• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Volkswagen e-Golf: Helemaal elektrisch

Auteur: robbie, gepost 20 februari 2013 om 19:01 – 71 Reacties

Volkswagen e-Golf - 100% elektrisch


Wil je wel graag elektrisch rijden, maar niet overkomen als een boomknuffelaar? Ga dan voor de 100% elektrische Golf. Betaal je ook nog eens géén bijtelling.

In 2010 begon Volkswagen met het testen van een elektrisch aangedreven Golf en volgende maand zal in Genève dan eindelijk de versie onthuld worden die jij en ik zullen kunnen kopen.

Onder de kap vinden we een 115 pk/270 Nm sterke motor waarmee je een (begrensde) topsnelheid van 135 km/u kan behalen. Het sprintje van 0 naar 100 km/u gaat in 11,8 seconden. Onder ideale omstandigheden zou je met een vol accupakket 175 kilometer ver moeten komen. In de harde praktijk zal dat ongetwijfeld veel minder zijn.

Wil je meer weten over deze zuinige Golf zonder bijtelling? Dan kan je alle details en foto’s vinden op Groen7 inclusief een vergelijking met concurrenten zoals de Nissan Leaf en Ford Focus Electric.

Ook interessant!

  • Mijn Auto: Volkswagen Golf 7R handbak van Daniel
    Mijn Auto: Volkswagen Golf 7R handbak van Daniel
  • Volkswagen Golf 8 R rijtest video
  • Video: politie Limburg stopt gestolen Volkswagen Golf
    Video: politie Twente stopt gestolen Volkswagen Golf
  • Golf 8 infotainment
    Volkswagen pakt grootste nadeel Golf 8 grondig aan

Nieuwste artikelen

  • Video: Mijn knipperlicht staat aan, DUS ik kom
  • Porsche pakt de beste Carrera op de juiste wijze aan
  • Nee maar! Keert de leukste hot hatch terug?
  • De PORSCHE 997.2 Turbo Cabrio van Dick heeft het ALLEMAAL #MijnAuto
FacebookTweetPinLinkedIn

0%-bijtelling, e-golf, Elektrisch, geneve-2013, golf, Volkswagen

Vorig bericht: « Regels voor kinderzitjes worden aangescherpt
Volgend bericht: Zeldzame spot: Porsche 904 Carrera GTS »

Lees Interacties

Reacties

  1. jrk68 zegt

    20 februari 2013 om 19:07

    Zit ik u op groen7?
    Dementie slaat vroeg toe dit jaar….

    Login om te reageren
    • autobart zegt

      20 februari 2013 om 20:08

      @jrk68: Vandaar dat je keer op keer van die haatzaaiende reacties plaatst… Alle respect naar dementerende mensen overigens.

      Login om te reageren
      • jrk68 zegt

        20 februari 2013 om 20:16

        @autobart:
        Dat jij het respect voor een mening die niet in jouw straatje past niet kan opbrengen is best een beetje jammer….

        Login om te reageren
        • mikkeloentje zegt

          20 februari 2013 om 20:25

          @jrk68: Dat zegt autobart niet dus jouw reactie raakt kant noch wal, tevens ben ik het eens met hem.

          Login om te reageren
          • jrk68 zegt

            20 februari 2013 om 20:29

            @mikkeloentje:
            Dus iemand van haatzaaien beschuldigen vindt jij een toonbeeld van respect voor iemands mening…?
            Prima, dan ben jij het met hem eens…. Ik ben het daar dus niet mee eens.

            Login om te reageren
            • ckaka zegt

              20 februari 2013 om 20:53

              @jrk68: als je nu een normale mening zou hebben in plaats van altijd maar ellenlange discussies te voeren om andermans uitingen de grond in te boren en alleen maar VAG afkraken, zouden mensen jou mening wellicht ook waarderen…

              Ik ben geen VW Golf persoon maar dit is ok, goed gepositioneerd t.o.v. de concurrent maar zal wel weer een klap meer geld gaan kosten.

              Login om te reageren
            • kor1 zegt

              20 februari 2013 om 22:48

              @jrk68: maar jij bent het dan ook nooit met iemand eens….

