• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Volkswagen Phaeton 2007 update

Auteur: autoblogger, gepost 25 juli 2006 om 00:30 – 56 Reacties

Volkswagen Phaeton 2007

Dat de Volkswagen Phaeton geen commercieel hoogtepunt is geweest weten we allemaal. Toch geeft VW de moed niet op en zal binnenkort met een update komen.

Volgens AMS zal de productie van de Phaeton V10 TDI met 313pk niet voortgezet worden. De Enige Phaeton diesel die overblijft is de 3-liter TDI met 225pk, deze krijgt er na de update wel 8pk bij. De 4,2 liter V8 krijgt er 15pk vermogen bij en gaat van 335pk naar 350pk. Daarnaast wordt de bestaande 3,2 V6 vervangen door een 3,6 V6 FSI met 241pk (uit de Touareg).

Hieronder een scan van wat een spyshot moet zijn van de nieuwe Phaeton,
inmiddels op diverse fora en blogs te vinden:

Volkswagen Phaeton 2007

Ook interessant!

  • Nein! Volkswagen schrapt zijn populairste product [UPDATE]
  • Dít is de duurste Volkswagen op Marktplaats!
  • Je hoeft niet langer naar de dealer voor een VW ID. update
  • Volkswagen Tiguan (2021) rijtest
    Volkswagen Tiguan (2021) rijtest

Nieuwste artikelen

  • UPDATE! Heeft deze occasion het record ‘snel kilometers maken’ in de pocket?
  • Dit moet wel de debielste optie ooit zijn in een auto
  • Van deze occasion moet je óf braken, óf je wordt er juist heel er blij van
  • De overheid juicht voor vervuilende dieselbusjes
FacebookTweetPinLinkedIn

phaeton, touareg, Volkswagen

Vorig bericht: « Maserati tuning door Modena Performance
Volgend bericht: Opblaasbare passagier voor bange automobilisten »

Lees Interacties

Reacties

  1. Jaffa G zegt

    25 juli 2006 om 00:42

    persoonlijk ben ik geen fan van VW maar de Phaeton verdient meer. Mooie auto en onderscheidt zich van de traditionele luxe wagens.

    Login om te reageren
  2. Turbopaultje zegt

    25 juli 2006 om 05:24

    Het is een topwagen, vooral de zwaardere versies.

    Helaas met de verkeerde merknaam. Facelift lijkt aan de buitenzijde niet veel voor te stellen. Grille en voorbumper beetje restyled :-(

    Login om te reageren
  3. w0o0dy zegt

    25 juli 2006 om 08:14

    hangt daar nou een vouwwagen achter die Phaeton (bovenste foto) ;-)

    Login om te reageren
  4. autoblogger zegt

    25 juli 2006 om 08:17

    @W0o0dy: klopt, op de onderste foto ook volgens mij…

    Login om te reageren
  5. 750i zegt

    25 juli 2006 om 08:33

    Pheaton lang W12 6.0 € 173.900,- > A8 lang W12 6.0 € 166.330,- (prijzen van de vw- en audi-site). Zo maken ze de keuze wel erg moeilijk… A8 is mooier (vind ik), sneller en goedkoper! Zie ik iets verkeerd of zo?

    Login om te reageren
  6. Ome_Henk zegt

    25 juli 2006 om 09:18

    Phaeton is en blijft toch een knap bakske .. maar als ik moest kiezen ging ik voor de a8

    Login om te reageren
  7. dekster zegt

    25 juli 2006 om 09:18

    @w0o0dy
    volgens mij gaan ze proberen die kia van zijn plaats als beste caravantrekwagen af te nemen

    Login om te reageren
  8. dekster zegt

    25 juli 2006 om 09:20

    @750i
    de phaenton werd appart van de A8 ontwikkelt, het zou de beste auto ter wereld moeten zijn. (soort van pensioens-wens van de vw topman)

    Login om te reageren
  9. 750i zegt

    25 juli 2006 om 09:23

    @ dekster,

    Gemiste kans zeg ik…

    Login om te reageren
  10. Jeroen zegt

    25 juli 2006 om 10:15

    De Pheaton is voor die prijs wel rijker uitgerust, neem je de A8 met een pro line pakket zit je qua prijs op hetzelfde niveau….. We hebben ze beide in onze showroom staan maar moet zeggen dat ik me meer thuis voel in een A8

    Login om te reageren
  11. swa zegt

    25 juli 2006 om 10:32

    @Jeroen
    werk jij in een vw of audi garage?

