• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Volkswagen Golf GTI Limited Edition

Auteur: Dennis, gepost 4 mei 2006 om 21:36 – 37 Reacties

Golf GTI


De Volkswagen Golf GTI bestaat alweer 30 jaar en dat moet natuurlijk gevierd worden en wel met een speciale Limited Edition. Deze uitvoering krijgt meer vermogen en ook Volkswagen Individual zal zich over de Limited Edition buigen…

Dit is door Volkswagen aan Autovisie bevestigd. De 2.0 TFSI-motor in de GTI is nu nog goed voor een nette 200 pk met een koppel van 280 Nm, waarmee in minder dan 7,2 seconde de teller op 100 km/u wordt gezet en het accelereren stopt bij 235 km/u. Op hoeveel meer vermogen we mogen rekenen bij de Limited Edition is helaas nog niet bekend. Volgens een Volkswagen-woordvoerder heeft Indivual de wensen van de klanten ten aanzien van de huidige GTI op een rijtje gezet en is met die informatie aan de slag gegaan.

Op 21 mei zal de auto worden onthuld tijdens Golf Recordday GTI, waarbij men een recordaantal Golf GTI en R32 wil verzamelen in Gelsenkirchen, 75 km over de Duitse grens bij Venlo. Iedereen is welkom en in je Golf GTI of R32 (uit welk bouwjaar dan ook) is de entree gratis. Kom je met een andere auto, dan moet je vijf euro entree betalen.

Ook interessant!

  • Officieel: Volkswagen Golf GTI Clubsport 45
  • Wat zou deze Volkswagen Golf GTI Mk1 moeten opleveren?
    Wat zou deze Volkswagen Golf GTI Mk1 moeten opleveren?
  • Volkswagen presenteert: een getunede Golf GTI
  • Volkswagen showt 'praktische' Golf GTI

Nieuwste artikelen

  • Koop de Nederlandse voorloper van de Porsche 911 Dakar [video]
  • Kerstspecial: de geschiedenis van de Pausmobiel
  • Dit waren de dikste spots van 2025!
  • Video: Zijn Golf-rijders over de hele wereld hetzelfde?
FacebookTweetPinLinkedIn

golf, gti, r32, tuning, Volkswagen

Vorig bericht: « Gumball update 3: Lambo crash en SLR pechgevallen
Volgend bericht: Audi A6 allroad persreis »

Lees Interacties

Reacties

  1. silasse zegt

    4 mei 2006 om 22:22

    had vroeger ( bw 93′) een gti van een vriend geleend en dat vond ik een van de snelste bakken die ik gereden had wat zou dan deze zijn??

    Login om te reageren
  2. Christoff zegt

    4 mei 2006 om 22:30

    wss zal hij tussen de 210PK en de 245PK. komt de R36 nu uit of weten jully dat nog niet

    Login om te reageren
  3. Pieter-Jan zegt

    4 mei 2006 om 23:31

    De 2.0T is zowieso al ‘underrated’. Het werkelijke vermogen is een stuk boven 200pk/280Nm. Op VWvortex halen sommigen meer dan dat aan de wielen, met 93 octaan. En de tuners moeten niet veel doen om er nog meer uit te krijgen.

    De R36 heeft wat problemen gehad om in the Golf te passen. Daardoor zal slechts één soort versnellingsbak beschikbaar zijn, maar het is niet bekend of het de manueel is of de DSG. Om en bij de 300pk. Het is vooral iets voor de Amerikaanse markt.

    Login om te reageren
  4. !¿!Mats!¿! zegt

    5 mei 2006 om 08:31

    de R36 komt ja.

    Login om te reageren
  5. Dennis zegt

    5 mei 2006 om 08:44

    Er gaan inderdaad geruchten over de R36 en ik denk dan: “waar rook is, is vuur”
    http://www.autoblog.nl/archive/2006/04/21/golf_vi_of_golf_r36

    Login om te reageren
  6. luwek zegt

    5 mei 2006 om 10:35

    dat verhaal van vwvortex hep ik ook gelezen jah, die hadden 199 pk op de wielen ofzo en op de krukas gokten ze op zo’n 225 pk. ik denk dat deze gti zo’n 240 pk zal krijgen, omdat je ‘m af fabriek ook al kan laten tunen tot dat vermogen

    Login om te reageren
  7. Tom zegt

    5 mei 2006 om 10:54

    Er is ooit ook een limited edition van de Golf 2 GTI G60 geweest. Dit was een 1.8 16v G60 met 210 pk en 4-wielaandrijving gemaakt door VW motorsport. Ik hoop dat de nieuwe weer net zo speciaal wordt.

