Volkswagen onthult Beetle Denim en Dune

Auteur: , 32 Reacties

Er zijn twee nieuwe smaakjes Volkswagen Beetle onthuld, de hoog op de pootjes rollende Dune en de op spijkerbroeken geïnspireerde Beetle Cabrio Denim.

Beetle Denim en Beetle Dune

Dune
De Dune is de productieversie van de conceptcar uit 2014 en is geïnspireerd op de Baja Bugs van vroegah. De Dune staat daarom hoger op zijn poten, heeft een een andere grille met honingraatstructuur, een fake aluminium skidplate, alu-look side skirts, zwarte spatbordverbreders en stickers op de zijkant. Er is ook een nieuwe achterspoiler, achterbumper en de lampen zijn voorzien van (daar zijn ze) LED’s in de achterlichten.

In het interieur vinden we een met leer bekleed multifunctioneel stuurwiel, een 6.1 inch infotainmentsysteem met Apple CarPlay en Android Auto en sportstoelen met oranje stiksels. Op termijn komt er ook een Dune Cabrio, zo belooft Volkswagen. Deze is op de foto’s al te zien, maar nog niet leverbaar.

Denim
Maar wie daar niet op wil wachten en wel een speciaaltje met open dak wil is er nu de Denim Convertible. Deze harkt ook terug op het verleden, toen de Beetle Jeans razend populair was. De Denim is verkrijgbaar in Pure White en Stonewashed Blue en is standaard voorzien van een Dark Blue softtop, die speciaal ontwikkeld is om te doen denken aan spijkerstof.

De designers hebben het interieur ook meegenomen in het thema. De stoelen zijn bekleed met op denim geïnspireerd stof, afgezet met witte biesjes. Ook zijn er kleine rode “Beetle” labels aan de stoelen gemaakt. De MIB II van 5.0 inch is standaard, alsmede een achteruitrijcamera en USB / iPod / bluetooth connectivity. Er worden maximaal 2000 stuks gebouwd van de Denim.

Nederland
Volkswagen Nederland weet nog niet zeker of ze de auto ook naar Nederland halen, ze onderzoeken de mogelijkheden om dat te doen. In de persberichten van Volkswagen USA wordt bij beide auto’s gesproken over uitsluitend een 1.8 TSI met 170 pk en 249 Nm koppel, gecombineerd met een zestraps automaat. Dit is echter een persbericht voor de Amerikaanse markt en we kunnen ons voorstellen dat de auto’s, als ze naar Europa komen, ook andere aandrijflijnen krijgen. Zodra we daar meer over weten krijgt dit artikel een update.

UPDATE 11:17
Voor Europa komen er drie smaakjes benzine (105, 150 en 220 pk) en twee smaakjes diesel (110 en 150 pk).



