• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Volkswagen CC – Dit is géén Passat meer

Auteur: robbie, gepost 16 november 2011 om 20:17 – 84 Reacties

Volkswagen CC 2012
De eerste foto’s van de gefacelifte Passat CC zagen we begin deze maand al voorbij komen, maar inmiddels is de LA Autoshow losgebarsten en hebben we meer materiaal voor jullie. Ook heeft Volkswagen in al haar wijsheid besloten om de naam te wijzigen van Passat CC naar simpelweg CC. Logisch?

Blijkwaar wil Volkswagen meer “afstand” scheppen dus de ‘doorsnee’ Passat en de Passat CC en dus willen ze de naam van die leaseslet niet meer associëren met de speels gelijnde vierdeurs coupé.

Standaard hebben alle CC’s vanaf nu bi-Xenon koplampen, vermoeidheidsdetectie en een RCD 510 Radio/CD-speler. En onder de motorkap is keuze uit 3 benzinemotoren (160, 210 en 300 pk) en twee dieselmotoren (140 en 170 pk).

Begin volgend jaar zal de opgefriste CC bij de Nederlanse dealers te zien zijn. Overigens schijnt VW erover na te denken om de tweede generatie CC uit meerdere modellen te laten bestaan (coupe, cabrio & 4-deurs).

Ook interessant!

  • Video: hoe komt deze Passat op zijn kant?
  • Volkswagen met 4 uitlaten
    Koop deze Volkswagen Passat W8 voor een schijntje
  • Passat sedan
    In memoriam: Volkswagen Passat Sedan
  • Passat Limited Edition
    Passat Limited Edition is een van de 1.973 laatste ooit

Nieuwste artikelen

  • Documentaire over auto’s spotten op NPO 3
  • Maak je eigen hardcore Temerario voordat Lambo het doet
  • Maserati sloopt viercilinder uit instapmodel
  • Benzineprijs op laagste niveau sinds maanden
    Grote verschillen tussen het goedkoopste en duurste tankstation van Nederland
FacebookTweetPinLinkedIn

cc, la-2011, passat-cc, Volkswagen

Vorig bericht: « Subaru BRZ STI Concept van alle kanten bekeken
Volgend bericht: Dit is de nieuwe Honda CR-V [US-Spec] »

Lees Interacties

Reacties

  1. Roelio zegt

    16 november 2011 om 20:21

    Dus de Passat CC is geen Passat CC meer omdat hij niet meer Passat CC heet maar CC? Ow-keeee…

    Login om te reageren
    • agera zegt

      16 november 2011 om 20:26

      @Roelio: Inderdaad geen handige benaming voor het model, zeker niet als je de associatie met Passat wil voorkomen.

      Login om te reageren
      • henkbobsjon zegt

        16 november 2011 om 22:10

        @agera: Spreek uit als: Volkswagen CC. Hij is er in ieder geval niet mooier op geworden, nach meiner meinung.

        Login om te reageren
        • bigcar zegt

          17 november 2011 om 00:55

          @henkbobsjon: idd, die grill is verneukt…

          Login om te reageren
          • gregorius zegt

            17 november 2011 om 09:28

            @bigcar: ze gaan overal over op die saaie neus.
            Erg jammer en saai

            Login om te reageren
    • Freewarefreak zegt

      17 november 2011 om 00:50

      @Roelio: Dat is toch ook met de Corvette? Dat is toch ook meteen het “merk” geworden.. “Corvette”.. daar mag je geen Chevrolet meer voor zeggen.

      Login om te reageren
    • rikkon zegt

      17 november 2011 om 09:34

      @Roelio: Maar dat wisten we toch al 2 weken?

      rikkon [ reply ]
      03-11-2011 om 13:46

      @ robbie @KD-Producties: BREAKING – het grote nieuws is niet de facelift maar de naam:
      Volkswagen CC (ipv VW Passat CC)

      still, booooring

      Login om te reageren
  2. agera zegt

    16 november 2011 om 20:24

    Ik blijf erbij een fantastische auto over de eerste generatie was ik erg te spreken. Verder denk ik dat het ook wel snor zit met de rijcapaciteiten van deze tweede generatie.

