 om 13:11

      @audiisthebest: Hier ook. En niet alleen na gisteren. Als je de afgelopen race los ziet van de rest van dit seizoen, lijkt een schorsing nogal overdreven. De gierende adrenaline e.d. spelen natuurlijk een grote rol. Maar Vettel maakt zich steeds belachelijker met zijn constante klaagzang en dus nu ook het uitschelden van andere coureurs en de raceleider. Een eventuele schorsing zou meer een straf zijn voor de toenemende agressie die de eens zo sympatieke Duitser opbouwt jegens iedereen.

      Login om te reageren
      • audiisthebest zegt

        31 oktober 2016 om 14:07

        @bartteeuwen: in z’n Red Bull jaren vond ik hem een hele leuke coureur, maar sinds hij bij Ferrari zit en zeker dit jaar begin ik hem steeds minder leuk te vinden.
        Gisteren ging hij gewoon echt te ver

        Login om te reageren
      • lekkerlinksrijden zegt

        31 oktober 2016 om 14:19

        @bartteeuwen: lichtelijke frustratie bij Vettel, maar schorsing vind ik te ver gaan. Hij was f..n pissed. Zo erg was het nou ook allemaal niet

        Login om te reageren
      • dawwg zegt

        31 oktober 2016 om 20:36

        @bartteeuwen: If you can’t stand the heat, get out of the kitchen :) … Karma is a b#tch zullen we maar zeggen !

        Login om te reageren
    • addiction4cars zegt

      31 oktober 2016 om 13:44

      @audiisthebest: idd +1.. gewoon racen met je donder, mooiste vond ik dat ie zo voor die max regel was en hem zelf als eerst breekt.. ^_^

      Login om te reageren
    • pinut187 zegt

      31 oktober 2016 om 21:04

      @audiisthebest: De Vettal regel: niet schelden tegen de baad..

      Login om te reageren
  2. tvklarenbosch zegt

    31 oktober 2016 om 12:20

    Hahahahaha

    Login om te reageren
  3. kilum zegt

    31 oktober 2016 om 12:22

    Objectief gezien zou ik het nog al overdreven vinden.

    Met mijn Max bril op: Hahahahahaha! Lekker voor je irritante K*t Duitser.

    Login om te reageren
    • Dutchdriftking zegt

      31 oktober 2016 om 13:23

      @kilum: precies dat.

      Login om te reageren
  4. joopiee zegt

    31 oktober 2016 om 12:23

    F1 is een heren sport van oudsher tenminste en die historie is weerspiegeld in de regels.
    Heel kort over wat Max inhoudelijk zegt:
    Bocht 1 na start moet Max door zijn rijstijl Rosberg van de baan dwingen. Dan zeg je sorry, door je positie op te geven. Dat is gewoon eerlijk, want Rosberg kan er niks aan doen dat ie van de baan moet, om Max de ruimte te laten en Max zijn auto niet te beschadigen.
    Max valt aan, Rosberg moet van de baan, plaatsen blijven zoals ze waren voor de bocht. En Max is boos.

    Dan bocht 1 met Vettel. Vettel valt aan, Max heeft alle ruimte, maar verremt zich en rijdt helemaal zelfstandig van de baan, dat wil zeggen heeft alle ruimte om de ideale lijn te rijden of op de baan te blijven. En omdat hij slippend de baan verlaat is hij verliezer van het duel in die bocht met Vettel. Dan hoort hij volgens de herenregels en alle racegeschiedenis die deze aardbol kent, zijn plek opgeven aan de challanger Vettel. Dat doet hij niet, ondanks Teamorders.

    Resultaat: Redbul team in verlegenheid, veel onenigheid tussen coureurs, TV is niet om aan te zien wat een verdrietig gedrag. Charlie Whiting op een onaangename positie gebracht. Bernie Ecclestone vol schaamte. Maar vooral is het resultaat dat Max er op een nooit eerder geziene manier op wordt aangekeken.

    Men hekelt Max nu in de Formule 1 en helaas helaas, dat is best heel begrijpelijk. Ook al willen we allemaal dat hij een groot wereldkampioen is.

