• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Video: sprintje tussen Audi Q7 V12 TDI en BMW M5

Auteur: Wouter, gepost 21 april 2009 om 14:07 – 101 Reacties

Audi Q7 V12 TDI versus BMW M5

Een 2605 kg wegende SUV tegen een 1730 kg wegende sedan, dat lijkt een ongelijke strijd. De Audi Q7 6.0 V12 TDI heeft een 500 pk sterke V12 diesel, terwijl de benzine drinkende 5 liter grote V10 van de M5 het tot 507 pk schopt. Daarentegen heeft de M5 slechts 520 nm koppel bij 6100 tpm en de Q7 1000 nm bij 1750 tpm. Op papier is de M5 sneller bij de 100 (4,7 seconden) dan de Q7 V12 TDI (5,5) seconden).

Maar wat zou er gebeuren in de praktijk, als de twee geweldenaren tegenover elkaar staan op een nat wegdek. De Audi heeft het voordeel van de Quattro vierwielaandrijving, maar de BMW heeft launchcontrol.

Ook interessant!

  • Video: Audi A5 crasht tegen BMW 4 Serie. Hard.
  • Audi Q7 55 TFSIe rijtest video
  • Video: BMW-rijder rijdt als BMW-rijder
  • Video: BMW X5 M50d kan Audi A7 niet bijhouden

Nieuwste artikelen

  • Documentaire over auto’s spotten op NPO 3
  • Maak je eigen hardcore Temerario voordat Lambo het doet
  • Maserati sloopt viercilinder uit instapmodel
  • Benzineprijs op laagste niveau sinds maanden
    Grote verschillen tussen het goedkoopste en duurste tankstation van Nederland
FacebookTweetPinLinkedIn

Audi, BMW, m5, Q7, Vergelijkingen, Video

Vorig bericht: « Porsche Panamera S in de vrachtlift naar de 94e verdieping
Volgend bericht: Skoda Octavia RS en Octavia Scout facelift »

Lees Interacties

Reacties

  1. Ton zegt

    21 april 2009 om 14:09

    Op papier is 4,7 seconden naar 100 gelijk aan 4,7 seconden naar de 100…

    Login om te reageren
  2. RenesisHP zegt

    21 april 2009 om 14:17

    Ik zie mezelf nog geen stoplichtsprintjes trekken tegen een SUV. Dat beeld klopt gewoon niet helemaal.

    Neemt niet weg dat zo´n Q7 V12 TDI erg snel is. Een beetje knurft in een M5 legt het dus gewoon af.

    Login om te reageren
  3. Laue zegt

    21 april 2009 om 14:18

    4,7 sec? anway wat een beest die V12 TDI. ooit wil ik in een V12 TDI hebben gereden.

    Login om te reageren
  4. CasperH zegt

    21 april 2009 om 14:20

    Morele winnaar? Q7. En aangezien ze geen van beide bij mij op de oprit komen als ik zoveel geld aan een auto kon uitgeven, kan ik het daarbij laten.

    Login om te reageren
  5. Egon8 zegt

    21 april 2009 om 14:20

    @ton: inderdaad
    Zelf vind ik het maar een klein verschil. Had meer verwacht.

    Login om te reageren
  6. kreuner zegt

    21 april 2009 om 14:21

    haha en toch vind ik dit lullig voor bmw, legt het af tegen een SUV

    Login om te reageren
  7. EJS zegt

    21 april 2009 om 14:23

    Best geinig, als je dit blok in een a8 zou leggen zou je dus zo’n m5 finaal wegrijden.. best ziek

    Login om te reageren
  8. SvenvW zegt

    21 april 2009 om 14:23

    Wat een geweldenaar die Q7 ! Dat betekent dus inderdaad dat iemand in een M5 heel erg op z’n hoede moet zijn, anders kijk je toch mooi even tegen de dikke kont van die kolos aan. Desalnietemin zou ik ook de M5 mee naar huis nemen, en heel goed opletten wat voor Q7 er naast me komt staan…

    Login om te reageren
  9. jack zegt

    21 april 2009 om 14:24

    Ja maar in een diesel zit geen toekomst en dikke sound….

    Blijft leuk dat je dat iedereen altijd hoort zeggen. Zet die kuus maar op d’n dam, kan de hond tenminste fatsoenlijk achterin.

    Login om te reageren
  10. SvenvW zegt

    21 april 2009 om 14:26

    Geen toekomst ? In welke wereld leef jij ?

    Login om te reageren
  11. victortje zegt

    21 april 2009 om 14:26

    @mx5owner, of ik ben blind maar ik zie de M5 toch echt winnen..

