• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Volkswagen Golf R ‘Touch’ heeft gesture control

Auteur: sir_smokalot, gepost 6 januari 2015 om 10:29 – 21 Reacties

Afbeelding Volkswagen Golf R ‘Touch’ heeft gesture controlAfbeelding Volkswagen Golf R ‘Touch’ heeft gesture controlAfbeelding Volkswagen Golf R ‘Touch’ heeft gesture controlAfbeelding Volkswagen Golf R ‘Touch’ heeft gesture controlAfbeelding Volkswagen Golf R ‘Touch’ heeft gesture control

Volkswage Golf R Touch(ing my special area)
De auto van de toekomst kan steeds meer dingen (zelf), zo ook als je een relatief modale VW rijdt. Met de Golf R Touch neemt Volkswagen een voorschot op enkele nieuwe technologieën.

Volkswagen is dit jaar voor het eerst aanwezig op de CES, en heeft o.a. dit 300 pk sterke studiemodel meegenomen. Van een afstandje zou je misschien denken dat het een Peugeot 308 R is, maar het is toch echt een Golf.

Golf R Touch

In de Touch zien we onder meer de ‘Digitale Sleutel’, die van een smartphone of -watch de autosleutel maakt, waardoor ook anderen (geautoriseerd) toegang kunnen krijgen tot de auto, bijvoorbeeld voor onderhoud. Ook heeft de Touch gesture control – in goed Nederlands: handgebaarbediening – met allerlei functies die je kunt bedienen met handgebaren die worden opgemerkt door speciale camera’s. Leap motion FTW!

Voor meer voorbeelden met betrekking tot gesture control, HIER legt Tesla’s CEO Young Elon het even uit. Wij voorzien een schakelaarloze toekomst, zeg maar wat Audi nu al redelijk bewerkstelligt in de TT.

Een evolutie van het sinds 2007 toe te passen Park Assist ligt in e-Valet parking, een volledig autonoom parkeerconcept. In Las Vegas is het nog niet zo ver, hier zien we een tussenvorm, ‘Trained Parking’, waarbij de auto een parkeerplaats die eerder is gebruikt herkent, en zichzelf er daarna volledig automatisch in kan parkeren.

Ook interessant!

  • Mijn Auto: Volkswagen Golf 7R handbak van Daniel
    Mijn Auto: Volkswagen Golf 7R handbak van Daniel
  • Volkswagen Golf 8 R rijtest video
  • Video: politie Limburg stopt gestolen Volkswagen Golf
    Video: politie Twente stopt gestolen Volkswagen Golf
  • Golf 8 infotainment
    Volkswagen pakt grootste nadeel Golf 8 grondig aan

Nieuwste artikelen

  • Autoblog-lezer showt z’n dikke Fiesta
  • Video: BMW X5 koppen voelt zo
  • Deze Bentley is de beste wintersportbeuker, hier is het bewijs
  • Europese specs Tesla Model Y L bekend, dit moet je weten
FacebookTweetPinLinkedIn

autonoom, ces-2015, concept, golf, golf-7, golf-r, parkeren, Volkswagen

Vorig bericht: « Hevige brand legt Koni grotendeels in as
Volgend bericht: BMW M4 Iconic Lights heeft OLED’s en frickin’ lasers »

Lees Interacties

Reacties

  1. FlighTom zegt

    6 januari 2015 om 10:32

    Wat gaan ze nu, Peugeot nadoen? Doe mij de 308 GTI 30th maar dan!

    Login om te reageren
    • FlighTom zegt

      6 januari 2015 om 10:35

      @flightom: edit knop.!!!

      Ik bedoel natuurlijk de 208 gti 30th, of de zoals in het artikel genoemde 308 R.

      Login om te reageren
  2. ramshoek zegt

    6 januari 2015 om 10:33

    “Gesture controle”?
    Betekend dat dat ik niet meer zelf mijn middelvinger hoef op te steken in het verkeer?

    Login om te reageren
  3. mrB zegt

    6 januari 2015 om 10:37

    Trained parking? Ik dacht dat Volkswagen ook allang automatisch inparkeren had?

    Login om te reageren
  4. Rob zegt

    6 januari 2015 om 10:38

    “handgebaarbediening”

    Dus als ik dan een middelvinger opsteek naar een slome linkerbaanklever voor mij zet ie zelf groot licht, de pinkers naar links en claxon aan?

