
Uiteraard mag de nieuwe (iets gekrompen) PC Hooft tractor van Volkswagen niet ontbreken in Zwitserland. En uiteraard is zo’n Touareg heel zuinig en lief voor het milieu. Er is zelfs een hybride versie!
Het basismodel van de nieuwe Touareg heeft een 3.0 V6 TDI (240 pk), maar je bent natuurlijk pas echt helemaal hip & happening als je komt aantuffen in je hybride Touareg. Die heeft de motor van de S4 (V6, 333 pk) en dan ook nog eens een elektromotor. Daarmee knal je in 6,2 seconden naar de 100 en stoot je uiteraard weinig CO2 uit.





zn uiterlijk overtuigd meer dan de cayenne (staat die er niet trouwens?), met zn renault koleos achterlichten
Typisch VW, maar mooi! Het kleur van die eerste reeks foto’s is ook wel niet mis.
Het toppunt van ongeloofwaardigheid, “exclusive” op een VW plakken :’).
Ik vind het geen verbetering deze facelift…
getsie, voor de boekhouder die offroad gaat?
wat een saai ding. het opvallen moet dan van je paardetrailer of boot komen.
Ik vind ‘m mooi!
“Daarmee knal je in 6,2 seconden naar de 100 en stoot je uiteraard weinig CO2 uit.” Dat is relatief gezien neem ik aan? Meer of minder dan 250?
Ziet er veel beter uit dan op de persfoto’s!
Wat een lelijk apparaat zeg….
Gekrompen? Ik heb juist begrepen dat de nieuwe Touareg iets langer was geworden dan de oude (enkele cm’s). Wel een stuk lichter (meer dan 200 kg eraf). Verder een beetje saai ding, ik heb er nooit echt iets mee gehad en dat zal wel zo blijven.
hij is groter inderdaad .. wel een klein beetje hoogte dr af gsnoept
Lelijke voorkant. Teveel horizontale lijnen. Achterkant is wel ok.
Ik kan me de tijden nog herinneren dat er over een simpele facelift gewoon niet eens werd gerept….die zag je gewoon bij het volgende model jaar.
Maarja….dat was toen auto’s nog een gemiddelde prijs van 18.000 gulden hadden (zo’n 7500 €)…
….en nieuwe auto’s er ook echt heel anders uit zagen….
en dat laatste hebben we van een willekeurige Duitse autobouwer de laatste jaren niet mogen zien.
Echt anders bedoel ik dan…en niet anders zoals bijvoorbeeld BMW die alle moeite doet om nieuwe modellen zo onherkenbaar mogelijk te vernieuwen.
Hell…..zelfs de faceman heeft moeite nieuwe modellen te erkennen.
Facelift? Er is geen moertje hetzelfde gebleven…
Eerst wist ik niet echt wat ik er van moest vinden, de vorige touareg was de mooiste jongetje van de klas. nu begin ik hem wel steeds mooier te vinden… alleen in het zwart aub.
‘k Ben waarschijnlijk de enige die de vorige mooier vind? :(
@matthias: Ben het met je eens hoor. Ik vind het ouder model stoerder. Nu is de auto mij te anoniem. Best jammer, want van alle jeeps/ suv’s in zijn klasse, was deze toch een van de mooiere.
Maar ik zie dat de basis diesel een 3.6 V6 TDI is? Ik ben erg benieuwd wat dat voor de Nederland gaat betekenen mbt de prijs.
@matthias; denk dat er wel meer mensen zijn die het vorige model mooier vinden!
Zelf vind ik dit een hele verbetering, maar het vorige model blijft heel erg mooi! Dus eigenlijk zijn ze allebei mooi ;-)
blijft één van de mooiste suvs
mooie Golf
De keuze van de basismotor gaat de verkopen fnuiken denk ik. Vroeger was de basismotor (diesel) een 2.5 R5 TDI met 174 pk (of dichtgeknepen tot 163 pk). Nu is ie kleiner en lichter, EN heeft ie een krachtigere basismotor. Om echt goed te verkopen, moet er volgens mij snel een motor onder komen (het overgrote merendeel van de Touaregs die ik tegenkom is een 2.5l diesel, die trouwens een zeer karakteristiek geluid maakt dat je van ver herkent)
mooier dan de nieuwe cayenne
Laat hem iets door zijn poten zakken en ik keur hem goed;) Erg strakke bak!
Er komt nog vast wel een 3.0 TDI 204 pk, net als in A8.
Doe dan maar de nieuwe Touareg in plaats van de nieuwe cayenne!
Ik ben er nog altijd niet zot van…
En wat is dat met die CO2 uitstoot toch…
Net of de mensen die zo’n suv kopen zich er ook maar iets van aan trekken….
Gekrompen? Hij is alleen maar lager de oude toch? Voor de rest issie alleen maar gegroeid aan alle kanten.
Ik zou iig voor de 4.2 TDI gaan, karrevracht koppel!
Hij doet me ergens aan denken
Ohw, wacht, ik weet het
Aan elke andere VW
@robbie: hij is enkel in de hoogte twee centimeter gekrompen, hij is daarentegen wel langer (4cm) en ik dacht ook breder geworden.
Die hybride is niet verkeerd, ook niet qua prestaties. Verder is het zeker een verbetering ten opzichte van de vorige.
ik vind dat de vorige versie meer persoonlijkheid
had
Er is duidelijk wel wat te zien kijk naar de koplampen en de achterlampen,, ook de uitlaat is mooi afgewerkt!