    Login om te reageren
  12. JzAero zegt

    21 april 2009 om 14:27

    Ook belangrijk, de M5 hoor je, de V12 niet ;)

    Login om te reageren
  13. RenesisHP zegt

    21 april 2009 om 14:28

    @jack.

    Ik vind die Q7 anders vrij saai klinken. Zeker in vergelijking met een M5. Hoewel het voor een diesel weer reuze mee valt.

    Login om te reageren
  14. SvenvW zegt

    21 april 2009 om 14:28

    @ Kreuner,

    Zie jij hetzelfde filmpje ? In het filmpje wat de rest ziet wint de BMW.

    Login om te reageren
  15. Nanning zegt

    21 april 2009 om 14:28

    Dus hieruit kunnen we concluderen dat 4,7 seconden (net) niet altijd even lang duurt?

    Login om te reageren
  16. Jochempie zegt

    21 april 2009 om 14:29

    Ik ga voor de Q7. Veel comfortabeler! Bovendien, laat die even chippen en je hebt een M5-match hoor!

    Login om te reageren
  17. Barracuda_82 zegt

    21 april 2009 om 14:30

    De Q7 mag dan wel ongeveer evenveel vermogen hebben, maar heeft wel AWD, waardoor hij veel vermogen verliest in de aandrijflijn. Ik ben benieuwd hoeveel wiel-pk’s deze auto’s allebei hebben (standaard word krukaspk’s gemeten meen ik).

    De Q7 heeft dus veel minder vermogen op de weg, en is ook nog eens veel zwaarder is dan de M5. Niet echt een eerlijke strijd dus.

    Login om te reageren
  18. RenesisHP zegt

    21 april 2009 om 14:32

    @victortje.

    Dat klopt. Wegkomen met een m5 is ook best goed te doen met launch control. Toch zal je met een Q7 in de praktijk net wat makkelijker wegkomen.
    Al is het maar omdat je de launch control niet al te gek vaak kan/mag gebruiken.

    Login om te reageren
  19. Nanning zegt

    21 april 2009 om 14:32

    @victortje: na 5 x launch controllen naar de dealer voor een nieuwe koppeling?

    Login om te reageren
  20. RenesisHP zegt

    21 april 2009 om 14:33

    @Nanning.

    Onzin. Die tijden zijn gemeten onder ideale omstandigheden. Daar is met een vochtig wegdek geen sprake van.

    Login om te reageren
  21. victortje zegt

    21 april 2009 om 14:33

    @mx5owner & Nanning, wat is dat launch control precies, of moet ik me nu schamen ?

    Login om te reageren
  22. Laue zegt

    21 april 2009 om 14:37

    lol, wie zegt dat diesel geen toekomst heeft. wat kan die sound nu schelen…. welk ander blok krijgt meer als 2.6 ton in 5 sec naar de 100. EAT THAT.

    Login om te reageren
  23. RenesisHP zegt

    21 april 2009 om 14:42

    @victortje.

    Schaam je. :P
    http://nl.wikipedia.org/wiki/Launch_control

    @Laue.

    S65 AMG blokje misschien.

    Login om te reageren
  24. GH zegt

    21 april 2009 om 14:42

    @ Victortje,

    Het is gewoon een systeem waarbij alles op de meest ideale timing is afgesteld om zo effectief mogelijk de eerste meters af te leggen. Denk bij “alles” aan wanneer de koppeling ingrijpt, het toerental enz.

    Login om te reageren
  25. GH zegt

    21 april 2009 om 14:44

    @ mx5owner,

    Had het zelf niet beter kunnen omschrijven.

    OT: Op zich vind ik het niet zo’n vreemde uitslag, kijk naar die enorme koppel. Hang achter beide een flinke caravan en die Q7 wint.

    Login om te reageren
  26. Merry zegt

    21 april 2009 om 14:49

    En zet ze allebij eens op spa.
    Dan schuift die Q7 bij au rouge zo de baan af.
    Leuk hoor al die dieselpower maar een circuit of een leuke bochtige landweg gaan ze voor geen drol, ze kunnen hard vooruit en goed een kar trekken.
    Wat wel handig is van de Q7 op een circuit is dat hij redelijk offroad kan, dan kom je tenmiste door de grindbakken heen :P

    Maar de M5 vind ik ook niks, maar altijd nog beter dan een SUV.

    Login om te reageren
  27. jack zegt

    21 april 2009 om 14:53

    oke, de meeste snappen m’n sarcasme niet.

    Uitleg:

    Ik juig najuist diesel toe.

