• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Volkswagen gaat met 70 miljard de auto heruitvinden

Auteur: jaapiyo, gepost 17 november 2017 om 17:00 – 16 Reacties

MM


70.000.000.000 Ekkermannen.

Na de fabeltastische aankondigingen van Tesla vandaag zou je bijna vergeten dat er nog andere autofabrikanten bestaan. Maar Volkswagen herinnert ons er graag aan dat zij ook nog auto’s verkopen. En dat niet alleen, in 2025 willen ze de belangrijkste speler zijn op de EV-markt! Die weltweiten Nummer Eins!

Eindbaas Matthias Müller kondigde vandaag aan hoe hij een en ander wil bereiken. In de komende vijf jaar gaat Volkswagen ruim 70 miljard Euro investeren, waarvan 34 miljard direct ten goede komt aan de ontwikkeling van elektrische auto’s. Eerder werd al bekend dat 10 miljard daarvan uitgegeven wordt in China.

Van nu tot 2025 brengt het concern 80(!) nieuwe elektromodellen op de markt, waarvan 50 EV’s en 30 Plug-in hybrides. Nou moet je dat bij VAG misschien door drie à vier delen, want de e-Golf wordt vast ook de e-Octavia, e-A3, e-Leon en e-TT, maar toch. Dat zijn veel kWh’s bij elkaar. Een paarse broek in het management van VAG heeft de naam ‘Roadmap E’ bedacht om alle grote plannen onder een noemer te brengen. Müller benadrukt echter dat Volkswagen in de tussentijd ook doorgaat met het ontwikkelen van de ‘oude technologie’:

Deze spagaat kan het Volkswagen-concern met al haar merken en potentieel voor synergieën succesvol doorstaan als geen enkel ander bedrijf in onze industrie.

Ondanks het feit dat het geld kennelijk moet rollen binnen VAG (nsfw), profiteert waarschijnlijk niet iedereen daarvan mee binnen het concern. Frank Witter, hoofd bonen tellen binnen het concern, benadrukt dat er parallel aan de enorme investering ook blijvend gezocht moet worden naar manieren om kosten te besparen. In 2020 moeten deze besparingen 3,7 miljard bedragen. Bij VAG zijn ze ervan overtuigd dat dat gaat lukken middels hun bekende Zukunftspakt dat afgesproken is tussen de belangrijke stakeholders van het concern.

Ook interessant!

  • Mijn Auto: Volkswagen Lupo GTI van Joost
    Mijn Auto: Volkswagen Lupo GTI van Joost
  • Mijn Auto: Volkswagen Golf 7R handbak van Daniel
    Mijn Auto: Volkswagen Golf 7R handbak van Daniel
  • Volkswagen accu
    Waarom Volkswagen zes (6!) fabrieken bij gaat bouwen
  • Elektrische 'hot hatch' van Volkswagen gaat in productie

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Steven Bergwijn in zijn Ferrari Purosangue
  • Video: Toch wel eng, zo’n auto op jouw weghelft
  • Stem op de Autoblog Auto van het Jaar 2025!
  • Goedkoopste 997 van Marktplaats is ook de opvallendste
FacebookTweetPinLinkedIn

Elektrisch, geld, Matthias-Muller, Volkswagen

Vorig bericht: « Klabats! Dit wordt de Tesla pick-up
Volgend bericht: Montoya: “Kubica bij Williams zou slechte grap zijn” »

Lees Interacties

Reacties

  1. blacksquad zegt

    17 november 2017 om 17:12

    Electriciteit FTW!! Mwuahha iedere autoblog reageerder aan het stroom ⚡️

    Login om te reageren
    • bierbuik zegt

      17 november 2017 om 17:15

      @blacksquad: allemaal op de stoel?

      Login om te reageren
      • blacksquad zegt

        17 november 2017 om 17:18

        @bierbuik: Tesla passagiersstoel

        Login om te reageren
    • SimonMc zegt

      17 november 2017 om 19:12

      @blacksquad: Het stroom?

      Login om te reageren
  2. gwnbmw zegt

    17 november 2017 om 17:33

    door AB de laatste week vergeet je inderdaad wel eens dat er nog andere merken naast tesla zijn…

    Login om te reageren
  3. moveyourmind zegt

    17 november 2017 om 18:03

    Wordt bomvol op de Autorai van 2025…

    Alleen al met de nieuwe modellen van Tesla kunnen ze drie gephotoshopte hallen vullen…

    En met al die nieuwe modellen van Volkswagen mogen ze er bij de RAI wel zes verdiepingen boven op bouwen…

    En dan is Sergio Marchionne vandaag nog niet aan de beurt geweest, in het volgende artikel wordt vast geschreven dat FCA de komende tien jaar zes triljard gaat investeren in Alfa Romeo…

    En daarna komt natuurlijk nog een stukje over Victor Muller die Spyker als een Phoenix uit de as zal laten herrijzen en ons lekker maakt met aandelen Spyker die in twee jaar gegarandeerd 10.000 keer zoveel waard gaan worden, en niet alleen door de afschaffing van de dividendbelasting.

