
Toch geen Microbus Concept? Volkswagen heeft een schets vrijgegeven van een nieuwe sedan die men iets boven de Passat wil positioneren.
De middelgrote sedan zal worden gebouwd in de VW-fabriek die nu in aanbouw is in Chattanooga, Tennessee. Het model moet nog worden benoemd, maar zal iets groter zijn dan de huidige Passat. Zodra de fabriek wordt geopend, in het begin van 2011, plant Volkswagen een productie van 150.000 units per jaar. De meeste zullen worden verkocht in de Verenigde Staten en Canada. (via autonews.com)
Zie ik een A5?
Ja… VAG…
Strakke belijning, hopen dat de concept niet teveel afwijkt van het origineel.
TFSI blok erin en gaan!
Mvg,
Remon
Alleen verkocht worden in de VS en Canada, ipv de Passat ;)
zit de passat cc niet iets boven de passat??
@robbie: vertel!
mischien vervanger voor de phaeton
ziet er wel leuk uit…
Nee hoor. VAG producten lijken hélemáál niet op elkaar.
Routan/Touran gezien, dit lijkt me in robbie’s geval dan de amerikaanse “Sappat”
@ Phoenix: nee, die staat gelijk aan de Passat volgens mij. Denk dat het net zo is als de CLS-klasse ten opzichte van de E-klasse… :wink:
Duidelijk vervanger van de Phaeton… :roll:
@ Rick dos: Nee, VAG-producten zijn echt allemaal anders hoor!… :wink:
[email protected] JOOSTS
Lijkt net de nieuwe camaro
En komt de Phaeton hiermee te vervallen?
@ Joosts
K denk eerder pattas :D
Had toch liever gezien dat ze de Microbus in productie namen, heerlijk kek dingetje. Maarja, daar denken ze natuurlijk niet aan bij VAG…
Hij ziet er goed uit! beter dan de huidige passat. Maar toch zie ik ’t nut niet van een auto tussen de passat en de pheaton.
@Robbie
dat zou toch onlogisch zijn, het is logischer dat ze de passat daar ook gewoon importeren, dit kost namelijk alleen maar extra ontwikkelingskosten. Ik denk eerder dat dit ernaast geplaatst wordt net als de CC, fabrikanten proberen toch al zoveel mogelijk verschillende auto’s in productie te hebben terwijl je er soms echt ’t nut niet meer van inziet.
Cheap men’s Pheaton?
@Lustigson & fjc:
De Phaeton staat niet “iets” boven de passat en zou ik ook niet direct een mid-size sedan noemen..
De schets ziet er strak uit, positief vernieuwend vergeleken met de Passat en eens niet zo VW-conservatief.
Maar, het is en blijft natuurlijk nog een schets.
Wat ik heb begrepen is dat de Passat eruit wordt gegooid in de VW (niet groot genoeg en te duur). Daarom bouwt VW in Chattanooga een fabriek waar ze specifiek voor de Noord-Amerikaanse markt een grotere sedan voor minder geld in elkaar gaan schroeven.
Want waarom zouden we die Amerikanen verwennen met een goed ontwikkeld Europees model als we ze ook voor de helft van het geld een ‘crappy’ auto kunnen geven die lokaal in elkaar geschroefd is en de helft kost. En dus ook veel meer winst zal opleveren.
En een ander pluspunt is dat je geen last meer hebt van die lastige wisselkoers schommelingen.
@ Robbie
daar zit opzich wel wat in. Maar, je zou er vanuit gaan dat ook voor Amerikaanse modellen de bouwkwaliteit tegenwoordig goed moet zijn, dus dat die auto kwalitatief prima in orde is. Waarom dan ook niet in Europa zoiets, denk dat er genoeg Nederlanders zijn die best een iets grotere auto dan een passat zouden willen hebben, voor prijzen die daar net onder liggen, zolang er maar een vw-logo op prijkt.
Schets ziet er veel belovend uit!
Ben benieuwd naar het eind resultaat.
En mensen, loop eens niet zo te zeiken over dat VAG-gedoe! Als het gewoon een mooie en goede auto is, is er toch niks mis mee!
Alleen maar beter om meer keuzes te hebben(aangezien jullie vinden dat elke auto van de VAG groep hetzelfde is).
Volkswagen werkt aan zijn/haar imago, briljant. Lekker bezig VW.
the new facility will produce an all-new Passat-sized sedan with a base price of about $20,000. Larger, in order to compete with the Toyota Camry, the new sedan would undercut the current Volkswagen Passat’s pricing by about $5,000–a significant margin. The plant would open in late 2010 with an annual production capacity of nearly 250,000 vehicles.
@rick dos, bmw’s ook niet ;)
ontopic, lelijke auto, maar een mooie amerikaanse auto, lekker hoekig fors, en als ze lef hebben doen ze er een hybride in!
VW wil een Camry concurent neerzetten ..
VW wil ook een MX-5 concurent gaan bouwen ..
zal wel een reden hebben .. geld bijv. ..
de enige echte reden voor alles ..
Dit wordt de S5 diesel.
Maar om het imago van Audi tegenover diesels te behouden besparen ze de diesel voor Audi.
(niet).
Overigens vind ik deze schets wel erg scherp gelijnd ten opzichte van de Passat, de Passat CC en de Phaeton.
Mocht dit smakeloze “ding” er dan toch komen moeten ze er een compleet electrische auto van maken!
Kans dat er dan nog mensen in willen rijden. Anders koop je gewoon een auto met een eigen gezicht.
In de V.S. is VW een premium merk. Dus misschien een concurrent voor de 5-serie daar?
