• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Volkswagen geeft de Tiguan GTI-power!

Auteur: Author, gepost 24 augustus 2016 om 17:50 – 43 Reacties

Afbeelding Volkswagen geeft de Tiguan GTI-power!Afbeelding Volkswagen geeft de Tiguan GTI-power!Afbeelding Volkswagen geeft de Tiguan GTI-power!

Volkswagen geeft de Tiguan GTI-power!
Geen obscuur tuningspul, gewoon nieuwe topmotoren in het gamma.

Vandaag is door Volkswagen gecommuniceerd dat de Tiguan (rijtest) nieuwe motoren krijgt die er qua power een flinke schep bovenop doen. Hoe relevant dat is voor de Nederlandse markt is discutabel want Nederlanders hartje instappers, maar voor de dealers is het leuk dat ze de Tiguan met extra power in de showroom kunnen zetten.

Allereerst de beurt aan de benzineversie. Deze krijgt vanaf nu de 2.0 TSI uit de Golf GTI en levert 220 pk en 350 Nm, beschikbaar tussen 1.500 en 4.000 tpm. Het dingt raast ermee in 6,5 tellen naar 100 km/u en de topsnelheid bedraagt een nette 220 km/u. Hij komt standaard met een 7-traps DSG en 4Motion AWD.

Door naar de zelfontbrander. De 2.0 TDI is goed voor 240 pk en 500 Nm. De standaardsprint duurt net zo lang als bij de benzineversie, maar de top ligt met 228 km/u een klapje hoger. Ook hier een 7-traps DSG en 4Motion en dat alles bij en gemiddeld verbruik van 6,4 l/100 km.

Vooralsnog komen beide versies naar Nederland, prijskaartjes zijn helaas nog niet bekend.

Ook interessant!

  • Volkswagen Tiguan (2021) rijtest
    Volkswagen Tiguan (2021) rijtest
  • Volkswagen Tiguan Allspace is officieel terug
  • Volkswagen Polo (2022) rijtest
    Volkswagen Polo (2022) rijtest
  • Wat zou deze Volkswagen Golf GTI Mk1 moeten opleveren?
    Wat zou deze Volkswagen Golf GTI Mk1 moeten opleveren?

Nieuwste artikelen

  • Deze iconische auto’s brachten dit weekend miljoenen op
  • Heeft deze occasion het record ‘snel kilometers maken’ in de pocket?
  • Staat de toekomst van de eigen auto op het spel?
  • Max Verstappen staat er voortaan alleen voor
FacebookTweetPinLinkedIn

motor, tiguan, Volkswagen

Vorig bericht: « Lada verrast met zes kekke concepts/modellen
Volgend bericht: Deze occasion mag mee voor 3 miljoen euro »

Lees Interacties

Reacties

  1. mart144 zegt

    24 augustus 2016 om 17:55

    Ziet er dik uit en dan ook nog en lekkere motor erin!

    Login om te reageren
  2. bmw507coupe zegt

    24 augustus 2016 om 17:55

    Echt een serieus geslaagde auto, knap gedaan. Vond de vorige echt stukken minder geslaagd.

    Login om te reageren
  3. misterdrogba zegt

    24 augustus 2016 om 17:55

    Wat een mooi ding is het eigenlijk.. Een verademing ten opzichte van zijn voorganger.

    Login om te reageren
  4. rachid zegt

    24 augustus 2016 om 17:56

    Netjes, komt er ook een GTI logo aan de achterkant?

    Login om te reageren
    • theghost zegt

      24 augustus 2016 om 22:46

      @rachid: Verwacht ik niet, op de afbeelding zie je een R-Line, dat is al een mooi aangeklede uitvoering (van elke VW) een GTI badge op een dergelijke auto past in mijn ogen ook niet. Die badge behoort toe aan de “hot hatches” (Polo / Golf)

      Login om te reageren
  5. dirkiii zegt

    24 augustus 2016 om 17:58

    Ik vind hem gaaf. Misschien wel de opvolger van mijn passat.

    Login om te reageren
  6. dieselbougie zegt

    24 augustus 2016 om 18:00

    Golf xl GTI

    Login om te reageren
  7. BlauweVolvoS40 zegt

    24 augustus 2016 om 18:07

    De voorkant van de auto lijkt nu precies op de -_- emoticon

    Login om te reageren
  8. mashell zegt

    24 augustus 2016 om 18:07

    De wagen is helaas nogal duur. Ik zag hier (in Duitslnd) laatst een nieuwe Ttiguan 190pk diesel bij de dealer staan met wat opties (gewoon de gangbare; leder, navigatie, panoramadak, etc) en dat moest maar liefst 60k kosten. Redelijk absurd voor een Tiguan. En dan kan vanaf nu dus nog wat duurder.

