• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Victor Muller: Saab is geen bedreiging voor concurrenten

Auteur: Dennis, gepost 25 maart 2010 om 17:41 – 47 Reacties

Victor Muller Saab

Victor Muller staat voor de uiterst ambitieuze klus om Saab uit de put te trekken. Zijn plan is om in 2012 minimaal 100.000 auto’s te verkopen. Dat moet genoeg zijn om financieel quitte te spelen. Momenteel is Muller druk in gesprek met verschillende grote namen, voor een mogelijk partnerschap om technologie uit te wisselen.

Muller wil verzekeren dat Saab kan beschikken over alle technologie die nodig is om weer een winstgevende autobouwer te worden. Bij zijn zoektocht naar geschikte partners, stuit hij naar eigen zeggen nauwelijks op gesloten deuren. Niemand ziet Saab als een bedreiging, dus iedereen is bereid om te praten, aldus Muller. Hij benadrukt daarbij dat Saab niet alleen technologie komt halen, maar een partner ook de nodige kennis te bieden heeft.

Laten we hopen dat Victor Muller op een dag kan zeggen dat Saab wel degelijk een bedreiging is voor z’n concurrenten. Ik heb Muller nog nooit ontmoet en het lijkt me een arrogante bal, maar toch gun ik het ‘m wel. Als je het waarmaakt, mag je van mij best een beetje arrogant zijn. Daarbij mogen we als Nederlanders af ten toe best iets meer chauvinistisch zijn en trots op de Hollander Victor Muller. Maar we blijven ‘m uiteraard wel kritisch volgen. (bron: reuters)

Ook interessant!

  • hoogtepunten uit Spyker historie
    Deadline voor Victor Muller: betalen of Spyker definitief kwijt
  • Victor Muller vindt geld voor Spyker, maar nog niet genoeg
  • hoogtepunten uit Spyker historie
    Erop of eronder: flikt Victor Muller het voor de zoveelste keer?
  • Fabrieksnieuwe Saab Turbo
    Fabrieksnieuwe Saab Turbo is letterlijk fabrieksnieuw

Nieuwste artikelen

  • Deze Porsche op Marktplaats is in vier jaar zestig procent afgeschreven
  • Lijst F1 coureurs 2025: wie vonden wij na Verstappen de beste?
  • BMW heeft voor iedere Nederlander een 3-Serie gemaakt
  • Mathieu van der Poel klaar voor het veldrijden met zijn Lamborghini Sterrato
FacebookTweetPinLinkedIn

Saab

Vorig bericht: « ANWB wil niets weten van tolpoortjes
Volgend bericht: Bugatti Galibier heeft groen licht gekregen »

Lees Interacties

Reacties

  1. Hennep zegt

    25 maart 2010 om 17:44

    Ik hoop voor ‘m dat ‘ie het gaat halen.

    Login om te reageren
  2. lincoln zegt

    25 maart 2010 om 17:44

    uit chauvinistische overweging trots zijn op een (in jouw ogen)arrogante bal ..

    hoe hopeloos kan een mensch zijn ??

    Login om te reageren
  3. T16 zegt

    25 maart 2010 om 17:47

    Saab heeft alle technolgie voor lichtere zuinigere en krachtigere motoren in huis. Echter door de wet van het getal is productie alleen voor Saab veels te duur. Logische zet is een partnerschap aan gaan met geïnteresseerde merken en deze nieuwe motorenlijnen delen met die merken.

    Login om te reageren
  4. T16 zegt

    25 maart 2010 om 17:48

    Oh ja, die nieuwe motoren zijn ook schoner, dat spreekt voor zich.

    Login om te reageren
  5. lambo4all zegt

    25 maart 2010 om 17:51

    hoop wel dat saab mooie wagens gaat maken, dan worden er vast weer wat minder fransje autotjes verkocht=D

    Login om te reageren
  6. TINUS zegt

    25 maart 2010 om 17:52

    Ik zie hem meer als een ondernemer die zijn nek uit durft te steken, dan een arrogante bal, maar ieder zijn ding.