    Login om te reageren
  28. Winfried zegt

    21 april 2009 om 14:55

    Dit bewijst gewoon dat dat hok van meer dan 2,5 ton echt geschift snel is voor een SUV. Qua rij-eigenschappen en pure snelheid kan het toch nooit tippen aan een M5, gewoon omdat het een SUV is.

    Login om te reageren
  29. NLBUURMAN zegt

    21 april 2009 om 15:05

    @Laue wat dacht je van een V12 uit een 760Li?

    Login om te reageren
  30. StormRAM zegt

    21 april 2009 om 15:07

    Leuke test! :D
    Als de Q7 nou ietsje meer had bijgestuurd naar links had de M5 het toch iets moeilijker gehad. :P Leuk om te zien dat ze elkaar op dit sprintje niet heel ver ontlopen. Die Q7 is idd serieus snel! De M5 ook, maar dat wisten we al. :)

    Login om te reageren
  31. EJS zegt

    21 april 2009 om 15:07

    @NLBUURMAN

    met die 445 pk en 600 nm? denk ’t toch niet..

    Login om te reageren
  32. NLBUURMAN zegt

    21 april 2009 om 15:07

    @ Merry, de Q7 gaat misschien niet supersnel over een circuit, maar dat wil niet zeggen dat elke diesel traag is en elke bocht uit glijdt! Als je een 5serie/a6/e-klasse etc. met een diesel uitrust en dezelfde ophanging etc. meegeeft als de benzineversie, is het verschil in bochtengedrag NIETS, simpelweg omdat bochtengedrag eigenlijk niet aan de motor ligt!

    Login om te reageren
  33. SjaakydeSjaaky zegt

    21 april 2009 om 15:08

    Blaablaalba wat een bullshit test. Ligt in dit geval eerder aan de slechte chauffeur van de M5. Het koppel verschil is namelijk niet relavant bij een 0-100 sprint.

    Login om te reageren
  34. NLBUURMAN zegt

    21 april 2009 om 15:08

    http://www.autoblog.nl/archive/2009/04/09/de-nieuwe-bmw-760i-en-760li zegt toch echt wat anders…..

    Login om te reageren
  35. EJS zegt

    21 april 2009 om 15:13

    @NLBUURMAN

    Nou, er zit nog wel enigszins gewichtsverschil tussen de meeste diesels en de meeste benzine motoren, dus dat zou voor de gewichtsverdeling lastig kunnen zijn;) maar verder zou ’t verschil er idd niet moeten zijn, en gezien ’t feit dat diesels vaak een veel vlakkere koppelkromme hebben zullen die over ’t algemeen net iets sneller zijn..

    @SjaakydeSjaaky
    maybe not.. maar die 1000nm is begrensd en levert de V12 over bijna z’n hele toerenbereik. Daardoor heeft de V12 een veel langere ‘vermogenspiek’ dan de hoogtoerige V10 uit de M5, die z’n max vermogen maar heel kort levert..

    Login om te reageren
  36. W115 zegt

    21 april 2009 om 15:16

    Wat willen ze hiermee zeggen? Dat de Q7 V12 Dichtbij de V10 van BMW komt, dit is een belachelijke vergelijking, test de Q7 dan tegen een X5/ X6 M

    Login om te reageren
  37. EJS zegt

    21 april 2009 om 15:26

    @NLBUURMAN

    die is nog niet leverbaar. En bovendien krijgt ook die motor, zelfs met Twinturbo die v12 tdi er niet onder, het vermogens verschil is nog steeds meer dan 50pk/250nm..

    Login om te reageren
  38. GOD zegt

    21 april 2009 om 15:27

    en volgende keer laten ze zien hoe je met een turbocharged patatje mayo, gebakken in carbon ceramic frituurvet, een Formule 1 wagen te snel af bent op de Nordschelife.

    onzin test, snap dat het leuk is om met een zwaare diezel SUV een M5 bij te houden van 0-100, maar aan het eind van het filmpje toen er een bocht in zich kwam stopten ze met filmen.
    was leuker geweest als hij ook nog eens sneller door de bocht kon als de M5.
    niet het geval dus niet echt bijzonder.
    met een smart van een enzo winnen in een rechte lijn is de normaalste zaak tegenwoordig.

    Login om te reageren
  39. kevinw zegt

    21 april 2009 om 15:29

    het is wel grappig da er nog veel mense zijn die ni wille toegeve da die V12 blok iet zalig is.

    da zo’n huis me gwn de automaat in S te zette maar een paar 10e trager is dan die bmw me al die electronische zever zegt toch genoeg.