    Een heel goed alternatief voor de CLS of de 6 Gran Coupe(die nog uit moet komen)

    Login om te reageren
    • BaRa zegt

      16 november 2011 om 20:25

      @agera: Ik weet niet wat jij rookt, maar doe mij maar hetzelfde.

      Login om te reageren
      • agera zegt

        16 november 2011 om 20:27

        @BaRa: Heb je ooit gereden in een Passat CC? Een goede auto die bij althans goed bevallen is en door zijn prijs een goed alternatief voor de CLS is.

        Login om te reageren
        • alcantara zegt

          16 november 2011 om 20:34

          @agera: Dat de auto goed is maakt het nog geen CLS of 6-serie concurrent. Laten we beginnen met het uiterlijk, de VW een CLS of 6 straalt toch heel wat meer klasse uit en dat is niet alleen vanwege de badge. Totaal andere orde dan de sportPassat.

          Login om te reageren
          • agera zegt

            16 november 2011 om 20:45

            @alcantara: Mij kennende weten ze dat ik een grote fan ben van BMW of Mercedes. Natuurlijk weet ik dat de Passat CC geen directe concurrent is en kan zijn van een 6 of CLS. Ik doelde meer het prijstechnisch gedeelte. De vanaf prijs van de CC is nu eenmaal aantrekkelijk en de mensen die een CLS willen maar hem niet kunnen betalen is deze auto een heel goed alternatief.

            Login om te reageren
            • bempi zegt

              17 november 2011 om 11:31

              @agera:

              Het is een goedkopere alternatief en geen alternatief voor een CLS of 6 serie gran coupé / Panamera / Quattroporte of A7 .
              Als je de Passat CC moet inschalen bij andere concurrenten dan kom je al gauw bij een A5 sportback / toekomstige Mercedes BLS ( kleinere variant van de CLS ).

              Login om te reageren
              • agera zegt

                17 november 2011 om 12:18

                @bempi: Ik bedoelde ook als goedkoper alternatief natuurlijk, want niet iedereen is in staat een 6 Gran Coupe of een CLS te kopen.

      • bigcar zegt

        17 november 2011 om 00:56

        @BaRa: idd, me2 :P

        Login om te reageren
      • bempi zegt

        17 november 2011 om 11:27

        @BaRa:

        LOL :D

        Login om te reageren
    • Esprit_de_Flandre zegt

      16 november 2011 om 21:43

      @agera: “Tweede generatie” is teveel eer voor een facelift…

      Login om te reageren
      • bigcar zegt

        17 november 2011 om 00:57

        @Esprit_de_Flandre: maar deze wagen doet anders echt niet veel onder voor een cls of een a7…

        Login om te reageren
  3. vanHunnerberg zegt

    16 november 2011 om 20:25

    De meneer die dit heeft bedacht mag echt meteen ontslagen worden. CC is toch geen naam?!

    Login om te reageren
    • Esprit_de_Flandre zegt

      16 november 2011 om 21:44

      @vanHunnerberg: Waarom niet? Is up! dan zoveel beter als naam?

      Login om te reageren
      • mout zegt

        17 november 2011 om 13:21

        @Esprit_de_Flandre: Zei iemand dat Up! een betere naam was dan CC? Ik denk dat als je de naamgever van de CC ontslaat, de naamgever van de Up! ook werkloos is.

        Login om te reageren
  4. love4sportcars zegt

    16 november 2011 om 20:29

    300 pk? als dat de 3.O TFSI van Audi niet is. wat hebben ze daar nog meer gepikt?

