• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Volkswagen PHEV: eerste R model is onderweg

Auteur: michaelras, gepost 8 april 2020 om 16:30 – 5 Reacties

Volkswagen touareg komt ook als PHEV model

In de toekomst zal de sterkste Volkswagen een Plug in Hybride zijn, maar er zijn meer PHEV modellen onderweg.

Volkswagen PHEV presentatie

Vandaag werden we tijdens een Skype conference call (zo gaan die dingen tijdens Corona) bijgepraat over de hybride plannen van Volkswagen. Deze plannen werden uit de doeken gedaan door Dr. Kai Philipp. Hij is verantwoordelijk binnen Volkswagen voor de ontwikkeling van de PHEV modellen.

In het kort was de boodschap helder. Volkswagen zet in op sterke PHEV’s want dit zorgt ervoor dat de modellen aantrekkelijk zijn. Dit gaat Volkswagen helpen bij het behalen van de emissiedoelstellingen die door ‘Europa’ zijn bepaald.

In 2020 worden we sowieso al voorzien van de GTE versie van de nieuwe Golf 8. De specs daarvan waren al bekend. Een vermogen van 245 pk samengesteld op basis van 150 pk uit de verbrandingsmotor en 115 pk uit de elektromotor. Daarmee heeft de nieuwe Golf GTE een behoorlijke ‘power-upgrade’ ten opzichte van de Golf GTE die onlangs voorbij kwam in ons aankoopadvies.

Volkswagen Touareg R PHEV

De eerste plug in hybride Volkswagen met het R label wordt de Touareg R. Dat wordt vast een iets betere emissiescore dan de oude V10 TDI. Deze zal ook uitgerust zijn met de nieuwste generatie PHEV techniek van Volkswagen. Net als de Passat en de Golf.

Verschil tussen oude GTE (2014) en nieuwe GTE techniek

De basis van de toegenomen prestaties bij deze laatste generatie hybrides is de verbetering van de gebruikte accu’s. Volkswagen geeft aan dat binnen dezelfde dimensies de capaciteit van de accu is gestegen van 8,8 kWh naar 13 kWh. Dit zorgt er bijvoorbeeld voor dat de nieuwe Passat GTE een WLTP actieradius heeft van 56km. Wat volgens Volkswagen voldoende is voor de gemiddelde dagelijkse rit. Die volgens hen 42 km per dag bedraagt. Saillant detail is dat Volkswagen zelf aangeeft dat er in binnen dezelfde afmetingen ook een 18 kWh batterij zou passen. Maar vanwege kostenoverwegingen wordt er voor plug-ins een ander (goedkoper) type batterij gebruikt.

Komen er nog meer hybride Volkswagens?

Ja! Binnenkort kunnen we nog een uitbreiding verwachten aan de bovenkant van de Volkswagen modellenlijn. De Arteon en de Arteon Shooting Brake worden beide ook leverbaar in een GTE versie. Daarnaast is de Tiguan ook aan de beurt om een PHEV variant te krijgen. In totaal kan je dus spreken van een PHEV offensief van Volkswagen. En volgens Dr Kai Philipp allemaal voor het einde van 2020. Op een vraag van een van de journalisten antwoordde hij namelijk dat de fabrieken wel stil liggen, maar dat de afdeling R&D gewoon door buffelt.

Ook interessant!

  • Mijn Auto: Volkswagen Golf 7R handbak van Daniel
    Mijn Auto: Volkswagen Golf 7R handbak van Daniel
  • Volkswagen Golf 8 R rijtest video
  • Video: politie Limburg stopt gestolen Volkswagen Golf
    Video: politie Twente stopt gestolen Volkswagen Golf
  • Golf 8 infotainment
    Volkswagen pakt grootste nadeel Golf 8 grondig aan

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Lekker uitgevoerde Revuelto, vers op kenteken
  • Porsche 718 Cayman
    Officieel: het doek valt voor de kleinste Porsche
  • Perfecte accessoire voor je klassieker of youngtimer is hier
  • Fiat brengt Italiaans icoon terug naar het heden
FacebookTweetPinLinkedIn

arteon, golf, golf-gte, gte, Hybride, passat, passat-gte, plug-in, Touareg-R, Volkswagen

Vorig bericht: « Tesla Launch Mode: want het ging nog niet snel genoeg
Volgend bericht: Wie veroorzaakte de bizarre Gemballa-crash? »

Lees Interacties

Reacties

  1. Dutchdriftking zegt

    8 april 2020 om 16:58

    Alles om de Co2 van het modellengamma naar beneden te krijgen….

    Login om te reageren
  2. emping zegt

    8 april 2020 om 17:12

    De Arteon Shooting Brake was ik al weer vergeten. Jammer dat ie niet naar NL komt.

    Login om te reageren
  3. jpoers zegt

    8 april 2020 om 17:50

    Wauw wat een vooruitgang 13kwh in een passat. Gelukkig heeft kia al een paar jaar een 13kwh in hun optima en komt er ook nog eens 6km per lading verder mee.

    Login om te reageren
  4. flutterby zegt

    8 april 2020 om 20:06

    Typisch Volkswagen om vast te houden aan een antiek platform zoals Skype..

    Login om te reageren
  5. auto62 zegt

    8 april 2020 om 22:37

    Ja al die PK ‘s zijn wel nodig om de zware wagens 100 km/u te laten rijden. Er moet iets gecompenseerd worden ?

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North