• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Porsche Panamera S in de vrachtlift naar de 94e verdieping

Auteur: Wouter, gepost 21 april 2009 om 12:44 – 66 Reacties

Afbeelding Porsche Panamera S in de vrachtlift naar de 94e verdiepingAfbeelding Porsche Panamera S in de vrachtlift naar de 94e verdiepingAfbeelding Porsche Panamera S in de vrachtlift naar de 94e verdiepingAfbeelding Porsche Panamera S in de vrachtlift naar de 94e verdieping

Porsche Panamera in de lift
Om het debuut van de Panamera te vieren, had Porsche bedacht dat ze een auto op het evenementen platform van de Shanghai World Financial Center in China wilde zetten. Er was slechts een klein probleempje, dat bevindt zich op de 94e verdieping.

En de 94e verdieping bevindt zich op 425 meter hoogte, dus even een kraan gebruiken om de Panamera S netjes op zijn plek zetten was er niet bij. Gelukkig zijn Chinezen (of Duitsers) inventieve mensen en dus werd de vrachtlift gebruikt om de Panamera op zijn plek te krijgen. Daarvoor moest de Porsche Panamera wel rechtop worden gezet, maar dat levert alleen maar meer spectaculaire beelden op.

Ook interessant!

  • Porsche Panamera brand
    Porsche Panamera brand hangt een luchtje aan
  • Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid rijtest video
    Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid rijtest video
  • Porsche Panamera kopt beton in Hoek van Holland
    Porsche Panamera kopt beton in Hoek van Holland
  • Porsche Panamera Platinum Edition is hier en dit kost het
    Porsche Panamera Platinum Edition: dit kost het en dit krijg je

Nieuwste artikelen

  • Heeft Ford alle interesse in Europa verloren?!
  • Deze dure Chinees verkoopt beter dan BMW en Mercedes
  • Fastned installeert snelste lader van Nederland langs de A6
  • Waarom je auto slecht start als het koud is (en wat het écht oplost)
FacebookTweetPinLinkedIn

panamera, Porsche

Vorig bericht: « Buick Business Hybrid Concept
Volgend bericht: Video: sprintje tussen Audi Q7 V12 TDI en BMW M5 »

Lees Interacties

Reacties

  1. Autofans.be zegt

    21 april 2009 om 12:46

    haha, super. Heb me al veel afgevraagd hoe ze de wagen soms op de meest onvoorstelbare plekken verplaatsen… zo dus

    Login om te reageren
  2. Amigo zegt

    21 april 2009 om 12:46

    Ingenieuze oplossing!

    Login om te reageren
  3. SHFT zegt

    21 april 2009 om 12:47

    Die lift is toch wel pakken ruiger dan die panamera ze

    Login om te reageren
  4. bmw zegt

    21 april 2009 om 12:47

    Wie kan er even bij het knopje? De 94ste graag…

    Login om te reageren
  5. C6_R zegt

    21 april 2009 om 12:49

    Na de presentatie naar beneden flikkeren levert ook spectaculaire beelden op!

    Met de presentatie in China begrijp ik pas het idee achter de Panamanamera, rijke chinezen kicken op alles wat duur, westers en groot is en wat wij lelijk vinden, vinden zij juist mooi. Oftewel, dat ding gaat daar erg veel geld opleveren voor de firma. Dat tegelijkertijd het sportieve imago te grabbel wordt gegooid is bijzaak natuurlijk, pegels, daar gaat het om!

    Login om te reageren
  6. Nimba zegt

    21 april 2009 om 12:51

    Ik voel een nieuw carnavalsnummer aankomen “Er staat een porsche in de lift” ipv “Er staat een paard in de gang”

    Login om te reageren
  7. StormRAM zegt

    21 april 2009 om 12:56

    En zo is de Panamera ineens wel leuk op de foto’s gezet! :) Spectaculair karretje die Porsche Panamera… Nu nog in ’t echt zien. :P

    :lol: @ Nimba! Komt zeker van beneden de rivieren?