              Login om te reageren
      • flippert zegt

        21 februari 2013 om 07:26

        @autobart: ga terug naar je Prius, prutser

        Login om te reageren
  2. tt123 zegt

    20 februari 2013 om 19:08

    Ik denk dat ie welgoed zal verkopen alsie uitkomt

    Login om te reageren
    • sebasjuhh zegt

      20 februari 2013 om 19:16

      @tt123: Denk ik niet. De consument is nog niet klaar voor de overstap naar vol elektrisch lijkt me! Onvoldoende oplaadpunten (oplaadvoorziening thuis is te duur), om dan ook niet over die range van 175km te spreken die zoals aangegeven tegen zal vallen IRL!

      Login om te reageren
      • tt123 zegt

        20 februari 2013 om 19:24

        @sebasjuhh: ja daar heb je n punt maar aan de accu zullen ze wel werken en een oplaadpunt moet ook gewerkt worden

        Login om te reageren
      • jrk68 zegt

        20 februari 2013 om 19:58

        @sebasjuhh:
        Die 175km range is theoretisch haalbaar in de eco modus. Dat wil zeggen top 95km/u en geen radio en airco. Ze hebben nog een lange weg tegaan daar in Wolfsburg….

        Login om te reageren
        • sebasjuhh zegt

          20 februari 2013 om 20:36

          @jrk68: @autobart: Yep, maar de start is er. Zijn geloof ik wel mensen die een range van 175 km per dag toch niet halen, dus als de mogelijkheid er zou zijn om gemakkelijk ’s nachts op te laden dan zou het wel interessant kunnen zijn..

          Login om te reageren
          • FelixF zegt

            21 februari 2013 om 00:32

            @sebasjuhh: ‘Er zijn geloof ik wel mensen die op een dag geen 175km rijden’?? Kijk, dat alle leassletjes die van hun baas lekker een goedkope auto uit mogen zoeken met 0% bijtelling eerder wat grotere afstanden afleggen snap ik. Maar er zijn ook mensen die een (e-)auto niet alleen kopen(/lenen) voor de belastingvoordelen. Ik heb het 11km naar m’n werk. Ik zou dat maar wat graag in een elektrische auto afleggen.

            Login om te reageren
            • sebasjuhh zegt

              21 februari 2013 om 08:52

              @FelixF: Oke, prima toch… ;p Ik bedoelde juist dat het mooi zou zijn als de oplaad mogelijkheden meer toegankelijk worden, zodat inderdaad meer mensen gebruik kunnen maken van zon E-Golf!

              Login om te reageren
        • ckaka zegt

          20 februari 2013 om 20:55

          @jrk68: en welke autofabrikant doet dit dan beter volgens jou?

          Login om te reageren
          • FelixF zegt

            21 februari 2013 om 00:38

            @ckaka: Ik verzeker je dat de e-Golf een auto is die veel meer ‘af’ is dan alle andere EV’s uit z’n klasse die op dit moment op de markt zijn. Ze zijn zeker niet de eerste, maar dat merk je dan ook aan het eindproduct.

            Login om te reageren
      • autobart zegt

        20 februari 2013 om 20:09

        @sebasjuhh: Met andere woorden: de huidige lithium-ion accu’s zijn te zwaar, hebben te weinig capaciteit en zijn niet snel genoeg op te laden. Werk aan de winkel dus.

        Login om te reageren
        • jrk68 zegt

          20 februari 2013 om 20:19

          @autobart:
          Waarom lukt het Tesla dan wel en het almachtige VAG niet…?

          Login om te reageren
          • baap zegt

            20 februari 2013 om 21:06

            @jrk68: Tesla haalt ook lang de actieradius niet die ze opgeven, dus die fabrikanten mogen nog wel wat harder hun best doen en er voor zorgen dat mensen overtuigt raken van hun produkt! Ik rij nog zo lang ik kan lekker smooth in m’n 323ci! :)

            Login om te reageren
          • autobart zegt

            20 februari 2013 om 21:07

            @jrk68: Het lukt tesla wel, maar de laadtijd is nog steeds niet geweldig. Een accu kan veel en veel lichter. Innoveren op het gebied van accu’s, dát is het idee. Er is in ieder geval één ding dat je niet kunt ontkennen/ontkrachten, het accupakket van een Tesla laad je niet in 5 minuten op. Dus een reisje van een kilometer of 1000 zul je niet aan één stuk door af kunnen leggen.

