• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

“Volgende BMW M3 wordt lichter dan de M3 CS”

Auteur: ikschrijfookoverautos, gepost 30 juni 2018 om 10:02 – 31 Reacties


Nondeju!

Het spreekt voor zich dat er voldoende geruchten de ronde doen over de volgende BMW M3. Desondanks is er vrijwel niets bevestigd. Dit wil niet zeggen dat er geen geruchten zijn om te bespreken. Recentelijk is er namelijk iets uitgelekt waarvan onze harten sneller beginnen te pompen. Dit heeft alles te maken met gewicht van de nieuwe BMW M3.

Een van de weinige dingen die we met zekerheid weten over de volgende M3 is het feit dat de auto op het nieuwe CLAR-platform gebouwd zal worden. Het platform waarop de nieuwe 5- en 7-serie momenteel zijn gebaseerd, heeft voor de aankomende BMW M3 een aantal positieve veranderingen als gevolg. De voornaamste hiervan betekent dat de auto lichter wordt. Veel lichter, welteverstaan, want naar verluidt moet het eindproduct minder wegen dan de huidige M3 CS. De CS weegt 1.585 kg.

Dit is vooral te danken aan het veelvuldig gebruik van carbon onderdelen. Hoeveel minder de nieuwe BMW M3 dan de CS moet gaan wegen is uiteraard niet duidelijk, maar wanneer BMW dit weet te realiseren is het een indrukwekkende verbetering. Zeker aangezien men verwacht dat de volgende M3 met ongeveer 6 centimeter in lengte groeit. Overigens zou BMW overwogen hebben de auto vierwielaandrijving en vierwielsturing te geven. Hier werd echter alweer snel vanaf gezien, uiteraard om gewichtsredenen.

Over het motorblok is niet bijzonder veel bekend, maar ook hierover wordt het een en ander verteld. Naar verluidt behoudt de volgende M3 de twin-turbo 3-liter zes-in-lijnmotor die in het huidige model ligt. Dankzij verschillende ingrijpende aanpassingen die de Beieren door zullen voeren, moet het blok tussen de 450 en 500 pk produceren. BMW zou de zescilinder waterinjectie technologie uit de M4 GTS willen geven. (Bron: Autocar)

Ook interessant!

  • BMW M3 CS gesnapt in Oostenrijk
    Video: BMW M3 CS gesnapt in Oostenrijk
  • Video: BMW M3 CS op de Nordschleife
  • Er wordt nu al gesproken over een BMW M3 CS
  • Video: BMW M3 Touring op de 'Ring

Nieuwste artikelen

  • Is dit de lelijkste politieauto ter wereld?
  • Tesla eindigt onderaan in nieuw betrouwbaarheidsonderzoek
  • Nu officieel in beeld: de Koreaanse RS6-killer!
  • Hoonigan gaat ondersteboven in nieuwe Gymkhana
FacebookTweetPinLinkedIn

3-serie, BMW, bmw-m, M3, m3-cs

Vorig bericht: « Gaat Hyundai FCA uit haar lijden verlossen?
Volgend bericht: Buitenlanders negeren massaal boetes voor milieuzones »

Lees Interacties

Reacties

  1. Rick-dos zegt

    30 juni 2018 om 10:24

    Minder dan 1585 kg. Zal ie wel 1570 kg gaan wegen als je ‘m in een bepaalde kale configuratie bestelt.
    Krijg je voorin de zoveelste iteratie van de b58 motor.

    Het is gewoon niet meer spannend als er een M product wordt gelanceerd. Vroeger werd je nog verrast met wat ze nu weer bedacht hadden. Nu kun je het wel ongeveer invullen. De beancounters hebben daar te veel het woord gekregen. Vanuit een zakelijk oogpunt is het begrijpelijk maar als BMW enthousiast is het best wel dodelijk voor dat enthousiasme.

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      30 juni 2018 om 10:38

      @rick-dos: moet het een verassing zijn om een goede auto te zijn? Steeds verder fijnslijpen is toch de weg naar perfectie. Die volgt Porsche ook met de 911. Misschien heeft de volgende M2 wel, als verassing, een 4 cilinder als hommage aan de E30 M3.

      Login om te reageren
      • VeniVidiVici zegt

        30 juni 2018 om 11:01

        @mashell: Een afgebrande auto is nooit goed.

        Login om te reageren
        • mashell zegt

          30 juni 2018 om 11:36

          @venividivici: klopt. De meeste BMW’s worden in kleuren verkocht die ze vooral geschikt maken als directievoertuig voor een crematorium. Daarom zal de spellingscontrole me wel niet gecorrigeerd hebben.

          Login om te reageren
      • volvonerdy70 zegt

        30 juni 2018 om 11:17

        @mashell: klopt. Daarom vind ik een nieuwe 911 nooit interessant. Je weet gewoon al dat hij nog beter is dan de al briljante voorganger.
        Maar ik ben het er toch wel mee eens dat het saai word. Ik word hier ook echt niet meer enthousiast van..

        Login om te reageren
        • jochempie zegt

          30 juni 2018 om 12:02

          @volvonerdy70: en toch was de 997 een fijner sturende auto dan de 991

          Login om te reageren
          • evdw zegt

            30 juni 2018 om 23:55

            @jochempie: Maar ook lelijker.

            Login om te reageren
            • Jochempie zegt

              1 juli 2018 om 15:09

              @evdw: Hmm… Mwah. Om het even denk ik.

              Login om te reageren
      • mikje90 zegt

        30 juni 2018 om 12:13

        @mashell: het zou het wel leuker maken als het een keer een uberaschung was, en niet het orginele recept met een nieuw toegevoegd smaakje.