    Login om te reageren
  8. tripple zegt

    21 april 2009 om 12:57

    flikker toch op man met je , wat wij mooi vinden, jij hebt zeker een mooiere auto dan die porsche
    –edit: rustig maar jongen, smaken verschillen–

    Login om te reageren
  9. RoT___ zegt

    21 april 2009 om 12:59

    Het past allemaal ook maar net qua breedte!
    Wel knap dat ze dit voor elkaar krijgen.

    Login om te reageren
  10. lennart zegt

    21 april 2009 om 13:04

    geweldig om te zien hoe ze dat doen denkt dat dit wel meer kost dan wat een gemiddelde nederlanders als auto heeft hahaha

    Login om te reageren
  11. Dietch zegt

    21 april 2009 om 13:05

    @Tripple

    Heb jij ergens een chinese achterneef ofzo? Het is vaak wel zo. Ook al vind jij van niet, dan kan je nog steeds wel een normale reactie geven.

    Login om te reageren
  12. Neluz zegt

    21 april 2009 om 13:05

    op de laatste foto lijkt het wel alsof er een platwalser overheen gaat en dat zo dat dak dan plat gemaakt is :P

    Login om te reageren
  13. Neptukker zegt

    21 april 2009 om 13:05

    Als je nu nog niet weet dat dit gedrocht eraan komt dan heb je de laatste twee jaar echt onder een steen gelegen. Nu wachten op de pica’s van de eerste op vangrail afgescheven Panamera. That will be an enjoyable day (if no one is hurt).

    Login om te reageren
  14. RenesisHP zegt

    21 april 2009 om 13:07

    @tripple.

    Ikke lekker wel. :P

    @C6_R.

    Dat naar beneden flikkeren lijkt me wel een mooi gezicht. Ook leuk voor de armere Porsche fans. Na een val van 425m liggen er genoeg stukjes voor iedereen. ;)

    Login om te reageren
  15. M3E92 zegt

    21 april 2009 om 13:09

    Die lift zal een aardig draagvermogen hebben.

    Er zal maar een moertje losschieten :|

    Login om te reageren
  16. mac90 zegt

    21 april 2009 om 13:12

    Nou wil ik ze eens een Porsche Cayenne in die lift zien proppen en op de 94e verdieping zien neerzetten:P

    Login om te reageren
  17. Neluz zegt

    21 april 2009 om 13:15

    @mac90

    Dan hoop ik dat de lift het niet houd :P

    Login om te reageren
  18. Koentie zegt

    21 april 2009 om 13:17

    Nou nou zeg.. tripple

    Login om te reageren
  19. RenesisHP zegt

    21 april 2009 om 13:19

    Don’t worry abouth @tripple.

    Hij kan niet eens normaal punten en hoofdletters gebruiken. Vrij weinig reden om je druk te maken dus. ;)

    Login om te reageren
  20. wouter zegt

    21 april 2009 om 13:19

    “mx5owner schrijft:

    Ikke lekker wel.”

    Jij weet me wel aan het lachen te krijgen :P

    Login om te reageren
  21. RenesisHP zegt

    21 april 2009 om 13:22

    @wouter.

    Gelukkig maar. Dat zijn de beste resultaten. :lol:
    Maar ho ff. Hebben we hier de echte @wouter of een wannabee @wouter?

    Login om te reageren
  22. C6_R zegt

    21 april 2009 om 13:23

    @ Tripple: Tell us how you really feel!!!

    Login om te reageren
  23. jeanmarie zegt

    21 april 2009 om 13:27

    @ Tripple

    Lekker subtiel jongen! En volgens jou mag je dus alleen iets lelijk vinden als je zelf iets hebt dat mooier is… Wie bepaalt dan of datgene wat jij hebt inderdaad mooier is? Mag je dat dan zelf doen? Moet je dat aan iemand anders vragen? Of bepaal jij dat voor die persoon? Snap jij het nog?

    Trouwens ook een beetje laf dat je meteen begint te schelden. Daarnaast mag je ook eens naar je spelling kijken. Als “mooier” betrekking heeft op “auto”, dan noemen WIJ dat in Nederland een bijvoeglijk naamwoord. Met andere woorden, het is “mooiere auto”!

