Voila: la derrière de la nouvelle Megane RS! [updated]

Auteur: , 47 Reacties

In Franse taal ben ik niet goed, maar naar Franse billen kijk ik graag.

Renault Megane RS

En dus wil ik jullie deze afbeelding niet onthouden. Dit is namelijk het allereerste plaatje dat we te zien krijgen van de nieuwe Renault Megane RS. Renault heeft een flinke reputatie opgebouwd als het gaan om hete hatchbacks en dus kijken we vol verwachting uit naar de Megane RS van de derde generatie. Voor het eerst een vijfdeurs, aangezien Renault überhaupt gestopt is met het leveren van Meganes met minder deuren.

Gelukkig lijken ze dat goed te maken met een ouderwets dik uiterlijk. De spatborden lijken enkele centimeters uitgeklopt en centraal onder de dikke bumper zien we een dikke, gestileerde uitlaat. Spionagebeelden hebben reeds verklapt dat achter deze trapeziumvorm een tweetal pijpjes schuil gaan.

Net als zijn voorganger lijkt ook deze Megane RS weer een tweeliter vierpitter met turbo te krijgen. Die was in de vorige generatie goed voor 250 tot 275 pk, maar zal in de nieuwe RS de 300-grens doorbreken. Daarnaast krijgt de Megane RS vierwielbesturing, iets dat behoorlijk van pas zal komen als Renault besluit een gooi te doen naar de titel ‘Snelste voorwielaandrijver op de Nürburgring”. Momenteel is die titel in handen van de Honda Civic Type-R, die met een 7:43.80 de Volkswagen Golf GTI Clubsport S (7:49.21) het nakijken gaf. De snelste Megane is de RS 275 Trophy-R, die een rondje in 2014 in 7:54.36 rondde.

UPDATE: Met dank aan @carreza nog twee plaatjes die de dikheid van de nieuwe Megane RS tonen:

Renault Megane RS



47 reacties

dik, alleen jammer van de kofferbak-rand aan de onderkant en de uitlaat, die was op de vorige toch beter.
Ik weet niet wat Dizono in pisbakstalen Franse billen ziet, maar doe mij die gewone van vleesch en bloed maar!! (en het doet er voor mij niet toe waar ze vandaan komen)
Ziet er dik uit hoor! Ik ben benieuwd, blijven toch altijd heerlijke scheurijzers.
Trouwens, de Megane RS krijgt de nieuwe 1.8 Turbbo uit de nieuwe Alpine als het goed is. (Heb ik bij ’t vorige artikel over de RS ook al gemeld).
Dat geel is zo lekker. En ik ben blij dat er bredere wielkasten opzitten, dat ligt echt lekker in het oog.
@dondeboer: zó geel dat het bijna oranje is. Vind ik ook wel lekker.
Laatst in een Clio RS gereden, weliswaar met wel erg dure dempers eronder, maar wat rijdt dat goed zeg!
Nu zit ik te twijfelen tussen een Fiësta ST. Even de nieuwe ST afwachten.
@janjansen: als je het mij vraagt de ST, ervan uitgaande dat je je keuze in dit klassement vooral laat leiden door rijeigenschappen. (En ervan uitgaande dat de nieuwe minstens zo goed als de huidige is)

Alleen de looks van de nieuwe Fiësta zijn discuabel. Vind ‘m in de standaard trim een beetje mini-MPV achtig, terwijl dat bij de ST uitvoering wel weer erg lijkt mee te vallen.
Waarom vermeldt elke autosite altijd Ferd als bron…? Het enige wat die clown doet is plaatjes kopiëren van de originele bron en er zijn watermerk op zetten.
Anyway, dit plaatje verscheen origineel op Snapchat en is zowat overal zonder watermerk te vinden bijvoorbeeld hier: https://scontent-bru2-1.cdninstagram.com/t51.2885-15/e35/18298451_1880382128885158_3619818988487311360_n.jpg

En nog twee plaatjes:
https://scontent-bru2-1.xx.fbcdn.net/v/t31.0-8/s960x960/18320602_10208784781524183_5335433169607500462_o.jpg?oh=ac7f2f5573a6a15929fa841c949a36bf&oe=597F2613
https://scontent-bru2-1.xx.fbcdn.net/v/t31.0-8/18216873_10208784800844666_86786307958285297_o.jpg?oh=b1141752c1eba4b060486c3cef6cb41b&oe=597B2A59

On topic, de achterkant ziet er alvast lekker dik uit!
@carreza: dank, plaatje en tekst zijn aangepast!
Jeetje wat dik!! Er is ook maar 1 kleur goed op een RS
De eerste regel is poëzie 😉
Die Clio RS met atmosferische motor, die moet ik een x hebben. Ook al valt het ding v/d rammels uit elkaar.
Bij deze Megane (ik vind de auto mooi) heb ik mijn twijfels over de achterlichten: Die branden volgens mij niet over de volledige breedte tijdens remmen. vind ik wat goedkoop.
@sracert: Zou wat duur worden als ze over de hele breedte nog meer lampjes moesten inbouwen. Lijkt wel een 70’s Amerikaan
Dit ziet er echt lekker uit. Ik was even bang dat ik hem niet mooi zou gaan vinden maar het valt alles mee. Ik zag bij de huidige Megane nog geen RS in, maar het gaat goed komen!
Astu, links is Spaans en rechts is Frans. Veel plezier 😊