    Login om te reageren
  7. Search zegt

    25 maart 2010 om 17:55

    Zou hij niet eerst is op zoek moeten voor een motor voor in de Aileron? :|

    Login om te reageren
  8. Vaud zegt

    25 maart 2010 om 17:56

    Ik zie Victor Muller eigenlijk totaal niet als een arrogante bal, zijn optreden in de media weerlegt dat dan ook totaal.

    Login om te reageren
  9. Dennis zegt

    25 maart 2010 om 17:56

    @lincoln: Het lijkt me een arrogante bal, maar ik zeg daar meteen bij ook dat ik hem nog nooit heb ontmoet. Ik geef hem dus het voordeel van de twijfel. Daarbij vind ik dat je best een beetje (niet teveel) arrogant mag zijn, zolang je het waarmaakt.

    @Vaud: Heb je ‘m de laatste keer bij Pauw en Witteman gezien? Kort na de overname van Saab. Kwam op mij tamelijk arrogant over.

    Login om te reageren
  10. pshyto zegt

    25 maart 2010 om 18:04

    vond hem wel goed overkomen bij pauw en witteman
    ik gun hem wel een succesje, volgensmij paktie het helemaal niet zo slecht aan en kunnen er nog veel hoedjes gegeten worden

    Login om te reageren
  11. lincoln zegt

    25 maart 2010 om 18:09

    100.000 units per jaar !! binnen 2 jaar tijd ..

    succes dan maar ..
    zal voor je duimen want een Saab kopen doe ik niet ..

    Login om te reageren
  12. Benjamin1 zegt

    25 maart 2010 om 18:23

    Met Lada misschien?

    Login om te reageren
    • kane_sting zegt

      25 maart 2010 om 18:44

      @Benjamin1

      Ja die laat altijd de deur voor nieuwe techniek open staan. Of misschien de chinezen… die hebben natuurlijk heel veel kennis in huis maar niet de middelen/mensen om het te gebruiken. Als ik me niet vergis zijn het ook de chinezen die de techniek van Saab hadden gekocht:P

      Sorry voor Muller maar ik geloof echt never nooit dat hij zijn doel gaat bereiken. Saab had gewoon failliet moeten gaan.

      Login om te reageren
  13. RALM zegt

    25 maart 2010 om 18:34

    Vond hem bij Pauw&Witteman overkomen als een of andere royalty aka nogal een kwal. Wel sportief van zichzelf dat hij dan weer van zichzelf durft te zeggen dat hij met te veel zelfvertrouwen is geboren, hij zei het echter wel íets te trots en triomfantelijk. Ik wens hem al het succes met SAAB en hoop echt dat het een groot succes wordt en dat wij als Nederlanders weer eens echt trots mogen zijn op een product dat het internationaal goed doet. Wat echter een beetje jammer is, is dat SAAB(spyker) Zweeds aan blijft doen en de mensen het als Zweeds product zullen blijven zijn, voorlopig. En dat niet heel Nederland staat te juichen en Victor de hemel in prijst heeft ook zijn redenen, hij heeft Nederland vaker voor l*l gezet in de internationale autosport/autoindustrie dan dat SAAB potentiele kopers had, heel wat keren dus:)!

    Login om te reageren
    • Something zegt

      25 maart 2010 om 19:05

      @RALM: Ik vind het juist geweldig dat Saab internationaal blijft gezien worden als een Zweeds merk.
      Muller heeft Saab gekocht maar niet gecreëerd niet meer niet minder, dus Saab is en blijft een Zweeds merk :)

      Login om te reageren
  14. 16V zegt

    25 maart 2010 om 18:35

    Hopelijk gaan ze weer echte Saabs maken, daar is de tijd rijp voor, grijze muizen zijn er al zat….