    Login om te reageren
    • kevinRS6 zegt

      16 november 2011 om 20:32

      @love4sportcars:

      Volgens mij is het niet de 3.0tfsi maar de 3.6 liter v6 van de passat R36! of het moet na de facelift veranderd zijn.

      Login om te reageren
    • robbie zegt

      16 november 2011 om 20:34

      @love4sportcars: dat is niet de 3.0 TFSI Audi. Dat is gewoon de gouwe ouwe 3.6 V6.

      Login om te reageren
    • autobart zegt

      16 november 2011 om 21:21

      @love4sportcars: Er is geen 3.O TFSI, dat is een 3.0 TFSI en ze pikken niks bij Audi, want Audi behoort tot de Volkswagen groep.

      Login om te reageren
      • Esprit_de_Flandre zegt

        16 november 2011 om 21:46

        @autobart: Slechts voor 99.95%. Dus eigenlijk stelen ze wel 0.05% van het bedrijf… :P

        Login om te reageren
  5. BMW_Li zegt

    16 november 2011 om 20:30

    Wat zal crimineel Nederland toch weer blij zijn met deze auto. Elke nieuwe passat cc is voor hun weer een gratis navigatiesysteem. VW blijft het gewoon lekker erin bouwen en zo blijven de dieven tevreden.

    Login om te reageren
    • RoT___ zegt

      16 november 2011 om 20:45

      @BMW_Li: Volgensmij is een Radio/CD-speler standaard, geen navigatie.

      Login om te reageren
      • The_12oach zegt

        16 november 2011 om 21:05

        @RoT___: de RCD 510 is een extreem luxe radio/cd/nav/mp3/usb in dit geval. media station zowat te noemen. Zijn erg geliefd idd zoals BMW LI al zegt.

        Login om te reageren
        • Peej zegt

          16 november 2011 om 21:18

          @The_12oach:
          Dat is niet de RCD510 maar de RNS510. Dat is de geliefde navi versie

          Login om te reageren
        • SNDR zegt

          16 november 2011 om 21:20

          @The_12oach: ik denk dat jij de RNS510 bedoelt, de rcd510 is gewoon een radio/cd speler zoals de afkorting aangeeft…

          Login om te reageren
        • bug2000 zegt

          16 november 2011 om 21:20

          @The_12oach: de RCD510 is de luxe radio, een RNS510 is de luxe navigatie van VW.

          Login om te reageren
          • Flamingo zegt

            16 november 2011 om 21:38

            @bug2000: heeft ie trouwens een nieuw navigatiesysteem want de rns 510 heeft 4 knoppen en deze 3 knoppen aan de zijkanten van het scherm?

            Login om te reageren
            • BMW_Li zegt

              16 november 2011 om 23:44

              @Flamingo: Heb het een beetje door de war gegooid, maar ik denk dat veel passat cc rijders toch de rns 510 nemen.
              Het is gewoon bar slecht dat vw dit gewoon nog steeds in nieuw gepresenteerde modellen doet.
              Zolang de klant maar weer terugkomt om alsmaar het navigatiesysteem te kopen blijft vw het houden. Het is gewoon een soort kringloop en vw profiteert samen met de criminelen. De particulier en de verzekeringsmaatschappij worden hier dus de dupe van.

              Login om te reageren
            • Flamingo zegt

              23 november 2011 om 17:11

              @Flamingo: oeps is gewoon de rcd 510 met de 3 knoppen :)

              Login om te reageren
  6. amazigh2140 zegt

    16 november 2011 om 20:30

    De naam maakt mij niet uit, zolang het design mooi blijft.
    CC moet de ontwerper bedacht hebben toen hij de lijnen van de Passat tekende,…..denkik….