    (is by the way in theorie een verschijnsel van een psychopaat)

    Login om te reageren
    • kilum zegt

      31 oktober 2016 om 12:26

      @joopiee: Hij kreeg alleen geen team orders zijn plek op te geven. Ze zeiden iets in de trant van: Doorgaan! Maar waarschijnlijk moet je die plek opgeven.

      Met andere woorden. We zien het wel of je gestraft wordt. Maar wij denken van wel.

      Login om te reageren
      • soes750 zegt

        31 oktober 2016 om 12:34

        @kilum: en daar is het dat in mijn optiek het team tegen Max had moeten zeggen: ” doorgaan”, ” dit is bij Lewis en Nico ook niet bestraft dus het is ok” . Dan was het veel moeilijker geweest on Max hiervoor te straffen. Want er wordt nu wel met 2 maten gemeten. Lewis wint gewoon 1 seconde of meer door rechtdoor te gaan in de eerste bocht. Zoals Tom Coronel terecht opmerkte, als er en muur had gestaan hadden Max en Lewis en misschien Nico een probleem gehad.

        Login om te reageren
        • soes750 zegt

          31 oktober 2016 om 12:36

          @soes750: zo, lekkere zinsbouw.

          Login om te reageren
        • kilum zegt

          31 oktober 2016 om 14:23

          @soes750: Dat was zeker beter geweest. Maar dat is achteraf. Zo in “the heat of the moment” denk je daar niet meteen aan natuurlijk. Je kijkt, beoordeeld de situatie. Dan zie dat het onzeker is of hij er mee weg komt maar je denkt van niet. Dan snap ik wel dat je dit zegt. En niet even bedenkt dat Lewis met iets soortgelijks weg kwam in de eerste ronde.

          Login om te reageren
      • pomoek zegt

        31 oktober 2016 om 12:36

        @kilum: Klopt, is ook het meest logische wat je kan doen in een dergelijke situatie, als je nog 5 minuten te racen hebt en dan je plek op geeft weet je zeker dat je niet derde wordt. Daarnaast: hij had zijn plek kunnen opgeven en desondanks toch nog 5 seconden aan zijn broek kunnen krijgen omdat dit niet was opgedragen. Het doorrijden na het incident vond ik volkomen logisch.

        Login om te reageren
        • kilum zegt

          31 oktober 2016 om 13:36

          @pomoek: Ja inderdaad. Dit was gewoon slim. Ik had toen al het idee dat hij Vettel bewust ophield zodat Daniel in de buurt kon komen. En dat is goed gelukt.

          Login om te reageren
    • Dino2400 zegt

      31 oktober 2016 om 12:32

      @joopiee: “Dan hoort hij volgens de herenregels en alle racegeschiedenis die deze aardbol kent, zijn plek opgeven aan de challanger Vettel. Dat doet hij niet, ondanks Teamorders.”

      Voor wat betreft de teamorders denk dat je het niet goed verstaan hebt. Wat ik hoorde was: “Keep your position, but you’ll probably have to give it up later”, of woorden van gelijke strekking. Even later werd hem verteld dat het “under investigation” was en na de race beslist zou worden. Wat voor Vettel reden was om los te gaan op Whiting.

      Login om te reageren
    • Design_Driven zegt

      31 oktober 2016 om 12:37

      @joopiee: Goed dat er eens een tegengeluid is maar ben het niet helemaal met je eens. Dat hij geen team orders kreeg is al benoemd.

      Ook Couldhart was van mening dat hij zijn plek niet op hoefde te geven. Hij was nog voor Vettel bij het remmen en had geen veel groter gat na die actie. De schoonheidsprijs verdiende het niet en uiteindelijk is denk ik terecht voor de 5 seconden straf gekozen. Maar dat kon verstappen niet weten en het zou een beetje dom zijn om zomaar een plaats op te geven als het nog niet helemaal duidelijk is.