32 reacties

De laatste brandstofpas van 3.500 euro wordt nu geveild Bepaal zelf wat je betaalt!.
Niet verder vertellen , maar dit vind ik een leuke VW….Die dune dan….
@norge: Eens, leuke auto voor de vrouw.
@viezefreddyw: en stiekem ook voor jezelf 😉
@jobberns: Klopt, vind het een leuke auto om te zien.
@norge: als je de omgeving erbij krijgt, ik zeker ook.
@norge: waarom geen 4wd?
@ghost: Is alleen maar nodig als je echt naast de weg gaat rijden ….Wel makkelijk, maar op de weg niet echt nodig.
@norge: Zelfs naast de weg niet meteen nodig.
@e1000bmw523i: klopt, naast de weg is LSD en laag gewicht plus een goede bodemvrijheid vaak genoeg..
@norge: Die oude die er ook ff bijstaat heeft ook geen 4×4 nodig … achterwielaandrijving, motor achter.. goede banden.. VROAMMMM>>
@norge: een 2.0 TSI met 4wd had zeker wel leuk geweest, zeker ook als je daar nog wat meer uit wil halen. Op SEMA stond een door APR verbouwde beetle met 4wd van een TTRS met 500pk. Leuk als er al een basis met 4wd voor bestond.
@norge: Eens al vind ikhem als cabrio een beetje vreemd. Die uitvoering is mooi voor de “coupé”. Net als de concept van de New Beetle Dune een geslaagd model met een geweldig mooie gele kleur!
@norge: ik wilde hetzelfde zeggen… Jezelf erop betrappen dat zo’n wijvenwagen leuk oogt. Shit.
@norge: ik geef het niet graag toe indd maar deze mogen er best zijn 🙈
Maakt VW nou echt winst op die Beetle-3 (of zijn we al bij 4?).
Ik zie geen enkele reden om een Beetle te kopen, want t guitige is er al lang af; en dat was de enige USP.
Zo’n lelijk ding neemt alleen maar ruimte in in je showroom.
Misschien kunnen ze dit soort leuke pakketjes beter op de Golf-cabrio enof Eos Cabrio aanbieden.
@gregorius: vrouwen vinden deze auto leuk, heel leuk, geloof me maar.
@gregorius: Als er geen winst op gemaakt wordt, komt er vast geen nieuwe meer, met de besparingen die VW plant…
@gregorius: Is toch mooj dat fabrikanten ook nog eens iets verkopen met het risico op geen winst? Het straatbeeld is soms al saai genoeg.
@pesu: hoezo? In de VS worden deze beetle’s vrij veel verkocht. In Nederland niet zo veel maar dit artikel slaat ook niet op de EU.
Dus de motoren blijven gewoon het zelfde? En er komt tijdelijk een speciale uitvoering. Jammer eigenlijk. Want zo’n dune uitvoering had best wat extra vermogen kunnen krijgen. En had veel hoger op zijn pootjes mogen staan. Ik denk dat hij best verkocht zou worden met wat echte offroad specs.
@clarkson: vooral dat hoger op de pootjes. Ik vind het ook te subtiel, zeker als je die oude ernaast ziet.
@beefcake: GO BIG OR GO HOME VW!
Vind die achterkant heel raar als het dak van de cabrio open is. Een vreemde zwarte bult
@koenigsegggone1: raar, maar wel helemaal historisch correct!
Zoek maar eens plaatjes op van de originele Beetle cabrio. Daar ligt de ingeklapte kap ook echt ‘achterop’ de auto.
@ukbob: ziet er niet uit
@ukbob: Historisch correct? Waarom ligt er dan een lijnmotor vóórin met voorwielaandrijving, i.p.v. een boxer achterin met achterwielaandrijving? Dát zou pas historisch correct zijn. Juist die boxer achterin was de reden dat de oorspronkelijke kever cabrio een opleggende kap had, er was simpelweg niet genoeg ruimte om hem lager op te vouwen; bovendien was een (half) opliggende kap indertijd niet heel erg ongebruikelijk.
Nee, de manier waarop VW de kap van de Beetle Cabrio opvouwt is hooguit een (bijzonder onpraktische) knipoog naar het verleden, met historische correctheid heeft het niet veel te maken.
@potver7: Dat heet dus ‘ retro’ gaat niet om de techniek, maar puur om uiterlijk. Je houd ervan of niet.. is persoonlijk.
Ik vind deze Beetle’s best goed gelukt. Het interieur is in het echt ook erg leuk, zelfs een beetje speels.. mijn probleem is alleen dat je meer betaald voor minder.. en dat is niet mijn ding. betekent niet dat ik de lui die dit wel het geld waard vinden niet kan snappen.. ze hebben toch net even iets anders dan de meeste normale auto’s.
en als je hem plat slaat is het een Audi TT
Laat die wagen aub geschiedenis blijven…
De Dune oogt nog wel grappig maar de Denim is verschrikkelijk.

Wel jammer dat ze het niet wat serieuzer aanpakte en de Dune 4 motion en echt wat aluminium bescherming.
De gele heeft wel wat. Al zou ik die wagen juist weer gaam verlagen…
Mooie auto wil ik we hebben

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).