        Login om te reageren
    • wachtmaartotmijnvtecinkicktyo zegt

      30 juni 2018 om 10:42

      @Rick-dos: inderdaad, en helaas niet alleen bij BMW. Een paar jaar geleden zat ik nog vol verwachting naar iedere onthulling uit te kijken, maar tegenwoordig moet je al over de 300k heen wil het mij nog een beetje interesseren. De hele autoindustrie lijkt alleen nog maar te draaien om waardeloze gadgets, “limited editions”, speciale badges en ander marketing geneuzel

      Login om te reageren
      • ghengiskhan zegt

        30 juni 2018 om 10:51

        @wachtmaartotmijnvtecinkicktyo: helaas maar waar. En dat allemaal omdat marketeers goedkoper zijn, of goedkopere oplossingen bedenken voor problemen die tot op dat moment nog niet bestonden.

        Login om te reageren
        • mashell zegt

          30 juni 2018 om 11:42

          @ghengiskhan: zeg je nou serieus dat marketing mensen oplossingen bedenken?

          Login om te reageren
          • ghengiskhan zegt

            30 juni 2018 om 12:11

            @mashell: oplossingen voor non- existente problemen. Of wacht, dat heet tegenwoordig een uitdaging. Een non-existente uitdaging, en daar een oplossing voor verzinnen, daar is vast een marketingwoord voor bedacht.

            Login om te reageren
    • mikje90 zegt

      30 juni 2018 om 12:09

      @Rick-dos: en overal flikkeren ze die 3.0L en die 4.4L blokken in, en dat gaat al jaren zo. Bijv ook bij de nieuwe 8 serie daarom vind ik de nieuwe 8 serie geen bal aan. Begrijp me niet verkeerd het is helemaal geen slecht product, alleen het is al jaren lang hetzelfde verhaal.

      Login om te reageren
      • skinnybmw zegt

        30 juni 2018 om 18:37

        @mikje90: Is ook nooit anders geweest…?

        Login om te reageren
  2. aarsgewei zegt

    30 juni 2018 om 10:26

    De 1360kg van de e46 csl zullen ze wel niet halen.

    Login om te reageren
  3. baklava zegt

    30 juni 2018 om 10:35

    Nog steeds een zwaargewicht dus.

    Login om te reageren
  4. tvklarenbosch zegt

    30 juni 2018 om 10:39

    Je zou denken dat ze in ieder geval zouden proberen om de Giulia Q voorbij te streven

    Login om te reageren
    • alfapeter zegt

      30 juni 2018 om 10:55

      @tvklarenbosch: Dat impliceert dat de Q de benchmark zou zijn. Zoiets kunnen ze zich bij BMW echt niet permitteren. De marketingjongens zullen wel met een verhaal over rijbeleving, betrouwbaarheid en hoe vermogen overroepen is komen.

      Login om te reageren
      • tvklarenbosch zegt

        30 juni 2018 om 11:25

        @alfapeter: klopt allemaal. Er is echter maar 1 maatstaaf, en dat is dat de Alfa sneller is

        Login om te reageren
  5. trustmeiamanengineer zegt

    30 juni 2018 om 11:00

    En terecht. Ding is echt veel te zwaar nu. Alfa laat met de Giulia Q zien dat het ook (makkelijk) wat lichter kan.

    Login om te reageren
  6. piedlourd zegt

    30 juni 2018 om 11:02

    Ja maar welke auto staat er links op de “meest belachelijke instagramfoto” van Eva jinek??

    On topic: de 1250 kilo wordt waarschijnlijk nooit meer gehaald, terwijl dat het ideale gewicht is voor deze auto (nee, 1000 kilo is dat niet)

    Login om te reageren
    • focusrs1 zegt

      30 juni 2018 om 11:12

      @piedlourd:mijn Focus RS is 1460kg maar dankzij de 575Nm @ 1500rpm voelt hij veel lichter aan dus staar je niet blind op een auto die 1500kg weegt want met voldoende koppel boeit dat niets.

      Login om te reageren
      • 993c zegt

        30 juni 2018 om 11:19

        @focusrs1: jij rijdt alleen maar rechtdoor?

        Login om te reageren
        • focusrs1 zegt

          30 juni 2018 om 11:20

          @993c: door een bocht zijn er ook maar weinig die mij bijhouden dankzij de sublieme 4wd

          Login om te reageren
          • bmwe46m3balling zegt

            30 juni 2018 om 12:54

            @focusrs1: ik dacht dat met bochtenwerk RWD sneller is dan 4WD, FWD?

            Login om te reageren
            • f31bmw320d zegt

              2 juli 2018 om 00:00

              @bmwe46m3balling: ligt toch aan de weg, paar week terug in de Eifel wezen touren en daar ook een Escort Cosworth zien wegrijden bij een E46 M3. Op de motor konden wij de M3 wel volgen maar die Ford echt niet. En het lag er niet aan dat de BMW het niet probeerde :-)

              Login om te reageren
      • flutterby zegt

        30 juni 2018 om 18:24

        @focusrs1: precies en als dat gewicht laag bij de grond en tussen de assen is het helemaal perfect. Net als bij Tesla..

        Login om te reageren
  7. allesmetturbo zegt

    30 juni 2018 om 11:24

    Indrukwekkend? Ik vind dat ding nu gewoon ronduit lompzwaar. 1350kg lijkt mij een betere richtlijn voor een dynamische auto als deze.

    Login om te reageren
    • cossiekiller zegt

      30 juni 2018 om 17:25

      @allesmetturbo: 1350? Daar komt een Megane RS nog net aan met een veel kleinere carrosserie en een 2L 4 cil.

      Login om te reageren
    • skinnybmw zegt

      30 juni 2018 om 18:38

      @allesmetturbo: Niet meer realistisch in de huidige tijd…

      Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North