    Login om te reageren
  7. smoked zegt

    16 november 2011 om 20:30

    Volkswagen gebruikt toch altijd namen van een bepaalde ‘wind’?
    Noem het dan de Volkswagen Föhn.
    (Föhn = Warme droge wind die vaak aan de noordzijde van de Alpen waait.)
    http://nl.wikipedia.org/wiki/Wind_(meteorologie)

    Login om te reageren
    • Esprit_de_Flandre zegt

      16 november 2011 om 21:52

      @smoked: Hey, dat wist ik niet. Dat VW z’n modellen naar ‘winden’ noemt wel natuurlijk, maar dat Föhn ook een soort wind was, en niet gewoon een haardroger, dat niet. Bedankt voor de link. Leerzaam…

      Login om te reageren
      • smoked zegt

        16 november 2011 om 22:31

        @Esprit_de_Flandre: No problem ;)

        Login om te reageren
    • Hupke zegt

      16 november 2011 om 22:56

      @smoked:

      VW Ghibli of VW Levanter waren anders ook wel leuke namen geweest Föhn klinkt zo :s nuja föhn.

      Login om te reageren
  8. ferry832 zegt

    16 november 2011 om 20:33

    Al draagt een aap een gouden ring, het is en blijft een lelijk ding.

    Login om te reageren
    • SCscreamGT2 zegt

      16 november 2011 om 21:18

      @ferry832: Al klaar voor sinterklaas?

      Login om te reageren
  9. Sm0keGun zegt

    16 november 2011 om 20:35

    cc staat toch voor coupe cabriolet ?
    http://nl.wikipedia.org/wiki/Coup%C3%A9-cabriolet

    Login om te reageren
    • masterstig zegt

      16 november 2011 om 20:49

      @Sm0keGun: Hier een Coupe Comfort, beetje flauw vind ik, al die afkortingen die veranderd zijn.

      Login om te reageren
    • robbie zegt

      16 november 2011 om 20:54

      @Sm0keGun: niet in dit geval ;) Hier staat het voor “Comfort Coupé” (volgens Volkswagen).

      Login om te reageren
    • Esprit_de_Flandre zegt

      16 november 2011 om 23:10

      @Sm0keGun: Letters staan voor gelijk wat de Marketing-afdeling ervoor uitvindt…

      Login om te reageren
  10. jack_abarth zegt

    16 november 2011 om 20:46

    Waarom heeft VW in de passat eigenlijk geen fatsoenlijke diesel liggen?
    In mijn ogen is 170pk en maar 350Nm onderhand standaard i.p.v. de “snelste diesel”.

    Denk dat veel mensen die in dat segment kunnen shoppen eerder richting Volvo D5 zullen stappen of richting BMW x20/x25D.

    Login om te reageren
    • garp zegt

      16 november 2011 om 20:55

      @jack_abarth: en bij Volvo ook nog lekker 5 cilinder geluid

      Login om te reageren
    • SimonMc zegt

      16 november 2011 om 23:19

      @jack_abarth: Omdat elke wagen die er een beetje mooi uitziet geen stinkdiesel verdiend.

      Zo het is er uit. :p

      Login om te reageren
      • jack_abarth zegt

        17 november 2011 om 07:21

        @SimonMc:

        Maarja, je moet iets als je 80k per jaar maakt en de sleurhut mee wilt nemen ;-)

        Login om te reageren
  11. schnitzerken zegt

    16 november 2011 om 20:53

    Persoonlijk vind ik dat deze versie meer op een Passat lijkt dan de huidige.. Maarja.. Het zal aan mij liggen zeker ..

    & zolang die deurklinken zo raar blijven zitten & het interieur zo saai blijft, wordt het geen CC voor mij..

    Login om te reageren
  12. Lustigson zegt

    16 november 2011 om 20:55

    Het gaat over de LA Autoshow. LA is in de VS. En in de VS heette de Passat CC al gewoon CC, volgens mij.

    Login om te reageren
  13. garp zegt

    16 november 2011 om 20:56

    Uiterlijk stuk beter, van binnen helaas nog steeds uitstraling van een crematorium imho.

