
Wie 20% ficale bijtelling ambieert in zijn nieuwe Passat was tot nu aangewezen op de 1.6 TDI met 120 pk. Wellicht wat karig als je in de zomer een heel gezin+caravan de bergen over moet sleuren. Nu is er echter een alternatief: de 2.0 TDI met 190 peerd’n.
De kersverse Auto van het Jaar krijgt er zo een belangrijke troef bij in het zakelijke segment. Om te profiteren van de 20%-categorie moet je wel de versie met handbak aanvinken, in dit geval komt de Sedan uit op 106 gr/km en de Variant op 109 gr/km.
Een redelijk leasebudget is wel gewenst, de sterkste TDI met enkele turbo komt er alleen in het Highline-uitrustingsniveau. De prijzen starten bij 41.490 euro* voor de Limousine en 42.990 euro* voor de Variant.
*exclusief afleverkosten
Serieus overwogen. Langs de dealer gegaan, maar zonder DSG geen concurrent voor BMW (3/4/5). Optie lijst en intro video’s wel erg BMW qua inhoud, prijzen zijn wel beter! Maar waarom niet net als de gasten uit München een automaat die zuiniger is dan de handbak????
@insomnia: passat rijders willen concureren met een bmw haha
@rauto: concurreren*
@rauto: woops lm
@rauto: Autobild heeft speciaal voor jou de test tussen de 3-er/A4 en Passat online gezet https://www.youtube.com/watch?v=kvU28QW37wE
@okmer: danku
@rauto: wat Okmer zegt
@insomnia: Omdat vanwege het koppel de DSG-7 (droog) er niet in kan en daarom de DSG-6 (in de olie) er in moet…
@insomnia: die DSG bak is sowieso stuk zenuwachtiger dan een conventionele (ZF) automaat.
@garp: helemaal waar. Wordt er voor mij nu een uit Munchen. Had alleen wel even gekeken bij de VW dealer naar de Edition R Passat 190pk DSG nav wat filmjes, opties ed. Naast duidelijk verschil in vorm en beleving (passat is wat ‘simpeler/hoekiger’ in het interieur) was dus automaat icm 20% niet mogelijk :/
Ik had natuurlijk beter moeten weten…
@garp: Ja dat klopt de 8-traps is briljant. Helaas zuigt de handbak van BMW iig in de 5 serie (F10/F11).
Doe mij maar een 180pk mondeo
Ik geef toe het klinkt minder erg dan bij de A3 maar ehh limousine?
Verder vind ik dat nogal duur. Voor het zelfde geld zit je te kijken bij voor een 320D-EDE of 300H beide met minder paarden maar toch.
@reistje: ook minder ruimte denk ik?
@baasbas: Superb dan of een Peugot 508. Volvo V60/V70 kan ook nog. En de al genoemde Mondeo uiteraard.
Ik weet niet hoe ze het voor elkaar hebben gekregen maar ik heb nog geen 50 van die Passat’s gezien en vind ze nu alweer ultra saai… Bij mij zou hij in ieder geval ergens onderaan op het keuze lijstje staan.
@reistje: Passaai
@reistje: minder paarden, minder ruimte en minder uitrusting. Al scheelt het niet veel, de 1 en 3-serie vallen qua prijs best mee. Zeker als BMW weer met een gratis upgrade van executive naar high executive komt.
@knipperlichtje: Heb je daar meer info over? Linkje?
@rupsmeister: helaas, ik weet dat de actie goed gelopen heeft, maar of er plannen zijn om het nog een keer te doen weet ik niet.
@reistje: 20% is alleen voor de sedan (en dan dus -27 paardjes), de touring is er alleen als 316d met 116pk in 20%
@okmer: In de zomer komt de 3 serie facelift. De 190 pk sterke diesel in de 5 serie is al met 20% bijtelling beschikbaar, dus het ligt in de lijn van verwachting dat deze ook in de 3 serie zal worden worden aangeboden.
@harriehandrem: Ja, hopelijk dan ook voor de touring, in de 5-er is het nu ook alleen voor de sedan. Moet wel kunnen want de 3-er is een flink stuk lichter
Is het vandaag wansmaak vrijdag…?
Eerst die 22″ onder een Mondeo en als je denkt dat je alles gehad hebt komen ze hier mee….
@jrk68:
’t is de 13e ouwe……..wat verwacht je ?
Best prijzig voor een leasesletje.
Informatie klopt niet. De 150pk 2.0 TDi met handbak zit ook al in de 20% bijtellings categorie.
Hahah azijnpissers zijn weer bezig, feit blijft gewoon dat een Passat weer als een trein gaat.
Gaan we veel zien in Nederland vrees ik
@mrrallycross: ben er ook vang voor. Zeker als straks ook nog de G(aap)TE versie komt. Heb stiekem nog wel even gekeken. Technisch goede auto, redelijk geprijsd maar o zo saai. Maar dat is smaak. Toch maar een C220 besteld, heeft wel automaat. Maar dat kan omdat ik de ruimte niet nodig heb.
Als je VAG rijdt, is eigenlijk alleen maar het vermogen van de bergingswagen van belang, waar je auto op staat.
In alle vergelijkende testen verslaat de Passat de concurrentie of het nu BMW of Mercedes is. Toch knap voor een VW’tje om “premium” het nakijken te geven.
@speedie: precies de autobladen die door Volkswagen betaald worden om deze verslagen te schrijven.
@deboes:
Er zijn nu eenmaal meer mensen die geen ruk om auto’s geven en er ook de ballen verstand van hebben, zie hier de rede van het succes van Vaag….
Pfff doe mij maar een gebruikte BMW 535d.