    Login om te reageren
    • TimD zegt

      24 augustus 2016 om 19:06

      @mashell: ach tegenwoordig kost de Kia Sportage ook 40-45k voor een beetje gangbaar ding … Alles word duurder, maar de kwaliteit gaat ook omhoog

      Login om te reageren
      • reistje zegt

        24 augustus 2016 om 19:10

        @timd: Kwaliteit waarvan? Niet mijn bankrekening in ieder geval.

        Login om te reageren
      • dawwg zegt

        24 augustus 2016 om 21:16

        @timd: Nee hoor; kwaliteit (lees: duurzaamheid en betrouwbaarheid) van elektronica is juist afgenomen de afgelopen 20 jaar. Verbeterde productieprocessen hebben tot een ‘barely enough’ cultuur geleid waarbij de producent elke cent probeert uit te sparen die maar kan om ze de marge te maximaliseren. Resultaat: telefoons, laptops, DVD spelers en met name overige electronica, maar ook gebruiksobjecten als stofzuigers, staafmixers, elektrische tandenborstels die net zo duur zijn als vroeger, maar veel sneller stuk gaan. Meestal vlak na het verlopen van de garantie-periode. Goed voor de omzet, slecht voor de consument !

        Login om te reageren
  9. lazy123 zegt

    24 augustus 2016 om 18:07

    Dikke bak hoor.

    Login om te reageren
  10. bmwm3gtr zegt

    24 augustus 2016 om 18:08

    Als ze er nou een soort R model van maken.
    En ook een 6 cilinder er in doen net zoals audi, bij hun SQ5

    Login om te reageren
    • Onehp zegt

      24 augustus 2016 om 18:13

      @bmwm3gtr: referentie klopt qua grootte, maar qua mogelijke motoren is de RS Q3 de betere referentie, met de lekkere vijfcilinder van de RS3/TTRS… Zal niet gebeuren :)

      Login om te reageren
    • csx3000 zegt

      24 augustus 2016 om 21:36

      @bmwm3gtr: En dan?
      Je gaat hem dan natuurlijk kopen voor 80,000 euro en je koopt geen BMW M3.

      Login om te reageren
    • jasperhallo zegt

      24 augustus 2016 om 21:48

      @bmwm3gtr: Een R model stond op de planning, Tiguan Coupe R, maar dat was wel voor dieselgate.

      Login om te reageren
  11. alcantara zegt

    24 augustus 2016 om 18:10

    Nice hoor een verbruik van minder dan 1:15 voor zo’n grote bak, doet het beter dan de 1:11 van de Golf VII GTI van mijn broer iig. Allemaal kopen zeg ik!

    Login om te reageren
    • leeno zegt

      24 augustus 2016 om 18:53

      @alcantara: een sportmodel kopen van meer dan 200pk en dan klagen over het verbruik, het zal aan mij liggen zeker maar in dit geval was een prius beter geweest voor uw broer

      Login om te reageren
      • alcantara zegt

        24 augustus 2016 om 20:55

        @leeno: Als geld geen rol zou spelen kocht hij sowieso geen Golf.

        Login om te reageren
  12. landcruiserprado zegt

    24 augustus 2016 om 18:20

    Tiguan gtd! Over een paar jaar pik ik hem wel op vanuit Duitsland, lijkt me fantastisch rijden

    Login om te reageren
  13. xj40 zegt

    24 augustus 2016 om 18:20

    Opgehoogde Golf

    Login om te reageren
  14. retsok zegt

    24 augustus 2016 om 18:25

    Ze doen hun best bij VW, maar ze kunnen mijn hart niet meer bekoren. Ik ben er wel een beetje klaar mee. Zogenaamd degelijk etc. Als je het mij vraagt veel te duur voor wat je krijgt.

    Login om te reageren
  15. 2wheeler zegt

    24 augustus 2016 om 18:29

    Deze Tiguan vind ik toch wel erg mooi hoor! Had ik mezelf voor de facelift nog nooit horen zeggen

    Login om te reageren
  16. mout zegt

    24 augustus 2016 om 18:33

    Wie wil er nu geen schraapveren-2.0 TSI of 2.0 sjoemeldiesel combineren met de DSG-dokter bak? Als je ze lief aankijkt kan je er nog een lekker ruime distributieketting bij krijgen ook!