    Login om te reageren
  40. Ikwesley zegt

    21 april 2009 om 15:37

    Komt hier nog weer een reclamebord voor :P

    Login om te reageren
  41. anus-praetenaturalis zegt

    21 april 2009 om 15:39

    Een test vanaf 80km/h zou ook wel interessant geweest zijn…

    Login om te reageren
  42. Sjappoo zegt

    21 april 2009 om 15:53

    @ Jochempie

    Heb je al in allebei de auto’s gereden dan??
    Ik heb zelf nog nooit in die Q7 V12 gereden, maar een M5 is nog behoorlijk comfortabel mee te rijden! Rijd beter als de meeste auto’s die wij kunnen betalen!

    Maar de motor die in de M5 ligt… dat geluid! echt te moooooi. Zeker sochtends vroeg koud… heerlijk!!!

    Login om te reageren
  43. KeesB zegt

    21 april 2009 om 15:56

    Merry schrijft:
    21 April 2009 om 14:49
    En zet ze allebij eens op spa. (…)

    Precies! Jij snapt het ;)

    Login om te reageren
  44. Merry zegt

    21 april 2009 om 16:06

    @NLBUURMAN
    Het probleem wat diesles hebben zijn de lage toeren.
    Als je gaat trappen zit je altijd met die lage toeren waardoor bij de bocht uitkomen bijna altijd een schakel moment heb.Of je moet te langzaam de bocht in.
    Tevens vind ik van die sterkediesel motoren is dat het regelen van het vermogen mindermakkelijk gaat dan een normale motor.
    Voor echt hard rijden heb je ook toeren nodig en een lichte wagen, diesels zijn dat niet, en ze hebben meestal ook een nare turbokick altijd op het verkeerde moment.

    Login om te reageren
  45. Chriss zegt

    21 april 2009 om 16:08

    @merry: waarom zou je naar spa gaan> je rijdt tog niet dagelijks op een circuit ofwel? Belangrijker is gewoon stoplichtsprintjes miss en comfort lijkt mij voor alledaags gebruik;) Ik zeg, audi wint het op comfort rijden (en ja, ik heb al in een M5 EN een Q7 V12 gereden…) maar neemt niet weg dat de M5 wel een beter geluid, en naar mijn idee ook sneller optrekt..maar het mooiste is de brute kracht van Q7, vooral bij wegrijden, je wordt keihard terug in je stoel gedrukt, meer dan bij de M5..

    @ EJS, ik denk niet dat deze V12 in het vooronder bij een a8 past? Aangezien deze q7 serie ook verlengd is voorin om de motor te laten passen..Zou dan eerder een W12 worden (2xV6) (of vergis ik me, en heeft de Q7 stiekum ook een w12?)

    Login om te reageren
  46. micheloo0 zegt

    21 april 2009 om 16:09

    Ik vind dat verschi toch maar klein.

    Login om te reageren
  47. renaultfreak zegt

    21 april 2009 om 16:10

    porsche cayenne turbo s vergeten? volgens mij is die ook asosiaal snel naar de 100 voor een paar ton!

    Login om te reageren
  48. SJ zegt

    21 april 2009 om 16:15

    Ik hoor praktisch geen motorgeluid van de M5 tijdens de sprint. Dat moet toch wel met een hoogtoerige V10? Sowieso gaan beide auto’s totaal niet voluit zo te zien.

    Login om te reageren
  49. Endlezz zegt

    21 april 2009 om 16:16

    Gooi dat V12 blok maar in mijn A4, dan trek ik elke M of AMG eraf!

    Wel een roetfiltertje plaatsen dan, kwestie van het milieu wat te sparen ;)

    Login om te reageren
  50. Merry zegt

    21 april 2009 om 16:18

    @Chriss
    Ik woon in een boeren dorp met prachtige rallywegen om mij heen en geen stoplicht te bekennen in een straat van 18KM, en de stoplichten die er zijn hebben van die nare drempels.
    Ik ken de wegen door en door en haal soms wel eens de max uit mijn (trailertrash)190E 2.5 stoere man die met zijn SUV achter me blijft plakken.

    Login om te reageren
  51. EJS zegt

    21 april 2009 om 16:18

    @Chriss

    klopt, alleen de W12 past in deze generatie, maar in de volgende generatie zou volgens alle geruchten wel een gewone V12 komen, en dat zou betekenen dat de V12tdi er ook in zou passen.. Lijkt mij iig een erg leuk idee!