    Login om te reageren
  15. Axela zegt

    25 maart 2010 om 19:29

    Snel zoeken naar andere diesels van die herriedingen van GM kunnen echt niet. Snap dan ook niet dat mensen voor een Astra of Insignia gaan..

    Login om te reageren
    • KaCh1ng zegt

      25 maart 2010 om 19:38

      @Axela: prijs/ruimte en ze zijn niet lelijk, waarom niet voor een opel gaan ?

      Login om te reageren
      • Axela zegt

        25 maart 2010 om 20:59

        @KaCh1ng: ja ze zien er goed uit maar ze zijn zwaar, niet erg ruim en vervelende diesels en trage automaten niet echt bijzondere besturing. Genoeg concurrentie die het beter doen

        Login om te reageren
        • RtB zegt

          25 maart 2010 om 21:30

          @Axela: Snap je argumenten niet helemaal. Qua gewicht en binnenruimte zit Saab gewoon op hetzelfde niveau als de concurrenten. Besturing klopt wel enigszins, het is tenslotte geen merk met sportieve aspiraties (muv de Aero’s dan). Automaten zijn gewoon prima, behalve als je het vergelijkt met DSG of zo… Maar je commentaar op de diesels snap ik nog het minst. Die 1.9 Fiat blokjes zijn méér dan prima hoor! Zeker het twinturbo blok is niet te versmaden.

          Login om te reageren
          • Axela zegt

            25 maart 2010 om 22:30

            @RtB: ik had het over de Opels. Wel goed lezen he ;) De 2.0 GM diesels zijn bagger. Zowel in de Opels als in bv de Cruze

            Login om te reageren
        • Cees zegt

          25 maart 2010 om 21:30

          @Axela: Ik wil alleen geen concurrent. Weet je ook waarom? Audi maakt al jaren het zelfde. BMW heeft zijn 5 serie weer te gewoon gemaakt. En mercedes heeft het interieur van een grafkist. Deze saab is mooi apart en ik zou je uit willen dagen om de nieuwe 9-5 een keer uit te testen.

          Login om te reageren
          • Axela zegt

            25 maart 2010 om 22:31

            @Cees: echt, typ ik zo slecht? Ik had het niet over de Saab!

            Login om te reageren
  16. Imom zegt

    25 maart 2010 om 20:01

    Hoop in ieder geval ook dat Saab een mooie betaalbare hatchback op de markt kan zetten die boven de grijze massa uitsteekt maar vrees ook het ergste.Ik denk dat Saab nog enkele jaren stuiptrekkingen zal hebben en tenslotte roemrijk ten onder zal gaan al hoop ik nogmaals van niet.

    Login om te reageren
  17. De Fiets zegt

    25 maart 2010 om 20:01

    Dat gaat niets worden met Saab…

    Login om te reageren
  18. Dimglor zegt

    25 maart 2010 om 20:02

    Mja die nieuwe Saab 9-5 ziet er wel erg goed uit en ik hoop wel dat dit een succesje zal worden….

    Login om te reageren
  19. gschoots zegt

    25 maart 2010 om 20:40

    Ik ben niet in de markt voor een nieuwe auto maar op een of andere manier zie ik nu veel meer Saab’s rijden en ik kan ze ook nog best waarderen…

    Login om te reageren
  20. pocoloco zegt

    25 maart 2010 om 20:53

    Nee, Victor is geen kwal. Is een man met ambitie en passie voor zijn vak. Een vent die normaal tussen zijn medewerkers zit tijdens de lunch.

    Login om te reageren
  21. AudiQuatro zegt

    25 maart 2010 om 22:04

    Wat maakt het ook uit of hij wel of niet arrogant is? Als de nieuwe Saabs maar leuk worden en hij Spyker in alle commotie niet vergeet!! Kan hij geen deal met VAG maken? dan heb je een heleboel kennis in huis, mis je een gevaarlijke concurent en als klap op de vuurpijl de V10 TFSI naar Spyker!

