• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Volkswagen komt met nieuwe mid-size sedan

Auteur: autoblogger, gepost 12 februari 2009 om 19:34 – 57 Reacties

VW Sedan schets


Toch geen Microbus Concept? Volkswagen heeft een schets vrijgegeven van een nieuwe sedan die men iets boven de Passat wil positioneren.

De middelgrote sedan zal worden gebouwd in de VW-fabriek die nu in aanbouw is in Chattanooga, Tennessee. Het model moet nog worden benoemd, maar zal iets groter zijn dan de huidige Passat. Zodra de fabriek wordt geopend, in het begin van 2011, plant Volkswagen een productie van 150.000 units per jaar. De meeste zullen worden verkocht in de Verenigde Staten en Canada. (via autonews.com)

Ook interessant!

  • Volkswagen heeft bekendgemaakt wanneer de ID.5 komt
  • Passat sedan
    In memoriam: Volkswagen Passat Sedan
  • Een eerste glimp van de nieuwe Volkswagen Amarok
  • De Volkswagen e-Up komt terug!
    De Volkswagen e-Up komt terug!

Nieuwste artikelen

  • Hoeveel zakelijke youngtimers zijn er eigenlijk?
  • Duurste Nissan van Marktplaats kan er maar eentje zijn
  • WTF: Invalidenplek rondom auto geverfd, parkeerder krijgt toch boete
  • Autoblog-lezer bezoekt prachtige verzameling
FacebookTweetPinLinkedIn

new-midsize-sedan, passat, Schetsen, Volkswagen

Vorig bericht: « Donderdagavond caption contest: Gelukkig je trein gehaald
Volgend bericht: Treehugger: Aston Martin Vanquish S »

Lees Interacties

Reacties

  1. The Apple zegt

    12 februari 2009 om 19:36

    Zie ik een A5?
    Ja… VAG…

    Login om te reageren
  2. Remon zegt

    12 februari 2009 om 19:36

    Strakke belijning, hopen dat de concept niet teveel afwijkt van het origineel.
    TFSI blok erin en gaan!

    Mvg,

    Remon

    Login om te reageren
  3. robbie zegt

    12 februari 2009 om 19:37

    Alleen verkocht worden in de VS en Canada, ipv de Passat ;)

    Login om te reageren
  4. Phoenix zegt

    12 februari 2009 om 19:38

    zit de passat cc niet iets boven de passat??

    Login om te reageren
  5. autoblogger zegt

    12 februari 2009 om 19:39

    @robbie: vertel!

    Login om te reageren
  6. fjc zegt

    12 februari 2009 om 19:39

    mischien vervanger voor de phaeton

    ziet er wel leuk uit…

    Login om te reageren
  7. Rick dos zegt

    12 februari 2009 om 19:40

    Nee hoor. VAG producten lijken hélemáál niet op elkaar.

    Login om te reageren
  8. Joosts zegt

    12 februari 2009 om 19:44

    Routan/Touran gezien, dit lijkt me in robbie’s geval dan de amerikaanse “Sappat”

    Login om te reageren
  9. Emile_Benz zegt

    12 februari 2009 om 19:45

    @ Phoenix: nee, die staat gelijk aan de Passat volgens mij. Denk dat het net zo is als de CLS-klasse ten opzichte van de E-klasse… :wink:
    Duidelijk vervanger van de Phaeton… :roll:

    @ Rick dos: Nee, VAG-producten zijn echt allemaal anders hoor!… :wink:

    Login om te reageren
  10. fjc zegt

    12 februari 2009 om 19:47

    LOL@ JOOSTS

    Login om te reageren
  11. Bob zegt

    12 februari 2009 om 19:48

    Lijkt net de nieuwe camaro

    Login om te reageren
  12. Lustigson zegt

    12 februari 2009 om 19:50

    En komt de Phaeton hiermee te vervallen?

    Login om te reageren
  13. Le Feber zegt

    12 februari 2009 om 19:50

    @ Joosts

    K denk eerder pattas :D

    Login om te reageren
  14. DJD zegt

    12 februari 2009 om 19:53

    Had toch liever gezien dat ze de Microbus in productie namen, heerlijk kek dingetje. Maarja, daar denken ze natuurlijk niet aan bij VAG…

    Login om te reageren
  15. EJS zegt

    12 februari 2009 om 19:54

    Hij ziet er goed uit! beter dan de huidige passat. Maar toch zie ik ’t nut niet van een auto tussen de passat en de pheaton.