Sanpt er hier dan niemand wat schets betekend, of lezen jullie gewoon niet, het kan nog van alles worden. Wat wel vast staat is dat het een auto die zich zal positioneren als hoge middenklasse…..
passat = toch d sigment dan wordt deze dus e sigment en de phaeton is een f sigment als ik me niet vergis
Lijkt me volkomen overbodig, zo’n ding.
Dan is een A6, een 5 serie en een E klasse ook overbodig………….
je kan wel zien dat de nieuwe camaro een inspiratie voor europese auto bouwers is he, niet zo weinig ook zeg .
@Windhoos ..
het is toch ongelooflijk dat deze luitjes nog niet aangenomen zijn bij VW ??
als algemeen directeur ..
@[email protected], een 5 Serie concurrent met een prijs van $20.000? In your dreams!
@rayner: volkswagen is niet echt iets voor de rich man of wel
@Lincoln @ Windhoos:
Nee, 5 serie of E-klasse zijn niet overbodig omdat ze over het algemeen innovatief zijn en iets toevoegen. Een VW in dit segment is overbodig, heeft de geschiedenis geleerd. Net als een Fiat Croma, een Kia Magentis, of een Opel Signum. Fabrikanten moeten doen waar ze goed in zijn denk ik.
Zie er zeer goed uit, maar zo’n vlak tekeninkje is natuurlijk makkelijk gemaakt. In het echt ziet het er altijd een stuk anders uit.
En wat met de Pheaton dan? Of is het gewoon de nieuwe Passat die weer een tikje groter wordt?
@Ton ..
als de auto-industrie zich op nederland zou richten ..
komen ze nooit verder dan de Opel Kadett of een BMW 3 ..
@Lincoln: Ja, de voorbeelden die ik noem zijn werkelijk allemaal een wereldwijd succes geweest….
@Ton .. ga maar effe bovenstaand stukje lezen ..
Heeft vind ik wel iets amerikaans, japans maar is toch ook weer niet volledig smaakloos.
@ lincoln: ho! Jawel. De Golf en de Ascona ben je vergeten…
@ robbie
Mischien weet jij er meer van maar ik zou denken dat de Jetta meer naar beneden gaat (skoda, chevrolet lancetti, suzuki liana) en dat de passat mee zakt. Net iets onder de A4 ( en dus ook in beenruimte wat nu bij de passat beter is heeft evenveel als de A6 vanachter) en dat de nieuwe ongeveer op A6 Bmw-5 gaat liggen.
Hij ziet er trouwens ook een beetje aërodynamisch uit mischien zal hij wel zuinig zijn als ze de front luchthappers tot het nodige beperken.
@ Lincoln: Sorry, had de laatste zin niet gelezen. Ben beetje vooringenomen over veedubbeljoe’s. Heb nogal wat van die VW rijders in m’n kennissenkring helaas. Wordt niet goed van die gasten. Weer een discussie over de “facelift” van hun VW. Betekent over het algemeen dat het zijknipperlicht een andere kleur heeft gekregen. Vervolgens haasten ze zich naar de dealer om na twee jaar 10 ruggen bij te leggen voor een “nieuwe”. Krijg ik spontaan vlekken van in m’n nek. Kan er gewoon niets aan doen.
Heh? Is dit niet gewoon een schets van de A7, waar een grapjas een VW-logo op heeft geshopt? :roll:
Of nee, de A5 Sportback. Of toch de A8? :|
VW is helemaal geen premium merk in de VS. Hier bouwen heeft een voordeel van geen last meer van de Euro dus wordt ie veel goedkoper. Daarnaast is de kwaliteit al jaren beter aan het worden.
Ik zou het een goede zaak vinden. Laat die kadett meuk maar in Europa.
lijkt eerder op een corvette zo op die schets!! :D
@hupke, deze auto zullen we nooit zien in Europa (alleen op foto’s dan). Je moet em dan ook vergelijken met typische Amerikaanse auto’s en er niet met je Europese blik naar kijken (dat geldt voor wel meer mensen hier…)
Wordt tijd voor een -18 filter ;-)
sommige mensen vinden het op een corvette lijken ?, volgens mij gaat de CLS het moeilijk krijgenn :P, of zorgt de pacat cc daar al voor :P ???
@ yassin.a: De CLS ’t moeilijk krijgen? Bwoehahaha :lol:
Vind t een beetje weg hebben van een cadillac.
Toch?
@Ton .. no worries .. middenklassers in de USA zijn een stukje groter als de passat in europa ..
Toyota heeft daar een bijna monopoly positie met de US Camry ..
en gek genoeg zijn VW,s daar voor “behouden” mensen ..
Ik snap hier niets van.
Als welk Amerikaans merk dan ook een dergelijke schets plaats is het alleen maar commentaar op het ontwerp en als het een VAGje is, is het spontaan een mooi en gestroomlijnd ontwerp.
Subjectiviteit en minderjarigen, wat een prachtig iets.
Maar goed, deze wagen is nou niet bepaald speciaal, als je er een ander logootje op had geplakt hadden we ook geloofd dat het van die andere fabrikant zou komen.
Volgens mij is dit gewoon de interceptor van Ford met een andere grill, alhoewel het ook een 300C zou kunnen zijn en zelfs een vierdeurs Camaro.
Dus bepaald origineel is het niet, maar ja, is VAG daar niet groot door geworden…
Dat ik een VW ooit mooi of spannend zou vinden had ik nooit gedacht! Komt waarschijnlijk omdat het een hele nette kopie is van de moderne muscle bakken die de yanks nu maken…
Dot model is enkel voor Amerika, vooral Noord Amerika :)