• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Elektrisch: Renault Twizy, Zoe, Kangoo & Fluence

Auteur: robbie, gepost 15 september 2009 om 14:10 – 20 Reacties

Renault Zoe Z.E. Concept


De elektrische Fluence was al uitgelekt en nu hebben we ook informatie en beelden van de drie andere elektrische Renaults. En het Franse merk heeft vandaag ook bekendgemaakt dat ze fors gaan inzetten op elektrische auto’s. Vanaf 2011 wil Renault elektrische auto’s in grote aantallen op de markt brengen die voor iedereen toegankelijk zijn. Een nobel streven lijkt mij zo.

De kleine Twizy Z.E. Concept is een guitig stadkarretje met een vermogen van 15 kW en een koppel van 70 Nm. De acceleratieprestaties in de stad zijn vergelijkbaar met die van een motorfiets. Tof!

De Zoe Z.E. Concept heeft een dak met zonnecellen en de airconditioning kan drie dingen: hydratatie, reiniging en actieve geuren die het welzijn van de inzittenden vergroten. Iets zinnigs zegt Renault verder niet over deze auto. Behalve dat hij op drie manieren kan worden opgeladen.

De Kangoo Z.E. Concept is zoals je ongetwijfeld al vermoede gebaseerd op de reguliere Kangoo. De elektromotor levert 70 kW een koppel van 226 Nm. Er wordt gebruik gemaakt van lithium-ion accu’s.

De Fluence Z.E. Concept heeft een bereik van 160 kilometer en kan op drie manieren worden opgeladen: ‘standaard’ in vier tot acht uur, ‘snel’ in twintig minuten en ‘supersnel’ in drie minuten met behulp van het exclusieve ‘Quickdrop’ systeem. Daarbij wordt een lege accu automatisch vervangen voor een volle. Op dit moment is het nog niet duidelijk of deze auto te zijner tijd in Nederland op de markt zal komen.

Ook interessant!

  • Renault wanbetalers
    Wanbetalers kunnen gewoon doorrijden met hun Renault
  • De comeback van de Renault 4 is nabij!
  • Volledig elektrische Renault Mégane ziet er zo uit
  • Renault is ambitieus
    Renault is ambitieus, vervroegt EV-transitie zélf

Nieuwste artikelen

  • Koop deze puike Aston Martin voordat het te laat is
  • Superschattig Kevertje heeft een geweldenaar onder de kap
  • Kijk, deze moderne auto heeft geen verblindende koplampen
  • Meest ongepaste auto voor vleugje F1 krijgt een vleugje F1
FacebookTweetPinLinkedIn

concept, Elektrisch, fluence, iaa-2009, kangoo, Renault, twizy, zoe

Vorig bericht: « Volkswagen L1 Concept: 36 g/km!
Volgend bericht: Officieel: Mercedes E63 AMG Estate »

Lees Interacties

Reacties

  1. bmw zegt

    15 september 2009 om 14:14

    Ik wil echt niet negatief zijn, maar behalve de eerder uitgelekte elektrische wagen, zie ik niets bijzonders, alleen echt overdreven gedesignde wagens, waarvan uiteindelijk de onderhuidse techniek het belangrijkste is. Maar daarover wordt dan weer niets gezegd. Sorry, maar of je er geurtjes in kan spuiten, dat interesseert me echt niet. Je zou toch denken dat de fabrikanten door de crisis rationeler te werk zouden gaan in hun marketing…

    Login om te reageren
    • robbie zegt

      15 september 2009 om 14:21

      @bmw: Ik ben het ook met je eens, maar meer kan ik er niet van maken :D

      Login om te reageren
  2. John zegt

    15 september 2009 om 14:15

    Dat Quickdrop systeem is eigenlijk briljant! Waarom niet gewoon universele accu’s ( misschien 3 verschillende ivm prestaties) en die gewoon steeds wisselen.. Ipv tanken wisselen.. Goed plan ouwe!

    Login om te reageren
  3. Treff zegt

    15 september 2009 om 14:19

    @bmw; helemaal met je eens!

    Login om te reageren
  4. FuelMinded zegt

    15 september 2009 om 14:29

    Men heeft nu al een techniek ontwikkeld om accu’s supersnel te kunnen opladen d.m.v. vernieuwde accucel opbouw techniek. Dus het vervangen van het algehele accupack vind ik een overbodige techniek.

    Login om te reageren
  5. Sjef zegt

    15 september 2009 om 14:41

    Met al die elektronieuwtjes kun je de site vanaf vandaag beter ‘ElektroBlog’ noemen… :(

    Login om te reageren
  6. BmwMPower zegt

    15 september 2009 om 14:59

    Die Fluence ziet er wel chique uit.
    Ik hoop dat de rest het productiestadium nooit haalt.