    Login om te reageren
  12. w0o0dy zegt

    25 juli 2006 om 10:54

    de lijst met eisen die dhr Piech heeft opgesteld voor de ontwikkeling van de Phaeton was absurd (vonden ze ook binnen het VW concern) Zo moest de auto ook onder de meest extreme omstandigheden 300km/u kunnen blijven aanhouden zonder warm te lopen of stuk te gaan, etc. etc.
    Misschien is daar nog wel iets over te vinden.

    In feite moet je de Phaeton zien als het beste wat het VW concern kon bouwen (een beetje zoals de Veyron maar dan in de vorm van een 4-deurs limosine….). De auto zou dus ook op een aantal punten beter moeten zijn dan de A8.

    Login om te reageren
  13. Jeroen zegt

    25 juli 2006 om 12:03

    Ja klopt ben verkoopadviseur van Audi maar we verkopen ook Seat, Skoda en volkswagen

    Login om te reageren
  14. Markus zegt

    25 juli 2006 om 12:14

    Overpriced, de Pheaton, volgens mij gaat 95% voor een A8 of een andere dikke bak. Leuk dat VW zoiets kan bouwen maar als het genoeg mag kosten kan ieder merk zoiets bouwen… of je het verkopen kunt, dat is de vraag.

    Login om te reageren
  15. Alfa Male zegt

    25 juli 2006 om 13:27

    Ik heb in Duitsland onlangs ong. 15 km achter een V10 TDI gereden op een kruissnelheid waarvoor je in Nederland op Opsporing Verzocht komt. Bij langzamer verkeer dat invoegt naar rechts (vanaf +/- 125 km/h) verdween het ding alsof hij aan een enorm elastiek zat; echt ontzettend indrukwekkend. Bovendien leek het niet eens of hij zijn best deed (afgezien van de zwarte pluimpjes na de kickdown dan :)).

    Login om te reageren
  16. 750i zegt

    25 juli 2006 om 13:36

    @ Alfa Male,

    Kun je nagaan als je achter een 535d of een A8 4.2 tdi had gereden…

    @ Markus,

    Idd, als het genoeg mag kosten kan iedereen zoiets maken, of nog beter…

    Login om te reageren
  17. Ejay zegt

    25 juli 2006 om 14:01

    Het logo voorop is wat er verkeerd aan is. Bijna 2 ton voor een Volkswagen, alsjeblieft zeg. Ik ken iemand die er eentje heeft en het is best een mooie wagen daar niet van hoor, maar ik herhaal dat logo.

    Login om te reageren
  18. dekster zegt

    25 juli 2006 om 14:43

    ik denk dat et prijsverschil zit in het aluminium , de A8 heeft dat maar de phaeton niet

    Login om te reageren
  19. Alfa Male zegt

    25 juli 2006 om 16:07

    @ 750i

    BMW 535d: 272 pk/ 560 Nm
    Audi A8 4.2 TDI: 326 pk/ 650 Nm
    VW Phaeton V10 TDI: 313 pk/ 750 Nm

    (bron: “het altijd betrouwbare Autoweek.nl”)

    Denk je echt dat mijn verhaal dan zo anders was geweest?

    Login om te reageren
  20. sacha zegt

    25 juli 2006 om 16:25

    Die 750Nm die doen het ‘m.

    Login om te reageren
  21. Powerslide zegt

    25 juli 2006 om 16:28

    Of de 750 Nm doortunen naar 900Nm. Dan maak je een Porsche 911 het erg moeilijk mee…

    http://www.mentalcars.nl/huidigaanbod.php?id=12

    Login om te reageren
  22. sacha zegt

    25 juli 2006 om 16:33

    Dan zou ik ongetwijfeld zeggen: Die 900Nm die doen het ‘m :)

    Login om te reageren
  23. 750i zegt

    25 juli 2006 om 16:33

    @ Alfa Male,

    Zie de auto visie test, daar kwam de pheaton niet in de buurt van de 535d en de 4.2 tdi.

    Logisch:

    535d 1635kg
    4.2tdi 1945kg
    pheaton 2375kg

    Met alleen koppel kom je er niet…

    Login om te reageren
  24. Alfa Male zegt

    25 juli 2006 om 16:50

    Ook dat vod lees ik niet :). Het zijn allemaal beesten van wagens (alhoewel ik wel denk dat je ze op hun belangrijkste eigenschap: nl. comfort moet beoordelen).