    Login om te reageren
  8. Robert zegt

    5 mei 2006 om 12:23

    5 jaar geleden was er van de GTI ook een 25 jaar jubileum-model, GTI Edition genaamd. Deze auto was gebasseerd op het 150 pk 1.8T blok en kreeg in Duitsland toen 180 pk. In Nederland echter, leverde deze auto 210 pk…Dit jaar komt de Seat Leon Cupra met 240 pk 2.0 TFSI. Deze motor zal ook in de GTI 30 jaar Edition komen. In de Audi S3 gaat deze motor 260 pk leveren, de GTI blijft daar dus onder onder het mom van “respectafstand tot R32 en S3).

    Hoe dan ook, het wordt ongetwijfeld een feestwagen!

    Login om te reageren
  9. Biel! zegt

    5 mei 2006 om 13:14

    Ja, die gti g60 16 klepper had een blauwe rand om de grille, maar was dacht ik niet door volkswagen maar door oetinger gebouwd. Weet t alleen niet zeker meer. en werd vlgs mij alleen geleverd aan speciaal gesellecteerde klanten die al een ‘normale’ G60 hadden gekocht. Heb er ooit een artikel van op t www gevonden. Weet alleen niet waar…

    En ja, feesten blijft t altijd met die speciale GTI versies!

    Hopen dat ze dit keer ook zon Color edition maken.

    Login om te reageren
  10. Sparky zegt

    10 mei 2006 om 22:13

    check regelmatig http://www.gticlub-holland.nl

    Login om te reageren
  11. Arjan zegt

    14 mei 2006 om 23:00

    De VW Golf 16V-G60 Limited Edition is door VW Motor Sport gemaakt, van deze zijn er maar 71 gemaakt, alle 71 in de kleur zwart met zwart leder en waren alleen verkrijgbaar in 4 deurs, de Golf 16V-G60 heeft i.d.d. 210 pk en 4-wielaandrijving.

    Login om te reageren
  12. w0o0dy zegt

    12 juli 2006 om 11:10

    leuk artikel op AutoInternationaal over de (inefficiënte) productie en het klungelige ontwerp van de Golf…..
    http://www.autointernationaal.nl/artikel.php?id=1931&n=9

    Login om te reageren
  13. Emanuel zegt

    31 juli 2006 om 04:50

    5 May 2006 om 10:54
    Er is ooit ook een limited edition van de Golf 2 GTI G60 geweest. Dit was een 1.8 16v G60 met 210 pk en 4-wielaandrijving gemaakt door VW motorsport. Ik hoop dat de nieuwe weer net zo speciaal wordt.

    Toeval, mijn oom heeft er een, en er rijdt er ook maar 1 in NL, zijn er 70 van gemaakt, en denk niet dat er nog ooit zo’n auto komt.. Kun je niet vergelijken met de gti, is is toch wel een stuk langzamer, voor mij blijft dat de uniekste vw, die er ooit is gemaakt, ook bruter dan een r32.. vind ik dan..

    Login om te reageren
  14. JPW zegt

    19 november 2006 om 11:21

    De G60 was géén zestien klepper, maar een achtklepper.
    De G-lader was een mechanische compressor die aangedreven werd via de krukas. Nooit een groot succes geweest wegens onbetrouwbaarheid van die G-lader. Of beter: het apparaat was enorm gevoelig voor een juiste afstelling. Had oa. te maken met de gebruikte lagers. Een kleine afwijking in afstelling, maakte dat de motor zo 30 pk verloor. Later zijn er door Duitse VW specialisten revisiekits op de markt gebracht die wél prima werkte. Dan kwam er idd dik 160 pk uit en was ie door weinig andere wagens – toen!! begin jaren ’90 – bij te houden.
    Hoe ik dit alles weet? Heb er een gehad. Absoluut feest en de mooiste GTI die VW ooit op straat heeft gezet. (Wolfsburg Edition)

    Login om te reageren
  15. freek zegt

    19 december 2006 om 19:44

    Ik weet uit mijn auto-boekje dat hij 300pk heeft en dat hij 250 km\p gaat. Volkswagen, dat kan harder!!!