      Ik vind niet dat hij (verstappen) de RedBull of de sprot in verlegenheid heeft gebracht. in tegenstelling tot eerdere uitlatingen en die nu van Vettel was Verstappen gewoon rustig maar hij gaat er wel voor. Laat de sport nu juist dat nodig hebben. De sport wordt er allen maar spannender door, ook voor niet Nederlander.

      Login om te reageren
      • Design_Driven zegt

        31 oktober 2016 om 12:40

        @sketcher: *Coulthard uiteraard.

        Login om te reageren
      • harrie zegt

        31 oktober 2016 om 12:44

        @sketcher:
        Mee eens, Kvyat haalde buiten de baan in en gaf zijn positie ook niet op maar wachtte straf af. En Vettel zou ook, net als elke andere coureur hetzelfde gedaan hebben als Max, het was gewoon te onduidelijk, zeker nadat Hamilton er mee weg kwam.

        Login om te reageren
    • MJB zegt

      31 oktober 2016 om 12:48

      @joopiee: Haha, wat een onzin. Aangezien meerdere personen al hierop in zijn gegaan richt ik me even op de laatste twee alinea’s. Hoe is Red Bull in verlegenheid gebracht hierdoor? Misschien had het netter kunnen gaan door de plek direct op te geven waardoor het incident Vettel/Ricciardo waarschijnlijk ook was voorkomen, maar dat is racen. Niks noemenswaardigs wat andere teams nooit eerder gedaan hebben.
      Charlie Whiting en Jean Todt zullen de uitlatingen van Vettel niet enorm fijn vinden nee, maar daardoor komt er misschien nog een schorsing aan. Bernie Ecclestone vindt dit juist prachtig, al zal hij dat niet openlijk zeggen. Al dit drama aan het eind en vooral na de race zorgt voor enorm veel publiciteit voor de Formule 1 (en niet eens negatief), en daar is het Ecclestone uiteindelijk allemaal om te doen.

      Login om te reageren
    • st220 zegt

      31 oktober 2016 om 13:05

      @joopiee: volgens mij moet je echt even ademen en de spelregels doornemen voordat je met dit soort uitspraken komt die wal noch kant raken.

      Login om te reageren
  5. rufctr01 zegt

    31 oktober 2016 om 12:23

    als dat gaat gebeuren dan zal de adrenaline nog wel een keer uit zijn oren spuiten!

    Login om te reageren
  6. rob5nismo zegt

    31 oktober 2016 om 12:24

    Ik snap dat je met schelden niet ver komt maar om hier iemand voor te schorsen gaat in mijn ogen te ver.
    Als hij een grosian stunt had uitgehaald (spa alonso bijna onthoofd)dan snapte ik het wel

    Login om te reageren
  7. dwersbongel zegt

    31 oktober 2016 om 12:24

    Laat die gasten nou gewoon racen. Daar horen emoties bij en natuurlijk wat duwen en trekken op de baan. Beetje spanning en sensatie hoort er bij.

    Login om te reageren
  8. snolvos70 zegt

    31 oktober 2016 om 12:24

    Ach, van mij hoeft hij niet gestraft te worden. Hij zet zichzelf al genoeg voor lul dit seizoen. Is dat geen straf genoeg?

    Login om te reageren
  9. edjehaze zegt

    31 oktober 2016 om 12:25

    Was ooit een groot van deze Duitser. Nu is weer duidelijk waarom het ‘ooit’ was. Hij laat zien waarin Duitsers zo goed zijn; huilen.

    Login om te reageren
    • FelixF zegt

      31 oktober 2016 om 12:56

      @edjehaze: Gisteren liep anders ook heel Nederland te huilen over de straf van Verstappen, dus in dat opzicht scheelt het weinig. Helemaal als het op sport aankomt zijn de Nederlanders er misschien nog wel een stuk beter in. Geen mens in de wereld interesseert het nog maar heel Nederland voelt zich nog gekrenkt omdat ze decennia terug een voetbalwedstrijden verloren hebben.

      Login om te reageren
  10. Design_Driven zegt

    31 oktober 2016 om 12:28

    151C of the Sporting Code: bringing the sport into disrepute.