    Handig wel.

    Login om te reageren
  5. opabrutus zegt

    6 januari 2015 om 10:45

    Deze kleurstelling had mijn Golf ook al in Need for Speed Underground 2.

    Back in the days.

    Login om te reageren
    • kolonelrangpang82 zegt

      6 januari 2015 om 10:51

      @opabrutus: Hahaha, dat was ook het eerste wat in mijn gedachte opkwam bij het zien van de kleurstelling

      Login om te reageren
  6. mrrallycross zegt

    6 januari 2015 om 10:46

    Lijk mij best lastig om voor al die knopjes en functies een gebaar te onthouden

    Login om te reageren
  7. faalhaas zegt

    6 januari 2015 om 11:03

    Nog meer onderdelen die stuk kunnen, fijn.

    Login om te reageren
  8. e39540itouring zegt

    6 januari 2015 om 11:55

    Sorry hoor, maar die middenconsole ziet er niet uit.

    Login om te reageren
  9. motiondrive zegt

    6 januari 2015 om 12:21

    Paintjob van Peugeot, scherm van Tesla, LED interieurverlichting uit het red light district…

    Login om te reageren
  10. Dimglor zegt

    6 januari 2015 om 12:27

    Relatief modale VW.. Ik vind zo’n Golf R niet echt een modale VW..
    Kost stukken van mensen en zie je dan ook niet vaak rondrijden..
    Verder vind ik het interieur echt spuuglelijk!
    Alles touchscreen? Komaan, wie wil dit nu?
    En hoeveel knopjes kan je op een stuurwiel plaatsen?
    Hoop dat dit er niet rap komt.. Want ziet er mij totaal niet handig uit…

    Login om te reageren
    • sir_smokalot zegt

      6 januari 2015 om 12:45

      @Dimglor: De uitvoering niet inderdaad, maar ik doelde meer op het model. VW kiest er uit PR-overwgingen voor een R te gebruiken, net zoals BMW een M4 gebruikt, maar ze kunnen t ook net zo goed op een 1.0 TSI schroeven.

      Login om te reageren
      • Dimglor zegt

        6 januari 2015 om 12:56

        @sir_smokalot: Daar heb je inderdaad een punt in!
        Zat even vast in gedachten op die Golf R ;-)

        Login om te reageren
    • rikus zegt

      6 januari 2015 om 12:52

      @Dimglor: het is wel relatief veilig. Zo hou je je handen wel aan het stuur.

      Login om te reageren
      • Dimglor zegt

        6 januari 2015 om 13:03

        @rikus: Denk je dat?
        Sowieso in het begin zit je continu te zoeken wat je waarmee moet bedienen.. En dan in deze uitvoering met al die schermen?
        Als je nu bv de temperatuur verzet via touchscreen zal je continu kijken naar het scherm…
        Nu met knoppen doe ik dit zonder te kijken en weet ik dat het zal werken…

        Login om te reageren
  11. torsen zegt

    6 januari 2015 om 17:43

    Maak hem gelijk autonoom, haal het stuur en de voorruit eruit en plaats een 55″ scherm over de gehele breedte van het dashboard.
    En als je dan zonodig zelf wilt sturen toveren ze vast een stuurtje op je scherm waar je naar kunt ‘gesturen’.

    Doe mij maar de oplossing als in de TT.

    Login om te reageren
  12. shifo zegt

    6 januari 2015 om 18:15

    Digitale sleutel..

    Zal het vast nog makkelijker maken voor de dievengilde

    Login om te reageren
  13. series2 zegt

    6 januari 2015 om 19:03

    Ik zou graag voor eeuwig in de jaren 90 willen leven……

    Login om te reageren
  14. gtwillem zegt

    6 januari 2015 om 21:30

    Die kleurstelling is wel erg schaamtelooa gekopieerd. Interieur hoeft van mij ook niet zo. Maar VW heeft er wel een nieuwsartikel aan overgehouden.

    Login om te reageren
  15. room850 zegt

    7 januari 2015 om 00:25

    Dat zijn weer flink wat zijruitjes die gaan sneuvelen als ik dat scherm zo zie, dat zijn prijsknallers op de wekelijkse kofferbakmarkt

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North