    @Robbie

    dat zou toch onlogisch zijn, het is logischer dat ze de passat daar ook gewoon importeren, dit kost namelijk alleen maar extra ontwikkelingskosten. Ik denk eerder dat dit ernaast geplaatst wordt net als de CC, fabrikanten proberen toch al zoveel mogelijk verschillende auto’s in productie te hebben terwijl je er soms echt ’t nut niet meer van inziet.

    Login om te reageren
  16. Rayner zegt

    12 februari 2009 om 19:57

    Cheap men’s Pheaton?

    Login om te reageren
  17. Ben zegt

    12 februari 2009 om 19:57

    @Lustigson & fjc:
    De Phaeton staat niet “iets” boven de passat en zou ik ook niet direct een mid-size sedan noemen..

    De schets ziet er strak uit, positief vernieuwend vergeleken met de Passat en eens niet zo VW-conservatief.
    Maar, het is en blijft natuurlijk nog een schets.

    Login om te reageren
  18. robbie zegt

    12 februari 2009 om 19:58

    Wat ik heb begrepen is dat de Passat eruit wordt gegooid in de VW (niet groot genoeg en te duur). Daarom bouwt VW in Chattanooga een fabriek waar ze specifiek voor de Noord-Amerikaanse markt een grotere sedan voor minder geld in elkaar gaan schroeven.

    Want waarom zouden we die Amerikanen verwennen met een goed ontwikkeld Europees model als we ze ook voor de helft van het geld een ‘crappy’ auto kunnen geven die lokaal in elkaar geschroefd is en de helft kost. En dus ook veel meer winst zal opleveren.

    En een ander pluspunt is dat je geen last meer hebt van die lastige wisselkoers schommelingen.

    Login om te reageren
  19. EJS zegt

    12 februari 2009 om 20:00

    @ Robbie

    daar zit opzich wel wat in. Maar, je zou er vanuit gaan dat ook voor Amerikaanse modellen de bouwkwaliteit tegenwoordig goed moet zijn, dus dat die auto kwalitatief prima in orde is. Waarom dan ook niet in Europa zoiets, denk dat er genoeg Nederlanders zijn die best een iets grotere auto dan een passat zouden willen hebben, voor prijzen die daar net onder liggen, zolang er maar een vw-logo op prijkt.

    Login om te reageren
  20. freek zegt

    12 februari 2009 om 20:02

    Schets ziet er veel belovend uit!
    Ben benieuwd naar het eind resultaat.
    En mensen, loop eens niet zo te zeiken over dat VAG-gedoe! Als het gewoon een mooie en goede auto is, is er toch niks mis mee!
    Alleen maar beter om meer keuzes te hebben(aangezien jullie vinden dat elke auto van de VAG groep hetzelfde is).
    Volkswagen werkt aan zijn/haar imago, briljant. Lekker bezig VW.

    Login om te reageren
  21. robbie zegt

    12 februari 2009 om 20:07

    the new facility will produce an all-new Passat-sized sedan with a base price of about $20,000. Larger, in order to compete with the Toyota Camry, the new sedan would undercut the current Volkswagen Passat’s pricing by about $5,000–a significant margin. The plant would open in late 2010 with an annual production capacity of nearly 250,000 vehicles.

    Login om te reageren
  22. Victortje. zegt

    12 februari 2009 om 20:17

    @rick dos, bmw’s ook niet ;)

    ontopic, lelijke auto, maar een mooie amerikaanse auto, lekker hoekig fors, en als ze lef hebben doen ze er een hybride in!

    Login om te reageren
  23. lincoln zegt

    12 februari 2009 om 20:19

    VW wil een Camry concurent neerzetten ..
    VW wil ook een MX-5 concurent gaan bouwen ..

    zal wel een reden hebben .. geld bijv. ..
    de enige echte reden voor alles ..

    Login om te reageren
  24. Vinny_93 zegt

    12 februari 2009 om 20:20

    Dit wordt de S5 diesel.
    Maar om het imago van Audi tegenover diesels te behouden besparen ze de diesel voor Audi.
    (niet).

    Login om te reageren
  25. Lustigson zegt

    12 februari 2009 om 20:30

    Overigens vind ik deze schets wel erg scherp gelijnd ten opzichte van de Passat, de Passat CC en de Phaeton.

