
Volkswagen licht een tipje van de sluier op omtrent de nieuwprijs van de Golf 7: vanaf 18.790 euro is hij van jou, en dat is exact dezelfde vanafprijs als zijn voorganger, maar dan wel inclusief 21% BTW.
De goedkoopste vijfdeurs Golf VI vonden we in de prijslijst voor 19.340 euro, dus ondanks de BTW-verhoging heeft de nieuwe Golf alsnog een 550 euro gunstigere vanafprijs gekregen. Een lagere CO2-uitstoot helpt hierbij.
Voor dit geld krijg je een 1.2 TSI Easyline met 85 pk (deze vervangt de 1.4 16V Easyline met 80 pk). Hierboven zit de Trendline (19.290 euro), en bovenaan het gamma vinden we de Highline (23.790 euro), die de eigenaar standaard onder andere 16″ lichtmetaal, sportstoelen met lendensteunen, alcantara/stoffen bekleding en acht speakers geeft. Een treetje hieronder zit de Comfortline, maar hier zijn vooralsnog geen prijzen aan gekoppeld.
Hiermee heeft de 85 pk-instapper weliswaar een prijs gekregen, maar de prijzen van de sterkere varianten volgen later zijn er nu ook. Voor de volledigheid – dit zijn:
– 1.2 TSI (105 pk) – €21.315
– 1.4 TSI (122 of 140 pk. De laatste is uitgerust met cylinder on demand) – €22.515/€26.875
– 1.6 TDI (105 pk) – €24.615
– 2.0 TDI (150 pk) – €30.075
Op 3 november staat de Golf VII in de VW-showroom, en hij is is ab jetzt/sofort te bestellen.
Liever dit dan een kia ceed voor €17995!
@lamborgfan: misschien even onderbouwen:
Ik vind zowel die kia als hyundaii30 gewoon net niet mooi.
En die golf is wel een tikkie saai, maar hij is wel mooi. En het dashboard is niet zo druk en idioot en heeft mooie kunststoffen.
@lamborgfan: Je moet deze Golf natuurlijk niet vergelijken met een kwaliteits auto. Een auto die meer ruimte,uitrusting,garantie en niet te vergeten design en rijplezier biedt.
@norge: Waar gebruik ik die kwaliteits auto dan? ik gebruik alleen VW hyundai en kia.. ver te zoeken..
@lamborgfan: die laatste 2.
Leuke lokprijs, je krijgt hiervoor slechts een ernstig kale auto met brommobiel prestaties….
@jrk68:
Kreeg ooit een Golf II of III van ‘de zaak ‘
Heb drie jaar lang zitten wachten op iemand uit Wolfsburg die’em kwam afmaken.
Maar dat scheen gewoon die uitvoering te zijn………..
Met een mooie set velgen,sportonderstel, privacy glass en xenon ziet een Golf er gewoon goed uit.
@bartsmit:
Mijn zus ook !
@desjonnies: Is dat niet lastig, geblindeerde brilglazen?
@bartsmit: En dat is nou net het probleem met alle producten van VAG..
@bartsmit: … en een beetje fatsoenlijke motor, fatsoenlijke stereo-installatie, en nog zo een paar zaken die bij andere merken gewoon standaard zijn – en je zit zo op het dubbele van de vanaf-prijs.
Of ben jij er zo eentje die alleen om de buitenkant geeft, en het geen bal interesseert of je ook een beetje comfortabel van A naar B komt?
@bartsmit: dat is jouw smaak. Ook met sportvelgen, een onderstel met spanbanden en weet ik wat nog meer ziet een Golf er heel gewoon uit.
Toch mooi dat het nieuwe model 5pk erbij heeft gekregen en ~100kg lichter is. Scheelt weer in de 0-100 tijd :P
Dat valt me nogal mee?!
Astra begint €500 hoger, C4 €1800. Goed, daar zit iets meer motor in.
De Golf zit toch altijd aan de bovenkant van het segment?
Zit er een addertje onder het gras? Gaten in de basis-uitrusting, vette afleverkosten, een prijsverhoging over 3 maanden?
@mout: Slechte economie en daarom de prijs lager instellen voor concurrentie en de opmars van die koreanen dwarbomen?