    Login om te reageren
  7. mrtn zegt

    15 september 2009 om 15:17

    @ John

    Dat Quickdrop systeem is al langer in ontwikkeling in Israel, maar Renault/Nissan is daar inderdaad mee bezig.

    Login om te reageren
  8. j zegt

    15 september 2009 om 16:09

    Ja dat we daar niet eerder op gekomen zijn we maken de auto’s gewoon elektrisch aangedreven. Wat een brillant idee.

    Login om te reageren
  9. preske zegt

    15 september 2009 om 16:48

    in de fluenze en zoe wil ik nog wel gezien worden, mits ik de kleuren mag kiezen.
    Die kangoo doet me aan een hotwheel/matchbox in het groot denken, en die twizzy? bah.

    Login om te reageren
  10. Citrofiel zegt

    15 september 2009 om 19:54

    Die Zoe zie ik ook nog wel eens wat worden. Leuk B-segment autootje. De Fluence is uiteindelijk toch gewoon een C-segment sedan, en die scoren in Nederland nooit zo goed.

    Login om te reageren
  11. Tomaaas zegt

    16 september 2009 om 14:55

    die Zoe valt nog wel mee hoe lelijk die is ;)

    Login om te reageren
  12. BananaFlip zegt

    16 september 2009 om 17:07

    De Twizy ligt wel heel erg ver van de werkelijkheid af…
    Misschien moet Renault zichzelf wat serieuzer nemen.

    Login om te reageren
  13. Cantago zegt

    17 september 2009 om 00:52

    Dumpen in de plantenbak graag, bah, wat een lelijk ding! Amper power ook, vast een rampapparaat om in te rijden:S

    Login om te reageren
  14. Waxweazel zegt

    17 september 2009 om 08:32

    @ Cantago:

    Proficiat ! Jij kan al een perfect realistische mening geven zonder dat je het nog maar in het echt hebt gezien, laat staan in gezeten of gereden.
    Jij moet reviewer worden ! Dat scheelt een hoop kosten en tijd voor elk magazine.

    Btw, die Zoe trekt in 6.7 sec naar 100 km/u … Veel te weinig power dus..

    Login om te reageren
  15. Bzzt zegt

    17 september 2009 om 11:31

    Tja… Tesla trekt in 4 sec naar 100 veel te weinig power eigenlijk. Deze motor haalt 100 km/u in 1 sec. zie

    http://www.youtube.com/watch?v=GDHJNG2PngQ Waxweazel

    Maar hoe zit het met een VW of Renault Twingo ? 6.7 is niet mis.

    Bravo Renault !!

    Login om te reageren
  16. Waxweazel zegt

    17 september 2009 om 15:54

    Wat heeft een Twingo of een VW er mee te maken ?
    Een electrisch voertuig zal altijd heel snel acceleren omdat deze meestal maar 1 versnelling heeft en een heel hoog koppel vanaf 0 toeren.

    Login om te reageren
  17. pizzakoerier zegt

    18 september 2009 om 09:47

    Uiterlijk: kots kots kots en kots
    Techniek: veelbelovend en als het ook echt werkt briljant

    Login om te reageren
  18. vegazosten zegt

    16 november 2010 om 16:58

    Eestor baterijen en het komt ooit wel eens in orde!
    Vroeger had je ook niet om elke hoek een benzinestation!
    Het gaat om vraag en aanbod. Als de vraag stijgt zal het aanbod er ook wel komen en veel sneller en steeds weer beter. Waarom denken mensen altijd zo negatief als het om elektrische auto’s gaat?
    Olie kan niet eeuwig uit de grond komen. Hopelijk is het al op nog voor de Aarde onherroeplk te warm is. ;o)

    Login om te reageren
  19. vegazosten zegt

    20 december 2010 om 17:40

    Denk eens aan die nieuwe markt waar we nu nog bijna geen idee van hebben dankzij de komst van EV cars? Bvb onafhankelijke range extenders die vroeg of laat betaalbaar zullen worden of nieuwe soorten batterijen die nog stukken beter en goedkoper gaan worden, allerlei kits om je stinkauto of EV te pimpen, wielmotoren, combinatie zon-wind-golf-Wireless Electricity-ea oplaadpanelen, maw nieuwe uitvindingen … Ondertussen kunnen we toch al elektr rijden. Vraag en aanbod zo is het altijd geweest. Eenmaal we met z’n allen een EV aanschaffen dan komt alles in een stroomversnelling, net zoals destijds de computer. Alleen, voor mij duurt het allemaal veel te lang… man man…

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North