    Ik zou het (net als de verstappen regel) onzin vinden maar er werd in het VK bij de uitzending al wel gelijk naar gerefereerd. Denk dat hij met de schrik vrij komt, het blijft een sport dus emoties kunnen hoog oplopen. Daarbij spreekt hij met zijn race engineer niet tegen het publiek ondanks dat hij weet dat we mee (kunnen) luisteren.

    Login om te reageren
    • Design_Driven zegt

      31 oktober 2016 om 12:42

      @sketcher: Overigens is de bron The Sun, die moet je op zijn minst met een korreltje zout nemen. Dat is echt de laagste riool journalistiek van een niveau die we in NL niet kennen.

      Login om te reageren
    • lambohenkie zegt

      31 oktober 2016 om 15:15

      @sketcher: Whiting luistert ook mee, en dat weet Vet ook. Hij scheld hem gewoon uit. denk dat t bij een waarschuwing blijft maar zou een straf ook kunnen begrijpen. Als je dit toelaat waar trek je dan de grens?

      Login om te reageren
  11. formulatv zegt

    31 oktober 2016 om 12:29

    Beetje overdreven dit

    Login om te reageren
  12. papa zegt

    31 oktober 2016 om 12:35

    Prima, lekker precedent zou dat scheppen als dat allemaal zomaar mag.

    Login om te reageren
  13. sjaakjwt zegt

    31 oktober 2016 om 12:37

    Vrij zielig dat je zelfs in de titel al zegt dat het terecht zou zijn. Als al de baldadigheid van Max zo gewaardeerd wordt, moet hier ook niet moeilijk over gedaan worden.

    Login om te reageren
  14. uncivilsum zegt

    31 oktober 2016 om 12:37

    Stel hij wordt geschorst
    Wie zou hem vervangen Voor Brazilië?

    Login om te reageren
    • mastemaker zegt

      31 oktober 2016 om 12:42

      @uncivilsum: Jos Verstappen?

      Login om te reageren
    • Author zegt

      31 oktober 2016 om 13:00

      Niki Lauda.

      Login om te reageren
    • ahs1979 zegt

      31 oktober 2016 om 13:03

      @uncivilsum: Fiscicella? Badoer? Leclerc? Irvine? Misschien wil Alonso wel een wedstrijdje de huidige Ferrari rijden en dan Stoffel een extra weekend laten kennis maken met de huidige McLaren Honda. Kan hij gelijk voelen hoeveel progressie met gemaakt heeft sinds het begin van het jaar toen hij ook één race voor Alonso waarnam.

      Login om te reageren
  15. pomoek zegt

    31 oktober 2016 om 12:38

    Wat een onzin. Schelden mag niet. Als ik Charlie Whiting was kon ik er wel om lachen. Gewoon laten gaan, dit hele incident was het leukste stuk van de race.

    Login om te reageren
  16. harrie zegt

    31 oktober 2016 om 12:39

    In de vrije training was hij Alonso ook al aan het uitschelden, voor niks.
    Begrijpelijk dat de FIA het inmiddels goed zat is, maar een fikse waarschuwing en boete zou nu meer op zijn plaats zijn.
    Hoewel een wedstrijd schorsing natuurlijk wel lekker voor Max zijn wk positie is…

    Login om te reageren
  17. Joost zegt

    31 oktober 2016 om 12:39

    Sjongejonge zeg. Wat een gezeur allemaal.
    De advocaten en accountants van het team hebben het binnenkort drukker dan de coureurs en de monteurs.

    Zenden ze F1 ook ergens uit waar je geen fragmenten van de boordradio meekrijgt?

    Login om te reageren
  18. toyotavenray zegt

    31 oktober 2016 om 12:41

    Ik vind de plek naar p5 al zwaar genoeg. Als je zo boos bent zeg je soms maar wat.

    Login om te reageren
  19. Rick-dos zegt

    31 oktober 2016 om 12:41

    De rauwe emotie is toch wat je wil zien en horen? Kijk, het moet geen scheldfestijn op de tv worden maar ik vind het wel mooi om allemaal mee te maken.

