• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Volgende Porsche 718 krijgt het gewicht in het midden

Auteur: willeme, gepost 5 oktober 2021 om 15:06 – 5 Reacties

Volgende Porsche 718

Niet helemaal een middenmotor voor de volgende Porsche 718, maar close enough.

Nu de imago-opkrikkende hypercars en enorm veel geld-opleverende SUV’s elektrisch zijn, is het tijd voor betaalbare elektrische sportwagens. Nu is dat betaalbaar heel erg relatief, uiteraard. In dit geval vinden we een Porsche 718 al heel erg betaalbaar, bijvoorbeeld.

Toevallig is die auto ook het onderwerp. Aanvankelijk was Porsche nog aan het twijfelen of de auto elektrisch ging worden. Een andere optie was om nog éénmaal een auto met verbrandingsmotor te gaan voeren. Daarmee zou de auto in Europa lastiger te verkopen worden. De kogel is inmiddels door de kerk, de volgende Porsche 718 wordt elektrisch.

Volgende Porsche 718

Volgende Porsche 718

Dat niet alleen, ook met een elektrische sportwagen kan Porsche natuurlijk naam maken als producent van uitstekende rijdersauto’s die toevallig elektrisch zijn. Daarbij moet de 911 de laatste auto worden waarbij er nog gebruikt gemaakt kan worden van een verbrandingsmotor. Porsche had onlangs de Mission-R, een 1.048 pk sterke elektrische supercar.

  • Volgende Porsche 718
  • Volgende Porsche 718

Ontwerper Michael Maurer laat aan Autocar weten dat de auto voorzien is van heel erg veel designelementen voor een komende productie-auto. Daarbij moeten wij natuurlijk direct denken aan de volgende Porsche 718. Bijzonder wordt de ‘e-core’ layout. Net zoals veel andere elektrische auto’s zal de elektromotor zich bevinden op de as. Echter, om het gevoel van een auto met middenmotor te simuleren, zal de accu zich bevinden voor het achterwiel, maar nog achter de stoelen.

Volgende Porsche 718

Voordelen

Dit levert voor Porsche een hoop voordelen op. Accu’s zijn behoorlijke ondingen die extreem veel ruimte in beslag nemen én loodzwaar zijn. Door alles in een soort blok weg te werken, is er ineens veel meer ruimte voor andere dingen. In dit geval maakt Porsche de keuze om de zitpositie zo laag mogelijk te maken. Zo kan de auto ook erg laag worden. Dat laatste is dan weer goed voor de weerstand. Ook wil je niet in een sportauto op de accu zitten, dat is toch al gauw 20 centimeter te hoog.

  • Volgende Porsche 718
  • Volgende Porsche 718

Volgens Porsche-baas Oliver Bluhme zal het nieuwe platform niet alleen geschikt zijn voor de volgende Porsche 718. Ook sportwagens van Lamborghini en Audi zouden gebruik kunnen maken van dit ‘e-core’-platform. De opvolger van de Huracán en R8, bijvoorbeeld, Oliver?

Volgende Porsche 718

Als laatste hopen we dat Porsche twee kanten op kan met de accu van het e-core-platform. Als ze het 180 graden draaien en het gewicht achter de achteras plaatsen, heb je nog meer ruimte. Dat niet alleen, je hebt ook de perfecte gewichtsverdeling voor een nieuwe 911…

Via: Autocar.

Ook interessant!

  • Porsche Mission R: elektrisch en sexy
  • Een onderhuidse blik op de volgende Porsche Cayman
    Een onderhuidse blik op de volgende Porsche Cayman
  • Nieuwe Porsche 718
    Nieuwe Porsche 718 krijgt vierwielaandrijving
  • Porsche grootste concurrent Polestar
    Porsche grootste concurrent Polestar, aldus Polestar

Nieuwste artikelen

  • Documentaire over auto’s spotten op NPO 3
  • Maak je eigen hardcore Temerario voordat Lambo het doet
  • Maserati sloopt viercilinder uit instapmodel
  • Benzineprijs op laagste niveau sinds maanden
    Grote verschillen tussen het goedkoopste en duurste tankstation van Nederland
FacebookTweetPinLinkedIn

718, accupakket, boxster, cayman, concept, Elektrisch, EV10daagse, ev10daagse-2021, michael-mauer, oliver-blume, Porsche

Vorig bericht: « Vieze dieselbusjes en vrachtwagens binnenkort uit binnenstad
Volgend bericht: Volkswagen ID.3 vs. Golf I: tijdreizen met auto’s »

Lees Interacties

Reacties

  1. Edge zegt

    5 oktober 2021 om 15:34

    Leuk! Laatst heb ik een stukje in een Taycan Turbo S mogen rijden en dat stuurde toch al best leuk. Met een échte sportwagen kan dat niet anders dan een feestje worden.

    Login om te reageren
  2. Charles Taycan 4S zegt

    5 oktober 2021 om 16:18

    Super oplossing idd! Blijft mooie technologie ontwikkeling bij Porsche, op deze manier blijven ze aan de top en aan kop! 👌😉

    Login om te reageren
  3. mashell zegt

    5 oktober 2021 om 17:36

    Dus waar vroeger het motorblok lag, daar ligt nu het accublok. Wie had dat kunnen bedenken?

    Login om te reageren
  4. flyerbunch zegt

    5 oktober 2021 om 18:26

    Dat gaat nog iets spannend worden..

    Login om te reageren
    • piedlourd zegt

      5 oktober 2021 om 21:13

      Deze opzet had de eerste Tesla ook en wordt ook de opzet van Lotus en Alpine.

      Die eerste tesla reed erg leuk en vinnig. Veelbelovend dus.

      Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North