    Login om te reageren
  22. A6'er zegt

    25 maart 2010 om 22:06

    @ Poco Loco

    Juist, eindelijk iemand die hem echt kent. Hij komt regelmatig bij ons thuis, en ik weet dat Spijker met een bepaalde ontbrandingstechniek bezig is. Deze techniek gaat hij bij Saab stallen. En het gaat niet lang meer duren voordat dit alles in werking is gezet.

    En dan heb je de milieuhippies, die nu Prius rijden, (afzichtelijke wagen) die dan de ‘nieuwe’ Saab kopen. Ik geloof er in dat Victor Saab laat slagen. Meer dan dat menig mens verwacht. Daar durf ik mijn handen voor in het vuur te steken.

    Login om te reageren
  23. A6'er zegt

    25 maart 2010 om 22:09

    @ Audi Quattro

    Muller en VAG gaat het niet meer worden. Familie van Muller is getrouwd met familie van Pon, deze gingen scheiden, Pon wil niet meer dat Audi aan Spyker levert.

    Login om te reageren
  24. Dennis zegt

    25 maart 2010 om 23:32

    Over Victor Muller: ik zag zo’n video op Fox News (zo Republikeins als dat het kan) waarop ze de toekomst van Saab besproken. Het panel vond dat Saab in elk geval interessante producten had zoals de 9-5.

    In elk geval een veel positiever geluid als dat je hoort in de Nederlandse pers.

    Wat mij altijd zo tegenvalt aan Nederland, is iedereen klaar staat met kritiek, terwijl je het Victor moet meegeven: stalen ballen, absoluut solide stalen ballen.

    “Dat redt hij nooit” etc etc.

    Wie is hier CEO geweest van een autobedrijf? Weten Nederlanders eigenlijk nog wel wat het is om een product nieuw te ontwikkelen en te exporteren? Of zijn we allemaal weggezakt van ellende achter onze Koreaanse LCD TV?

    Muller probeert tenminste wat. En er zit wel degelijk heel veel geld van hemzelf in. Hij heeft dagen en nachten gevochten voor een wereld-deal. En alles wat wij te melden hebben is: “red hij toch niet”.

    Als Nederland meer mensen had zoals dat, mensen met ballen en geloof, dan was die crisis zo voorbij.

    Login om te reageren
    • frtis zegt

      26 maart 2010 om 08:34

      @Dennis: Amen! Top! hulde!

      Login om te reageren
  25. PT zegt

    25 maart 2010 om 23:57

    In vroegere tijden barste Nederland van dit soort ondernemende figuren, die van iedere stuiver een dubbeltje maakte, een natie van handelaren en ondernemers. Het ondernemen is door ons uitgevonden! Wat is er sindsdien in hemelsnaam gebeurt? Muller is wat dat betreft het moderne Nederlandse archetype en een lichtend voorbeeld voor allen om te volgen. Denk groot!

    Login om te reageren
  26. Dennis zegt

    25 maart 2010 om 23:57

    Bovendien de 9-5 is een goede auto. Insignia onderkant en technologie (= reeds bewezen goed) + prachtige Saab body design en Saab motorpakket. Het beste van beide.

    De 9-5 gaat goed lopen, want het is een mooie auto met goede techniek.

    Het is echt jammer dat Muller Spyker naar Engeland verhuisd, maar ja, wij zijn heel goed in het wegjagen van goede initiatieven. Desondanks, veel succes meneer Muller.

    Login om te reageren
    • John zegt

      26 maart 2010 om 09:09

      @Dennis: Nice1
      OT: Victor Victor!

      Login om te reageren
  27. jack_abarth zegt

    26 maart 2010 om 07:25

    @Dennis: Hulde, mooi gesproken!!

    @PT: Lees voor de gein eens een keertje “de problemen van acht jaar paars”. Dan weet je zo waar het fout is gegaan.