    Login om te reageren
  16. an zegt

    3 januari 2007 om 19:12

    ik ben gek op autos voor al de vw golf gti dat is echt een knaller

    Login om te reageren
  17. Xman zegt

    7 februari 2007 om 17:02

    Arjen en Emanuel hebben het over de volgende auto;

    http://www.gti-g60.nl/easypage_8.html

    JPW moet hier maar even gaan kijken, dan ziet hij dat er wel degelijk een Golf met G60 16V blok is gebouwd.

    Login om te reageren
  18. ms zegt

    10 maart 2007 om 19:58

    Hallo heren limited fans.
    Het zal wel gaan om de limited die in Sevenum staat.
    Maar maak ’t niet TE exclusief.
    Heb me er zo,n 3maanden geleden in verdiept.
    Dit komt ook omdat ik deze Limited ooit eens van de 1e eigenaar wou kopen.
    Helaas deed hij er toen te moeilijk over.
    Maar…..er zijn 4 limiteds in nederland.
    En weet ook nog een sloop motor incl. alle bijbehorende delen te liggen.
    Op zich uniek qua rijeigenschappen maar daar is dan ook veel mee gezegd.
    Het uiterlijk is ronduit troosteloos voor zo’n speciale golf.
    In duitsland had ik er eindelijk een gevonden maar betreffende persoon vroeg er 15mille voor,en dat is ronduit belachelijk.
    Voor deze centen heb je ook een M3-E30 en dat is toch echt wel andere koek.
    grt,
    M.

    Login om te reageren
  19. Robbert zegt

    14 maart 2007 om 21:39

    Even nog een opmerking:

    Er zijn twee Golf Limited Editions uitgevoerd als Driedeurs. Eentje is er in de kreukels, de tweede staat in een museum in UK geloof ik. Check http://www.vw-racing.org/ !! Daar is iemand bezig geweest alle LTD’s op te zoeken. Geweldig leesvoer.

    Login om te reageren
  20. tomtom zegt

    31 maart 2007 om 23:19

    we weet wat ik kan doen, ik heb golf 4 en ik heb past olie ververst maar het komt nog steed rook uit uitlaat beetje we weet wat ik kan aan doen.

    Login om te reageren
  21. Emanuel zegt

    25 mei 2007 om 22:05

    MS, de limited uit Sevenum is van mijn oom.. En ik heb hem zeker liever als een m3 e30.. 15mile kun je er makkelijk voor vragen.. je hebt het hier wel over een golf van vw motorsport.. en waar er 70 van zijn gemaakt.. Je praat hier wel over een hele unieke golf… Heb je hem gehad.. NEE….. Dus kraak die wagen niet af.. En veel centen kosten ze..

    Login om te reageren
  22. BLV zegt

    24 juli 2007 om 18:13

    @ JPW: De meeste G60’s zijn inderdaad 8 kleppers maar er is een beperkt aantal (71 geloof ik) Golfs uitgekomen met een 16 klepper G60, de zogenaamde ‘Limited’.

    Login om te reageren
  23. ms zegt

    15 november 2007 om 12:43

    Ach Emanuel.

    Heb met ’t ding een paar keer gereden.
    Het is best wel gaaf.
    Maar als ik hem naast een Sport Evo M3-E30 set valt hij geheel in ’t niet.
    (oplagen 600stks)
    qua uiterlijk
    qua geluid
    qua uitstralende emotie
    qua waarde tussen (35 en 50mille)
    qua geschiedenis (4jaar achtereenvolgens Weltmeister Dtm)
    qua prestaties (nog steeds ongeevenaard in zijn klasse destijds)
    Ik kraak de auto niet af,maar zo speciaal is ie nu ook weer niet.
    hij is wel wat unieker maar blijft een golfje.
    grt,
    M.

