• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Volkswagen ID.4 snelladen – waar is dat het snelst?

Auteur: RubenPriest, gepost 13 juli 2021 om 16:00 – 9 Reacties

We gingen op stap met de Volkswagen ID.4 duurtester om eens te kijken hoe dat nou zit met snelladen. Zijn er bijvoorbeeld verschillen tussen verschillende snelladers?

Ook interessant!

  • Volkswagen ID.4 GTX rijtest en video
  • Volkswagen ID.4 - Will it drift? [video]
    Volkswagen ID.4 - Will it drift? [video]
  • Video: Volkswagen ID Buzz voor het eerst rijdend gespot
    Video: Volkswagen ID Buzz voor het eerst rijdend gespot
  • Volkswagen start met testen autonome ID.BUZZ

Nieuwste artikelen

  • Lexus LFA is terug als gelikte coupé
  • Zo stel je de goedkoopste Tesla Model 3 Standard van je dromen samen
  • Toyota GR GT is hier: V8, 650 pk, 850 Nm en een aluminium frame
  • Wat als je een supercar als schilderij gebruikt?
FacebookTweetPinLinkedIn

duurtest, ID4, opladen, snelladen, Video, Volkswagen, volkswagen-id4-duurtest

Vorig bericht: « Dit superluxe interieur vind je in een … Kia!!!
Volgend bericht: Huurauto op vakantie is haast onbetaalbaar geworden »

Lees Interacties

Reacties

  1. TheMaster zegt

    13 juli 2021 om 17:06

    Het snelladen met de ID4 is net als de acceleratie. Nooit snel te noemen.

    Login om te reageren
    • flutterby zegt

      13 juli 2021 om 18:04

      @themaster: alles beter dan met 40 kW in de eGolf, al moet ik zeggen dat het meestal ruim voldoende is om na een korte stop weer verder te gaan.

      Login om te reageren
  2. invictus66 zegt

    13 juli 2021 om 17:44

    Beetje een vreemde test. Ten eerste zou ik de cijfers bekijken in de auto en niet op de paal, theoretisch zouden de palen een afwijking kunnen hebben. Verder lijkt het me boeiender om eens te kijken of je dezelfde snelheid nog steeds haalt als alle laadpunten gebruikt worden op hoge snelheid (en dan liefst testen met een wagen die hogere laadsnelheden aan kan, zoals bv het genoemde lijstje in de video).

    Login om te reageren
    • flutterby zegt

      13 juli 2021 om 18:03

      @invictus66: hoezo kan de auto in theorie geen afwijkingen hebben? Vermoedelijk is dit niet anders dan bij brandstof waar pompen geijkt worden en auto’s afwijken.

      Login om te reageren
      • mashell zegt

        13 juli 2021 om 18:43

        Het kan zijn dat je auto 126 kW uit de laadpaal trekt en daarvan 124 kW in de batterij gaat en 2 kW in de airco en batterij koeling. Dus kunnen de gegevens in de auto anders zijn dan aan de laadpaal.

        Login om te reageren
        • flutterby zegt

          13 juli 2021 om 20:11

          @mashell: Dat zou alleen gelden als de laadpaal op zijn max zit (50 of 175 meestal), niet bij 126 kW.

          Login om te reageren
          • mashell zegt

            14 juli 2021 om 11:24

            Jawel. Als de paal 150 kW kan leveren, het laad systeem van de auto vraagt 124kW, de koeling vraagt 2 kW dan zal de informatie in de auto (voor zover beschikbaar) 124 kW aangeven, want deze beschrijft de laadsnelheid en wordt gebruikt om de resterende tijd te berekenen en zal de laadpaal 126 kW aangeven. Bjorn Nyland heeft filmpjes die dit ook laten zien. Onderaan de streep is het natuurlijk lood om oud ijzer.

            Login om te reageren
  3. mashell zegt

    13 juli 2021 om 18:54

    Ok, het maakt dus niet uit (ik vind dat het wel uit maakt, met de e-tron vind ik het snelladen bij Shell recharge stabieler en minder gedoe bij het verbinden dan bij Fastned) dus voegen we een nieuw niveau van complexiteit toe: tarieven…

    Login om te reageren
  4. MarcoM zegt

    13 juli 2021 om 21:15

    Toch een mooie test, Wouter en z’n team weer heerlijk op pad geweest.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North