    Ook petje af trouwens voor FIA/FOM/Bernie om dit op tv uit te zenden en dat dat niet weg gecensureerd was. Zo maken wij als kijker juist alles van dichtbij mee.

    Login om te reageren
  20. Mairsil zegt

    31 oktober 2016 om 12:42

    Schorsen lijkt me niet goed voor de sport. Geef hem een vijf of zes cijferige boete en gooi dat naar een of ander goed doel, dat lijkt me hier voldoende boodschap.

    Login om te reageren
  21. rhellema zegt

    31 oktober 2016 om 12:44

    Ik zou het veel eerlijker vinden als de FIA aan Charlie Whiting vraagt wat te doen. Vettel heeft zijn excuses aangeboden aan hem, en dan vind ik het niet meer dan logisch of er aan Whiting gevraagd zal worden of het een oprecht excuus is geweest of een door het team opgedragen excuus. Als Whiting zelf aangeeft dat de kous hiermee af is dan geen verdere sancties.

    Login om te reageren
  22. lambo4all zegt

    31 oktober 2016 om 12:49

    Dat zou ik nogal onzin vinden, Vettel had alle recht kwaad te zijn op het onnodige getreuzel van de FIA, dit soort dingen moeten gewoon van tevoren duidelijk zijn. Gaan we hem dan voor “fuck you” schorsen?
    En lekker allemaal roepen dat het terecht is.. Wat was het nog heerlijk toen Max nog niet meedeed en we gewoon met enige objectiviteit naar de F1 keken.

    Login om te reageren
  23. spykerboy zegt

    31 oktober 2016 om 12:55

    Beetje overdreven als ze hem zullen schorsen, dan verkloot de fia echt hun eigen cashcow gewoon

    Login om te reageren
  24. st220 zegt

    31 oktober 2016 om 13:04

    Op zich…. als ik mijzelf zo openlijk negatief uitlaat over een directeur van een bedrijf voor 10.000.000 kijkende of zelfs meer, had elke correct acterende directeur mij per direct ontslagen.

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      31 oktober 2016 om 14:08

      @st220: maar het is een scheef vergelijk.
      Als je als prominente medewerker van een groot bedrijf je in het openbaar negatief uitlaat over de overheid/wetgever wiens regels of gebrekkige handhaving daarvan jou storen dan krijg je applaus. Omdat Vettel een prominente medewerker is van Ferrari en Charlie Whiting een vertegenwoordiger van de regelgever is, kan ik maar één ding bedenken, applaus voor Vettel!

      Login om te reageren
  25. terazino zegt

    31 oktober 2016 om 13:04

    Dit moeten we even los zien van hetgeen Max betreft, hij uit openlijk forse beledigingen aan de wedstrijdleiding. Dat zal consequenties moeten hebben vind ik.

    Login om te reageren
  26. str8six zegt

    31 oktober 2016 om 13:10

    Ze zouden hem als straf met een blauwe vlag op z’n achterspoiler een race moeten laten rijden. Come on, seriously!

    Login om te reageren
  27. viezefreddyw zegt

    31 oktober 2016 om 13:19

    Formule 1. De hoogste klasse van de autosport. Ook wel ‘de koningsklasse’ genoemd. Het allerhoogste niveau. In deze sport wordt er geracet tot op het randje. Een vrijwel onhaalbare sport, tenzij je van exceptionele klasse bent. Voor de gewone sterveling absoluut ongenaakbaar en door niets te evenaren. Mocht je het halen, dan ben je een extreem goede coureur en behoor je tot de absolute wereldtop.
    Algehele beschrijving van de Formule 1 vanaf 1950 tot ongeveer 2005 of misschien wel eerder.