            Login om te reageren
            • jrk68 zegt

              20 februari 2013 om 21:33

              @autobart:
              Ik vrees dat laden in 5 minuten nooit een haalbare kaart gaat zijn.
              EV rijden zal dus altijd planning vergen, tenzij het inductieladen ooit haalbaar wordt.
              In mijn optiek is het wel een alternatief in stedelijke aglomeraties.
              Op dit moment heb ik in een straal van 500m van mijn huis 3 laadpalen, niet ideaal maar als je echt wil is dat te doen.

              Login om te reageren
              • autobart zegt

                20 februari 2013 om 21:52

                @jrk68: Ach in de tijd dat auto’s en tractoren nog aangeslingerd werden wist men ook nog niet van een startmotor, laat staan het principe elektromotor.

              • jrk68 zegt

                20 februari 2013 om 21:59

                @autobart:
                Dat valt wel mee, de elektrische auto had je al aan het begin van de vorige eeuw. Hij was destijds best populair bij vrouwen.

              • Megakix zegt

                21 februari 2013 om 11:13

                @autobart: maar een stap terugzetten in de tijd…lijkt me ‘not done’.

    • melkkoe zegt

      20 februari 2013 om 19:52

      @tt123: bekijk die specs nog een goed. Deze zijn waardeloos, en ook deze voledig elektrische golf heeft volgens het “herenakkoord” van de conventionele autoindustrie een actieradius van max. 200 km

      Login om te reageren
      • lemans96 zegt

        20 februari 2013 om 21:20

        @melkkoe: Nee hè, daar hebben we weer zo’n figuur die overal complotvarkentjes ziet vliegen.
        Jij geloof waarschijnlijk ook dat er al lang diverse véél betere motoren zijn uitgevonden maar dat de uitvinders daarvan vermoord of uitgekocht zijn en de bouwtekeningen daarvan zijn vernietigd?
        Right…
        Ondertussen moet deze loodzware en Golf het doen met een berg accu’s die bij lange na niet de capaciteit hebben om een werkelijke concurrent te kunnen zijn voor zijn benzine- en dieselbroertjes.

        Login om te reageren
        • melkkoe zegt

          20 februari 2013 om 23:12

          @lemans96: nee ik geloof niet dat er al lang veel betere motoren zijn uitgevonden, maar ik heb wel het idee dat de gevestigde autobranche de EV’s zo lang mogelijk probeert uit te stellen ja. Op een EV valt nu eenmaal minder te verdienen.

          Login om te reageren
      • FelixF zegt

        21 februari 2013 om 00:15

        @melkkoe: Jongen, ik werk in de projectleiding van de VW370/7 zoals wij hem noemen. Als jij dat ding 200km kan laten rijden heb je morgen een baan!

        Login om te reageren
        • melkkoe zegt

          21 februari 2013 om 09:54

          @FelixF: dat is toch gewoon een kwestie van wat extra accu’s plaatsen. Je kunt mij niet vertellen dat er geen plaats voor is door het ontbreken van versnellingsbak, radiateur, brandstoftank ect.

          Een EV die een bereik heeft van >200 km heeft, zal een veel groter draagvlak hebben. Toch een soort van psychologische range.

          Login om te reageren
  3. tmenges zegt

    20 februari 2013 om 19:13

    Geen TSI-motoren, geen DSG, misschien best een betrouwbaar wagentje

    Login om te reageren
    • lamborgfan zegt

      20 februari 2013 om 19:22

      @tmenges: neem dan een tdi met handbak.. Kom je nog vooruit ook!

      Login om te reageren
      • eddythedriver zegt

        20 februari 2013 om 21:28

        @lamborgfan: Je bedoeld TSI, lastig toch hè, die d en s naast elkaar op dat toetsenbord…

        Login om te reageren
        • autobart zegt

          20 februari 2013 om 21:33

          @eddythedriver: Ach hier zijn er nogal wat die TSI motoren nogal wat graag afzeiken. De tweede generatie 1.4 TSI is op de markt, daar hoor je ze niet over… Maar voor sommigen is het nou eenmaal moeilijk om te zeggen, vergeven en vergeten.

          Login om te reageren
        • CRX zegt

          20 februari 2013 om 21:49

          @eddythedriver: Ik heb toch sterk het idee dat ie gewoon TDI bedoeld. Lees de reacties nog eens na…

          Login om te reageren
          • autobart zegt

            20 februari 2013 om 22:02

            @CRX: Dat weet ik wel zeker, TDI, degelijk, zuinig (afhankelijk van je voet uiteraard), koppel bij lage toeren (want diesel) en de degelijkheid van een handbak!

