• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Volkswagen L1 Concept: 36 g/km!

Auteur: autoblogger, gepost 15 september 2009 om 13:48 – 27 Reacties

Volkswagen L1 Concept
Zoals verwacht toont Volkswagen vandaag de L1 Concept in Frankfurt. Dit volledig hybride voertuig weegt slechts 380 kilo en zou het voorbeeld kunnen zijn voor een toekomstige productieversie.

Met een lengte van 3.813 millimeter is de L1 ongeveer gelijk aan de Volkswagen Fox. De hoogte is 1.143 millimeter, bijna gelijk aan de hoogte van de Lamborghini Murciélago! Dit is dus echt een unieke conceptcar.

Het verbruik is 1.38 liter diesel per 100 kilometer (in tegenstelling tot eerdere geruchten over 1,49 en 1,2). De Co2 uitstoot is 36 g/km. De TDI, de E-motor en de 7-speed DSG liggen achterin, samen zorgen ze voor “the most fuel efficient hybrid drive in the world!”

Ook interessant!

  • Koop de zeldzaamste Volkswagen van Nederland
  • Volkswagen Tiguan (2021) rijtest
    Volkswagen Tiguan (2021) rijtest
  • Volkswagen ID.3 nu met 553 km range (en dit kost 'ie)
  • Genesis X Concept is woestaantrekkelijk

Nieuwste artikelen

  • Video: De slechtste vrachtwagenchauffeur
  • Dit verandert er aan jouw Tesla na de grote Kerstmis-update
  • Mercedes geeft eerste beelden van vernieuwde S-Klasse prijs
  • Gespot – V10-legendes ontmoeten elkaar in Nederland!
FacebookTweetPinLinkedIn

concept, Diesel, Hybride, iaa-2009, l1, Volkswagen

Vorig bericht: « MINI Coupe & Roadster Concept, een lekker duo
Volgend bericht: Elektrisch: Renault Twizy, Zoe, Kangoo & Fluence »

Lees Interacties

Reacties

  1. Osca zegt

    15 september 2009 om 13:51

    waterdicht maken en je kan zo het water in… vind het nog steeds lelijk

    Login om te reageren
    • Bobel zegt

      15 september 2009 om 13:55

      @Osca: is vorm na functie… niet andersom.

      Mooi concept. De Duitsers wachten weer even en komen dan gelijk met iets dat VEEL beter is. Stiekem hou je van de Duiters :P

      Login om te reageren
  2. Jo-zef zegt

    15 september 2009 om 13:53

    Mij niet gelaten maar wanneer komt er een productieversie en wat blijft daarin over van het concept? En wat als die stoute mijnheer met zijn nieuwe Bentley Mulsanne te veel gezopen heeft en tegen je aanbotst?

    Login om te reageren
  3. roderick zegt

    15 september 2009 om 13:55

    dit is toch gewoon de toekomst! zal ongetwijfeld wel veilig zijn en best redelijk rijden (*de airco van mijn auto gebruikt al meer dan die hele kar…)

    Login om te reageren
  4. Laue zegt

    15 september 2009 om 13:56

    ik krijg trek in een banaan… Vreemd.

    Login om te reageren
  5. autoblogger zegt

    15 september 2009 om 13:57

    Die afgedekte achterwielen zijn wel een beetje copy-paste van Brabus natuurlijk http://www.autoblog.nl/archive/2009/09/12/brabus-e-klasse-v12-the-black-baron ;)

    Login om te reageren
    • BananaFlip zegt

      16 september 2009 om 17:05

      @autoblogger: Dat gaat ook niet echt de goede kant op met je spelling…

      Login om te reageren
      • autoblogger zegt

        20 september 2009 om 20:07

        @BananaFlip: excuses, het was wat hectisch, is inmiddels gefixt!

        Login om te reageren
  6. GND zegt

    15 september 2009 om 14:01

    nu alleen nog mooi maken

    Login om te reageren
  7. Harry zegt

    15 september 2009 om 14:04

    In deze vorm misschien nog niet moeders mooiste, maar het lijkt mij een ideaal forenzenmiddel. Kan een grote hit gaan worden.

    Login om te reageren
  8. Lout zegt

    15 september 2009 om 14:06

    Ik zou graag de elandtest zien van dit ding!