    Login om te reageren
    • leeno zegt

      24 augustus 2016 om 19:01

      @mout: 10 op 10 voor de originele reactie, schraapveren zijn aangepast bij de nieuwe motoren, ze hebben indirecte injectie in het inlaattraject tegen koolaanslag en de meeste motoren hebben een riem buiten de 1.8 en 2.0tsi. En als de eigenaren met een zogenaamde olieverbruiker gewoon met de motor reed zoals het moet en niet om zo weinig mogelijk te verbruiken dan was er geen koolaanslag en geen olieverbruik. Men koopt een motor van 200pk of meer en dan gaat men gelijk een bomma rijden, dan vraag je erom. Gr

      Login om te reageren
      • retsok zegt

        24 augustus 2016 om 19:14

        @leeno: ze krijgen dit soort opmerkingen omdat ze hun krediet bij de autokenner hebben verspilt;)

        Login om te reageren
      • sjonniedeluxe zegt

        24 augustus 2016 om 19:58

        @leeno: dus eigenlijk bevestig je het bericht er boven, dat de 2.0 tsi een ketting heeft.

        Login om te reageren
  17. lekkerlinksrijden zegt

    24 augustus 2016 om 18:36

    Ik moest even 2 keer kijken, maar op het stuur zit een VW logo. Ik dacht dat het de binnenkant van de Seat Ateca was

    Login om te reageren
  18. trustmeiamanengineer zegt

    24 augustus 2016 om 18:49

    Dat diesel blok lijkt me prettig, maar de verpakking eromheen kan me weinig boeien.

    Login om te reageren
  19. moveyourmind zegt

    24 augustus 2016 om 19:38

    Ik moet het VW nageven, de nieuwe modellen zijn wel mooi. De Passat is een erg chique verschijning geworden, de CC doet daar nog een schepje bovenop en de Teramont die jullie gisteren lieten zien is ook een fraaie auto.

    De Tiguan is een stuk vooruit gegaan ten opzichte van zijn voorganger. Wat stoerder, de oude was een beetje te soft naar mijn mening.

    Qua uiterlijk en interieurs schuift VW nu wel heel dicht tegen Audi aan, maar dat komt misschien omdat ik de meerwaarde van de gadgets die Audi extra heeft niet zo zie.

    Login om te reageren
  20. Dutchdriftking zegt

    24 augustus 2016 om 19:54

    Ziet er serieus dik uit.

    Login om te reageren
  21. ronin1130 zegt

    24 augustus 2016 om 19:55

    De achterkant van zo een nieuwe Tiguan is in het echt wel serieus lelijk, zo mocht ik laatst aanschouwen.

    Login om te reageren
  22. jrsmoke zegt

    24 augustus 2016 om 20:34

    Alleen jammer dat je bij de top motorisering i.c.m. R-Line van die nep uitlaten a la Passat krijgt en het uitlaatje naar beneden steekt.

    Login om te reageren
  23. inbedrijf zegt

    24 augustus 2016 om 21:01

    Ik vind het dashboard er nog steeds uit zien alsof je in een bestelbus zit.

    Login om te reageren
    • lekkerlinksrijden zegt

      24 augustus 2016 om 21:38

      @inbedrijf: de Transorter is mooi hè van binnen

      Login om te reageren
  24. ko4n zegt

    24 augustus 2016 om 21:40

    240 pk en 500 nm uit dat 2 liter dieselblokje. Das best wel lekker heur.

    Login om te reageren
  25. kennone zegt

    24 augustus 2016 om 21:44

    Ik vind die top snelheid wat aan de lage kant. Ooit een s40 t-4 gehad met 4 traps automaat. Nou zou de teller wel wat afwijken maar 255km’h met 4 man er in op de teller was haalbaar. Auto had toen ongeveer 235pk.

    Login om te reageren
    • SimonMc zegt

      25 augustus 2016 om 01:16

      @kennone: Of er nu 1 man of 50 man inzitten; maakt niks uit voor de topsnelheid.

      Login om te reageren
  26. tinustiguan zegt

    24 augustus 2016 om 22:17

    Jaja hier word ik dus behoorlijk opgewonden van……
    De R-line versies van de vorige generatie waren al best wel lekker, maar het wordt steeds beter.
    Steeds duurder ook, dat dan weer wel.

    Login om te reageren
  27. pinut187 zegt

    25 augustus 2016 om 08:53

    Ziet er stuk beter uit dan z’n voorganger.

    Login om te reageren
  28. cossiekiller zegt

    25 augustus 2016 om 09:37

    Mooie auto! En dit van toch geen echte VW liefhebber.

    Login om te reageren
  29. erikspeed zegt

    25 augustus 2016 om 11:55

    240pk TDI ? met DSG-7 4motion zie ik wel zitten.
    Waarom hebben ze deze nog steeds niet in de Golf gelepeld …

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North