• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Maserati tuning door Modena Performance

Auteur: autoblogger, gepost 24 juli 2006 om 23:08 – 7 Reacties

Maserati Quattroporte Modena


Nog meer Maserati-nieuws. Via de mail werden we door Modena Performance getipt over de zaken waar zij zich mee bezig houden. Modena is een tunert die zich richt op de merken Maserati en Donkervoort. In Nederland kennen we Madeno (lijkt op?) die wat tuning doet voor Maserati’s, maar voor Donkervoort moet je over het algemeen gewoon naar Lelystad toe.

Modena biedt oa “stainless steel, gloss polished” uitlaatstukken, 20-inch lichtmetaal en een verlagings-setje die de boel zo’n 20mm naar beneden zet. Dat laatste lijkt me wel iets voor Jort, die drempels rond de grachtengordel zijn geen probleem.

Anyway, meest interessant is het Power package dat Modena voor de diverse modellen levert. Het package past het motormanagement van de Maser aan.

Voor de Coupé en Spyder modellen kan het vermogen van 390 pk naar 418 pk, het koppel van 451 Nm naar 485 Nm en de topsnelheid wordt minimaal 2km/u hoger en komt boven de 285 km/u… yeah;)

De Gran Sport en Quattroporte V zijn wat beter bewerkt. De topsnelheid van de Gran Sport gaat naar 300 km/u (was 290 km/u) en de Quattroporte V gaat van 275 km/u naar 285 km/u. De peekaas gaan van 400 naar 432 pk en het max koppel stijgt van 451 naar 490 Nm.

Ook de Ghibli is aangepakt en dat levert meer op. De standaard 2 liter Ghibli heeft 306 pk maar Modena weet dit naar de 440 te brengen.

Meer weten? Check maserati-tec.com.

Maserati Quattroporte Modena
Maserati Quattroporte Modena
Maserati Quattroporte Modena

Ook interessant!

  • Video: Maserati Quattroporte Trofeo rij-impressie
    Video: Maserati Quattroporte Trofeo rij-impressie
  • Zo bruut zag je de Maserati MC20 nog niet eerder
  • Maserati laat de MC20 buitenspelen op circuit van Modena
  • bijzondere Maserati vloot
    Bijzondere Maserati vloot raakt maar niet verkocht

Nieuwste artikelen

  • BMW heeft voor iedere Nederlander een 3-Serie gemaakt
  • Mathieu van der Poel klaar voor het veldrijden met zijn Lamborghini Sterrato
  • Dit is de breedste Ferrari Purosangue van Nederland
  • Hoe je flinke korting kan scoren op deze BMW M5 Touring
FacebookTweetPinLinkedIn

Donkervoort, Maserati, quattroporte, tuning

Vorig bericht: « Jeremy Clarkson over de Porsche 911 Turbo
Volgend bericht: Volkswagen Phaeton 2007 update »

Lees Interacties

Reacties

  1. LPH zegt

    24 juli 2006 om 23:14

    Mooi, mooi, subtiel getuned, wordt er niet teveel geraakt aan het (mooie) uiterlijk. Wel een beetje gek dat ze de Ghibli nog tunen, want die kun je toch helemaal niet meer kopen?

    Login om te reageren
  2. dekster zegt

    24 juli 2006 om 23:29

    nu is de quatroporte zijn naam waard ;-)

    Login om te reageren
  3. Appeltje zegt

    25 juli 2006 om 00:20

    Ik vind die velgfen echt niet kunnen. De velgen van de Sport GT vind ik al op het randje, maar nog best mooi, deze passen echt totaal niet bij de auto helaas. Wel heel erg gewaagd om een auto als deze te tunen!

    Login om te reageren
  4. henk zegt

    25 juli 2006 om 10:15

    moet je niet aankomen aan zo’n mooie auto..echt zonde

    Login om te reageren
  5. Ejay zegt

    25 juli 2006 om 14:03

    Die Quatraporte van Zagato is zo’n ruige wagen, kleine rechter plaatje.

    Login om te reageren
  6. dylhan zegt

    23 augustus 2006 om 10:07

    die velgen zijn idd nie om aan te zien!
    verder ist een hele mooie auto

    Login om te reageren
  7. Thijs zegt

    18 september 2006 om 01:43

    Zoals eerder genoemd snap ik ook niet waarom er andere velgen op moeten. Dit zijn van die Opel Manta velgen die iedere lul onder zijn auto kan schroeven. Ik zou zeggen, what’s the use voor een paar pk extra? Niet dat ik nou zo’n oude lul ben die met groenl inks gepruttel aankom maar waarom zou je een Quattroporte tunen? Dit zijn over het algemeen auto’s die door de wat oudere autoliefhebber gekocht wordt. Net of je op je 60e nog er nog een paar pk bij wil snoepen, je garantie wil opgeven (lijkt me niet slim met een italiaan. Voor de critici onder ons…ik rij ook italiaans) en belachelijk wil rondwijden in een pimp-my-ride-mobiel waar iedereen gelijk op afspringt met de vraag hoeveel tv schermen er in je kofferbak zitten. Niet geheel onlogisch vind ik het dus niks ;-)

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North