https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/originals/64/fe/a3/64fea3e0701a142418f0ccb72b1f50d6.jpg
@gulli: Spaans! Altijd spaans!!!
@cloverleaf: Spanjaarden kunnen niks
@gulli: Pas maar op, dadelijk heeft Autoblog de NRC en de Volkskrant achter zich aan.
@gulli: doe mij maar Frans. Net wat meer flair (understatement). En laat zich niet door de Duitsers uitwonen.
Ik zou er lekker Mégane rijden!
ik heb zelf een RS, maar zal de nieuwe niet meer kopen! 5 deuren zijn 2 teveel!
@cameltijn: Totdat je kids krijgt.. dan zijn 3 deuren er twee te weinig. Juist leuk dat er nu door Renault ook verder wordt gedacht dan de kinderloze man met een drang voor snelheid. Is ook tof om je kids mee naar school te brengen en dan door te vlammen naar je werk..
@ardonjr: er zijn al meer dan genoeg modellen voor de papa’s, denk aan de overdaad aan crossovers. Juist de kinderloze man/vrouw wordt nu “vergeten” door de industrie
@cameltijn: Maar daar heeft Renault ook aan gedacht: de nieuwe Alpine!
Even over het aantal deuren: ik was ook altijd in der veronderstelling dat de RS 1 (Megane II) alleen als 3-deurs was geleverd, maar toen ik onlangs voor de grap ging kijken wat zo’n ding tegenwoordig kost kwam ik ook een behoorlijk aantal 5-tegen.
Is dat allemaal ombouw, of is ie alsnog met 5 deuren geleverd?
@awesome: de Megane 2 RS is idd in zowel 3 als 5 deurs geleverd waarvan de 3 deurs iets gewilder is dan de 5 deurs, vandaar dat er daar ook genoeg van te koop staan.
Hoop dat de keuze voor een manuele bak blijft…. Dik zo
De RS zal wel dik zijn maar Renault heeft met deze megane qua design de bal volledig mis geslagen. Je ziet deze autos nooit.
@jannemaneke: jij moet eens meer om je heen kijken…
Ja dit is dik.
De eerste Megane’s waren lichtvoetige auto’s, dat kan je waarschijnlijk van deze nieuwe niet meer zeggen.
Derrière mét poepgaatje.
Gelukkig zit de verbredingskit er niet meer opgeplakt. Dat liet gewoon los en oogde erg goedkoop.
Echt frans
@blo3to3t: Ja gelukkig wel! Stel je eens voor dat de Duitsers of Engelsen zich met deze auto gaan bemoeien. Nou liever niet hoor. Zoals Renault ze levert, zijn ze precies goed genoeg.
Franse auto’s zijn net zoals Franse kaas. De eerste dag erg lekker, maar na een paar dagen begint het te stinken en denk je; waarom heb ik dat gekocht?!
@driftkicker: Franse auto’s zijn net als Franse wijn, naarmate ze langer rijpen, des te lekker worden ze.



Wat een onzin allemaal.
Zijn gewoon prima wagens.
@henkp1: bij mijn Peugeot gingen om de haverklap de bandendruksensoren stuk. Dan sta je daar mooi met een lekke band. Zowel tijdens als na de garantie gebeurde dit met alle vier de wielen. En na 10 jaar vielen de richtingaanwijzers er vanzelf af. Ook de voorbumper begon zonder reden alle lak te lossen. De dakhemel kwam ook helemaal los. De remleiding waren rot en moesten helemaal vervangen worden. Alles ging stuk: km teller, startmotor, alternator, elektrische ramen, … maar toen had ik wel 380.000 km op de teller. Sindsdien nog Italiaans, Duits en Zweeds gereden. En alle auto’s hadden mankementen, maar niet zoals de Fransoos.
@driftkicker:

Huh ?? Waren je banden van buitenaf niet dan ??
Of dacht je dat ze niet lek konden met een werkende sensor ??
@lincoln: nee dat bedoel ik niet. De sensoren zitten in de velg. En die sensoren kwamen meermaals los bij alle vier de wielen. Met als gevolg dat het ventiel mee los kwam en de banden onmiddellijk plat stonden.
@lincoln: de banden stonden binnen 10 seconden plat omdat de sensor met ventiel en alles los kwam. Dit is blijkbaar een bekend probleem. http://www.peugeot-meeting.nl/forum/viewtopic.php?f=122&t=822
@driftkicker:

Man .. wat een omslachtig gekut ..
@henkp1: oh ja, en kromme remschijven heb ik ook een paar keer gehad. Dat kwam volgens de garage doordat ik met hete remmen door een plas gereden was. Één keer hebben ze die vervangen tijdens de garantie, maar daarna heb ik het zelf kunnen betalen. Dat had als gevolg dat de auto trillend tot stilstand kwam. Nu ik er over nadenk, ik heb ook een paar keren geblokkeerde remmen gehad. Bij het loslaten van het rempedaal liet de remschoen niet los en enkele honderden meter verder stond ik dan langs de kant met gloeiend hete rode rokende remmen. Dat kwam volgens de garage doordat de remblokjes aan vervanging toe waren. Hierdoor kwam de remschoen te ver naar buiten. Normaal gaat er een lampje branden als de remmen versleten zijn, maar ja, Franse auto zeker. Dat lampje heeft nooit gewerkt. Zoals je leest heb ik alleen slechte ervaringen met een Peugeot. Maar ik krijg ook vaak horror verhalen te horen van een collega die ook met een Peugeot reed, die nu met volle tevredenheid met een Duitser rijdt.
@driftkicker: Lullig dat je die dingetjes hebt meegemaakt met één (1) Franse auto. Wel knap dat je het toch 380.000km hebt volgehouden. En ach ik ken ook heel veel mensen die wel tevreden zijn met hun Franse auto en ik ken ook mensen die rampzalige Duitse auto’s hebben (gehad).
Gaaf die brede schermen. Vorige Clio Rs vind ik dat ook super.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).