    Na de korte ontmoeting bij de Oosterburen heb ik op Mobile.de eens gekeken wat je daar voor zo’n TDI moet neerleggen. Voor rond de 35k ben je daar klaar voor een exemplaar met zo’n 50k op de teller! Dat is natuurlijk wel voordat je er nog maar over hebt nagedacht om hem naar NL te brengen. Persoonlijk vind ik het “wat is dat voor een rare grote Passat” imago juist vermakelijk en, ik durf het bijna niet te zeggen, ….cool.

    Stel je voor: doordeweeks een Pheaton voor de zakelijke kilometers, en voor de vrije tijd iets superlichts/snel om te voelen dat je leeft….. . Ik ben duidelijk in het verkeerde land geboren…

    Login om te reageren
  25. sacha zegt

    25 juli 2006 om 16:55

    Als ik op http://Mobile.de/ kijk word ik altijd spontaan depressief…

    Login om te reageren
  26. 750i zegt

    25 juli 2006 om 17:12

    Die site is niet grappig !!!

    Was dat hele BPM verhaal niet een beetje in strijd met de Europese wetgeving ? Als dat eraf is wordt het hier ook veel gezelliger!

    Login om te reageren
  27. dekster zegt

    25 juli 2006 om 17:12

    @sacha
    bedoel je die slr’s aan halve prijs?

    Login om te reageren
  28. sacha zegt

    25 juli 2006 om 17:36

    @dekster: Bijvoorbeeld. Werkelijk alle auto’s die ik een beetje leuk vind staan daar letterlijk voor 50% van de prijs waar ze in NL voor te koop staan :(

    Login om te reageren
  29. Rick zegt

    25 juli 2006 om 18:12

    @ 750i

    die bmw 535 komt echt niet in de buurt van die Pheaton wat denk je nou zelf en dan ga je het gewicht erbij halen terwijl de 5 serie een heel ander segment is dan een phaeton/A8 :S

    Login om te reageren
  30. w0o0dy zegt

    25 juli 2006 om 18:16

    Dat een auto zwaarder is doet er weinig toe als er bij 120 doorgetrokken wordt naar 180 of zo. Bovendien heeft de Phaeton een erg goede luchtweerstandswaarde en heeft maar liefst 34% meer koppel. Dat de 535d erg vlot is dat klopt en bij accelereren vanaf stilstand scheelt het niets, maar boven de 100 loopt die Phaeton weg…… daar telt vooral het hoge koppel (en natuurlijk de eindoverbrenging).

    Login om te reageren
  31. Bassie zegt

    25 juli 2006 om 18:35

    Iedereen zit hier wel de VW af te zeiken omdat er een VW logo voorop zit.. Maar je moet je ook bedenken dat dit voor bepaalde mensen een HEEL groot voordeel is. Mensen die bij klanten langs moeten bijvoorbeeld (en dan heb ik het over klanten in de vorm van particulieren) kunnen gewoon niet in een mercedes/bmw aankomen, een grote audi is ook al snel te veel. Mensen denken hierdoor al snel dat ze te veel betalen. Kom je in je VW voor de deur denken de meeste mensen dat niet, terwijl je toch in alle luxe kan vertoeven.

    Login om te reageren
  32. robert zegt

    25 juli 2006 om 19:03

    ik vind het een geweldige auto!! Jammer dat die V10 verdwijnt. Ik begrijp alleen niet waarom deze pheaton na de facelift lelijker is dat de eerste.

    Login om te reageren
  33. dekster zegt

    25 juli 2006 om 21:06

    @robert
    die V10 zouden ze beter in een vrachtwagen steken, want hij heeft veel koppen en dat is goed om zware ladingen te trekken (menig phaeton eigenaar gaat toch niet met de caravan op reis)
    en binnenkort komt de A8 met een V12tdi

    Login om te reageren
  34. Jeroen zegt

    25 juli 2006 om 21:23

    Ik weet niet waarom jullie zoveel ophef maken over die V10 diesel, deze is vanaf heden niet meer leverbaar omdat hij niet voldoet aan de milieueisen hij zal waarschijnlijk vervangen worden bij het nieuwe model door de V8 diesel van audi. In de touareg blijft hij voorlopig wel leverbaar

    Login om te reageren
  35. LPH zegt

    25 juli 2006 om 22:38

    Nou, mijn vader is eens een keertje met zijn volvo’tje (S60 D5; 185pk, 400nm) achter zo’n vw V10 TDi’tje blijven ‘plakken’, terwijl dat phaethontje een cilinderinhoud heeft van meer dan het dubbele (factor 2,08333…3…).
    Maar dat wil natuurlijk niks zeggen; het kon zijn dat de chauffeur een voorzichtig man was…

    Login om te reageren
  36. Stylez zegt

    26 juli 2006 om 01:19

    Dit is ook geen auto die je eerste hands koopt, maar deze auto’s devalueren zo snel dat ze tweede hands heeeel aantrekkelijk zijn.
    Alleen dat logo… dat blijft toch het grootste obstakel voor de consument.