Degelijke bak, maar als ik ’n Golf zou hebben in Zaandam zou ik elke keer weer +/- 30 mins bezig zijn de mijne te zoeken op de gemiddelde parkeerterrein.
@kaasboerin:
Lol, een collega van mij ook eens bezig gezien om de verkeerde grijze Golf open te krijgen….
Na 5 minuten he ik hem toch maar verteld dat die van hem er naast stond….
@kaasboerin: en daarom rij ik ook een a1 in zaandam:p die vind je gelijk
@kaasboerin: hoezo, beginnen ze allemaal tegelijk te knipperen als je het knopje op de afstandsbediening indrukt?
Zou me niks verbazen trouwens, maar dat terzijde… ;)
@potver7: kan niet, dat is wegbezuinigd in de nieuwe basisversie ;-)
Dus de uitv. die je graag wilt (Highline) is 24k met een 85pk benzine motor. Metallic dr bij en misschien een Navi unit, rijklaar maken. Dan ga je naar 28-29k rijklaar. Niet goedkoop, zeker niet met 85pk onder de kap. Wel weer gunstig in de Lease (lage bijtelling goede restwaarde (volgens de leasemaatschappij) ) . Ach, het zal weer DE topper in de lease worden. Ik heb liever een Guilietta.
@E34M5Touring: echt wel, de Alfa rijdt beter en is mooier.
@rufctr01: Net ff gekeken bij Alfa. Daar heb ik voor 28 een 120pk benzine variant met airco en bluetooth. Ook leder stuurwiel met audiobediening en lm velgen. Rijklaar zit je dan ook rond de prijs van de basis golf maar heb je wel 35pk meer. En in mijn ogen een mooiere auto.
Het MQB platform zorgt toch voor 20% minder hoge productiekosten…
?
@freddydevadder:
Dat betekent bij VAG een 20% hogere marge….
Was ook de rede dat de 5 zo snel werd opgevolgt, de 6 was goedkoper om te produceren….
@freddydevadder: nee voor 20% meer inkomsten.
@freddydevadder: De 4-deurs instapper is €550 + 2% btw = €937 goedkoper. Scheelt samen toch 5%. Dat is geen 20, maar zolang afschrijving de grootste post is wel de moeite.
Verder zijn fabricagekosten natuurlijk niet de enige kosten.
@mout: nee de kosten van het reclamebureau zijn waarschijnlijk 50% omhoog gegaan. En de bonus van de CEO van Volkswagen AG ook.
Dus voor 23.790 euro krijg je een auto die kwa uitrusting een beetje in de buurt komt van een mooiere en snellere Koreaan die je voor 18000 kan kopen.Nee gaat hem niet worden.
@norge:
gaat’em wel worden
Kuddedieren
Wet van de grote lease-maatschappijen.
VW, bouwt, financiert en least.
10 jaar geleden zei een VW man me al dat Volkswagen een financiële instelling is die auto’s bouwt.
Hadden net zo goed juke-boxen kunnen bouwen.
Bij wijze dan.
@desjonnies: Dus eigenlijk is VW het merk voor de armoedszaaiers die geen auto kunnen kopen?
@norge:
Yep.
Net als veel van die ‘executive dingen’
De grote spelers leven allemaal van de lease
Wees eerlijk Norge, welk bedrijf heeft er 60 mille Euries in de kast liggen om een Beamer te kopen?
Zitten allemaal minimaal drie banken in :
Voorbank
Achterbank
Amrobank.
Ik snap echt niet waarom zoveel autobloggers hier een hekel hebben aan een golf.
@doestilvoort:
Verstand komt met de jaren, dat is met auto’s echt niet anders….
@doestilvoort:
Waarom heeft Autoblog zo’n voorkeur voor de GOLF???????????
@desjonnies: ehh misschien omdat het kwaliteit is?
@doestilvoort: Meelullen met de rest, niets anders…
Heeft VW de 1.4 tsi met 160 pk de deur uit gedaan?
@alassad:
Denk dat de garantiekosten van die versie te hoog waren en dat is slecht voor de marge….
@jrk68: Terwijl de échte garantieklappers juist de DSG bakken en de distributiekettingen van de 122pk’s zijn.