    Login om te reageren
  9. bmw zegt

    15 september 2009 om 14:07

    Deze wagen is 114,3 centimeter hoog. Gaan we met VW naar een bevolking waarvan 95 procent met rugproblemen kampt? Om deftig (ergonomisch) in een wagen te kunnen stappen, moet die minstens 140cm hoog zijn. De prullenmand in, deze schets.

    Oh ja, en waar moeten mijn kinderen zitten?

    Login om te reageren
  10. Lange zegt

    15 september 2009 om 14:13

    2.0 TFSI erin mikken uit de golf R

    Login om te reageren
  11. MattCurlew zegt

    15 september 2009 om 14:35

    Ja hoor, heel uniek en VW is de eerste.. not..

    Daihatsu UFE III (2006)

    660cc benzinemotor en twee electromotoren, 440 kg… deze VW is alleen een iets verbeterde versie wat niet zo gek is na 3 jaar.. en nog altijd onrealistisch om op de markt te brengen. Leuke techniek enzo maar nu nog een productiemodel..

    Login om te reageren
  12. Huin zegt

    15 september 2009 om 15:00

    @MattCurlew: en VW had drie jaar daarvoor al de originele 1 liter Concept.

    Overigens qua looks allebei geïnspireerd op de GM EV1, over z’n tijd te ver vooruit gesproken.

    Login om te reageren
    • MattCurlew zegt

      15 september 2009 om 17:45

      @Huin: hm ja die kende ik. Ik dacht steeds dat die later was gekomen. Mijn fout. Hoewel Daihatsu ook al eerdere versies had van dat model

      Login om te reageren
  13. w0o0dy zegt

    15 september 2009 om 15:21

    Jippie een zetpil, daar zat de hele wereld op te wachten! Weet je wat Vw met dit ding mag doen? Precies ik wist wel dat de bezoekers me niet in de steek zouden laten.

    Login om te reageren
  14. BmwMPower zegt

    15 september 2009 om 15:35

    Na 2 concepten, nog geen productiemodel?
    Dan laat het gewoon.

    Login om te reageren
  15. diedjee zegt

    15 september 2009 om 15:37

    Ziet er uit als een kadootje dat nog niet helemaal is uitgepakt…

    Ook twijfel ik aan de handigheid van al die omhooggaande- en suicidedeuren in alle concept cars…

    Login om te reageren
  16. bmw zegt

    15 september 2009 om 16:33

    @Huin: op zich is deze vorm al heel oud:

    Login om te reageren
  17. fiestafeest zegt

    15 september 2009 om 16:41

    hoe kan dit gedrocht de auto van de toekomst zijn als je er maar met zijn 2tjes in kan en vervolgens geen bagage meer mee kan nemen kan je net zo goed een smart kopen

    Login om te reageren
  18. 406_v6 zegt

    15 september 2009 om 16:52

    380 kg? stel je voor dat je op een provinciale weg (na lang trappen) eindelijk zo’n 80 km/u rijdt in zo’n gedrocht en dan wordt gepasseerd door een tegenligger (dat blijkt een kolossale vrachtwagencombinatie te zijn)…… nee, dat gaat ‘m niet worden, helaas.

    Login om te reageren
  19. rotorhead zegt

    15 september 2009 om 17:42

    Tering wat zou ik dit wagentje graag op de oprit hebben! :D

    Login om te reageren
  20. Citrofiel zegt

    15 september 2009 om 19:59

    Zolang er ‘concept’ in de naam staat, vind ik die cijfertjes nog niet indrukwekkend. Ik ben benieuwd wat er van overblijft in een productieversie, als die er al komt.

    Login om te reageren
  21. MACH3 zegt

    15 september 2009 om 21:05

    Messerschmitt was eerst!
    http://www.seriouswheels.com/pics-mno/Messerschmitt-TG500-Tiger-White-fa-lr.jpg

    Login om te reageren
  22. Cantago zegt

    17 september 2009 om 00:51

    Prullenbak (Meer woorden wil ik er niet aan spenderen;))

    Login om te reageren
  23. bart zegt

    17 september 2009 om 21:13

    Wat een lelijke kut auto! Doe mij dan maar een AUDI R8 V12 Met een echte motor!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North