    Login om te reageren
  52. rider zegt

    21 april 2009 om 16:28

    en als je weet hoe snel een M5 op trekt, heb ik helemaal veel respect voor deze dikke Q7. wat een geweldenaar. een snellere chip er in en je bent bij de verkeerslichten helemaal de king. bovendien ben je ook nog eens wat zuiniger onderweg dan de M5 rijder en zit je comfortabeler. mijn keuze? de Q7. al moet ik wel zeggen, is de sound van de M5 geweldig!

    Login om te reageren
  53. Citrofiel zegt

    21 april 2009 om 16:29

    Mooi resultaat uiteindelijk. Zo zie je maar dat ‘papieren cijfertjes’ niet veel zeggen. Het kan erg verschillen met de omstandigheden. De vochtigheid werkte hier goed in het voordeel van de Q7.

    Login om te reageren
  54. Chriss zegt

    21 april 2009 om 16:37

    @merry: Oke dan kan ik mij goed voorstellen dat je voor M5 gaat ;) Toch vind ik het in dat geval respect dat een mastodont als een Q7 en M5 kan bijhouden..maar als je veel bochten hebt is een Q7 wel logger, alleen niet zo log als je zou verwachten

    Login om te reageren
  55. wotevajjjj zegt

    21 april 2009 om 16:39

    dit is gewoon het andwoord van bmw op die audi r8 reclame
    hup hup bmw!!
    (caparo still pwns)

    Login om te reageren
  56. Jef zegt

    21 april 2009 om 16:41

    ook al is de Q7 best snel ik vind het een belachelijke auto.
    Een SUV met zo’n gewicht hoort helemaal niet snel te zijn, ik vind het een auto voor rijke verwende kindjes (zonder smaak).

    Login om te reageren
  57. Jochempie zegt

    21 april 2009 om 16:47

    @ Sjapoo: lol, comfort is natuurlijk meer dan vering en demping. De Q7 is leverbaar met isolatieglas en heeft veel meer koppel bij lage toerentallen. Bovendien klinken een M5 en Q7 ongeveer even slecht bij een koude start, de M5 alleen wat luider.

    Login om te reageren
  58. Relief zegt

    21 april 2009 om 16:50

    @Jef

    Hoe bedoel je jaloers haha

    Login om te reageren
  59. CSL zegt

    21 april 2009 om 17:04

    tja in het regen. Welke domoor trekt nou als een gek weg in het regen!
    Alsnog zou een X6/X5 M alle suv’s het nakijken geven.

    Login om te reageren
  60. GuidoBmw zegt

    21 april 2009 om 17:05

    Leuk, in een wagen van 2605 een sprintje trekken? Nee! knappe prestatie van audi? Ja! Maar echt een genot aan rijplezier zul er niet in beleven.

    Login om te reageren
  61. Benno zegt

    21 april 2009 om 17:09

    Lekkere vergelijking ook, SUV tegen een Sportsedan, doe mij maar 1000x
    die M5 ondanks dat ik erg fan ben van V12`s

    Login om te reageren
  62. bmw///M power zegt

    21 april 2009 om 17:10

    natte wegdek niet gunstig voor een m5 wel voor die audi

    Login om te reageren
  63. RenJie zegt

    21 april 2009 om 17:30

    Mooi om te zien hoe die Q7 het bijhoudt.. misschien zetten tegenover een F430 of Gallardo. Dan wordt het nog mooier.

    Login om te reageren
  64. EJS zegt

    21 april 2009 om 17:34

    @RenJie

    een F430 of een Gallardo is toch wel weer een andere categorie hoor, die zijn een stuk lichter dan de m5, en zijn veel uitgebalanceerder om zo’n vermogen netjes op de weg te krijgen..

    Login om te reageren
  65. GOD zegt

    21 april 2009 om 17:41

    de M5 is sneller als de eerste gallardo, nu niet meer met de huidige power upgrades. de F430 eet M5-jes als ontbijt

    Login om te reageren
  66. Audi A6 3.2 zegt

    21 april 2009 om 18:06

    Mensen mensen het s gewoon een leuke test. Dat gelul over die is sneller, beter, bla bla. Het zijn twee verschillende auto’s, beide met een heel ander concept en doel voor ogen. Beide zijn vet maar zou toch voor de M5 gaan. Man wat rijdt die auto geweldig. Q7 kan mij niet zo bekoren!