    Victor Muller komt namelijk met een volledig electrisch aangedreven luchtkasteel dat uitgerust is met dertig kamers, een garage heeft waar een Ford F-150 én een Tesla pick-up in past én een slotgracht heeft die voorzien is van waterstof… En dan ook nog eens met gemak de top van 3000 km/u haalt…

    Login om te reageren
  4. sameshitdifferentday zegt

    17 november 2017 om 18:18

    Neem tesla maar over! VW profiteert van de aandrijflijn en tesla van de productielijn…

    Login om te reageren
  5. elemento zegt

    17 november 2017 om 20:38

    Ik begrijp nog steeds niet hoe mensen VAG kopen en doen geloven.. VAG is de laatste 10 jaar gewoon triest voor woorden..olie lekkage dsg wervel kleppen kettingen etc…nog niet te noemen kartel vorming en diesel schandaal. Auto opnieuw uitvinden ???3 topmerken voor mij… Mercedes Bmw volvo.( behoudens 4 cil blokken) en ja helaas heeft volvo nu 4 cil.

    Login om te reageren
    • granlusso zegt

      17 november 2017 om 23:32

      @elemento: Maar ‘wij’ zijn geen representatieve afspiegeling van de Europese bevolking. De gemiddelde autokoper denkt heel anders en is veel conservatiever, niet als laatste vanwege het gebrek aan kennis (geen verwijt, iedereen heeft zijn of haar eigen vakgebied).

      Login om te reageren
      • dracae zegt

        18 november 2017 om 01:45

        @granlusso: Eigenlijk houd Elemento er zelf ook een beperkte en nogal conservatieve blik op na wat betreft ’topmerken’. Misschien ook een gevalletje ‘gebrek aan kennis’…??…! ..

        Login om te reageren
    • torsen zegt

      18 november 2017 om 03:50

      @elemento: Knap dat je in één reactie je gedeeltelijk je eigen vraag kunt beantwoorden.
      Gezien twee van jouw topmerken net zo hard van kartelvorming verdacht worden zou ik ééns bij jezelf te raden gaan waarom die twee nog niet uit je lijstje zijn.

      Ander gek idee. Misschien heeft VAG gewoon een heleboel tevreden klanten tegenover die vervelende verhalen staan.
      Mensen zoals m’n ouders die gewoon een auto kopen die niet te spannend is. Er netjes en strak uitziet van binnen en buiten.
      En als ze het over Duitse degelijkheid hebben kun je alle horrorverhalen vertellen die je wilt. Maar ze hebben zelf nog geen problemen gehad met hun VW’s de afgelopen 12 jaar of in de jaren daarvoor.

      Leg mij nou eens uit waarom je niet zou kunnen snappen waarom mijn ouders hierna weer een Volkswagen kopen?

      Login om te reageren
      • achmedvw zegt

        18 november 2017 om 18:57

        @torsen:
        Trieste ouders heb jij. Gelukkig ben je verwekt voor ze een VW hadden, je weet dat VW zaaddodend is, maar nu ben jij waarschijnlijk ook gelukkig in je UP-je.

        Login om te reageren
        • torsen zegt

          21 november 2017 om 17:49

          @achmedvw: Ach. Gelukkig hebben ze me goed opgevoed.
          Als het anders was gelopen was ik misschien wel doodongelukkig en zat ik mensen af te zeiken op het internet om wat voor auto ze rijden.
          Zo zie je maar dat het altijd erger kan.

          Login om te reageren
  6. stationcar zegt

    18 november 2017 om 02:27

    Op naar de volgende perverse prikkels voor het personeel! VAG schreeuwt weer dat ze de grootste ter wereld willen worden, de tranen van hun diesel debacle zijn nog niet opgedroogd of ze gaan weer met vergelijkbare doelstellingen smijten. Laten we wel wezen, de aanleiding voor het sjoemelen met alles was het domme streven naar de grootste worden.

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      18 november 2017 om 07:48

      @stationcar: natuurlijk niet. Dat was gewoon een kille zakelijke beslissing. Met het handjevol diesels dat VAG in de VS verkocht loonde de investering niet om aan die motoren grote aanpassingen te doen. Illegaal natuurlijk maar dat heeft niks met de grootheidswaanzin van doen.

      Login om te reageren
  7. v6ti zegt

    18 november 2017 om 17:52

    Kunnen beter 70 miljard investeren om eens mooie autod te maken ipv die grijze eenheidsworsten.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North