    Formule 1. We denken graag dat we de allerbeste zijn van de hele wereld. Volgens ons zijn we de absolute koningsklasse van de autosport en wij vinden dat we tot het randje racen. Maar het liefst doen we dat niet want dat vinden we te gevaarlijk en als we het wel doen, krijgen we een straf. Maar goed, we vinden onszelf absoluut de besten, heus en echt waar!! Ook zijn we absoluut ongenaakbaar. De gewone sterveling met talent komt nooit in de Formule 1. Nee, alleen de echt superrijken komen bij ons binnen. En als je dan geen talent hebt doet er al niet meer toe, dat stadium zijn we inmiddels gepasseerd na het overmaken van miljoenen euro’s. Bij de races gaan we heel hard rechtdoor en door middel van een klepje te openen gaan we nog harder dan onze voorligger en kunnen we inhalen. Verdedigen zal hij toch niet doen want weet je wel hoe gevaarlijk dat is?! Gevaarlijke capriolen doe je maar het DTM, bij de Formule 1 houden we het graag beschaafd. En toch zijn wij de koningsklasse van de autosport, echt waar.
    Algemene beschrijving van de Formule 1 vanaf circa 2005 tot en met heden.

    Login om te reageren
    • str8six zegt

      31 oktober 2016 om 14:00

      @viezefreddyw: *slow claps*

      Login om te reageren
    • kilum zegt

      31 oktober 2016 om 14:31

      @viezefreddyw: Behoorlijk accuraat.

      Login om te reageren
  28. E34M5Touring zegt

    31 oktober 2016 om 13:20

    Deze hele situatie maakt 1 ding wel erg duidelijk. Er zijn veel te veel regels. De FIA bepaalt zo in feite de einduitslag. Belachelijk.

    Login om te reageren
  29. dillinger2016 zegt

    31 oktober 2016 om 13:30

    Sjonge sjonge wat een flauwekul. Formule 1 is zwaar verkloot. Vettel heeft groot gelijk

    Login om te reageren
  30. gregorius zegt

    31 oktober 2016 om 13:39

    De winnaar in deze kwestie: TV-regie. Snel de fucks weten weg te bliepen en wel uitzenden die handel. Was het een overwegend Amerikaanse organisatie geweest, was het geeneens uitgezonden.

    Oplossing: simpel! Gooi de wereld in dat Vettel een waarschuwing krijgt en hij bij voorkeur geen scheldwoorden gebruikt over de radio. En zeg erbij dat de FIA het liever heeft dat Vettel zelf actie onderneemt dan dat ze het zelf moeten doen.

    Login om te reageren
  31. mrrallycross zegt

    31 oktober 2016 om 14:50

    Volgens mij scheld elke coureur wel eens maar laat de regie dat niet horen. Wordt verteld nu alleen gepakt omdat ze het van hem wel hebben laten horen?

    Login om te reageren
  32. antoonniels zegt

    31 oktober 2016 om 15:12

    Is dit niet tevens de FIA’s eigen schuld. Vettel moet dit soort dingen natuurlijk niet roepen, maar dit had netjes achter gesloten deuren gekund. Ze kiezen er voor om het in de uitzending op te nemen. Dat er dan van iedereen een reactie komt kun je verwachten. Zoals onze koningin eens zei: beetje dom. Nu moeten ze wel met een reactie komen. Leuk voor ons uiteraard, want nu kunnen we overal weer lekker onze mening geven. Ik zeg voor straf een week op water en red bull voor Vettel en dan gewoon weer achter het stuur.

    Login om te reageren
    • antoonniels zegt

      31 oktober 2016 om 15:16

      @antoonniels: red bull en brood uiteraard…

      Login om te reageren
  33. mercedesclk350 zegt

    31 oktober 2016 om 15:16

    Wat een dubbele standaard hier zeg…… Allemaal klagen over poepregeltjes die “Max in beter licht zetten als ze er niet waren” en dan is er eens zo’n regeltje waardoor Vettel schorsing kan krijgen (=heftig) en dan is het “ja oprotten met die Vettel go F1 meneertjes en regelmakertjes”.
    Alles mag een beetje genuanceerder op het moment. Dat je Max, een jonge avonturier, zijn momentjes gunt die “in de oude F1 wel hadden gekund”, dat begrijp ik. Maar als iemand anders dan door de regels gepakt wordt en die heet toevallig geen Max en is geen Nederlander, zorg dan voor eenzelfde reactie. Of, beter nog, wees niet zo geobsedeerd door Max en zijn epische avonturen want regels zijn regels.