    Login om te reageren
  67. M-lover zegt

    21 april 2009 om 18:13

    eigenlijk is het bijna schande dat de q7 niet sneller is bij het vertrekken met evenveel (500pk) maar wel het dubbele aan koppel op een veel lager toerenal…. (4×4 meegeteld)

    zet eens een X6M langs die q7, heb je ook een benzinemotortje met iets meer pk met een turbotje op in een zware sloep, dan zwaai je elke diesel weer af. (en je hebt 4×4 om te starten)

    we want X6M VS M5! (ik gok op de zware sloep!)

    blijft het feit dat ik het mooi vind dat diesels toch een beetje als sportief aanvaard worden! kijk maar op circuit, geen echte lange stukken en je houdt met een 120d van motorsport een (race-)M3 e46 gewoon bij!! (dank aan het lagere gewicht van het kleine dieseltje, wat ook nog eens een lager verbruik heeft) terwijl je meer dan 100pk in je nadeel bent!

    Login om te reageren
  68. Cantago zegt

    21 april 2009 om 18:26

    Wat jullie ook zeggen hier, die Q7 schopt wel enorm kont:O

    Dat ding weegt gruwelijk veel, en houdt hier bijna een M5 bij! Kudo’s voor de Q7, ik zou hem wel willen;)

    Login om te reageren
  69. SimonMc zegt

    21 april 2009 om 18:29

    @Laue: wel, mercedes krijgt een 2260 kg wegende S65 amg in 4,4 seconden naar de 100.Met alleen maar ACHTERWIEL aandrijving.

    EAT THAT!

    Login om te reageren
  70. Rob USA zegt

    21 april 2009 om 18:40

    Kudo’s voor de nieuwe Camaro dus, ook in 4.7 0-100 met maar een 6.2 L V8 met 427pk en dat in de States voor $36.000 wat is het toch een heeerlijk autoland! :)

    Login om te reageren
  71. SjaakydeSjaaky zegt

    21 april 2009 om 18:58

    Kudo’s voor motoren. Een 600 CC (als bij R^) achterwielert trekt die Q7 er zo uit.

    Heb ik nu vijanden?

    Login om te reageren
  72. AMG Powerrr zegt

    21 april 2009 om 18:59

    Ik ben vandaag nog een Q7 V12 TDi tegengekomen… op de snelweg. Geen foto’s dus :(

    Login om te reageren
  73. VonStroke zegt

    21 april 2009 om 19:16

    Toch zou ik de M5 meenemen, no mather what.

    Login om te reageren
  74. ripjans zegt

    21 april 2009 om 19:25

    Hoe lomp dat die Q7 daar weg vliegt :D Lastig om een voorkeuze voor 1 van die 2 te maken nog :D

    Login om te reageren
  75. Windhoos zegt

    21 april 2009 om 19:27

    Ondanks het feit dat het een natte wegdek betrof en dat de Audi oa beschikt over vierwielaandrijving had ik dus echt niet verwacht dat het nog zo dicht bij mekaar zat

    @M-lover,

    “eigenlijk is het bijna schande dat de q7 niet sneller is bij het vertrekken met evenveel (500pk) maar wel het dubbele aan koppel op een veel lager toerenal…. (4×4 meegeteld)”

    Wat denk je wat het gewicht doet, of telt dat soms niet meer mee. In jouw optiek kan zelfs een vrachtwaggel een M5 eruit trekken……

    Login om te reageren
  76. Turbo zegt

    21 april 2009 om 19:55

    Nu een droge weg. Overigens is het verschil tussen 4,7 s en 5,5 s marginaal als je het in meters verschil gaat meten bij het bereiken van de 100 km/u. Eerder gas geven brengt je verder bij sprintjes dan een iets snellere auto.

    Login om te reageren
  77. Jaloerse Kat zegt

    21 april 2009 om 20:15

    Q7:”… aerodynamic properties of a house.. ” mooi gezegd :)

    Login om te reageren
  78. Chief_S5 zegt

    21 april 2009 om 21:21

    Ondanks dat de BMW wint, is het toch wel een enorme prestatie van de Q7. Een whopping 2600kg, dat ding is gewoon een tanker. :P En dan nog steeds zo dicht bij de M5 blijven. Stel je voor, deze V12 TDI, maar dan in een A6, A8 of R8, wat zal dat dan wel niet doen. :o

    Login om te reageren
  79. WieAndersDasAuto zegt

    21 april 2009 om 21:27

    Wie had ooit gedacht dat er zo weinig verschil zou zijn tijdens een sprintje tussen een BMW M5 (!) en een Audi Q7? Het is een ontzettend knappe prestatie van Audi!

    Login om te reageren
  80. BananaFlip zegt

    21 april 2009 om 21:39

    Zozo…
    Prima prestatie van de mighty premium diesel tegenover de mighty premium M5.
    Alleen dat mighty premium monstergewicht van de mighty premium diesel zorgt ervoor dat de mighty premium Funfer met het welbekende Emmetje er met de winst vandoor gaat (racet?).

