• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Volkswagen Polo R WRC opgepept tot 290 pk door Abt

Auteur: robbie, gepost 1 december 2013 om 13:03 – 32 Reacties

Abt Volkswagen Polo WRC @ Essen 2013


Laat het maar aan Abt over om iets bijzonders te maken van deze speciale Volkswagen Polo.

Standaard heeft een Volkswagen Polo R WRC ‘slechts’ 220 pk, maar na een bezoekje aan Abt gaat dat naar 290 pk. De echte WRC-uitvoering van de Volkswagen Polo heeft zo’n 315 pk, maar die auto is niet echt geschikt voor de openbare weg.

Wat al dat extra vermogen onder de motorkap kost? Als je €1.949 achterlaat bij Abt rij je weg met een Polo R WRC die 70 pk extra heeft. De foto’s die we in Essen schoten van deze gepeperde Volkswagen kan je hieronder bekijken.


Ook interessant!

  • Volkswagen Polo (2022) rijtest
    Volkswagen Polo (2022) rijtest
  • Vernieuwde Volkswagen Polo
    Vernieuwde Volkswagen Polo alvast een klein beetje verklapt
  • vernieuwde Polo GTI
    Volkswagen Polo facelift is helemaal officieel
  • De nieuwe Volkswagen Polo: goedkoper, maar ook weer niet

Nieuwste artikelen

  • Is dit de lelijkste politieauto ter wereld?
  • Tesla eindigt onderaan in nieuw betrouwbaarheidsonderzoek
  • Nu officieel in beeld: de Koreaanse RS6-killer!
  • Hoonigan gaat ondersteboven in nieuwe Gymkhana
FacebookTweetPinLinkedIn

Autoshows, essen, essen-2013, polo, polo-r, tuning, Volkswagen, wrc

Vorig bericht: « Audi RS6 overload gespot in Best
Volgend bericht: Het autoleven van Paul Walker [in memoriam] »

Lees Interacties

Reacties

  1. darkpluisje zegt

    1 december 2013 om 13:06

    Vind dat niet eens zo gek duur. Maarja geven natuurlijk geen garantie van 3 jaar

    Login om te reageren
    • gtwillem zegt

      1 december 2013 om 14:40

      @darkpluisje: ABT tuning word geleverd met volledige fabrieksgarantie.

      De reden van de vermogenstijging is simpel; het is een terug getuned ‘R’ blok, in plaats van een gekieteld GTi blok. (Net als de GTI 35)

      Login om te reageren
  2. forzaferrari zegt

    1 december 2013 om 13:06

    Dik bommetje!

    Login om te reageren
  3. Freewarefreak zegt

    1 december 2013 om 13:08

    Helemaal sticker- en badgeloos, de ultieme sleeper. Ziet er niet anders uit als een Blue-Motion. Mooi iedereen gek rijden.

    Login om te reageren
  4. rob68 zegt

    1 december 2013 om 13:19

    Mooi dan kan het vrouwtje snel boodschappen doen.

    Login om te reageren
    • sandniggah zegt

      1 december 2013 om 13:51

      @rob68: Of zich heel snel dood rijden.

      Login om te reageren
      • Orichy zegt

        1 december 2013 om 15:26

        @sandniggah: Dat zou je toch niet willen, dus dat ook niet de eerste gedachte!

        OT: Erg leuk zo’n Polo met veel vermogen en snelheid, leuk voor op de autobahn, BMWtjes, Audietjes en Mercedesjes pesten. Of zelfs, met je Polo achter Porsche’s en dat soort spul hangen en er voorbij knallen als het kan, gewoon voor de grap. Leuk!

        Login om te reageren
  5. tupperware zegt

    1 december 2013 om 13:41

    De echte WRC-uitvoering van de Volkswagen Polo heeft zo’n 315 pk, maar die auto is niet echt geschikt voor de openbare weg.

    Oh, en ik leef al jaren in de overtuiging dat rally’s op de openbare weg worden verreden, heb ik iets gemist Robbie?

    Login om te reageren
    • berlinetta zegt

      1 december 2013 om 15:08

      @tupperware: Vervang de woorden ‘openbare weg’ voor ‘dagelijks gebruik’ en je hebt je antwoord.

      Login om te reageren
    • Orichy zegt

      1 december 2013 om 15:45

      @tupperware: Dat rally’s op de openbare weg worden verreden, wil niet zeggen, dat er geen gepaste maatregelen getroffen zijn. Je komt geen tegemoet komend verkeer tegen, als het goed is. Voor de WRC gelden nog strengere regels, voor veiligheid op het rallyparcour.
      Maar wat een echte WRC-auto onderscheidt van een gewone straat auto, zijn hoofdzakelijk de spoilers en banden, die minder, of niet geschikt zijn, of zelfs verboden zijn, voor in het gebruik op de normale openbare weg.

      Login om te reageren
      • tupperware zegt

        1 december 2013 om 16:14

        @Orichy:
        Onzin, een WRC auto moet aan alle eisen die gesteld worden aan straattoelating voldoen. De auto heeft immers gewoon een kenteken en rijdt over de openbare weg van proef naar proef. Mede daarom rijdt een rallyauto nooit op full slicks maar zit daar een “profiel” in.