    Login om te reageren
  26. 3s zegt

    12 februari 2009 om 20:31

    Mocht dit smakeloze “ding” er dan toch komen moeten ze er een compleet electrische auto van maken!
    Kans dat er dan nog mensen in willen rijden. Anders koop je gewoon een auto met een eigen gezicht.

    Login om te reageren
  27. cardesinger@usa zegt

    12 februari 2009 om 20:38

    In de V.S. is VW een premium merk. Dus misschien een concurrent voor de 5-serie daar?

    Login om te reageren
  28. Windhoos zegt

    12 februari 2009 om 20:46

    Sanpt er hier dan niemand wat schets betekend, of lezen jullie gewoon niet, het kan nog van alles worden. Wat wel vast staat is dat het een auto die zich zal positioneren als hoge middenklasse…..

    Login om te reageren
  29. rakim zegt

    12 februari 2009 om 20:52

    passat = toch d sigment dan wordt deze dus e sigment en de phaeton is een f sigment als ik me niet vergis

    Login om te reageren
  30. Ton zegt

    12 februari 2009 om 20:55

    Lijkt me volkomen overbodig, zo’n ding.

    Login om te reageren
  31. Windhoos zegt

    12 februari 2009 om 20:57

    Dan is een A6, een 5 serie en een E klasse ook overbodig………….

    Login om te reageren
  32. corvette z06 zegt

    12 februari 2009 om 20:58

    je kan wel zien dat de nieuwe camaro een inspiratie voor europese auto bouwers is he, niet zo weinig ook zeg .

    Login om te reageren
  33. lincoln zegt

    12 februari 2009 om 20:59

    @Windhoos ..
    het is toch ongelooflijk dat deze luitjes nog niet aangenomen zijn bij VW ??
    als algemeen directeur ..

    Login om te reageren
  34. robbie zegt

    12 februari 2009 om 21:03

    @cardesinger@usa, een 5 Serie concurrent met een prijs van $20.000? In your dreams!

    Login om te reageren
  35. matthis zegt

    12 februari 2009 om 21:21

    @rayner: volkswagen is niet echt iets voor de rich man of wel

    Login om te reageren
  36. Ton zegt

    12 februari 2009 om 21:26

    @Lincoln @ Windhoos:

    Nee, 5 serie of E-klasse zijn niet overbodig omdat ze over het algemeen innovatief zijn en iets toevoegen. Een VW in dit segment is overbodig, heeft de geschiedenis geleerd. Net als een Fiat Croma, een Kia Magentis, of een Opel Signum. Fabrikanten moeten doen waar ze goed in zijn denk ik.

    Login om te reageren
  37. Esprit_de_Flandre zegt

    12 februari 2009 om 21:42

    Zie er zeer goed uit, maar zo’n vlak tekeninkje is natuurlijk makkelijk gemaakt. In het echt ziet het er altijd een stuk anders uit.
    En wat met de Pheaton dan? Of is het gewoon de nieuwe Passat die weer een tikje groter wordt?

    Login om te reageren
  38. lincoln zegt

    12 februari 2009 om 21:42

    @Ton ..
    als de auto-industrie zich op nederland zou richten ..
    komen ze nooit verder dan de Opel Kadett of een BMW 3 ..

    Login om te reageren
  39. Ton zegt

    12 februari 2009 om 21:46

    @Lincoln: Ja, de voorbeelden die ik noem zijn werkelijk allemaal een wereldwijd succes geweest….

    Login om te reageren
  40. lincoln zegt

    12 februari 2009 om 21:50

    @Ton .. ga maar effe bovenstaand stukje lezen ..

    Login om te reageren
  41. hupke zegt

    12 februari 2009 om 22:07

    Heeft vind ik wel iets amerikaans, japans maar is toch ook weer niet volledig smaakloos.

    Login om te reageren
  42. Emile_Benz zegt

    12 februari 2009 om 22:14

    @ lincoln: ho! Jawel. De Golf en de Ascona ben je vergeten…

    Login om te reageren
  43. hupke zegt

    12 februari 2009 om 22:16

    @ robbie

    Mischien weet jij er meer van maar ik zou denken dat de Jetta meer naar beneden gaat (skoda, chevrolet lancetti, suzuki liana) en dat de passat mee zakt. Net iets onder de A4 ( en dus ook in beenruimte wat nu bij de passat beter is heeft evenveel als de A6 vanachter) en dat de nieuwe ongeveer op A6 Bmw-5 gaat liggen.
    Hij ziet er trouwens ook een beetje aërodynamisch uit mischien zal hij wel zuinig zijn als ze de front luchthappers tot het nodige beperken.

