• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Volkswagen Touareg krijgt microfacelift

Auteur: CasperH, gepost 17 april 2014 om 07:36 – 16 Reacties

Afbeelding Volkswagen Touareg krijgt microfaceliftAfbeelding Volkswagen Touareg krijgt microfaceliftAfbeelding Volkswagen Touareg krijgt microfaceliftAfbeelding Volkswagen Touareg krijgt microfaceliftAfbeelding Volkswagen Touareg krijgt microfaceliftAfbeelding Volkswagen Touareg krijgt microfaceliftAfbeelding Volkswagen Touareg krijgt microfacelift

Volkswagen Touareg facelift
Een iets strakkere snuit en efficiëntere techniek zorgen ervoor dat de Touareg weer even mee kan.

Wat het uiterlijk betreft is het een oud Hollands potje “zoek de verschillen” met de vorige versie geworden: bi-xenon koplampen zijn voortaan standaard. Deze zijn iets strakker afgesneden door de nieuwe grille en een licht gewijzigde voorbumper is daarnaast aan de voorkant de meest opvallende wijziging. Aan de achterzijde schijnt een nieuwe diffuser te zijn gemonteerd en de achterlichten lijken ook minimaal aangepast te zijn.

De technische wijzigingen zijn gelukkig ingrijpender: om te beginnen is voortaan post-collision braking standaard. Dit systeem zorgt ervoor dat je na een aanrijding niet doorschiet op een andere auto, waardoor het risico op vervolgschades beperkt wordt. Verder is er vooral veel gewerkt aan de efficiëntie waardoor de Touareg tot 6% zuiniger is geworden. Standaard zijn alle Touaregs daarom uitgevoerd met Coasting, dat de motor loskoppelt van de transmissie bij gas loslaten, waardoor minder wrijving optreed en dus een lager verbruik wordt gerealiseerd.

Daarnaast zijn de TDI V6’en zuiniger geworden: de versie met 204 pk verbruikt op papier 6,6 liter per 100 km (dat was 7,0) en stoot daarbij 174 g/km CO2 uit (was 184 g/km). De V6 diesel met 258 pk scoort 6,8 l/100 km en 178 g/km (was 7,2 l/100 km en 189 g/km). Deze winst is behaald door de betere stroomlijning, schijnbaar maken die kleine wijzigingen toch behoorlijk verschil. Ook is er het één en ander te danken aan banden met lage rolweerstand en de vermindering van wrijving in de standaard achttraps automaat. Overigens blijft ook de Touareg Hybrid met 380 pk leverbaar (8,2 l/100 km en 193 g/km) en bij genoeg vraag wordt de V8 TDI diesel ook weer leverbaar.

Ook interessant!

  • Dít is de duurste Volkswagen op Marktplaats!
  • Volkswagen Tiguan (2021) rijtest
    Volkswagen Tiguan (2021) rijtest
  • Volkswagen-medewerkers verplicht met vakantie gestuurd
    Volkswagen-medewerkers verplicht met vakantie gestuurd
  • Video: Volkswagen-rijder doet het tegenovergestelde bij verkeerslicht

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Steven Bergwijn in zijn Ferrari Purosangue
  • Video: Toch wel eng, zo’n auto op jouw weghelft
  • Stem op de Autoblog Auto van het Jaar 2025!
  • Goedkoopste 997 van Marktplaats is ook de opvallendste
FacebookTweetPinLinkedIn

beijing-2014, facelift, Hybride, SUV, touareg, Volkswagen

Vorig bericht: « Video: bizarre crash met mysterieuze spookauto
Volgend bericht: Volkswagen Golf R 400 klaar voor onthulling »

Lees Interacties

Reacties

  1. cargeeksnl zegt

    17 april 2014 om 07:39

    Jeeeeey…. :S

    Login om te reageren
  2. waxweazel zegt

    17 april 2014 om 08:10

    Volgens VAG-begrippen is dit ofwel een zware facelift, ofwel echt een nieuw model ..

    Login om te reageren
  3. gregorius zegt

    17 april 2014 om 08:24

    Doormiddel van betere stroomlijn… of het beter aanpassen van de auto aan de test zodat ie zuiniger lijkt! Ach, het scheelt iig een beetje aan CO2-belasting.

    Login om te reageren
  4. GOD zegt

    17 april 2014 om 08:47

    Laatste Alinea klopt niet.
    Er word gesuggereerd dat de motoren zuiniger zijn geworden door een betere stroomlijning, banden met lage rolweerstand en de vermindering van wrijving in de standaard achttraps automaat. Allemaal geen onderdelen van de motor.
    Snap dat de aandacht zo nu en dan verslapt wanneer er weer een dikke klap reclame inkomsten is gestort dus ik knijp een oogje toe ;)

    Login om te reageren
    • bisazza zegt

      17 april 2014 om 10:12

      @GOD: beter was geweest dat de motoren zuiniger opereren dankzij:

      Login om te reageren
  5. eklasse zegt

    17 april 2014 om 09:15

    Nog altijd een van de mooiste in zijn klasse naar mijn mening.

    Login om te reageren
  6. arjontje zegt

    17 april 2014 om 09:15

    Wat is het nut van de hybride als die meer verbruikt dan de diesels. Staat zeker leuk dat hybride logo.

    Login om te reageren
  7. Rob zegt

    17 april 2014 om 09:37

    En toch vind ik het een mooie SUV.
    Niet zo plomp als menig concurrent (M-klasse, X5, Q7, Range Rover, Cayenne), maar gewoon netjes. Bescheiden design dat voorlopig nog wel ff mee kan.
    Daarmee ook direct de enige SUV die ik wel zou willen hebben….

    Login om te reageren
    • FG zegt

      17 april 2014 om 11:13

      @Rob: Zo te zien ben je de XC90 vergeten (het toonbeeld van bescheidenheid).

      Facelift front redelijk geslaagd, achterkant had wel wat moderner gemogen.

      Login om te reageren
  8. jippie zegt

    17 april 2014 om 10:54

    “Standaard zijn alle Touaregs daarom uitgevoerd met Coasting, dat de motor loskoppelt van de transmissie bij gas loslaten”.
    Wat moet dat vreselijk rijden dat de auto niet meer afremt op de motor. Volgens mij heb je dan continu het gevoel dat de auto er met jou vandoor wil.

    Login om te reageren
  9. paulaner zegt

    17 april 2014 om 11:34

    Na de XC90 en de X5 een van de fraaiere SUV’s. Mooier dan de grote broer van Audi.

    Login om te reageren
  10. snoopie zegt

    17 april 2014 om 11:38

    porsche suv, audi suv, vw suv … met name jammer voor porsche

    Login om te reageren
  11. Joost zegt

    17 april 2014 om 13:25

    Bij genoeg vraag de V8 TDI leverbaar….

    Het huidige model zie je al nauwelijks rondrijden…

    Login om te reageren
  12. schellekens006 zegt

    17 april 2014 om 13:43

    Mooie nette auto… Alleen niet meer zo indrukwekkend als het vorige model en dat is erg jammer.

    Login om te reageren
    • kaeser zegt

      17 april 2014 om 19:41

      @schellekens006: die had zijn tijd mee, nu kijkt niemand meer van een SUV op.

      Login om te reageren
  13. utr1984 zegt

    17 april 2014 om 16:12

    Ik vind de voorzijde toch wel flink anders, maar goed. Prima facelift en sowieso een mooie auto die ook nog eens prima rijdt!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North