    Login om te reageren
    • SCscreamGT2 zegt

      16 november 2011 om 21:22

      @garp: ik snap niet waarom ze niet het interieur van de Touareg hebben gepakt, als ze dan toch zo’n ‘stijlvolle’ auto willen neerzetten. Bovendien vind ik dat ie te hoog op de poten staat, waardoor ie een nogal goedkope uitstraling creëert.

      Geef mij maar de vorige. Of een cls.

      Login om te reageren
    • SimonMc zegt

      16 november 2011 om 23:21

      @garp: Nee, net geen crematorium. Het interieur van volkswagen is namelijk nooit een “verassing” ( haha ).

      Login om te reageren
  14. TimoBac zegt

    16 november 2011 om 20:59

    Apart. Ze laten de 2e generatie meer lijken op de passat om hem vervolgens geen passat meer te noemen omdat ie er misschien te veel op is gaan lijken?! VW…

    Login om te reageren
  15. 4991 zegt

    16 november 2011 om 21:03

    Dit is inderdaad geen Passat meer maar een Phaeton.

    Login om te reageren
  16. dennisr zegt

    16 november 2011 om 21:08

    gewoon een geweldig mooie auto.. dat is alles..

    Login om te reageren
  17. Jazzie zegt

    16 november 2011 om 21:12

    Ik vond de vorige versie toch net iets mooier en dan met name de voorkant is er op achteruit gegaan. Maar al met al is het nog steeds een mooie auto.

    Login om te reageren
  18. spotu2 zegt

    16 november 2011 om 21:12

    Zeker prachtig voor een gezinswagen. Lijkt mij erg goed. Behalve de naam, waarom zo verwarrend VW?

    Login om te reageren
  19. autobart zegt

    16 november 2011 om 21:24

    De naam Passat hoort bij CC. Niet weghalen, de Passat is gewoon een mooie degelijke zakenauto die veel waar heeft voor zijn geld.

    Login om te reageren
  20. autobart zegt

    16 november 2011 om 21:26

    Laten we maar on-topic blijven, ik vind dit natuurlijk een mooie auto. Het was een mooie auto, en het is een mooie auto. Zeker de 3.6 V6 is erg mooi. Leuk zou het zijn als ze de 2.5 TFSI erin gooiden…

    Login om te reageren
    • bigcar zegt

      17 november 2011 om 01:00

      @autobart: wat mij betreft mogen er wel wat dikkere motoren komen in deze wagen! om maar eens te beginnen bij een dikke v8 (liefst die 4.2 tdi uit de a8). als die motor onder de kap van deze wagen komt, dan is er niks beters op de markt ;)

      Login om te reageren
      • agera zegt

        17 november 2011 om 14:07

        @bigcar: Hier sluit ik mij helemaal aan, ik zie het liefst ook dikkere motoren in de CC.

        Login om te reageren
  21. Ram-G-maN zegt

    16 november 2011 om 21:38

    Waarom niet Volkswagen Poseidon? Ze hebben eerder een Volkswagen een mythologische naam toegekend (remember Phaeton) dus waarom niet nogmaals? :|

    Login om te reageren
    • Freewarefreak zegt

      17 november 2011 om 00:54

      @AutomotiveDesigner: Dat vind ik nou echt een goede. Prachtig! De Phaeton en de Poseidon. Dan hebben de mensen ook meteen door dat ze naar de “premium” lijn van Volkswagen kijken. Volkswagen wil toch zo graag de aansluiting bij Audi e.d. met hun dure modellen. Dan kunnen ze zo mooi een DS lijntje opzetten.

      OT: Ondanks dat ik de phase I mooier vond blijf ik de CC en de Scirocco DE TWEE Volkswagens vinden. Dat zijn de mooiste broertjes uit de hele line-up.

      Login om te reageren
      • Ram-G-maN zegt

        18 november 2011 om 09:32

        @Freewarefreak: Dank je Freewarefreak. :D Ik vind CC echt nergens naar klinken… :| Echt een onwaardige naam voor een auto van deze klasse.