    Login om te reageren
  37. dekster zegt

    26 juli 2006 om 09:18

    top gear over de phaeton (is toch mooie en goede wagen)
    http://www.youtube.com/watch?v=cLJKvfNeSiw

    Login om te reageren
  38. Pieter-Jan zegt

    26 juli 2006 om 12:06

    Op een bepaald moment verkocht de Pheaton beter dan de S-klasse in Duitsland, en zaten ze met een tekort aan productie capaciteit. Toegegeven, de S-klasse was al verouderd. Maar de Pheaton is niet de afgang die sommigen zeggen dat het is.

    De eerste generatie Audi A8 werd trouwens aan verlies verkocht. Het diende als een mobiel reklamebord. Nu is Audi in de positie om de A8 tegen winst te verkopen, en zelfs straks met een superwagen uit te komen. Ik denk dat ze hetzelfde in gedachten hebben voor VW. Alleen jammer dat de Pheaton zo steriel is. Je moet al goed opletten om een Pheaton op te merken. Ze moesten trouw gebleven zijn aan het D1 concept.

    Login om te reageren
  39. supergrover zegt

    26 juli 2006 om 12:53

    Die V10 wordt niet meer gemaakt omdat die motor te “vuil”is, is nu een Euro II. Technisch zijn de ingrepen te groot om hem aan Euro IV te laten voldoen.

    Ook de Touareq V10 stoppen ze mee.

    Daarnaast begrepen dat er redelijk veel problemen met deze motor zijn en qua aantallen, zowel touareq als Phaeton, ook niet doet wat VW verwacht had.

    Login om te reageren
  40. Jeroen zegt

    26 juli 2006 om 19:47

    @supergroover, de touareg V10 blijft voorlopig nog in productie omdat hij in de touareg wel binnen de eu norm blijft.

    En bij ons zijn er toch al redelijk veel V10 touareg’s verkocht en onze directeur rijdt er ook 1.

    Login om te reageren
  41. Reiner zegt

    5 augustus 2006 om 09:03

    E-klasse achtig voorbumpertje

    Login om te reageren
  42. bmw m6 csl zegt

    21 augustus 2006 om 23:06

    vw pheaton met 445 pk die sneller is dan een e55 amg. hij haalt 322 km/u, dat is niet normaal. en die weegt ook nog eens 2400 kg.

    Login om te reageren
  43. dekster zegt

    22 augustus 2006 om 09:16

    dat heeft te maken met de de luchtweerstand

    Login om te reageren
  44. Vassili zegt

    25 augustus 2006 om 17:56

    Een Audi A8 zie je tegenwoordig veel rijden
    A3,A4,A6 en de A8 Allemaal dezelfde grill..wel mooi..maar te goedkoop!

    In tegenstelling tot de Vw Phaeton..die zie je niet veel rijden.
    Maakt hem lekker exclusief
    De koplampen hebben een “Pas Op” Look..
    Interieur is Prachtig afgewerkt..Kan audi nog van leren.
    Tja en een logo doet me niet veel
    Audi kwam paar jaar later pas aankakken met de A8
    Precies hetzelfde met de Q7(3 voorbumpers hoog)..Gewoon te laat!

    Login om te reageren
  45. Rick zegt

    31 augustus 2006 om 19:01

    vw rulez. zekers wel. kheb is in de phaeton gzeten en werd helemaal verliefd op die bak.
    laterzz

    Login om te reageren
  46. johann zegt

    31 augustus 2006 om 20:52

    Men zou er mijns inziens beter aan doen om het Eos/Passat front toe te passen. Dit doet toch wat mooier en spannender aan dan wat je op deze foto’s ziet. Voor al degenen die de Phaeton af zitten te kammen: Mercedes zag in de komst van de Phaeton voldoende aanleiding om voortijdig hun S-klasse op te waarderen! Dus de reden dat de concurrentie zoveel verbeterd is, is de Phaeton. Dit in tegenstelling tot de Lexus in 1989, die werd echt weggelachen.