    Login om te reageren
  81. mashell zegt

    21 april 2009 om 22:00

    Haha, dat maakt een M5 wel een beetje een suffe auto, als ie maar met moeite een een diesel SUV van het formaat en gewicht “1 gezinswoning” kan voorblijven.

    Login om te reageren
  82. Tommy zegt

    21 april 2009 om 22:30

    Hallo!! onozele kippen! (sommigen) Dit is gewoon een filmpje dat laat zien dat de Q7 V12 TDI een serieus beest is, geen vergelijkende test! Deze 2 auto’s zijn totaal verschillend en met een 0 – 100 sprintje bewijs je niets. Zowiezo dom dat die gast uit het filmpje alleen naar de pk’s kijkt: “Jaa ze hebben beide zo’n 500 pk dus laten we ze ff vergelijken!”…

    Het is heel simpel: de Q7 trekt veel makkelijker een dikke caravan de berg op, de M5 gaat als een speer over het circuit. Ze vullen elkaar eerder aan dan dat ze tegen elkaar strijden dus..

    Login om te reageren
  83. Martijn zegt

    21 april 2009 om 23:08

    best flinke dreun voor BMW…althans zo zie ik het!
    Q7…Veel zwaarder dan een M5 sedan en hij komt er zo dicht bij!

    Ik denk dat de M5 Touring het nakijken heeft tegen deze V12 SUV!
    Wat dus weer blijkt, dat Audi toch echt weet hoe ze iets in elkaar moeten zetten..als het zou moeten, zijn ze veel sneller dan BMW!
    Maar dat is gewoon niet te doen, gezien klimaat enz.

    Login om te reageren
  84. Windhoos zegt

    21 april 2009 om 23:33

    @Tommy,

    Daar ben ik het 100% mee eens….

    Login om te reageren
  85. rstyled zegt

    22 april 2009 om 00:07

    Ik wil wel eens zien wat de Audi R8 V12 Diesel zou doen tegen deze M5. Zelf rijd ik diesel. Benzine motoren maken nog altijd een beter geluid en zijn nog altijd lichter. Maar ik hou eigenlijk wel van het karakter van een diesel. Je kunt bijvoorbeeld ook lekker cruisen op de snelweg, Je ziet de dieselmeter niet in een vaart achteruit gaan en als het moet dan kan je ook nog even lekker overtaken.

    Login om te reageren
  86. BmwMPower zegt

    22 april 2009 om 00:31

    M5, logische keus.
    En waarom? Deze auto heeft een hele reeks aan oudere M-modellen voor zich.
    Ik ken mijn klassiekers, deze auto deugt.

    Ook de Audi is wel leuk, maar het is Audi’s eerste SUF, en voor de fun hangen ze er een V12 TDI in. Gewoon omdat het kan, maar nu niet.

    Login om te reageren
  87. Loper zegt

    22 april 2009 om 00:44

    Vet man! Hoe die M5 de Q7 inmaakt.
    De M5 is gewoon een brute waggie, waar maar weinig andere auto’s aan kunnen tippen. Hoe durven ze een V12 TDI tegenover een V10 te zetten! Audi kom dan ook met een ongeblazen V10 op de proppen om mee te “contesten” !

    Login om te reageren
  88. The_12oach zegt

    22 april 2009 om 03:57

    Geef mij die Audi maar :D , hoe log ie ook mag wezen vind het zo een geweldig mooi “huis” op wielen. Heeft wel even geduurd maar vind hem nu echt geweldig en dat al zonder dit filmpje wat wel super grappig is dat je een q7 in je achteruitkijk spiegel niet ziet verdwijnen maar dat ie mooi naast je blijft :P

    Neemt niet weg dat zon Audi bochten niet echt leuk vind maar mensen hier vind ik wel een stap te ver gaan eigenlijk daarmee, die dingen kunnen wel degelijk behoorlijk hard door een bocht, harder dan de meeste daily drive auto’s hiero, en het is inderdaad ook nog is een hele andere klasse auto, wat dus ook echt nergens op slaat dat enkele gaan gooien met; “Huh, gooi ze op het circuit.” Daar zal je niets mee bereiken want dit ding is meer voor het kijk wat wij kunnen, wij hebben maling aan het alles moet klein zijn.

    Login om te reageren
  89. bartholomeo zegt

    22 april 2009 om 08:14

    prachtding, gooi die V12 tdi nu eens in de A6 :)

    Login om te reageren
  90. Sorcerer zegt

    22 april 2009 om 09:49

    Het ging over 0-100 mph, niet km/h.