        Dat het comfort voor sommige te wensen overlaat maakt hem minder geschikt voor dagelijks gebruik, maar het is zeker niet verboden.

        Login om te reageren
        • Orichy zegt

          2 december 2013 om 03:44

          @tupperware: Niks onzin, in Nederland wordt niet voor niets geen WRC gereden. Komt mede door de vele extra regelgeving omtrent spoilers, banden en overige eisen, waaraan een straatauto moet voldoen.
          Banden zijn nog redelijk eenvoudig te wisselen, maar een grote uitstekende spoiler bijvoorbeeld niet. Daarnaast is een WRC-auto uitgerust met een rolkooi, wat hem minder toegankelijk maakt voor het gebruik voor alledaags gebruik.
          De Rally-auto’s in Nederland, zijn van oorsprong bijna allemaal omgebouwde straatversies van WRC-modellen, maar nooit officiële WRC-auto’s.

          Login om te reageren
          • E34M5Touring zegt

            2 december 2013 om 13:43

            @Orichy: Misschien begrijp ik je verkeerd hoor, maar er rijden toch gewoon ex WRC’s mee in NL? Wevers reed jaren met een ex WRC Corolla en volgens mij reden er in het verleden ook ex Escort, Impreza en Focus WRC’s mee. Maar nogmaals, wellicht begrijp ik je verkeerd.

            Login om te reageren
  6. 3246cm252kw zegt

    1 december 2013 om 13:52

    Super goedkoop! Wel dik!

    Login om te reageren
    • gieltj zegt

      1 december 2013 om 18:04

      @3246cm252kw: super goedkoop? Vind €40.990 euro voor een Polo niet echt goedkoop hoor..

      Login om te reageren
      • 3246cm252kw zegt

        1 december 2013 om 20:27

        @gieltj: ik bedoelde de tuning… Mooie vermogenswinst toch? Maar als noch niet duur een nieuwe auto voor 44k met bijna 300pk toch? Bij Audi, BMW, Mercedes, Porsche, etc red je dat niet voor dat bedrag… En ik vind de volkswagens toch wel erg dik aan het worden…

        Login om te reageren
  7. reistje zegt

    1 december 2013 om 13:55

    Ik ben toch wel benieuwd wat ze hebben gedaan.

    Want €1.949 is niet veel geld voor +70pk en dan moeten ze ook nog winst maken.

    Login om te reageren
    • Orichy zegt

      1 december 2013 om 15:48

      @reistje: Abt, past gewoon het motormanagment aan, want de motor is een teruggetunede versie, van de Golf/Scirocco R, die daar gewoon 260+pk’s in levert.

      Login om te reageren
  8. tt123 zegt

    1 december 2013 om 14:22

    De prijs van de polo zelf is al duur

    Login om te reageren
  9. potjak zegt

    1 december 2013 om 15:56

    Het duitse B en B tuning doet dat het voor 1500 euro en heb je 310 pk. Voor 7950 euro krijg je 362 pk.

    Login om te reageren
    • Corrado16v zegt

      2 december 2013 om 18:06

      @potjak: Dan heb je alleen geen fabrieksgarantie meer. Wel een leuke vermogensupgrade van B&B, kan je helemaal vliegen met je Polo.

      Login om te reageren
  10. gregorius zegt

    1 december 2013 om 16:25

    Afgezien van de blauwe vlakken, zijn de proporties van de Abt Polo R wel mooi.
    En ach, die 220 of 290 pk, beide leuk. Denk dat het belangrijker is dat de vermogensopbouw van de Abt versie de rij-ervaring niet verneukt.

    Login om te reageren
  11. Hupke zegt

    1 december 2013 om 17:14

    Een leuk bommetje zou je denken. Maar die hatches zijn niet zo hot als die vroegere lichtere hatches. En in alle eerlijkheid, er is voor minder geld meer sportwagen te vinden.

    Login om te reageren
  12. awesome zegt

    1 december 2013 om 17:29

    Abt, hofleverancier van lelijke velgen…

    Login om te reageren
    • jweelden zegt

      1 december 2013 om 23:25

      @awesome: vind ze wel dope

      Login om te reageren
  13. ZeRoo zegt

    1 december 2013 om 18:24

    Wat is dat voor roods ernaast?

    Login om te reageren
    • awesome zegt

      1 december 2013 om 23:13

      @ZeRoo: tapijt, hoezo?

      Login om te reageren
    • jweelden zegt

      1 december 2013 om 23:25

      @ZeRoo: een jetta.

      Login om te reageren
      • Orichy zegt

        2 december 2013 om 03:48

        @jweelden: Nope een A5/S5/RS5 Coupe van Abt.

        Login om te reageren
        • jweelden zegt

          2 december 2013 om 07:43

          @Orichy: je hebt helemaal gelijk!

          Login om te reageren
        • ZeRoo zegt

          2 december 2013 om 16:32

          @Orichy: Thanks, je hebt gelijk. Mooi kleurtje.

          Login om te reageren
  14. Corrado16v zegt

    2 december 2013 om 18:08

    En dit allemaal op de voorwielen ?

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North