    Login om te reageren
  24. RenesisHP zegt

    21 april 2009 om 13:27

    Misschien als ik deze Porsche real life heb gezien dat ik mijn mening verander.

    Tot die tijd vind ik mijn Mazda 4zits coupé een stuk beter geslaagd dan deze Porsche 4zits coupé. ;)

    Login om te reageren
  25. Jos_Verstappen zegt

    21 april 2009 om 13:30

    Volgens mij is ene meneer tripple met het verkeerde been uit bed gestapt

    Login om te reageren
  26. RenesisHP zegt

    21 april 2009 om 13:30

    @jeanmarie.

    Ik heb een lelijke vriendin(haal die deegroller weg). Vanuit @tripple zijn oogpunt mag ik andere vrouwen dus niet lelijk vinden.

    ALLE heksen zijn mooi. :twisted:

    Login om te reageren
  27. Ferdinand1 zegt

    21 april 2009 om 13:31

    @ mx5owner
    Genoeg stukjes voor alle armere Porsche fans?? Ja, gelukkig wel, want als je dat met een mx5/rx8 flikt blijft er alleen stof over!

    Login om te reageren
  28. Arnoud zegt

    21 april 2009 om 13:32

    @ M3E92:
    Een personenlift heeft een veiligheidsfactor van 18!!!! Hij kan dus 18 keer het gewicht dragen dan waar hij voor in gebruik genomen is. Het heffen is heel wat anders (ligt aan het vermogen van de hefinstallatie) maar de remmen, kabels en alle andere delen die nodig zijn om de lift ervan te weerhouden naar beneden te pleuren zijn dus met een factor 18 overgedimensioneerd.
    Ik heb eigenlijk niet echt een idee wat de veiligheidsfactor voor een goederen lift is maar vast niet veel minder.

    On-topic: Zien jullie nu wel dat je alleen maar heel gave dingen met deze auto kan doen en hij dus onmogelijk als saai te bestempelen is?

    Login om te reageren
  29. Tom zegt

    21 april 2009 om 13:33

    tsss twee weken geleden stond ik daar … twee weken te vroeg dus

    Login om te reageren
  30. Ferdinand1 zegt

    21 april 2009 om 13:34

    Srry @ mx5owner. Kon het niet laten!!

    Login om te reageren
  31. RenesisHP zegt

    21 april 2009 om 13:35

    @Ferdinand1.

    Van bepaalde delen zeker. Die zijn van carbonfiber. Daar blijft na een crash inderdaad alleen maar stof van over. ;)

    Login om te reageren
  32. Lustigson zegt

    21 april 2009 om 13:38

    Gaaf. Dat kan alleen maar in Ameri… eh, wacht.

    Login om te reageren
  33. RenesisHP zegt

    21 april 2009 om 13:38

    @Ferdinand1.

    Je gaat je gang maar. Die grijns krijg ik niet meer van mijn gezicht af. :D

    Maar goed. We weten nu dus dat een Panamera S in een lift past.
    Ik zit te wachten op de eerste manager die met z’n Porsche letterlijk naar de werkplek toe gaat.

    Login om te reageren
  34. jack zegt

    21 april 2009 om 13:40

    Niet bepaald over na gedacht, dit was vele malen sneller gegaan en wss nog goedkoper ook

    http://www.milavia.net/news/images/ch-47f.jpg

    Login om te reageren
  35. wouter zegt

    21 april 2009 om 13:41

    @mx5owner:

    Mijn naam is al sinds mijn geboorte Wouter.
    Mijn vorige reactie op jou bedoelde ik waarschijnlijk anders dan dat jij hem opvatte..

    Login om te reageren
  36. RenesisHP zegt

    21 april 2009 om 13:52

    @wouter.

    Goh, Ik heb het over de @wouter die dit artikel heeft geplaatst. Is dat nou zo moeilijk te begrijpen?

    @wouter van AB was op zich nogal positief over de rx8 hp

    “Mijn vorige reactie op jou bedoelde ik waarschijnlijk anders dan dat jij hem opvatte..”