            Login om te reageren
        • lamborgfan zegt

          20 februari 2013 om 22:22

          @eddythedriver: Nee ik bedoel TDI.. als die TSI’s zo onbetrouwbaar zijn, neem je toch gwoon een tdi? Dingen trekken als een tierelier.. (voor dagelijkse omstandigheden)

          Login om te reageren
  4. ar156sw zegt

    20 februari 2013 om 19:18

    Da’s… best sloom. En best klein bereik. Maar wel goedkoop als je hem van de baas krijgt. Ach, je moet er iets voor over hebben om te bezuinigen. Jammer dat je voor de vakantie wel een auto moet huren.

    Login om te reageren
  5. ruudw zegt

    20 februari 2013 om 19:18

    En wat nou als ik helemaal niet naar groen7 wil?

    Login om te reageren
    • sebasjuhh zegt

      20 februari 2013 om 19:21

      @ruudw: Dan zul je moeten overwegen een andere automotive website te bezoeken. Je kan je er ook bij neerleggen dat het nieuws meer en meer gedomineerd zal gaan worden door elektrisch/hybride/groen etc etc.!

      Login om te reageren
  6. Melvivio zegt

    20 februari 2013 om 19:20

    Die begrensde snelheid, komt voort doordat de motor anders te veel toeren maakt. Worden elektrische voertuigen niet met een versnellingsbak gemaakt? Lijkt me dat een 2traps of 3traps een nuttige toevoeging zou kunnen zijn?

    Login om te reageren
    • jrk68 zegt

      20 februari 2013 om 19:25

      @Melvivio:
      Als je hem harder laat lopen is hij leeg voordat je bij de volgende laadpaal bent….

      Login om te reageren
      • quattromeister zegt

        20 februari 2013 om 20:33

        @jrk68: Je hebt nu al 6 reacties gegeven op een post wat jou geen reet interesseert..

        Login om te reageren
        • jrk68 zegt

          20 februari 2013 om 20:46

          @quattromeister:
          Electrische mobiliteit vind ik weldegelijk interessant, het valt mij tegen dat ze niet met iets beters konden komen. Ze hebben immers genoeg middelen bij VAG om het niveau van Tesla te kunnen evenaren.

          Login om te reageren
          • ckaka zegt

            20 februari 2013 om 20:56

            -edit: nutteloze bijdrage-

            Login om te reageren
    • bartteeuwen zegt

      20 februari 2013 om 19:30

      @Melvivio: een elektrische motor heeft op elk toerental nagenoeg evenveel koppel, en wil je 200 cruisen met een elektrische wagen? Ik Vind het al belachelijk dat ik ingehaald wordt door prii die dan ook nog geeneens wegenbelasting kosten…

      Login om te reageren
  7. Tommy2 zegt

    20 februari 2013 om 19:26

    Leuk voor ritjes in de randstad, maar op de snelwegen kan je er niks mee.

    Login om te reageren
  8. speed zegt

    20 februari 2013 om 19:31

    Een klein detail zijn ze vergeten……. wat kost ie ?

    Login om te reageren
    • jrk68 zegt

      20 februari 2013 om 20:31

      @speed:
      Je gaat mij niet wijs maken dat je dat echt wil weten….

      Login om te reageren
      • ckaka zegt

        20 februari 2013 om 20:57

        -edit: nutteloze bijdrage-

        Login om te reageren
      • speed zegt

        20 februari 2013 om 21:17

        @jrk68: hij kost waarschijnlijk 2x een gti

        Login om te reageren
      • FelixF zegt

        21 februari 2013 om 00:40

        @jrk68: Ook al zou hij het willen weten, prijzen zijn nog niet bekend gemaakt. Daar kan niemand veel zinnigs over zeggen.

        Login om te reageren
  9. v12biturbo zegt

    20 februari 2013 om 19:33

    hoe maak je een hok nog saaier? maak em elektrisch!

    Login om te reageren
  10. 300e zegt

    20 februari 2013 om 19:41

    Vergeleken met de Leaf is het vwb het design een kunstwerk.

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      20 februari 2013 om 23:39

      @300e: Vergeken met een Leaf is een zeecontainer al een kunstwerk, een uiting van post industrialistisch kubisme.