    Login om te reageren
  24. Marc zegt

    19 januari 2008 om 00:31

    Als iemand weet waar er nog golfjes limited editions te koop staan laat het me dan cker weten ondanks dat waarschijnlijk de 3 deurs versie niet meer te krijgen valt is een 5 deurs van dit pronkstuk nog steeds heilig tis en blijft een limited en daar kan geen M3 of wat dan ook aan tippen ook al zijn ze slomer of wat dan ook een echt VW liefhebber laat die M3 nog niet zo lief de crush in duwen

    Login om te reageren
  25. patrick zegt

    14 augustus 2008 om 10:53

    Hallo MS als je niet weet waar je over praat geef dan ook geen commentaar. want wat je doet is een golf limited, waar ik 25000 euro direct voor neer zou willen leggen af kraakt deze unieke golf is inmiddels een fel begeerd collecors item.

    Login om te reageren
  26. Emamnue zegt

    21 augustus 2008 om 22:08

    limited zal ik atlijd boven een e30 m3 verkiezen. Het blijft een hele unieke wagen, en voor de vw liefhebbers natuurlijk. Ik geef geen zak om een m3, de m3 van mijn oom, die is motorisch niet meer origineel, wat extra pktjes, maar ik kan je zeggen met accelereren zeker sneller als een e30 m3 is.

    Login om te reageren
  27. Emmanuel zegt

    21 augustus 2008 om 22:24

    Hier fotos van het blok van de limited van mijn oom

    http://album.partyflock.nl/21012300.jpg
    http://album.partyflock.nl/21012348.jpg
    http://album.partyflock.nl/21013088.jpg

    hij ziet er normaal uit, ze hadden hem gerust zo als de golf rallye mogen bouwen. Maar goed het is een wolf in schaapskleren. Als hij hem verkoopt zou ik wel de 1e zijn die het weet. maar dat kan ik toch op men buik schrijven.

    Meneer ms, ga ergens anders auto’s afkraken, of hou het voor je.

    Login om te reageren
  28. patrick zegt

    1 september 2008 om 20:23

    ik heb in 1990 een diamant zwarte (limited kleur) golf 2 gti g60 edition one aangeschaft, deze heb ik nu nog steeds,maar omdat mijn droom een limited was, heb ik deze 6 jaar geleden kompleet laten ombouwen als 3 deurs 16vg60 limited, door een bedrijf in de buurt van hannover. ik had voor dat geld ook een originele kunnen aanschaffen maar omdat ik wist welke punten verbeterd moesten worden (gewicht) heb ik voor ombouw gekozen. De auto is nu nog steeds in nieuwstaat en staat eigenlijk alleen maar in de garage en komt af en toe voor een meeting buiten.

    Login om te reageren
  29. Emmanuel zegt

    16 september 2008 om 22:08

    Patrick,

    wel mooi wat je hebt gedaan met je auto.. maar als je van dat geld een limited had kunnen aanschaffen, dan moet je er wel heel veel geld aan die wagen hebben uitgegeven.. Maar als mijn oom hem zou verkopen, zou ik hem kopen.. maar goed, dan ben je wel wat geld kwijt.. maar het is een auto die je gewoon moet behouden:D Maar er is moeilijk aan te komen, ze willen hem niet weg doen.. als dat zo is heb je geluk, als hij zen limited wilt verkopen.

    Login om te reageren
  30. patrick zegt

    24 september 2008 om 20:46

    In duitsland staan er een aantal te koop, alleen voor een 25000 euro heb je in mijn ogen een goeie, de mijne heb ik ooit nieuw gekocht en toen ik voor ombouw ging kijken heb ik hem eerst goed laten bekijken of hij het nog wel waard was, maar omdat hij altijd in de garage gestaan heeft zag alles er nog goed uit. Van de 70 die er gebouwd zijn (4 deurs) waren er 2 2 deurs uitvoeringen, de mijne is een originele edition one met die dikke recaro,s dit zit er nog in, het enige wat uiterlijk is veranderd zijn de porsche wielen en porsche remmen (voor en achter) wat erg bijzonder is want ik heb nog nooit porsche remmen achter gezien op een golf of corrado g60. Deze remmen setup was noodzakelijk vanwege de 272 pk (350 nm) origineel waren de g60 remmen gewoon slecht vond ik altijd. hij staat nog in de originele lak. vaak zie je op meetingen auto die 10x zijn overgespoten gebakkies noem ik dat groet patrick Wel erg gaaf dat je oom een originele heeft, laat die er wel zuinig op zijn en niet te veel mee rijden he……