    Ook goed, dan ga je janken. ;)

    Login om te reageren
  37. JH zegt

    21 april 2009 om 13:54

    Ik kan alleen maar zeggen dat de Panamera de meeste in het echt zal meevallen kwa design. Door zijn “enorme” breedte (1931mm) en lage hoogte (1418mm) zijn de proporties interessant te noemen. Ter vergelijking, een Mercedes CLS is 1430 hoog en 1873 breed. Natuurlijk blijft het een Porsche (voor de meeste saai) maar de oppervlakken hebben een hoge kwaliteit met genoeg design diepgang waardoor dit een auto wordt die er over 5 jaar nog interessant genoeg uitziet. En verkopen zal die toch wel; het is tenslotte “not done” om een SUV te rijden dus zullen de meeste Cayenne rijders op een Panamera overstappen ;)

    Login om te reageren
  38. hubert zegt

    21 april 2009 om 13:55

    Lijkt me gaaf om op foto 4 achter het stuur te zitten : ready for take-of.
    Groot licht aan en alleen maar een eindeloze liftschacht voor je.

    Login om te reageren
  39. Sorcerer zegt

    21 april 2009 om 13:58

    Op die laatste foto ziet de Panamera er toch wel gaaf en indrukwekkend uit…

    Ben benieuwd hoe het is om hem in het echt een keer tegen te komen.

    Login om te reageren
  40. Buyck zegt

    21 april 2009 om 14:27

    Letterlijk decadentie “ten top”.

    Login om te reageren
  41. de sjonnies zegt

    21 april 2009 om 14:32

    @ arnoud – geloof jij zelluf dat een Chinese personenlift ook een veiligheidsfactor van 18 heeft?
    18 loempia’s !
    We hebben de laatste jaren goud geld verdiend om in China gebouwde schepen op een enigszins redelijk niveau te krijgen !
    Sommigen trillen zo hard dat de vullingen uit je kiezen pletteren….
    De veiligste oplossing om die Panamera naar beneden te krijgen is…oer de muur !
    @ c6-R :)

    Login om te reageren
  42. RenesisHP zegt

    21 april 2009 om 14:37

    @de sjonnies.

    “We hebben de laatste jaren goud geld verdiend om in China gebouwde schepen op een enigszins redelijk niveau te krijgen !”

    Verrot, ik ook. Het eerste beschadigde china transport heb ik toendertijd allemaal voor de (duw)boot gehad en tussen de Waalhaven en werven in.

    Die dingen wiebelden behoorlijk over de lengte. Vooral de 135m schepen waren erg zwak.

    Login om te reageren
  43. RenesisHP zegt

    21 april 2009 om 14:37

    =>en tussen de Waalhaven en werven verplaatst. :oops:

    Login om te reageren
  44. Arnoud zegt

    21 april 2009 om 14:44

    @ de sjonnies:
    Die schepen waren dus overgeconstrueerd? (Lees: veel te stijf) Of was de motor op een verkeerde positie geplaatst? Of was de motor/aandrijflijn zelf gewoon niet goed gebalanceerd?

    Ik denk dat als de Chinezen zich op de kaart willen zetten op dit soort beurzen, zij zich ook wel aan de geldende voorschriften zullen houden en deze naar westerse maatstaven zullen aanpassen.

    Login om te reageren
  45. de sjonnies zegt

    21 april 2009 om 14:50

    @ arnoud – geen van allen goed uitgelijnd, en bij sommigen is dat probleem dus onoplosbaar, kun je je voorstellen dat je in je kooi automatisch ligt te vibreren……als jongetje :)

    @ mx5owner, je weet wat ik bedoel ! :)

    Login om te reageren
  46. Majinstar zegt

    21 april 2009 om 14:52

    En dat zonder krasjes ? Knappe shit zeg.

    Login om te reageren
  47. EnzoR zegt

    21 april 2009 om 14:58

    whahaha ziet er leuk uit.. en waarom trekken die chinezen? als die omhoog moet?