THE BIG-BUCK TWAALFTAL
Bernstein Research 12 meest winstgevende auto’s sinds 1990.
1. Ford F-serie
2. GM full-sized pickups
3. Dodge Ram
4. Mercedes S-klasse
5. BMW 5-serie
6. BMW 3-serie
7. Mercedes E-klasse
8. Lexus RX SUV
9. Jeep Grand Cherokee
10. Honda Accord
11. Porsche 911
12. Toyota Camry
Zie hier toch geen enkele vag in staan??
@freddydevadder: Ja in de US ja. VW is pas een paar jaar een grotere speler in de VS. Give em time.
@freddydevadder: En de reden dat er zoveel winst wordt gemaakt op pick ups daar is omdat de pick ups zich niet aan de regels en veiligheidseisen hoeven te houden waar personenauto’s zich wel aan moeten houden. Pick up’s vallen onder truck regels in de US. HIerdoor hoef je geen vervelende kreukelzones te hebben om maar is wat te noemen. Ze proppen die dingen vol met luxe en verkopen hem voor top dollar. Die meuk kost niks om te produceren. Dus hoge marge.
@E34M5Touring: Kijk, zo leer ik nog eens wat op mijn vrije maandagmorgen!!
@freddydevadder: Is het je opgevallen dat er alleen modellen op de lijst staan die op de Amerikaanse markt te koop zijn?
@mout: 100% een US lijst. En alhoewel VW al sinds jaar en dag in de US zit, zijn ze de laatste jaren pas gegroeid. Bovendien worden de US VW’s (kijk maar naar de Jetta) met mindere kwaliteit gebouwd dan in Europa. Puur om ze goedkoper in de markt te zetten. Helaas zijn ze daar veel te ver in doorgegaan. Waardoor de nieuwe generatie Jetta in de states in sommige tests onder auto’s van de grote 3 uit de us komt. Zelfs op interieurkwaliteit, iets waar ze in Europa goed om bekend staan.
@freddydevadder: meest winstgevend…heeft dus niets van doen met de ‘marge per auto’. Slechts de som van marge x aantal. Vandaar de F150 met stip op 1.
@freddydevadder: Porsche 911
Holy fuck, 16 hele inches standaard in het Highline-pakket.
Ze weten wel wat ze daar weggeven…
@jack_abarth: Vergeet de stoffen bekleding ook vooral niet!! Bij VW wordt je verwend
mooi hoor
@MAB: maar als ik moest kiezen tussen golf gti en astra gtc, dan zeker een astra
Niks mis met die auto, alleen over 2 jaar zie je hem om de 2 minuten rijden. En op die foto’s hierboven ziet het er mooi uit maar dan zit je op €30.000+. Jammer
Liever koop ik de meer complete Kia Cee’d dan een te duur geprijsde VAG Golf waar je nog extra opties moet aanvinken die overigens te duur zijn geprijsd.
In het wit met dat cognac lederen bekleding zou die zo voor m\’n deur mogen. Liefst wel R uitvoering
Dus vanaf november te koop…als je @pietjepuk moet geloven is ie al 2 jaar te koop.
Nog liever een nieuwe Dacia Sandero :D
Kan iemand mij uitleggen waarom de poltie toch altijd in deze koekbrikken rondrijd? Heeft toch totaal geen aanzien i.t.t. bijv. de States?
@The360box:
Daar is ooit een onderzoek naar ingesteld, ligt waarschijnlijk ergens onder in de doofpot.
Het had er de schijn van dat de aanbesteding door PON was geschreven en dus ook aan PON is gegunt.
Hebben jullie niet veel Belgische bezoekers ook :-)?
Mooie auto, een golf. Heb een Golf 5 R32 gehad. Totdat hij gestolen werd. Klein beetje in verdiept naderhand. Blijkt dat VW ongeveer 60,- euro uittrekt voor de beveiliging van de auto (sloten, alarm etc). Ander merken zijn niet beter, maar minder verkocht en dus minder gewilde prooi. Daarom zodra je een beetje mooie golf (GTI, R types) voor de deur hebt staan, is het een kwestie van tijd voordat hij weg is.