        Login om te reageren
    • agera zegt

      17 november 2011 om 14:09

      @AutomotiveDesigner: Dan moet ik denken aan de ongelukkige toestand van het schip in de film Poseidon, zit weer een negatieve klank in :P

      Login om te reageren
  22. Tommy2 zegt

    16 november 2011 om 21:46

    Beetje laat ofniet? De naam Passat CC is nu al ingeburgerd. En het is ook gewoon een Passat, die wat strakker vormgegeven is. Don’t see the problem.

    Login om te reageren
  23. norge zegt

    16 november 2011 om 22:04

    Cubike centiliter? Wat een kut naam zeg.

    Login om te reageren
    • Freewarefreak zegt

      17 november 2011 om 00:57

      @norge: Haha.. altijd tegen VAG.. hoe komt het toch menneke.. heeft er ooit een TDI u in dèn bek gescheten? Vertel eens.. what happened? ;)

      Login om te reageren
  24. autoblogpisser zegt

    16 november 2011 om 22:09

    Ik denk dat de vermoeidheidsdetectie gelijk aan zal slaan bij het zien van deze pazaat.

    Login om te reageren
    • Tommy2 zegt

      16 november 2011 om 22:59

      @autoblogpisser: Ik denk dat veel AB lezers in hun broek pissen bij het lezen van jouw reactie.

      Login om te reageren
  25. janklaassen zegt

    16 november 2011 om 22:52

    Standaard xenon? Goed bezig!
    En een zeer goed idee van VW om is een lekkere, lange, lage coupé/cabrio van de (Passat)/(CC) te maken.

    Passat CC was/is al sws een beauty!

    Login om te reageren
  26. Jantje_555 zegt

    16 november 2011 om 23:09

    dus V WC C noemt die dan?

    Login om te reageren
  27. beiersmeisje zegt

    17 november 2011 om 07:30

    stuur mij even een CC’tje

    Login om te reageren
  28. karreman zegt

    17 november 2011 om 09:19

    Klopt! waar is die goede oude passat gebleven?

    Login om te reageren
  29. lambowambo zegt

    17 november 2011 om 09:33

    ik vind hem wel aardig, maar die naam is nou niet echt om over naar huis te schrijven.
    Ben wel benieuwd naar die cabrio variant, zou dat dan moeten gaan concurreren met de 3 serie/clk/a5 of zo?

    Login om te reageren
  30. pier zegt

    17 november 2011 om 10:47

    De vorige was nog speels en leuk om te zien, maar nu is het leuke er wel af. Dit is gewoon een saaie passat geworden die iets sportiever in lijn is…

    Login om te reageren
  31. euro95 zegt

    17 november 2011 om 13:11

    Mooie bak! Doet mij aan mercedes denken? :) Ik vind hem/haar wel mooi ;)

    Login om te reageren
  32. civiced zegt

    17 november 2011 om 14:57

    In de US of A heette dit ding altijd al gewoon CC. Aangezien dit nieuws ook daarvandaan komt… Geldt het niet alleen voor die kant van de oceaan?

    Login om te reageren
  33. vwr20 zegt

    17 november 2011 om 18:03

    Passat cc trekt best veel aandacht. Ik heb er test in gereden voor ik me golf kocht leuke auto. Voelt wel groot aan.

    Login om te reageren
  34. freezzr zegt

    17 november 2011 om 21:43

    Jammer van die voorkant. Achterkant is wel strak. Vond het altijd een mooie wagen, totdat ik erachter kwam dat de binnenkant nagenoeg gelijk is aan een gewone luxe Passat (rijd zelf een Passat) Als je dan al een Passat rijdt en overgaat op een CC merk je er geen hol van als je erin zit…

    Login om te reageren
  35. mellie zegt

    18 november 2011 om 13:43

    Nou dan weet ik niet wat ze met de normale passat willen gaan doe nwant dit is het enige model van passat dat een beetje loopt

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North