    Login om te reageren
    • LaLancia zegt

      31 oktober 2016 om 17:11

      @mercedesclk350:
      Amen.

      Login om te reageren
    • Robert zegt

      31 oktober 2016 om 18:03

      @mercedesclk350: je hebt helemaal gelijk, maar die nuances zijn al zoek geraakt met al die nieuwe kleine regeltjes die de FIA in al z’n wijsheid telkens weer uitstort over de coureurs.

      De Formule 1 begint verdacht veel op kunstrijden of turnen te lijken: een handvol verplichte oefeningen of figuren, een korte en een lange kür, een bonus voor de moeilijkheidsgraad en puntenaftrek voor de foutjes die men maakt in de uitvoering. Oh, en een subjectieve jury om de ‘spanning er in te houden’, uiteraard.

      Login om te reageren
      • mercedesclk350 zegt

        1 november 2016 om 17:10

        @rrrobert: Begrijp ik allemaal. Maar als het “FIA dit, FIA dat is” dan mag je (niet echt als in jij maar de mensen die hier wel eens posten/reaguren) hun haat wat meer richten op de FIA en niet alleen op Vettel. Iedereen, dus ook Vettel, kan schreeuwen wat ie wilt, maar het zijn de hoge omes van die FIA die het vervolgens daadwerkelijk doen.

        Bovendien wil ik niet zeggen dat Vettel een held is maar ergens heeft hij wel een punt. Maarja, wij en onze veel te grote Max bril zien hem nu als een mafkees dat nationaal succes probeert te blokkeren.

        Login om te reageren
  34. manocobra zegt

    31 oktober 2016 om 17:00

    Ik denk dat Vettel een beetje gefrustreerd loopt omdat hij vroeger veel wedstrijden heeft kunnen winnen en nu niets meer, en al wie sneller is dan hem moet van die woorden slikken zoals fu…ck enz.
    Ik was ik zeg wel ik was een fan ven hem, maar dat is verleden tijd.
    En wat betreft Hammilton en Rosberg in de eerste ronde wel die moeten dan ook maar vijf straf seconden krijgen. Waarom Max wel en die anderen niet???

    Login om te reageren
  35. sracert zegt

    31 oktober 2016 om 17:03

    Wat zijn het toch leuke mensen die Duitsers he: NOT. Zo onsportief en vals als de nacht: MULTI21 arsswhole

    Login om te reageren
  36. barteld zegt

    31 oktober 2016 om 18:45

    Tis gewoon een arrogante kwal die niet goed meer tegen ze verlies kan omdat hij vroeger veel won ?

    Login om te reageren
  37. ar156sw zegt

    31 oktober 2016 om 18:49

    Ik zou een schorsing veel te ver vinden gaan. Dit soort uitvarstingen hoort er vind ik ook wel een beetje bij, net als wat “agressiever” rijden. Het is een racewedstrijd, geen kleuterpartijtje. De regel in het voetbal is (denk ik, heb weinig met voetbal) om agressie richting de scheidsrechter te voorkomen: zero tolerance (ook wel nodig denk ik). Daar hoeft meneer Whiting zich geen zorgen om te maken denk ik. Ja, hij stelde zich aan. Maar dat’ie even zit te schelden lijkt me op zich geen straf waard. Dat’ie vervolgens niet op let en gevaarlijk rijdt wel, maar daar is hij ook voor bestraft.

    Login om te reageren
  38. fayence7 zegt

    31 oktober 2016 om 19:59

    Was een kampioen, vult nu zijn zakken en wil niet dat een jonkie voor hem eindigt in het kampioenschap.

    Login om te reageren
  39. Capibaro zegt

    31 oktober 2016 om 21:55

    Alles wat Max doet mag niemand kritiek op hebben want dan wordt de F1 saai. Toont iemand (Vettel) emotie in het heetst van de strijd en is het opeens allemaal terecht als er een schorsing komt. Liever emotieloze F1. Beetje triest allemaal, zeker ook de schrijver van het artikel met een titel die meehuilt met de wolven

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North