      Login om te reageren
  11. salberts93 zegt

    20 februari 2013 om 20:27

    de saaiste auto in de wereld in nu beroofd van zijn kloppende benzine-hart en in nog saaier gemaakt

    Login om te reageren
  12. brekkenbats zegt

    20 februari 2013 om 20:36

    De Tesla model S trekt een corvette er uit en Vag weet net een slak in te halen!!???? Kom op zeg!!!!

    Login om te reageren
    • lemans96 zegt

      20 februari 2013 om 21:26

      @brekkenbats: Ik zou graag ‘ns een middagje zo’n Tesla S en genoemde Corvette hebben om ze lekker een stuk of tien, twintig van die dragstarts te laten maken. Kijken wie er dan wint.
      Ik geloof nooit dat die Tesla veel verder komt dan een keer of tien, als ie ’t al haalt.
      Accu’s(ook Li-Ion, Li-Po,etc.) staan er om bekend dat ze, als ze net vers zijn opgeladen, een mooie spike aan vermogen leveren,dus vandaar dat ik graag zo’n eerlijkere wedstrijd zou zien…

      Login om te reageren
    • FelixF zegt

      21 februari 2013 om 00:26

      @brekkenbats: Tijdens het rijden merk je niets van die 0 tot 100 tijd. Ik kan je vertellen dat ie ding echt goed trekt wanneer je het gaspedaal indrukt en net als de e-up heel erg leuk is om in te rijden.

      Login om te reageren
  13. karsvdtuin zegt

    20 februari 2013 om 20:40

    135 km/u? Nou niet echt bepaald handig voor de snelweg, hoeft ook geen 180 te zijn maar 135 is wel erg laag

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      20 februari 2013 om 23:41

      @karsvdtuin: 5 meer dan het absolute maximum in Nederland en de adviessnelheid in Duitsland, voldoende toch?

      Login om te reageren
  14. E34M5Touring zegt

    20 februari 2013 om 20:51

    Dus nu heb je een auto die, met de beste wil van de wereld geen koppendraaier te noemen is en ook nog geen geluid maakt. Levensgevaarlijk.

    Login om te reageren
  15. 1azfse zegt

    20 februari 2013 om 21:05

    topsnelheid is idd jammer, maar als je harder zou willen blijft er van de 175 km helemaal niets over..

    Login om te reageren
  16. Jochempie zegt

    20 februari 2013 om 21:06

    Al die reacties over Groen7…

    Net alsof je op een muziekblog komt waar soms een hiphopnummer wordt gepost, en dan gelijk zeggen “ik zit niet op het hiphopforum!” Eh nee maar muziek is vrij breed. If you don’t like it, gtfo.

    Login om te reageren
    • lemans96 zegt

      20 februari 2013 om 21:28

      @Jochempie: Bedoel je niet ‘gtfooh’? XD

      Login om te reageren
  17. norge zegt

    20 februari 2013 om 21:44

    Een electrische auto die niet spannend is, contradictie terminus .

    Login om te reageren
    • Jochempie zegt

      21 februari 2013 om 06:09

      @norge: hetzelfde kan gezegd worden over de 1.2 tsi, hoewel je daarbij natuurlijk in gezonde spanning afwacht tot de distributieketting breekt.

      Login om te reageren
  18. 406_v6 zegt

    21 februari 2013 om 09:56

    Ik zeg DE ideale petjes mobiel…. :))

    Login om te reageren
  19. Esprit_de_Flandre zegt

    21 februari 2013 om 12:29

    En dat kost hoeveel… ?

    Er waren toch al elektrische Golfjes op de markt, zelfs al van de vorige generatie. Die waren echter omgebouwd door een andere firma, niet door VW zelf. Ik vraag me af of VW het goedkoper kan…

    Login om te reageren
    • FelixF zegt

      21 februari 2013 om 17:22

      @Esprit_de_Flandre: Volkswagen heeft zelf ook een hele zwik VW360/7’s. De ervaringen die daarmee opgedaan zijn, zijn verwerkt in de VW370/7 die uiteindelijk op de markt komt.

      Login om te reageren
      • mashell zegt

        22 februari 2013 om 22:49

        @FelixF: hele zwik? Pakweg 100 toch? Op de totale Golf populatie verwaarloosbaar.

        Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North