    Login om te reageren
  44. Ton zegt

    12 februari 2009 om 22:29

    @ Lincoln: Sorry, had de laatste zin niet gelezen. Ben beetje vooringenomen over veedubbeljoe’s. Heb nogal wat van die VW rijders in m’n kennissenkring helaas. Wordt niet goed van die gasten. Weer een discussie over de “facelift” van hun VW. Betekent over het algemeen dat het zijknipperlicht een andere kleur heeft gekregen. Vervolgens haasten ze zich naar de dealer om na twee jaar 10 ruggen bij te leggen voor een “nieuwe”. Krijg ik spontaan vlekken van in m’n nek. Kan er gewoon niets aan doen.

    Login om te reageren
  45. Citrofiel zegt

    12 februari 2009 om 22:30

    Heh? Is dit niet gewoon een schets van de A7, waar een grapjas een VW-logo op heeft geshopt? :roll:

    Login om te reageren
  46. Citrofiel zegt

    12 februari 2009 om 22:33

    Of nee, de A5 Sportback. Of toch de A8? :|

    Login om te reageren
  47. Bob zegt

    12 februari 2009 om 22:37

    VW is helemaal geen premium merk in de VS. Hier bouwen heeft een voordeel van geen last meer van de Euro dus wordt ie veel goedkoper. Daarnaast is de kwaliteit al jaren beter aan het worden.

    Ik zou het een goede zaak vinden. Laat die kadett meuk maar in Europa.

    Login om te reageren
  48. MurcieBoy zegt

    12 februari 2009 om 22:51

    lijkt eerder op een corvette zo op die schets!! :D

    Login om te reageren
  49. robbie zegt

    12 februari 2009 om 23:05

    @hupke, deze auto zullen we nooit zien in Europa (alleen op foto’s dan). Je moet em dan ook vergelijken met typische Amerikaanse auto’s en er niet met je Europese blik naar kijken (dat geldt voor wel meer mensen hier…)

    Login om te reageren
  50. Windhoos zegt

    12 februari 2009 om 23:07

    Wordt tijd voor een -18 filter ;-)

    Login om te reageren
  51. yassin.a zegt

    12 februari 2009 om 23:07

    sommige mensen vinden het op een corvette lijken ?, volgens mij gaat de CLS het moeilijk krijgenn :P, of zorgt de pacat cc daar al voor :P ???

    Login om te reageren
  52. Emile_Benz zegt

    12 februari 2009 om 23:13

    @ yassin.a: De CLS ’t moeilijk krijgen? Bwoehahaha :lol:

    Login om te reageren
  53. Mic zegt

    13 februari 2009 om 02:13

    Vind t een beetje weg hebben van een cadillac.

    Toch?

    Login om te reageren
  54. lincoln zegt

    13 februari 2009 om 07:47

    @Ton .. no worries .. middenklassers in de USA zijn een stukje groter als de passat in europa ..
    Toyota heeft daar een bijna monopoly positie met de US Camry ..

    en gek genoeg zijn VW,s daar voor “behouden” mensen ..

    Login om te reageren
  55. markieanta zegt

    13 februari 2009 om 08:46

    Ik snap hier niets van.
    Als welk Amerikaans merk dan ook een dergelijke schets plaats is het alleen maar commentaar op het ontwerp en als het een VAGje is, is het spontaan een mooi en gestroomlijnd ontwerp.
    Subjectiviteit en minderjarigen, wat een prachtig iets.
    Maar goed, deze wagen is nou niet bepaald speciaal, als je er een ander logootje op had geplakt hadden we ook geloofd dat het van die andere fabrikant zou komen.
    Volgens mij is dit gewoon de interceptor van Ford met een andere grill, alhoewel het ook een 300C zou kunnen zijn en zelfs een vierdeurs Camaro.
    Dus bepaald origineel is het niet, maar ja, is VAG daar niet groot door geworden…

    Login om te reageren
  56. C6.R zegt

    13 februari 2009 om 13:49

    Dat ik een VW ooit mooi of spannend zou vinden had ik nooit gedacht! Komt waarschijnlijk omdat het een hele nette kopie is van de moderne muscle bakken die de yanks nu maken…

    Login om te reageren
  57. Autofans.be zegt

    13 februari 2009 om 19:50

    Dot model is enkel voor Amerika, vooral Noord Amerika :)

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North