    Login om te reageren
  28. Dennis the Menace zegt

    26 maart 2010 om 08:49

    Als het allemaal net zo’n succes wordt als met Spyker, komt het allemaal wel goed toch !! Die hebben ook nog nooit ene cent verdient …..Wel alle respect voor deze meneer ….heb het een beetje van dichtbij meegemaakt, it’s a lot of smooth talking ….maar 100.000 units in 2012 …No way …..ook niet in 2014 ….Sorry voor alle chauvie’s …..Geen oranje klompen op onze hoofd deze zomer ook niet in 2012 ….Maar mooi verhalen zijn het wel

    Login om te reageren
  29. Svenska Aeroplan AB zegt

    26 maart 2010 om 10:57

    Waarom twijfelt toch iedereen aan die 100.000 units in 2012??? Snap ik niks van… In 2008, voor de hele Saab-soap, verkocht Saab 100.000 auto’s, met de 9-3 en een sterk verouderde 9-5. In 2012 staat er een nieuwe 9-5 Sedan en -Estate, een 9-4X en een gloednieuwe 9-3 lijn! Kortom: eitje!

    Juist daarom heb ik veel vertrouwen in de toekomst van Saab: de doelstellingen zijn zeeeeer realistisch! Absoluut geen hemelfietserij, gewoon een realistisch plan…

    Login om te reageren
  30. Svenska Aeroplan AB zegt

    26 maart 2010 om 10:58

    @ Dennis en PT: couldn’t agree more!

    Login om te reageren
  31. Svenska Aeroplan AB zegt

    26 maart 2010 om 11:13

    http://www.insideline.com/saab/95/2011/2011-saab-9-5-first-look.html

    Eerste test met de nieuwe 9-5!
    En nog wel de Aero van Victor zelf…

    Login om te reageren
  32. Vincenzo zegt

    26 maart 2010 om 13:58

    haha meneer de fietsenmaker….31 auto maken en 22 miljoen verlies draaien…erg knap! Ik zou maar klompen gaan maken meneer vm.

    Login om te reageren
  33. Vincenzo zegt

    26 maart 2010 om 14:06

    nee pt…de slavernij is door jullie uitgevonden. Maar als je mensen als handel wilt zien dat heb je wel gelijk natuurlijk.

    Login om te reageren
  34. luwek zegt

    26 maart 2010 om 15:27

    @Vincenzo
    Zucht..

    Login om te reageren
  35. Markus zegt

    26 maart 2010 om 16:56

    Ook als je succes hebt, dan nog blijft arrogantie een vervelende eigenschap.
    Ontopic: zou leuk zijn als het allemaal een groot succes word natuurlijk.

    Login om te reageren
  36. Toonster zegt

    28 maart 2010 om 04:44

    ik heb toevallig gister bij iemand in een oude Saab cabrio gezeten en ik weet niet wat het is, maar die klank van de Turbo en die hele feel en uiterlijk van die auto zijn toch best wel betoverend.. En dan ben ik echt geen fanboy voor mijn gevoel.. Als ik de nieuwere modellen zie heb ik dat dan weer niet bepaalt, dus laten ze dat gevoel terughalen en the job is done lijkt me.. Kwestie van less is more maar met de luxe, dat is Saab naar mijn idee..

    Login om te reageren
  37. Klassiekekliko zegt

    16 april 2010 om 22:26

    Gun hem gewoon de tijd, het is niet eenvoudig om dit merk dat bijna 20 jaar door GM is uitgewoond als een goedkope h**r weer daar te krijgen waar het thuishoort, maar voorlopig worden er weer auto’s gebouwd in Trollendorp, en ik gun het de mensen die er werken, de Saabliefhebbers en de rest van de autowereld dat Saab in ieder geval een kans, hoe klein ook, krijgt om een nieuwe richting in te slaan.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North