Volkswagen Polo R WRC opgepept tot 290 pk door Abt

Auteur: , 32 Reacties

Laat het maar aan Abt over om iets bijzonders te maken van deze speciale Volkswagen Polo.

Abt Volkswagen Polo WRC @ Essen 2013

Standaard heeft een Volkswagen Polo R WRC ‘slechts’ 220 pk, maar na een bezoekje aan Abt gaat dat naar 290 pk. De echte WRC-uitvoering van de Volkswagen Polo heeft zo’n 315 pk, maar die auto is niet echt geschikt voor de openbare weg.

Wat al dat extra vermogen onder de motorkap kost? Als je €1.949 achterlaat bij Abt rij je weg met een Polo R WRC die 70 pk extra heeft. De foto’s die we in Essen schoten van deze gepeperde Volkswagen kan je hieronder bekijken.




32 reacties

Vind dat niet eens zo gek duur. Maarja geven natuurlijk geen garantie van 3 jaar
@darkpluisje: ABT tuning word geleverd met volledige fabrieksgarantie.

De reden van de vermogenstijging is simpel; het is een terug getuned ‘R’ blok, in plaats van een gekieteld GTi blok. (Net als de GTI 35)
Dik bommetje!
Helemaal sticker- en badgeloos, de ultieme sleeper. Ziet er niet anders uit als een Blue-Motion. Mooi iedereen gek rijden.
Mooi dan kan het vrouwtje snel boodschappen doen.
@rob68: Of zich heel snel dood rijden.
@sandniggah: Dat zou je toch niet willen, dus dat ook niet de eerste gedachte!

OT: Erg leuk zo’n Polo met veel vermogen en snelheid, leuk voor op de autobahn, BMWtjes, Audietjes en Mercedesjes pesten. Of zelfs, met je Polo achter Porsche’s en dat soort spul hangen en er voorbij knallen als het kan, gewoon voor de grap. Leuk!
De echte WRC-uitvoering van de Volkswagen Polo heeft zo’n 315 pk, maar die auto is niet echt geschikt voor de openbare weg.

Oh, en ik leef al jaren in de overtuiging dat rally’s op de openbare weg worden verreden, heb ik iets gemist Robbie?
@tupperware: Vervang de woorden ‘openbare weg’ voor ‘dagelijks gebruik’ en je hebt je antwoord.
@tupperware: Dat rally’s op de openbare weg worden verreden, wil niet zeggen, dat er geen gepaste maatregelen getroffen zijn. Je komt geen tegemoet komend verkeer tegen, als het goed is. Voor de WRC gelden nog strengere regels, voor veiligheid op het rallyparcour.
Maar wat een echte WRC-auto onderscheidt van een gewone straat auto, zijn hoofdzakelijk de spoilers en banden, die minder, of niet geschikt zijn, of zelfs verboden zijn, voor in het gebruik op de normale openbare weg.
@Orichy:
Onzin, een WRC auto moet aan alle eisen die gesteld worden aan straattoelating voldoen. De auto heeft immers gewoon een kenteken en rijdt over de openbare weg van proef naar proef. Mede daarom rijdt een rallyauto nooit op full slicks maar zit daar een “profiel” in.

Dat het comfort voor sommige te wensen overlaat maakt hem minder geschikt voor dagelijks gebruik, maar het is zeker niet verboden.
@tupperware: Niks onzin, in Nederland wordt niet voor niets geen WRC gereden. Komt mede door de vele extra regelgeving omtrent spoilers, banden en overige eisen, waaraan een straatauto moet voldoen.
Banden zijn nog redelijk eenvoudig te wisselen, maar een grote uitstekende spoiler bijvoorbeeld niet. Daarnaast is een WRC-auto uitgerust met een rolkooi, wat hem minder toegankelijk maakt voor het gebruik voor alledaags gebruik.
De Rally-auto’s in Nederland, zijn van oorsprong bijna allemaal omgebouwde straatversies van WRC-modellen, maar nooit officiële WRC-auto’s.
@Orichy: Misschien begrijp ik je verkeerd hoor, maar er rijden toch gewoon ex WRC’s mee in NL? Wevers reed jaren met een ex WRC Corolla en volgens mij reden er in het verleden ook ex Escort, Impreza en Focus WRC’s mee. Maar nogmaals, wellicht begrijp ik je verkeerd.
Super goedkoop! Wel dik!
@3246cm252kw: super goedkoop? Vind €40.990 euro voor een Polo niet echt goedkoop hoor..
@gieltj: ik bedoelde de tuning… Mooie vermogenswinst toch? Maar als noch niet duur een nieuwe auto voor 44k met bijna 300pk toch? Bij Audi, BMW, Mercedes, Porsche, etc red je dat niet voor dat bedrag… En ik vind de volkswagens toch wel erg dik aan het worden…
Ik ben toch wel benieuwd wat ze hebben gedaan.

Want €1.949 is niet veel geld voor +70pk en dan moeten ze ook nog winst maken.
@reistje: Abt, past gewoon het motormanagment aan, want de motor is een teruggetunede versie, van de Golf/Scirocco R, die daar gewoon 260+pk’s in levert.
De prijs van de polo zelf is al duur
Het duitse B en B tuning doet dat het voor 1500 euro en heb je 310 pk. Voor 7950 euro krijg je 362 pk.
@potjak: Dan heb je alleen geen fabrieksgarantie meer. Wel een leuke vermogensupgrade van B&B, kan je helemaal vliegen met je Polo.
Afgezien van de blauwe vlakken, zijn de proporties van de Abt Polo R wel mooi.
En ach, die 220 of 290 pk, beide leuk. Denk dat het belangrijker is dat de vermogensopbouw van de Abt versie de rij-ervaring niet verneukt.
Een leuk bommetje zou je denken. Maar die hatches zijn niet zo hot als die vroegere lichtere hatches. En in alle eerlijkheid, er is voor minder geld meer sportwagen te vinden.
Abt, hofleverancier van lelijke velgen…
@awesome: vind ze wel dope
Wat is dat voor roods ernaast?
@ZeRoo: tapijt, hoezo?
@ZeRoo: een jetta.
@jweelden: Nope een A5/S5/RS5 Coupe van Abt.
@Orichy: je hebt helemaal gelijk!
@Orichy: Thanks, je hebt gelijk. Mooi kleurtje.
En dit allemaal op de voorwielen ?

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).