    Als de Q7 launch control had dan zou hij (dankzij quattro) sneller zijn geweest, weet ik zeker. De M5 is namelijk berucht om het gebrek aan trekkracht laag in de toeren, daar heeft Wouter nog over geklaagd in een filmpje geloof ik…

    Hoewel een korte eerste versnelling een hoop kan oplossen lijkt het me duidelijk dat de trage start van de Q7-automaat de boosdoener is hier.

    Login om te reageren
  91. wilco zegt

    22 april 2009 om 11:10

    Lijkt me logisch dat t verschil zo klein is. 1000 nm maakt dat 2.5 ton wel degelijk vlot weg komt. Hoewel het een diesel is kan ik het niet laten erop te wijzen dat het een TURBO diesel betreft, en dat dit eigelijk toch niet geheel eerlijk is, hoewel de M5 wel iets sneller was.

    Atmosferische race motoren zijn onderin heel vaak mnder sterk, moeten het van toeren hebben. Een turbomotor is in het voordeel dat het onderste gebied verbeterd wordt, en bovenin hoeft de turbo minder werk te verzetten. Zet deze auto naast de RS6 als je een eerlijk vergelijk wil, turbo diesel vs turbo benzine, dan ga ik toch liever voor benzine.

    Login om te reageren
  92. RenesisHP zegt

    22 april 2009 om 11:16

    @wilco.

    “Atmosferische race motoren zijn onderin heel vaak mnder sterk, moeten het van toeren hebben.”

    Soms zeker wel. Gisterenavond laat nog afgedroogd door een Peugeot 207 met 1.4 benzinemotor. Ik had geen zin om te schakelen, hij wel. ;)

    Login om te reageren
  93. SimonMc zegt

    22 april 2009 om 17:53

    @Martijn: en zoals ik het althans zie, ben jij 12 jaar…De M5 is veel meer dan alleen maar 0-100 acceleratie of wat dacht je?

    Na de eerste bocht ziet de M5 alleen maar een vaag roetwolkje in zijn achteruitkijkspiegel.

    Die Q7 is misschien goed genoeg voor de aanhangwagen te trekken waar die M5 op vervoerd wordt.

    En nee, ook niet die M5 touring heeft het nakijken niet.

    Login om te reageren
  94. BananaFlip zegt

    22 april 2009 om 18:44

    @ SimonMc

    Ruik ik daar een BMW-fanboy?

    Login om te reageren
  95. SimonMc zegt

    22 april 2009 om 19:40

    @BananaFlip: Nee, eigenlijk niet.Ben zelfs normaal anti-bmw ( de gewone straatmodellen dan ) en mercedes liefhebber in hart en nieren.

    Maar voor zo’n M5 kan ik zeker en vast respect opbrengen, als was het maar voor het geluid alleen al !

    Login om te reageren
  96. Johan82 zegt

    23 april 2009 om 13:06

    Appels en peren vergelijken…. Maar het blijft dan nog een zeer snelle appel :P

    Ziekelijke wagen die Q7 maar vind hem eigenlijk gewoon te lomp ogen. Zelf zou ik zo wel een gemakkelijke keuze kunnen maken, maar de wagens zijn zo verschillend van elkaar. M5 is leuk, maar opzich ben ik zo’n wagen niet eens nodig. Dit heb ik dus ook met de Q7 ;)

    Login om te reageren
  97. Ronnie zegt

    4 mei 2009 om 08:23

    Oneerlijk vergelijk. Neem een Q7 versus een X6/X5 of zet de M5 naast een RS6. De BMW-tjes zien alleen maar achterkanten van de Audi’s.

    Login om te reageren
  98. hellooo zegt

    23 september 2009 om 21:38

    toch vin ik de a8 6.0 w12 beter :)

    Login om te reageren
  99. AudivsBmw zegt

    14 juli 2010 om 14:02

    Mensen mensen mensen, Een diesel Monster van Tons!
    Tegen de een klein sedan van 1.700kg benzıne moter dırecte benzıne ınspuıtıng. en nog zo een kleın verschıl …
    Steek die moter maar is inde A6 :D Late we dan is zien
    Ma tot De rs6 doet alles.. hıj pakt de m5-m6-m3 te samen .

    Login om te reageren
    • maxx1 zegt

      30 juni 2011 om 14:20

      @AudivsBmw: Een die gechiptuned is ja

      Login om te reageren
  100. maxx1 zegt

    30 juni 2011 om 14:19

    M5 mist grip door het nattewegdek. Daarom wint hij zo krap

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North