    Login om te reageren
  47. janssen zegt

    20 september 2006 om 13:43

    wat een negatieve reactie op de phaeton,ik heb er zelf een en je moet er maar eens in gaan rijden,hoeveel phaetons rijden er in nederland? juist ! niet veel en dat maakt het zo leuk.

    Login om te reageren
  48. desmedt guy zegt

    3 oktober 2006 om 06:30

    Heren,

    Ik bezit reeds 2 jaar een pheaton en heb er enkel maar lof over, inderdaad men had beter zoals toyota gedaan met een eigen merk tegeven zoals de ” lexus “. Heeft er iemand een idee waar ik terecht kan voor de auto langs de buitenzijde te laten aankleden ?

    groetjes

    Login om te reageren
  49. smiley zegt

    5 oktober 2006 om 06:28

    Iemand een idee waar ik m’n phaeton kan laten verlagen ?

    Login om te reageren
  50. eno&joris zegt

    19 november 2006 om 13:16

    heerlijk rijd zon pheaton heb de v10 gehad en v6 heerlijke auto en vind ook nog is mooier dan een a8

    Login om te reageren
  51. John zegt

    8 december 2006 om 23:12

    Hi……ik rijd sinds kort een Pheaton, nadat ik ook een s-klasse heb gereden en een BMW. Voordeel voor mij zoals Bassie hierboven schreef het logo straalt niet de gigantische luxe uit waardoor mijn klanten geen overbodige vragen gaan stellen. Maar wat een geweldige auto, wegligging en luxe. Ben er super tevreden over. Kan alleen maar positief en trots zijn om deze auto in mijn bezit te mogen hebben.

    Login om te reageren
  52. johann zegt

    7 januari 2007 om 23:07

    Mag ik onder het kopje: “laatste reacties” nog eens aandacht vragen voor de nieuwe Phaeton? Weet iemand wanneer deze komt? Ik hoor of zie er de laatste tijd niets meer over, terwijl het toch een (ondergewaardeerde) Klassewagen is.

    Login om te reageren
  53. John zegt

    8 januari 2007 om 00:24

    He Johann….ik ben laatst in Dresden geweest. Daar konden of wilden ze mijn niets zeggen over het nieuwe model. Volgens mij zijn ze er nog niet uit.
    Ben wel heel benieuwd. Dus ff afwachten. En trouwens…….hij is TE ondergewaardeerd. Waanzinnige auto, rijd er met verschrikkelijk veel plezier in.

    Login om te reageren
  54. Texas Ranger zegt

    8 januari 2007 om 13:55

    Heren

    ik rij sinds vrijdag 06-01-2007 een Phaeton met V10 TDi en hij gaat als de brandweer.
    In 6.9 naar de 100km en de BMW 535TD in 6.5 seconden, de A8 4.2 Diesel in 5.9 seconden…
    En als jullie de 535 Tdi vergelijken met de A8 en Pde haeton dan hebben jullie de afslag gemist…..moet je toch de 7 serie pakken.

    Anyway ik heb een A8 4.2 diesel gereden niet verkeerd maar als de Phaeton een keer op weg is en rijdt dan is ie ook wek en daar kan de BMW 535 Tdi en 745Tdi en A8 4.2 tdi niet aan tippen. Het zit hem echt in de koppel.
    Tuurlijk heeft de Phaeton zijn gewicht mee maar het is geen stoplichter racer maar een reisauto en dat doet ie goed.

    However zou ik deze toch maar 6 manden rijden en dan weer iets anders …….

    Maar ik rij hem wel en kan er dus meepraten wat ie kan en wat niet … kunnen jullie dat dan ook ?????

    Login om te reageren
  55. Flits zegt

    12 februari 2007 om 22:14

    @Texas

    > Kunnen jullie dat dan ook?
    Dat hoeft toch helemaal niet. Niet iedereen op deze site bezit alle auto’s waar ie op reageert :)

    Anyway: als ik die phaeton had zat ik niet op deze site maar in mijn auto ;)

    Login om te reageren
  56. tdj zegt

    19 juli 2007 om 16:11

    Ik stel voor dat een aantal mensen hier dit: http://www.autoblog.nl/archive/2007/02/16/koppel-of-vermogen-wat-is-beter artikel nog eens lezen.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North