    Login om te reageren
  31. Emmanuel zegt

    27 oktober 2008 om 18:44

    Hey patrick,

    zeker interessant, heb je foto’s van je edition one? ik heb zelf een originele 8v

    Nou mijn oom gaat er niet echt zuinig mee om, hij staat buiten in sevenum, in de regen,sneeuw,vorst.. Motor is perfect, alleen de lak niet echt.. Ik vind het zo zonde, Ik baal er opzicht wel van, maar goed het blijft super dat hij er toch een heeft, nummer 69:D

    Porsche remmen op je g60 echt mooi! zal wel wat kosten..! Maar dat heb j ook nodig op zoveel vermogen. Maar als je je wagen ergens op een site hebt staan, zou ik graag de link willen..! Succes nog met je wagen

    Login om te reageren
  32. patrick zegt

    27 oktober 2008 om 23:21

    op het forum van vw speed staan wat foto,s, daar sta ik onder de naam vw motorsport kijk dan onder ”even voorstellen” pagina 4 en mocht je oom er ooit een goede eigenaar voor zoeken die hem weer in originele staat brengt laat het dan even weten. groet patrick

    Login om te reageren
  33. mark zegt

    29 juli 2009 om 22:03

    “De VW Golf 16V-G60 Limited Edition is door VW Motor Sport gemaakt, van deze zijn er maar 71 gemaakt, alle 71 in de kleur zwart met zwart leder en waren alleen verkrijgbaar in 4 deurs, de Golf 16V-G60 heeft i.d.d. 210 pk en 4-wielaandrijving.”

    dit is nog maar één citaat. waarom zegt iedereen limited edition en niet golf rally? en er zijn er zeker meer gebouwd dan 70 of 71. er zijn er 103 gebouwd (bekend) en er zijn er daadwerkelijk ergens in de 70 van op de weg gekomen. En wie weet hoeveel er nog gebouwd zijn naast de 103 bekende maar in de schredder zijn beland? dat gebeurd immers vaker met unieke modellen die een slechte opkomst hadden of zeldzaam weinig gebouwd zijn, proefmodellen etc. en niet alleen door vw. vriendelijke en informatieve groet van mark

    Login om te reageren
  34. ronald zegt

    28 december 2009 om 08:59

    inderdaad, er zijn ook 3 golfjes 3 16vg60 gebouwd in opdracht van vw maar dan wel met de betere abf als basis

    Login om te reageren
  35. dirk zegt

    2 januari 2010 om 22:57

    hey emmanuel heb jij ooit met die golf van je oom de bougie er uit geblazen bij het radboud ziekenhuis in nijmegen
    ik heb er toen nog een stukje in mogen rijen van je oom
    ik was de gene die de auto toen weer heeft gerepareert

    Login om te reageren
  36. Arjan zegt

    8 november 2010 om 17:47

    @ Mark – Omdat de VW Golf 16V-G60 Limited Edition GEEN Golf Rallye is, van de Golf G60 Rallye zijn er ongeveer 5000 van gemaakt!! Van VW Golf 16V-G60 Limited Edition zijn er maar iets meer dan 100 gebouwd. De auto werd vooral voor race en rally gebruikt. Slechts ongeveer 70 van deze wagens zijn op de weg gekomen. De auto heeft enkele specifieke kenmerken: de 16V G60 motor; smalle bumper met grotere knipperlichten; Volkswagen Motorsport logo in de grille; de grille heeft een blauwe rand en enkele koplampen, en onder de motorkap zit een extra chassisplaatje met daarop “Limited Edition” en het nummer.

    Groet Arjan

    Login om te reageren

Trackbacks

  1. Autoblog.nl » Archief » Volkswagen Golf GTI Edition 30 » Autonieuws van de straat schreef:
    22 mei 2006 om 21:43

    […] De Golf GTI is 30 jaar geworden en dat moet natuurlijk op gepaste wijze gevierd worden. Eerder werd al duidelijk dat er voor de gelegenheid een speciale krachtigere uitvoering zou komen, maar op hoeveel pk we mochten rekenen, was tot nu toe nog even onduidelijk. De Edition 30, die op de Golf Record Day in Gelderkirchen werd onthuld, is in overeenstemming met zijn leeftijd getrakteerd op 30 extra pk. […]

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North