• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Volvo C70 D5 – dieselen in een cabrio

Auteur: Wouter, gepost 29 mei 2006 om 20:42 – 7 Reacties

Volvo C70 D5

Diesel in cabrio’s is niet langer een rare combinatie, dus ook Volvo gaat deze combinatie leveren. In de C70 D5 coupécabriolet wordt het bekende 2.4 vijfcilinderblok toegepast, met enkele wijzigingen. Het vermogen en koppel zijn iets teruggeschroefd, in plaats 185 pk en 400 Nm levert het blok 180 pk en 350 Nm.

Jammer genoeg levert Volvo voorlopig alleen een vijftraps Geartronic automaat. De C70 D5 sprint daarmee in 9,5 seconden naar de 100 km/u.Volvo verwacht dat een op de vijf C70 kopers een diesel zullen bestellen. Voor 52.350 euro kun je in de zomer terecht bij de Volvo dealer voor een C70 D5.

Volvo C70 D5
Volvo C70 D5

Ook interessant!

  • Volvo C40 Recharge rijtest
    Volvo C40 Recharge rijtest
  • Minimale facelift Volvo XC60
    Dit kost de vernieuwde Volvo XC60
  • Deze Volvo C40 Recharge staat gewoon in de winkel
    Deze Volvo C40 Recharge staat gewoon in de winkel
  • Hoeveel miljard is Volvo waard?

Nieuwste artikelen

  • Dikste diesel van Marktplaats kan er maar één zijn
  • Wordt klussen aan je auto dan toch weer makkelijker?
  • Gespot – Extreem foute Mansory Urus
  • Officieel: GEEN ban op verbrandingsmotor na 2035!
FacebookTweetPinLinkedIn

c70, Cabrio, Coupe, Diesel, Volvo

Vorig bericht: « Biodiesel maakt de patatjes duurder
Volgend bericht: GM compenseert dure brandstof prijzen »

Lees Interacties

Reacties

  1. Ejay zegt

    29 mei 2006 om 20:46

    Zonde van het terugschroeven zijn ze bang dat 400 Nm teveel torsie veroorzaakt? Zonde van de 5 traps geartronic. Op een D5 betkend dat bij 4500 rpm een tikje tegen de pook geven, wachten, wachten, nog langer wachten, en ja dan schakelt hij bij 5000 rpm. Het is misschien wel 1 van de traagst schakelende bakken waar ik ooit mee gereden heb.

    Login om te reageren
  2. Van Dullemen zegt

    29 mei 2006 om 21:14

    Met mijn Golf IV Cabrio TDI rij ik kringetjes rond dat koekblik!

    Login om te reageren
  3. Mr. R zegt

    29 mei 2006 om 21:21

    Zijn die 180 pk en 350 Nm niet te verklaren door het simpele feit dat de C70 gebaseerd is op de S40? Daar onder de kap moesten aanpassingen gedaan moesten worden aan de D5, omdat ie anders niet zou passen, heb ik begrepen. Die aanpassingen hadden wellicht die 5pk en 50nm als verlies tot gevolg.

    Login om te reageren
  4. 320CI zegt

    30 mei 2006 om 00:06

    Ik vind een cabrio met een Diesel echt uberlelijk , het is gewoon niet sportief en het klinkt als een tractor , maar goed dat is mijn mening en zullen wel weer veel mensen over me heen vallen

    Login om te reageren
  5. lexus zegt

    30 mei 2006 om 09:20

    Dat is jou mening, ik vind ook dat ze de diesel dan cker niet als een tractor moeten laten lopen, en zoiezo wat isolatie moeten gebruiken, maar wat Van Dullemen zei moest ik toch wel erg om lachen, die golf 4 cabrio vind ik zo lelijk en deze volvo cabrio vind ik er erg strak uitzien. Maarja iedereen zijn eigen mening.

    Login om te reageren
  6. dekster zegt

    13 juni 2006 om 17:46

    wat me verwonderde in dieselend cabrio (sportwagens bij de slk ) is de slk tri turbo 320 cdi http://www.seriouswheels.com/top-2005-Mercedes-Benz-SLK-320-CDI.htm (ik wist niet dat zo een ding bestond:-s)

    Login om te reageren
  7. Alwood zegt

    13 juni 2006 om 18:02

    het is er volgens mij ook meer een hoor dekster :-P

    en de D5 van volvo is echt wel sportief, niet in een XC90 maar die is ook te lomp en zwaar…
    de D5 levert daarbij ook een echt goed geluid en lijkt in niks meer op een traktor. anders dan een benzine rijdt het wel, maar meestal is het juist fijn om vroeg een groot koppel te hebben.
    (moet trouwens zeggen dat ze het met dat koppel in de Astra diesel wel heel verkeerd hebben gedaan, helemaal niks onde de 2000rpm voor de 1.7cdti)

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North