    Login om te reageren
  48. Remco zegt

    21 april 2009 om 15:05

    Ondanks de kredietcrisis zit Porsche toch in de lift haha :lol:

    Login om te reageren
  49. Arnoud zegt

    21 april 2009 om 15:07

    @ de sjonnies:

    Zat er dan maar zo weinig stel mogelijkheid op de ondersteuningslagers van de schroefas?
    Overigens hebben ook de meeste Westerse vrachtschepen last van dat getril, maar nooit zo buitensporig. :P Dat getril van de schroefas is ook DE reden dat in cruise schepen tegenwoordig alleen nog maar dieselelektrische aandrijving wordt toegepast. Geen lange (altijd in onbalans zijnde) schroefas meer maar ipv dikke kabels naar de azimut thrusters.

    Login om te reageren
  50. Entwicklung88 zegt

    21 april 2009 om 15:10

    Hadden ze geen helicopter voorhanden? Of was dat gewoon minder spectaculair?

    Login om te reageren
  51. W115 zegt

    21 april 2009 om 15:22

    trekken jongens , trekken! :P

    Login om te reageren
  52. -niels- zegt

    21 april 2009 om 15:47

    je zou er maar niet van weten en op de 50tigste verdieping de lift laten komen, sta je toch raar te kijken als er opeens een porsche instaat.

    Login om te reageren
  53. robbie zegt

    21 april 2009 om 15:48

    “Verkopen Porsche Panamera zitten nu al in de lift”

    Login om te reageren
  54. Endlezz zegt

    21 april 2009 om 16:06

    lol @robbie :D

    Login om te reageren
  55. rider zegt

    21 april 2009 om 16:19

    was een helikopter huren niet sneller en goedkoper geweest? grappig om te zien wat voor een stunten die autobouwers niet allemaal uit halen om de verkoop maar enigsinds interessant te maken. wel een goeie reclame-stunt!

    Login om te reageren
  56. SCscreamGT1 zegt

    21 april 2009 om 16:26

    @EnoR

    Hij moet er natuurlijk ook uit kunnen

    Login om te reageren
  57. Citrofiel zegt

    21 april 2009 om 16:40

    En nu hopen dat die lift wegschiet, zoals in Abeltje…

    Login om te reageren
  58. Henk zegt

    21 april 2009 om 17:15

    jammer dat ie niet kapot is

    Login om te reageren
  59. de sjonnies zegt

    21 april 2009 om 17:25

    @ arnoud – als je op Chinese produkten schroefdraad tegenkomt die gewoon niet bestaat, kun je je dan voorstellen wat Chinezen onder uitlijnen verstaan, dat iedere scheepsdiesel een resonantie heeft is normaal, maar schepen waar letterlijk alles binnen een jaar kapot trilt en waar gewoon alleen een reparatie van miljoenen een oplossing kan bieden, fundaties krom, schroefasgat niet in lijn met de rest, hou maar op !

    Login om te reageren
  60. Ferdinand1 zegt

    21 april 2009 om 18:11

    @ de sjonnies

    Eeej hallóóó!! Het is AUTOblog, geen SCHEEPblog….. ;)

    Login om te reageren
  61. SjaakydeSjaaky zegt

    21 april 2009 om 18:15

    ‘Tis dat het net past

    Login om te reageren
  62. Cantago zegt

    21 april 2009 om 18:17

    Aha, daarom duurde het zo lang met die Panamera, hij moest in die lift passen!

    Login om te reageren
  63. jack zegt

    21 april 2009 om 19:09

    @ de sjonnies,

    Schipper, of werk je op een werf, zo ja welke werf?

    Login om te reageren
  64. MATSS zegt

    21 april 2009 om 20:39

    ik zie er wel een Top Gear-challenge in
    Hoe een panamera het snelst/spectaculairst 94 verdiepingen hoog krijgen?

    Login om te reageren
  65. Loper zegt

    22 april 2009 om 00:47

    Tja! De lift zou maar vast komen te zitten of kapot zijn!
    Even Apeldoorn belluh..

    Login om te reageren
  66. BananaFlip zegt

    22 april 2009 om 16:53

    Slimme oplossing hoor…
    Zo blijkt maar weer, de Chinezen kunnen wel zelf iets bedenken.
    Dat doen ze alleen niet zo vaak.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North